Hallo,
Ik lees dit topic nu pas voor het eerst. Bij mij is geen hernia vastgesteld, maar ik ben er wel bang voor. Ik word door de dokter elke keer afgewimpeld met dat het aan mijn spieren moet liggen.
Ik zal even proberen mijn complete verhaal uit te leggen:
Een jaar of vier geleden had ik vaak pijn in mijn onderrug. Ik naar de fysio, die kwam tot de conclusie: Zwakke rug. Daar heb ik toen oefeningen voor moeten doen ed. en dat is nu al veel beter. Ik heb er bijna geen last meer van. Door de jaren heen is de pijn in mijn rug niet alleen verplaatst maar ook erger geworden. Het is rechts onderaan mijn rug, het stukje wat je bekken aan je wervelkolom hecht, dat erg veel pijn doet. Ook doet mijn rechterheup vaak pijn, met uitstraling naar mijn been (Die voelt aan alsof de bloedvaten afgekneld worden, dat is vooral nadat veel inspannende dingen heb gedaan). Het zit overigens dus allemaal aan de rechterkant.
Ik persoonlijk vermoed dat mijn nekklachten hiermee verband houden, omdat die namelijk ook voornamelijk rechts zitten. De rechterspier in mijn nek doet veel pijn en het doet ook pijn bij die grote knobbel. Hierdoor heb ik heel vaak hoofdpijn.. Ook heb ik last van gevoelige schouders, als ik 1x te veel doe. Dan voel ik die spieren 3 dagen later nog en kan ik mijn arm niet meer goed bewegen. Ook hierbij geld: rechts is veeel gevoeliger dan links.
Mijn dokter vond dus dat ik moet leren mijn buikspieren en mijn rugspieren op de juiste manier te gebruiken. Terwijl ik al 2x fysiotherapie heb gehad (1x voor de zwakke rug, 2e x voor mijn nek), ik heb ook mensendiecktherapie gehad (hielp niet). Kraken hielp ook niet bij de manuele therapeut (ja tijdelijk, maar de blokkades kwamen steeds terug). Dus wat dat betreft heb ik op spiergebied genoeg geprobeerd, maar ik heb ook echt het gevoel dat het in het bot ziet en niet die spieren zijn die er omheen zitten. Mijn nekpijn werd verklaard doordat ik op het moment cassiere ben. Ik ben het met haar eens dat het feit dat ik nu ineens werk ipv studeer mijn klachten in mijn nek ernstig verergeren, maar desalniettemin waren ze daarvoor ook al aanwezig. Ik voel ook vaak schokken tot in mijn nek. Die is gewoon heel gevoelig. Dat kan ik opzich verklaren doordat er dus iets mis is in mijn onderrug, maar volgens dezelfde dokter hielden deze klachten geen verband met elkaar. Bijv. als mijn paard een keer bokt of wegspringt. Dus voor mijn gevoel is mijn werk niet de oorzaak. Maar ik kon er tegenin brengen wat ik wilde, mevrouw luisterde niet meer na het onderzoek. Mijn rug is dus overigens wel recht en ze voelde niks.
Wat denken jullie? Zou het een hernia kunnen zijn?