Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Boertjes schreef:Ik kan beide kanten begrijpen. zowel Griebels als Liesjelover. Mijn mening trekt voor het grootste deel naar Griebels toe, maar dat komt ook omdat wij niet in de situatie van Liesjelover staan.
Door ervaringen krijg je een andere kijk op dingen.
Maar toch heb ik af en toe wel het idee dat er meer respect is voor wel donors en dat niet donors maar als egoisten gezien worden en er minder respect voor hun mening getoont word. En dat vind ik jammer. Maar kan het ook verkeerd opvatten hoor.
griebels schreef:Ik kan op alle vragen "ja" beantwoorden. Mijn grens ligt bij levensreddende operaties of behandelingen...
Dus mocht ik een ziekte en/of afwijking hebben waar ik dood aan zou gaan, wil ik ook niet geholpen worden
Mijn kat met hartruis krijgt ook geen medicijnen... Als het haar tijd is, laat ik haar gaan... Wel met hulp van de DA overigens, lijden hoeft voor mij niet
viv77 schreef:Het valt me wel op dat je over het nemen van medicijnen bij een levensbedreigende ziekte wel heel makkelijk praat griebels..
Ik denk dat het maar goed is dat je niet beter weet hoe medicijnen je beter kunnen laten voelen en je verlichting geven..
Ik hoop voor je dat je het ook niet hoeft te ervaren, maar uit eigen ervaring ben ik zo blij met mijn pillen, puffers en andere medicijnen om normaal de dag door te komen en mijn leven hierdoor te verlengen..en ja als het mijn tijd is zal ik ook gaan, maar zeker niet zonder slag of stoot!
griebels schreef:Het valt me op dat ik telkens weer mijn mening moet verdedigen en daar heb ik geen behoefte aan. Laat iedereen gewoon zijn eigen mening hebben. Neem het niet zo persoonlijk...