Automutilatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MelOdYs_Star

Re: Automutilatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 12:20

Nou meisjes! Jullie doen net zo veel voor mij hoor. het is echt niet speciaal wat ik doe, ik doe wat jullie ook voor mij doen. Vechten en elkaar helpen en steunen. We willen elkaar niet zien vallen en dat proberen we te verkomen, als we vallen, helpen we elkaar om op te staan en door te vechten. En dat doen we hier voor elkaar! Jullie geven mij, net zo veel moed en net zo veel kracht als ik jullie wil en probeer te geven!

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 14:26

Ik heb al een tijdje niet meer gereageerd in dit topic, maar ik ben niet zo vaak op internet.
Ik gister weer een terugval gehad Boos! Ik doe het sowieso niet vaak, niet wekelijks of maandelijks maar alleen wanneer ik me zo voel. Ik had een jaar lang een relatie, ik heb het 3 maanden geleden uitgemaakt en sinds 2 weken ga ik weer met hem omdat hij mij terug wilde. Maar gister zou hij even snel wat gaan doen, en zou hij snel terugkomen (en ik wist al dat het niet 'even' zou zijn want ik ken hem langer dan vandaag...)
Nou na 4 uur nog geen spoor van meneer en zn telefoon stond uit, zijn telefoon heeft vaker gekke kuren. Ik weer helemaal panisch geworden, omdat ik vaak op hem zit te wachten dat ie even wat moet doen en ik voel me dan zó alleen gelaten dat ik gewoon gek word, hoe hard ik mijn best ook doe om rustig te blijven en te denken hij komt straks wel wat maak je je druk, maar ik word alleen maar gekker. Ik had mijn spiegel kapot gemaakt (per ongeluk dit keer) dus heb ik weer in mn arm lopen krassen, mijn spullen gepakt en een boos briefje achter gelaten. Ik twijfel of ik wel met hem verder wil omdat ik het niet voor niets heb uitgemaakt vorige keer, en ik ben bang dat het uiteindelijk weer zo gaat als de vorige keer. Ook moet ik gaan bedenken waar ik wil wonen, over 2 maanden ongeveer willen ze mij toch wel ergens anders hebben (nu begeleid kamerwonen) maar ik weet niet eens welke STAD ik wil wonen, laat staan dat ik kan gaan zoeken...Frustrerend. En ik voel me altijd zoooo dom nadat ik heb gesneden/gekrast, en schaam ik mij dood, maar toch doe ik het de volgende keer weer omdat het op dat moment zo logisch is... Wanneer komt iemand met DE gouden tip?

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 14:37

Is het nog niet te laat om mij ook aan te melden bij dit topic Bloos! Ik kom niet zo vaak op dit gedeelte, van het forum en lees het nu pas.. En realiseer me dat ik het eigelijk ook doe, Het bekrassen van mijn armen, benen en gezicht. Ik wil als ik emotioneel pijn heb dit proberen te overstemmen met de lichamelijke pijn Ziek Betje dom enzo... MAarja dit is mijn manier van omgaan met emotionele pijn. Heb ook ontzettend veel meegemaakt, wat ik hier liever niet kwijt wil omdat hier ook bekende van mij komen die het niet allemaal hoeven te weten . Maarja, fijn omte lezen dat er veel mensen zijn die het wel begrijpen, enzo.. Ik weet niet zo goed hoe ik dit allemaal moet zeggen, omdat ik er zelf niet echt voor uit kom ofzo, het is niet iets wat je van de daken schreeuwt..

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 14:56

PinkyBubble schreef:
Ik wil als ik emotioneel pijn heb dit proberen te overstemmen met de lichamelijke pijn Ziek Beetje dom enzo...

Jammer dat je zegt dat het een beetje dom is, want dit is 'meestal' de reden van automutilatie! Mentale pijn niet meer voelen of minder voelen door jezelf pijn te doen.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 15:00

MelOdYs_Star schreef:
PinkyBubble schreef:
Ik wil als ik emotioneel pijn heb dit proberen te overstemmen met de lichamelijke pijn Ziek Beetje dom enzo...

Jammer dat je zegt dat het een beetje dom is, want dit is 'meestal' de reden van automutilatie! Mentale pijn niet meer voelen of minder voelen door jezelf pijn te doen.

Mja, er is mij angeleerd soort van dat het dom is.. Mijn moeder had het ook als kind zijnde.. en zij hamert er bij mij in dat ik dom ben. Vandaar..

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 15:02

Okee. Maar in die context zeg je het niet alleen over jezelf, maar ook over andere. Zoals ik het lees. Maar goed.

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 15:04

Wel apart van je moeder dat zij zegt dat jij dom bent, terwijl ze het vroeger ook gedaan heeft. Dan zou ze het juist moeten begrijpen. Weet dat je niet dom bent. Je bent nooit dom. Je kan bepaalde momenten dom gedrag vertonen, maar dan nog ben je niet dom! Het ligt zo gevoelig, dit kun je niet bestempelen met dom zijn of slecht zijn e.d

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 15:07

MelOdYs_Star schreef:
Okee. Maar in die context zeg je het niet alleen over jezelf, maar ook over andere. Zoals ik het lees. Maar goed.

Ik bedoelde het echt niet voor andere dom zijn hoor Lachen Ik zou nooit zomaar iemand voor dom uitmaken. Alleen mijzelf hahah blijkbaar dan. En ja het ligt erg gevoelig dat is denk ik wel logish, mijn vriend kan er gelukkig mee omgaan. Bij mij zijn het een soort trance geworden, ik raak in een trance en verwond mijzelf.. Ik heb nu 3 jaar een relatie en hij weer altijd wanener ze aankomen en helpt mij erdoorheen zonder dat ik mijzelf verwond.. En daar ben ik echt ontzettend blij mee want dan heb ik toc nog ergens steun aan behalve een moeder die roept dat je dom bent...

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 15:12

Ja uiteraard is het logisch dat het gevoelig ligt, ik zei het dan ook niet voor niets. En ja ik zit ook niet voor niets in dit topic te posten. Ik ben me er degelijk van bewust dat dit gevoelig ligt. Doe het zelf ook hè, dus weet wel waar ik het over heb. Knipoog

*Edit ; Ik bedoel het niet zo rot als dat het opgevat kán worden.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 15:21

MelOdYs_Star schreef:
Ja uiteraard is het logisch dat het gevoelig ligt, ik zei het dan ook niet voor niets. En ja ik zit ook niet voor niets in dit topic te posten. Ik ben me er degelijk van bewust dat dit gevoelig ligt. Doe het zelf ook hè, dus weet wel waar ik het over heb. Knipoog

*Edit ; Ik bedoel het niet zo rot als dat het opgevat kán worden.

Hahah ik snap het hoor!! Lachen Ik heb niet alle 19 bladzijden gelezen, maar herkende vn de bladzijden die ik hier wel gelezen een hoop, daarom heb k me even gemeld. De laatste tijd ging het ook even niet goed meer in de relatie en dan is het makkelijk om weer net zo hard te beginnen omdat je het gevoel krijgt dat je die steunn iet meer hebt, omadt hij er niet is om verschijdene redenen.

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 15:24

Iedergeval welkom en goed dat je je durft te melden. Hopelijk kan ook jij hier steun vinden en je ei kwijt!

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 15:26

Ik hoop het ook Lachen en het is altid heel fijn om te weten dat je er niet alleen voor staat, of dat je niet de enigste bent

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 15:28

Inderdaad. En hier zie je maar weer dat je zeker de enige niet bent. Maar ondanks alles ervaart iedereen alles op een andere manier, maar we kunnen elkaar altijd steunen en proberen te begrijpen of ons inleven! Sterkte.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 15:31

MelOdYs_Star schreef:
Inderdaad. En hier zie je maar weer dat je zeker de enige niet bent. Maar ondanks alles ervaart iedereen alles op een andere manier, maar we kunnen elkaar altijd steunen en proberen te begrijpen of ons inleven! Sterkte.

Inderdaad ja, Bedankt Lachen En jullie ook veel sterkte, mijn pb is ook altijd open voor mensen die willen praten, of mijn verhaal willen weten.

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 16:10

Topic is al een tijdje bezig zag ik.. K wil alleen even melden dat ik een poos geleden (ruim 2jaar dacht ik) ook mezelf in mijn arm sneed. Eerste tijd zag je de littekens heeeeel goed (opmerking gekregen: 'Hoe heb je dat gedaan? Met een witte stift?') toen kwam de zon weer en is het gewoon weer bruin en daarna weer mijn winterkleurtje ( Clown ) geworden. Als je nu goed kijkt zie mijn hele arm vol met 'lijntjes' zitten. Ik sneed mijzelf altijd met de punt van een schaar (lekker hygienisch..). Toen ik er al een paar maanden mee gestopt was aan mijn ouders verteld (was hen nooit opgevallen, terwijl het op mijn onderarm zat, wel 1x, verzon toen dat ik door een kat gekrabt was..). Die zijn he-le-maal op tilt geslagen en ik moest en zou naar een psygoloog. Dat werd er 1tje van de Gelderse Roos. Vrezelijk mens, was blij toen ik daar weg was (na t minimaal aantal 'behaldelingen'). Ouders hebben er zooooo vaak over doorgezeurd, 'je doet t toch niet weer he?' als er iets is meteen vertellen he?' terwijl zij 1 van de aanleidingen waren tot. Heb soms de neiging gehad om het weer te doen, nog heel soms, maar t gewoon nooit meer gedaan Lachen
Goh.. dit is de eerste keer dat ik alles (erg verkort en zonder de aanleidingen erbij..) ergens 'vertel'.. Oja k heb ook een paar keer bovenaan een viaduct gestaan, maar ik vond het zielig voor de automobilisten die er op dat moment zouden rijden Clown

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 22:16

PinkyBubble schreef:
Mijn pb is ook altijd open voor mensen die willen praten, of mijn verhaal willen weten.

Dit geldt ook voor jou. En voor de rest van de mensen. Als mensen iets kwijt willen en dat liever niet in het topic doen, altijd welkom of als je mijn verhaal wilt weten, mag altijd. Ik wens ook iedereen sterkte. Ook nog voor vanavond en alvast voor morgen. Want ; elke minuut is anders elk uur is anders en er kan zoveel gebeuren in een uur, er kunnen zoveel nare herinneringen of gevoelens boven komen zonder aanleiding of helemaal uit het niets. Dus, STERKTE íedereen.

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 22:21

Geen idee waarom
Laatst bijgewerkt door Zirkonia op 11-09-24 00:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 15:00

Zo er komen er weer veel bij zeg .. Bloos!

Ik was dus een week gestopt, maar gister was het gewoon echt effe teveel en is het best wel mis gegaan...
en niet alleen met automutileren maarja, voor de rest kan je pben Lachen

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 15:14

Ook voor mij telt als mensen iets kwijt willen, of willen weten hoe ik ermee om ben gegaan en mee ben gestopt, PB-en kan altijd!! Lachen

gapbdh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-07 15:40

Er komen er steeds meer bij zie ik. Lachen

Met mij gaat het wel al steeds beter, ik leer dingen een plekje te geven en naar de toekomst te kijken, ipv het verleden.
Ik word steeds vrolijker, en heb ook weer 'zin'.
Snijden wordt een stuk minder, slaap ong. 6 uur ipv van de 3,5 per nacht en heb al veel complimentjes gehoord dat ik weer straal!
Ik heb zeker nog een lange weg te gaan, ook moet ik mijn littekens zien te accepteren maar ik weet dat ik er ooit kom. Lachen

Ik ben trots op jullie allemaal, om jullie je zo bloot te geven en openstellen voor iedereen! Lachen

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 11:20

gapbdh schreef:
Er komen er steeds meer bij zie ik. Lachen

Met mij gaat het wel al steeds beter, ik leer dingen een plekje te geven en naar de toekomst te kijken, ipv het verleden.
Ik word steeds vrolijker, en heb ook weer 'zin'.
Snijden wordt een stuk minder, slaap ong. 6 uur ipv van de 3,5 per nacht en heb al veel complimentjes gehoord dat ik weer straal!
Ik heb zeker nog een lange weg te gaan, ook moet ik mijn littekens zien te accepteren maar ik weet dat ik er ooit kom. Lachen

Ik ben trots op jullie allemaal, om jullie je zo bloot te geven en openstellen voor iedereen! Lachen

Ik ben ook trots om dit te leze, adt het beter met je gaat Lachen Doorgaan zo dan red je het wel!!

Ik heb op t moment van de HA pille gekreeg om in slaap te kome, maar nog word ik snachts standaard om 2 uur weer wakker en lig de rest van de nacht wakker, en te piekeren en te doen, ERRG irritant en frustrerend

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 18:31

*PIEEP*. En weer iemand die ik ken die mijn berichten per ongeluk leest.
Maarja, het is mijn eigen schuld.

Het lukt trouwens nog steeds niet om te stoppen, maar ik doe het wel langzaam steeds minder.

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 19:06

Verdrietig

GODVEEEEEEEEEEEEEEEERDOMMME !!! ik voel me zo poedersuiker.. Verdrietig
Ik heb vandaag het een leraar veretld op school, die ook al wist dat ik dood wil. ! en hij had toen ook hulp voor mij gezocht. en nu krijg ik ook weer hulp. hij wou het ook zien. nou ik kon wel door de grond zakken. voel me nu zooo godse poedersuiker..

edit : Sorry had even uitbarsting omdat ik het echt niet meer zie zitten op dit moment, later gaat het vast wel weer beter.. Sorry Verdrietig

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 21:04

`Je hoeft geen sorry te zeggen. Hier kun je je toch uitten, hier mag je toch je gevoelens en frustraties uitten, dit topic is er niet voor niets, je kan het beter op deze manier doen dan op een andere manier! Ik vind het juist goed dat je je gevoelens hier geplaatst hebt.

Ik heb zelf ook op de middelbare school hulp gehad van mijn mentor toen, en daarmee heb ik vele gesprekken gehad, zelf nu na een heel lange tijd van de middelbare school af te zijn, heb ik hem nog in mijn MSN lijst staan en hebben we nog gesprekken. Het is fijn om te weten dat iemand je wilt helpen en iemand weet hoe je je voelt, daar kan rekening mee gehouden worden! Succes en sterkte meissie.

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 22:01

Hij was in de 2e mijn mentor, en ik zit nu in de 4e, en verder is hij in de 3e wel voor 2 vakken een leraar voor megeweest.
Toen hij zei, Ik zal voor je bidden, kon ik wel door de grond zakken. ik ben zelf ook wel een beetje christen, doe dr de laatste tijd niet veel meer aan en begin ook steeds meer te vloeken. gwoon ik kan neit meer geloven met deze gedachtes bij me.
Nou dat komt dan hard aan voor mij.. Verdrietig