Nog meer bokker met coeliakie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

koeke

Re: Nog meer bokker met coeliakie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 14:10

wennie schreef:
Heb van Grand Italie een tomatensoep in zak gevonden, glutenvrij *yeah*
Ik heb die standaard op voorraad, vind hem heerlijk! Benieuwd wat jij ervan vindt. De paddenstoelenvariant smaakt mij teveel naar knoflook, die neem ik niet meer.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-08 13:53

Welke smaken zijn gv en waar kun je die kopen?

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 15:10

Tomaat is GV en te koop bij de Super de Boer Lachen

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 11:06

De GV markt was erg leuk. Heb het nieuwe vezelbrood van die winkel in Leiden geproefd, smakelijk maar wel met GV tarwezetmeel en daar mag ik niet te veel van....
Heb ene heerlijke amandelstaaf van kwakkerman *jammie*
Veel gekocht bij allergento, dat is echt een aanrader!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 11:38

Er is trouwens nu ook een tomatensoep van Heinz die glutenvrij is.
Is volgens mij net op de markt.

Ik vind hem niet heel erg lekker, maar het is wel makkelijk voor af en toe.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 13:45

Fijn een geslaagde gv markt. Lekker he zo al die lekkere dingen shoppen. Vind het strooigoed van Le Poole altijd erg lekker. Bij de AH hebben ze altijd van die kikkers en muizen van dat fondant zeg maar GV erg lekker.

Ik gebruik van de Heinz vaak de pastasaus uit pot. Gaat meteen kijken voor de soep. Misschien is ie wel lekker als je zelf nog wat vers toevoegd?

Ik ben vrijdagavond voor het eerst sinds jaren 'uit eten' geweest bij de Kookfabriek in Den Haag. Kan het zijn dat je pas na een dag ziek word van kruisbesmetting oid. Om 23.00 zaten we aan het nagerecht. Gisteravond kreeg ik in ene harde steken en vanmorgen vroeg was ik erg misselijk. Kan dit nog van dat etentje zijn.

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 21:08

Zo hier is het lang stil geweest :P

Zowel Sinterklaas (heerlijke banketstaaf van kwakkerman gegeten) en Kerst (wel even staken na etentje bij schoonouders) goed door gekomen. Mijn paps had voor oud en nieuw olliebollen gebakken, ech super lief en lekker :(:)

Mijn broertje en zusjes zijn getest en die hebben het niet. Gelukkig voor hun :)

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 19:35

Zeker lang stil geweest.

Hier ook de kerst en oud & nieuw doorgekomen. Lekker Le poole olie bollen en flappen gegeten. Echte heerlijk waren die.
Wat lief van je paps dat hij ze voor je gebakken heeft en fijn dat je broertje en zusjes het niet hebben. Is toch niet leuk idd.

Zat even op de site van Knorr te kijken en op alle producten te klikken. Weer nieuwe ideen op gedaan. Dat wereld gerecht beef chimichurri ofzoiets (van de reclame) mogen we ook en veel eet kleur mixen. Heb vorige week de mix Indiase Kip-Kerrieschotel op. Was erg lekker met ananas, wortels en paprika. mmmm

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 19:52

Beef Chimichurri is super lekker. De risoto mag geloof ik ook en de paella.

De bollen en flappen van LePoole zijn idd lekker, heb er nog een paar in d vriezer.

Vond t ook super lief dat hij ze zelf ging bakken, volgend jaar wil hij ook appelbeignets proberen :D

Bij AH excellent hebben ze trouwens chococakejes die glutenvrij zijn, weet ik dankzij mijn zusje (want op cakejes kijk ik eigenlijk sowieso al niet :P )

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-09 10:55

Ik hoorde het idd ook van die cakejes. Ga binnenkort ff kijken lijkt mij erg lekker.

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 13:48

@wennie: Fijn dat je broer en zus het niet hebben. Ik nam toch al nooit oliebollen, dus die heb ik niet gemist.

Die cakejes van AH vind ik zalig. Dus na de kerst (voor de helft van de prijs) stevig ingeslagen :o Volgens mij hebben ze die nu niet meer, was speciaal voor de feestdagen.

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 14:06

Jammer dat ze er nu niet meer zijn, vond ze heerlijk :D
Er was veel van AH Excellent GV, die aardappelgratintorentjes ook ( en die waren jammie)

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 08:21

Mag haver nou wel of niet eigenlijk? Ik vroeg het me af.. Ik hoorde dat er Finse haver is die niet met gluten besmet is, klopt dat? (staat me iets van bij dat dat hier eens besproken is..)

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 09:15

Er is idd finse haver die Gv vrij is en die veel mensen kunnen verdragen. Ik kan er zelf beperkt van eten, wel erg lekker hoor.
Merknaam Provena :)

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 19:54

Ik had die gv haver ook gekocht in van die kant en klaar papzakjes met perzik erin. Brr vond het niet lekker :r

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 12:05

Ik was gek op havermoutkoekjes. Ik heb al wel een pak Provena staan, maar nog niet geprobeerd. De Liga Fruitkick ging bij mij niet en het lijkt me zo'n teleurstelling als ik ook niet tegen 'veilige' haver zou kunnen. Dus ik stak mijn kop nog lekker in het zand. Maar ja, komen jullie met die haverberichten, zie ik dat dure pak weer staan... Wie weet komt het er nu toch van.

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 16:37

Ik wist niet dat fruitkick kon? Dat is toch sowieso besmet?
Ik heb nog nooit onveilige gehaverd :D

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 16:59

Over fruitkick stonden een tijdje terug wat berichten op de yahoo-lijst. De meningen liepen wat uiteen, sommige mensen kunnen er wel tegen. Het leek me zo'n lekkere afwisseling, dus toen heb ik een (mislukte) poging gewaagd.
wennie schreef:
Ik heb nog nooit onveilige gehaverd :D
:D :D :D

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 22:17

Ik ben op advies van de dietiste nu havervloerbrood aan het proberen. Ik heb geen coeliakie (voor zover ik weet) maar reageer wel erg op tarwe. Dus een tijd glutenvrij gegeten op advies, maar kreeg toch wat last (veel broodmixen hebben glutenvrije tarwemeel erin nl).. mocht met haver gaan proberen. Ben benieuwd..

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 22:18

Onveilig gehaverd haha :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 22:23

e_horse schreef:
Ik ben op advies van de dietiste nu havervloerbrood aan het proberen. Ik heb geen coeliakie (voor zover ik weet) maar reageer wel erg op tarwe. Dus een tijd glutenvrij gegeten op advies, maar kreeg toch wat last (veel broodmixen hebben glutenvrije tarwemeel erin nl).. mocht met haver gaan proberen. Ben benieuwd..

Waarom laat je het niet gewoon testen bij het ziekenhuis? Dan heb je tenminste zekerheid.

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 22:47

Interessant topic!

Ik heb het laatste jaar een aantal vage klachten;
- verschrikkelijk vermoeid (wordt zelfs moe wakker)
- zeer neerslachtige buien
- lusteloos
- geen eetlust
- veel ontlastig wat er de ene keer héél makkelijk & de andere keer juist héél moeilijk uitkomt. (mijn excuses voor deze onsmakelijke details)
- wanneer ik uit eten ben geweest kan ik soms 3 dagen niet naar de wc.
- ik ben 1.84 lang en weeg 65 kg. (dus beetje ondergewicht)
- ben vaak duizelig of kan me niet concentreren.
- voel me als een 'vaatdoek'.
- vreselijk jeukende ledematen waarvan op sommige plekken exceem.

Ik heb bloed laten testen op glucose, bloedarmoede, pfeiffer, schildklier, b12. Hier kwam niets noemenswaardig uit dus ik zit nog steeds lekker met de sh*t.
Begin zelfs te denken dat ik gewoon lui ben ofzo?!

Denk dat ik maar eens terug ga en vraag of ze mij ook op coeliaki willen testen... je weet maar nooit.
(natuurlijk kan het evengoed iets anders zijn, maar ben wel benieuwd.)

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 08:29

nielsd schreef:
e_horse schreef:

Waarom laat je het niet gewoon testen bij het ziekenhuis? Dan heb je tenminste zekerheid.

Hier hebben we het al eerder over gehad :-)

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 09:14

nielsd schreef:
e_horse schreef:

En dan moet je een lange glutenbelasting. Daar zit ook niet iedereen op te wachten.

Goed nieuws; AH gaat overwegen of de chococakejes in het assortimetn blijven *yeah*

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 16:28

Waar zijn die chocoladecakejes van gemaakt?