verstandskiezen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Exit13

Re: verstandskiezen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 13:19

IK ben binnenkort ook de sjaak voor 1 kies... Maandag even het ziekenhuis bellen voor een afspraak...
Er zijn er 3 door, maar nummer 4 ligt scheef en die moet er dus uitgesneden worden No Cheer .

Fritsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 15:09

Jeetje, bij mij komen de bovenste 2 door Scheve mond De eerste is al helemaal door en de 2é nouja, half. De tandart zei dat ik 'waarschijnlijk' genoeg ruimte had. Nou als ik dit zo allemaal lees, hoop ik het van harte!

JanineN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 15:13

nou wat mij over kwam dan Tong uitsteken hahahah
mij werd verteld dat ik 10 kiezen mis Tong uitsteken dus ook mn verstandskiezen Tong uitsteken hihihh we hebben helemaal foto's laten maken enzo maar daarop zijn geen kiezen te zien Tong uitsteken hihih

racheltjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-07 21:34

10 kiezen?
Nouwja dat scheelt , hoef je ze er ook niet uit te laten halen haha Haha! !

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 21:36

Ook ik moet er binnenkort weer aan geloven en heb er op z'n zachts gezegd helemaal geen zin in.
Er zijn al eens 4 kiezen getrokken bij de kaakchirurg (omdat ik niet genoeg ruimte had en een beugel moest) en dat was echt verschrikkelijk, nou ja de verdoving dan daarna voel je er niks meer van.
Met die herinnering in mijn achterhoofd zijn twee jaar geleden de eerste twee verstandskiezen getrokken door mijn eigen tandsarts en dat viel echt reuze mee.
Nu moeten de andere twee verstandskiezen er nog uit (omdat er niet genoeg plaats is en ze brokkelen gewoon af). Maar helaas heb ik nu een andere tandarts waar ik nog nooit geweest ben omdat de andere met pensioen is. En sta ik dus weer stijf van de zenuwen. Alleen het bellen voor een afspraak had ik al moeite mee, maar is nu toch eindelijk gebeurt. Al had ik van de zenuwen bijna een afspraak gemaakt op een dag dat ik helemaal niet kon.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 09:34

Ik moet morgen weer.. Lips are sealed

racheltjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 18:36

Hoest gegaan Ntlie_ ?
Ik ga vrijdag op vakantie, en daarna komt het eigenlijk ook niet meer ervan om mn verstandskiezen te laten trekken.. best wel lastig.. maar ik wil gewoon niet meer ofso..

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 18:45

Ik had er dit keer meer last van dan de vorige keer, toen ging het eigenlijk helemaal perfect.
Nu had ik er maandag en gisteren behoorlijk veel last van en kon ik zowat niets eten enzo.. Deed veel pijn, was misselijk en voelde me gewoon beroerd. Vandaag voel ik het nog wel, maar geen pijn meer en ben gewoon weer lekker gaan paardrijden. Lachen

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 19:51

Met mij gaat het eindelijk sinds gisteren weer een stuk beter. De antibioticakuur is eindelijk aangeslagen. Ik kan ook inmiddels zonder pijnstillers. Ik heb alleen het gevoel of ik een hele harde knal met een bokshandschoen tegen m'n kaak heb gehad.

Shopaholic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 15:45

Ik had al weken last van mn kaak en ik dacht dat het door mn verstandskiezen kwam. Gisteravond kon ik het echt niet meer houden. Net bij de tandarts geweest, foto s gemaakt en ze staan dus schreef, maar zijn nog niet door. Moeten er dus uitgesneden worden en ik heb net gebeld en ik kan maandag al terecht.. Gezien de pijn kan ik niet wachten tot het zover is, maar aan de andere kant.. Zie ik er heeeeel erg tegenop

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 22:47

Een aantal maanden geleden heb ik de eerste 2 er uit laten halen. Mijn verhaal staat ergens op pagina 10 ofzo. Ik had dus een dubbele ontsteking gekregen. De andere 2 moesten er ook nog uit en ik heb een aantal keer de afspraak afgezegt en later maar gemeld dat ik ik wel bel wanneer ik er aan toe ben. Nou ben ik er nog steeds niet aan toe maar ik moet woensdag wel heen. Linksonder begind ie doortekomen en ik heb er zo'n ontzettende last van. Ik moet er dus toch maar aan geloven. Nou maar hopen dat ik nu niet weer 2 weken met een dik gezicht loop en 40 graden koorts.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 22:48

Bij mij komen der nu ook 2 door.. pijnlijk Bloos!

munawwarah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 22:50

bij mij zijn er twee vorige week uitgehaald allebei aan de rechterkant en ook eentje de zelfde keer toen ik een wortelkanaalbehandeling had gekregen. het eruit trekken vind ik niet zo erg verdoving is ff vervelend, maar ik heb nog steeds erge hoofdpijn wat wel irritant is

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 22:52

Zoals jullie ook kunnen lezen ben ik zooo ziek geweest. En nu is er ws nog steeds een stukje tand achter gebleven. Ik ga dus van de week maar weer even bij de tandarts lang, al ik daar eigenlijk helemaal geen zin in heb. Straks ben ik weer 2 weken ziek, en loop ik 1 sept. m'n wedstrijd mis.

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 23:02

Bij een vriendin van mij was ook een stuk tand/bot achtergebleven. De arts deed daar niks aan (hij kon het niet zien ofzo). Maar ze heeft wel een jaar lang last van hoofdpijn gehad. Tot ze op een avond een beetje zat te spelen met haar wang (die nog steeds een beetje dik was)en iets hards voelde toen is ze er op gaan drukken en drukte het er zo uit. was gewoon een stuk bot van ongeveer anderhalve centimeter. Sindsdien heeft ze er geen last meer van gehad. Pfff waarom krijgen we eigelijk verstandskiezen als we ze toch niet gebruiken.

Shopaholic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 01:51

Denise1984 schreef:
Een aantal maanden geleden heb ik de eerste 2 er uit laten halen. Mijn verhaal staat ergens op pagina 10 ofzo. Ik had dus een dubbele ontsteking gekregen. De andere 2 moesten er ook nog uit en ik heb een aantal keer de afspraak afgezegt en later maar gemeld dat ik ik wel bel wanneer ik er aan toe ben. Nou ben ik er nog steeds niet aan toe maar ik moet woensdag wel heen. Linksonder begind ie doortekomen en ik heb er zo'n ontzettende last van. Ik moet er dus toch maar aan geloven. Nou maar hopen dat ik nu niet weer 2 weken met een dik gezicht loop en 40 graden koorts.

Heel veel succes. Ik ben nu om kwart voor 2 snachts nog wakker, maar ik ben vanmiddag om 3 uur terug gekomen van de kaakchirurg.. Was de eerste keer dat ik ging. Heb er 2 uit laten halen. Pijn valt nog mee, maar wat niet is kan nog komen natuurlijk.. Mn kaak is wel erg dik.. Moet binnekort de andere 2 laten doen..

Van de ingreep zelf heb ik helemaal niks gevoeld trouwens. Ze waren nog niet door, ds bij mij moest er ook gesneden worden, maar ik heb helemaal gen pijn gehad dus gelukkig Lachen

wel benieuwd hoe het morgen zal gaan..

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 15:08

Phieuw, ik ben zo blij als ik verhalen van sommigen van jullie lees dat het bij mij allemaal op rolletjes is verlopen.. Nagelbijten / Gniffelen Lijkt me echt vreselijk om een ontsteking te krijgen of dat je zoveel pijn hebt dat je er ziek van wordt Nagelbijten / Gniffelen

Maargoed, bij mij zijn ze er dus allevier uit dus ik hoef niet meer bang te zijn Vork

1natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 15:12

Mijn verstandskiezen zijn eruit gehaald door mn tandarts, geen probleem alleen maakt een beetje een verontrustend geluid =)

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 16:30

ik heb vanmiddag om 1 uur mijn verstandskies laten trekken, onder, door een kaakchirurg, helemaal geen pijn o.i.d. maar die k*t verdoving is nu nog niet uitgewerkt, en ik durf niks te eten want ik kan me mond niet open doen en me wang is dik...

wat kan ik nu het beste doen? prefentief koelen en nu alvast ibiprufen slikken? of pas als de verdoving is uitgewerkt?
en hoe lang duurt zo'n verdoving????

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 16:35

Ik zou alvast een ibuprofen nemen. Dan ben je de pijn zeg maar voor. En ik zou toch wat proberen te eten, dat gaat best wel hoor. Want stel je krijgt straks toch pijn dan kan/wil je helemaal niet meer eten.

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 16:39

ben nu alvast een het koelen en heb net soep gegeten haha ietss ander durf ik ech tniet, ga nu op zoek naar de ibuprofen....

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 17:09

hoe lang werkt zo'n verdoving?

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 17:14

Ongeveer 4 uurtjes, maar soms wel 6-8.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 17:19

Ik deed pas Ibuprofen nemen als de verdoving uitgewerkt was Ja Maar ik had er dan ook niet zo'n supererge pijn aan.. Verder deed ik koelen met een koud washandje (gewoon vochtig) en ik at de eerste avond alleen joghurt.

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 22:16

Nou die van mij is er uit gehaald hoor vanochtend om half 12. Ze heeft alleen onder gedaan boven was nog niet te vinden zei ze (moet ik dus straks voor de derde keer heen Boos! ). Ik kreeg eerst 3 spuiten toen ze vroeg of ik goed verdoofd was zei ik dat ik vorige keer een gedeelte van me lip niet voelde en nu dus wel. Dus nog 2 prikken er in. Toen begon ze met een stuk van de kies Verward weg te boren. Nou dat deed zo gigantisch pijn. Dus nog 2 spuiten er in. Heb gewoon een dubbele verdoving gehad. Nou recept mee gekregen voor die zakjes poeder brufen en een spoel troepje die ik morgen pas mag gebruiken en nou maar hopen dat ik geen ontsteking krijg. Loop al de hele dag met een icepack op me gezicht. Maar me kaak is wel erg dik.