Bevallingsverhalen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sterre

Re: Bevallingsverhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 14:57

Mar77 schreef:
@sterre vond je het niet raar om bij iemand anders in huis te bevallen?????????

Ja, opzich wel, maar als je naar het ziekenhuis gaat, ben je ook in een andere omgeving dan thuis Knipoog .
Voor mij was het eigenlijk het belangrijkste dat ik mensen om me heen had die ik voor 100% vertrouwde. Daarbij was een ziekenhuis (voor mocht het evtl. nodig zijn) vanuit dat andere huis ook niet ver weg (zelfs eentje met een kinderkliniek erbij), dat speelde ook mee in mijn beslissing om de gok te wagen Knipoog .

Er zijn idd ontzettend veel verschillen in bevallingen zo te lezen; er zijn hier dames die het echt niet makkelijk hebben gehad (met nood-KSen, vroeggeboortes enz.) en dan degene voor wie de bevalling echt een eitje was (waar onder ik)....

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 18:18

Mijn vriendin is net bevallen en liep na en dag al de trap op en af, heel vreemd, ik had en k.s en was weken niet mobiel.
Toch mis je een hoop als je een ks hebt gehad.......

Robyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 18:32

amati schreef:
@ Robyn, gelukkig zijn kindjes sneller gewend aan die spreidbroek dan wij ouders....
Hopelijk heeft hij er niet zoveel last van, is het van gips echt of die kunstoffen die ook af kan ? Er bestaan wel websites ed over dysplasie best informatief.
Ach we zien wel maandag zal wel melden als er iets aan de hand is.

Dat is waar. Hij wordt alleen 's nachts nog een paar keer huiland wakker. Ik hoop dat hij snel weer lekker doorslaapt. Hij is gelukkig van kunststof, maar het is echt een onding om om te doen. Heel erg veel succes maandag ik duim voor je dat het meevalt.

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 19:34

Mar77 schreef:
Mijn vriendin is net bevallen en liep na en dag al de trap op en af, heel vreemd, ik had en k.s en was weken niet mobiel.
Toch mis je een hoop als je een ks hebt gehad.......

Ik stond na de bevalling meteen op om te gaan douchen en ben daarna naar beneden gegaan om bij de visite te gaan zitten. Tobi was een half uur oud toen we saampjes fris en fruitig op de bank zaten.

Het lijkt mij zo moeilijk om na al die maanden eindelijk je kindje te zien en dan helemaal niets te kunnen ivm een wond aan je buik. Ik heb echt respect voor moeders die dat hebben meegemaakt.

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 20:10

Dat lijkt me raar, zo snel al bij de visite zitten! Je bent toch net bevallen!

Die eerste dagen na de ks werd ik zo geleefd, en alles was zo heftig eigenlijk, net bevallen enzo. Ik had later pas het besef dat het me toch was tegengevallen. Op dat moment wist ik niet beter..

Ik ben operatie-assistent, en gisteravond ik de dienst heb ik een ks gedaan, de eerste na de mijne. Er kwam best weer veel boven, over hoe ik mezelf toen voelde. Was wel heel apart. Ik kon me goed inleven in de patiënte Knipoog

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 20:43

Marloes_R schreef:
Dat lijkt me raar, zo snel al bij de visite zitten! Je bent toch net bevallen!

Dat was ook best raar, ik zat nog in een ongelooflijke roes. Maar lichamelijk voelde ik me toppie. Daar kreeg ik pas na drie dagen een terugslag van.

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 21:13

Pff lichamelijk voelde ik me echt******* !
Ik lag in de uitslaapkamer en toen gaven ze me 2 paracetamolletjes waarop ik heel nuchter zei; is dat nodig??? Achteraf had ik die hele pot wel gewild......... Clown

Robyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 23:39

Ik moet zeggen dat ik na mijn keizersnede snel weer op de been was. Toen ik na 3 dagen thuis was had ik ook een kraamverzorgster die alleen maar kon stofzuigen (heel fijn bij een eerste kindje) Boos! Dus ik heb vanaf de eerste dag thuis 24 uur per dag voor mijn kleine gezorgd en gewoon rond gelopen. Ik heb na ong. 6 weken een flinke klap gekregen. Als ik weer een KS krijg eis ik een goede kraamhulp en neem ik echt goed rust. Ik merk gewoon dat ik na 4 maanden nog steeds niet helemaal top ben.

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 09:04

Ik weet wat je bedoelt!
Ik heb gelukkig wel een fijne kraamhulp gehad, die me steeds naar bed stuurde en boterhammen op bed bracht. Maar ik ben zelf iemand die niet stil kan zitten. Na 8 dagen stond ik alweer bij mijn paard in de stal en wilde ik alweer stiekem een riek op schep pakken. Toen is mijn man wel boos geworden Bloos

Gisteren heb ik in mijn eentje een flinke aanhanger mest weggebracht (mijn man moest werken en de mest moest toch weg). Toen ik in bed lag savonds had ik best last van de snede. Echt zo'n zeurgevoel. Dat viel me toch wel tegen, dat het herstel nog zo lang duurt.

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 12:55

Ik heb dat ook nog dat rare gevoel. En vooral als die kleine op mijn buik zit heb ik zoiets van pas op!
Last krijg ik een tijdens het stoeien met mijn man een knietje in mijn buik en ik schrok daar zo van dat ik spontaan begon te huilen. In mijn gedachten zit die buik er nog hahaha.
O ja en hoe gaan jullie door een deur?? ik nog steeds zijwaarts... (was ook vreselijk dik)

Ik heb een hele fijne kraamhulp gehad, had iemand van het bureau geregeld, omdat wij zo'n nare zwangerschap hadden. Ze wist er nog een hele leuke tijd van te maken!

tamara_85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:33

nou het is hier alweer een tijdje stil, heeft niemand meer wat leuks te vertellen.

bloempje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:37

Nee niet echt bijzonders,hoe gaat het met milan tamaar?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:38

tears_85 schreef:
nou het is hier alweer een tijdje stil, heeft niemand meer wat leuks te vertellen.

Iedereen is klaar met bevallen Haha!

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 22:23

Haha wel jammer...
Ik vond alle verhalen erg leuk om te lezen.

Vanmiddag op de ok hadden we weer een spoed-ks. Vind ik altijd erg spannend, maar wel heel leuk om te doen. Gelukkig liep alles goed af, en was er een mooie zoon geboren. Zo mooi, die emoties bij de jonge ouders! Ik moet dan echt mijn hoofd bij de operatie houden, maar ik voel dan weer hoe ik me voelde toen ik Fabio voor het eerst zag en hoorde. Ook ik moest huilen toen hij uit mijn buik werd getild en ik hem hoorde huilen. Alle spanningen en emoties kwamen toen los. Heerlijk gewoon om dat weer te zien.
Alhoewel ik de pijn van de wond van de eerste week niet nog eens zou willen hebben!
Laatst bijgewerkt door Marloes_R op 09-05-07 22:25, in het totaal 1 keer bewerkt

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 22:24

Nou die pijn van de wond mis ik ook absoluut niet Tong uitsteken
Het gevoel van voor het eerst je kind zien vond ik zo apart zo bijzonder.

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 09:19

..Ik vond de eerste dagen na de ks echt hel!!!..kon alleen maar liggen op het ziekenhuisbed en naast me lagt een vrouwtje die had ook een tweeling gekregen maar dan normaal en die liep de volgende dag gewoon over de gang!!...ik heb ook echt wel mn kraamtranen gehad..jullie trouwens ook??...jeetje, ik heb gejankt!!!...ik kan me niet meer heugen dat ik zo moest huilen en echt drie uur achter elkaar!!!!..ik ging echt helemaal los!...toen na drie dagen naar huis(wilde ook echt geen dag langer blijven, al waren ze echt super lief voor me!)..en toen ben ik echt gewoon gelijk aan de slag gegaan, heb ook de nachtvoedingen zelf gedaan en mn kraamhulp(schoonzusje)..heb ik overdag voor de kids laten zorgen(erg he!)...zodat ik ff weer in mn normale ding kwam...was wel een erg leuke tijd..Nu is de wond nog wel gevoelig en kan jeuken!!en vooral de wond die in je buik zit zeg maar...maar voor de rest heb ik er eigenlijk geen last meer van....

Maar hoe staat het met jullie moppies??..Hier gaat eigenlijk alles best lekker...we zitten nu echt op de boterham/fruithap/groentehap(ben heel de dag bezig met eten geven)...en Lisa vind eigenlijk niets lekker en Megan is net een spreeuw!..hahahahaha...Ook de Fysio van megan begint zn vruchten af te werpen..zij heeft een enorme voorkeurshouding gehad omdat zij nogal vreemd in mn buik heeft gelegen maar dat begint echt goed weg te trekken.

Oggg, en ze zijn zo leuk!!!!!....krijgen ze bij jullie al echt karaktereigenschapjes??....Hier wel hoor!..Lisa is echt superrelaxt(kan er tien van hebben en dan heb je nog tijd over)..altijd aan het lachen en lief aan het spelen, Megan is echt een drukteschoppertje, ook altijd vrolijk maar dan heel wild en ligt huilen en lachen heel dicht bij elkaar...en kletsen!!!!..het mag geen naam hebben Knipoog....Lisa zegt steeds mamamamamama...(ik ultra trots)..Megan die doet steeds haar lippen op elkaar en blaast dan lucht uit...dus hoor je steeds pffffffffffftttttttt..met de nodige spetters!

tamara_85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 13:44

@bloempje: Ja met Mylan gaat het super, het is echt een heerlijke baby, slaapt bijna de hele dag, komt om te eten, daarna is ie even wakker en ligt ie lekker in de ronte te kijken. Hij begint nu ook steeds meer te lachen, zo lief is dat Lovers
En ik zag je afgelopen zaterdag nog in de stad lopen, je ging denk ik richting de prenatal?? Want ik zat bij bagels & beans. Knipoog
En hoe is het met Mike, is alweer een beetje gegroeid??

Ik heb altijd op me nichtje gepast iedere maandag vanaf 3 maanden tot 9 maanden (want toen kreeg ik er zelf een Haha!
Maar dat was/is ook zo'n heerlijke meid, vind alles goed, altijd vrolijk en aan het lachen. Ze wordt nu bijna 1 jaar, en kan al een klein beetje lopen, maar ze is ook erg bijdehand. Maar wat je zei over het eten klopt helemaal, op een gegeven moment was ik haar bijna de hele dag eten aan het geven, maar zo blijf je wel bezig.
Ze vind haar neefje ook wel erg leuk, ze denkt waarschijnlijk dat het een pop is ofzo, want ze wil het telkens hebben en vasthouden. Ook een keer toen was ik bij hun thuis BV aan het geven en ze zag dat, toen ging ze heel hard huilen, en vraag me niet waarom, misschien wilde ze ook wel een slokje Clown haha

Maar ik vind dat er weer wat kinderen geboren moeten worden, want ik vond het ook erg leuk om die verhalen te lezen.

xxBiancaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 13:49

Hallo allemaal,

Onze eerste baby is inmiddels al weer bijna 7 jaar, maar ik kan me de bevalling nog als de dag van gisteren herleven.
Eerst 2 dagen weeen gehad, wilde maar niet opschieten, dus ik was al behoorlijk moe voordat het echte werk eraan kwam.
Nadat de vliezen doorgeprikt waren ben ik ongeveer anderhalf uur aan het persen geweest, maar er zat dus niet veel vooruitgang in.
Achteraf lag ze dus niet goed, ze bleek met het aangezicht naar boven te liggen waardoor ze niet onder mijn schaambeen door kon.
Na een knip lukte dat dus wel, en werd Lisa geboren.
Ze was drie keer omstrengeld door de navelstreng, was zo blauw als een smurfje en had een punthoofd van al dat persen.
Maar ze was de mooiste baby die mijn man en ik ooit had gezien.
(Mijn moeder was ook bij de bevalling)

Twee jaar later beviel ik van haar zusje Romy, lekker weer thuis.
Op een gegeven moment leek het de verloskundige beter om naar het ziekenhuis te gaan, omdat ze in het vruchtwater had gepoept.
Mijn moeder snel gebeld omdat die op Lisa zou passen, op een gegeven moment daalde de baby supersnel naar beneden, heel raar gevoel, dus ik zei tegen de vk, wat doe je nou???
Ik doe niks zei ze, dat doe je zelf!! Op het moment dat mijn moeder binnenkwam, kon ze direct doorlopen naar de kamer waar precies 5 seconden later onze 2e dochter Romy werd geboren.

Ik had van allebei de meiden een goede zwangerschap gehad, ik wil mijn hele leven wel zwanger zijn, was zo trots op mijn dikke buik. (was ook tonnetje rond)

Anderhalf jaar later zwanger van de derde, deze keer geen leuke zwangerschap gehad, ik had irregulaire antistoffen in mijn bloed, mijn lichaam accepteerde het bloed van de baby niet, en probeerde dus het bloed van het ongeboren kindje kapot te maken.
Harstikke spannend allemaal, controle's in umc in groningen, elke week bloedprikken enz...
Ik moest deze keer dus in het ziekenhuis bevallen, zat goed in de weeen, naar het ziekenhuis gegaan, en toen we daar eenmaal waren was ik de weeen kwijt.
Balen natuurlijk!! op een gegeven moment heeft de gyn. de vliezen gebroken en zei dat met een uurtje de weeen wel weer op gang kwamen.
Ik zat toen op bijna 4 centimeter dus het zou volgens hem allemaal nog wel even duren.
Ongeveer 5 minuten later kreeg ik een wee, zo'n sterke dat ik mijn bed bijna uitvloog van de pijn en schrik, 3 minuten later weer een wee, en persdrang.
Dus ik zeg nog tegen mijn man; zouden we een zuster moeten roepen?
Mijn man had zoiets van laten we dat maar doen, dus die drukt op dat knopje op de zuster te roepen, moet zeggen, ze waren er binnen 1 minuut, en dat mocht ook wel, want ze hadden geen tijd meer om de schorten voor te doen, want toen was onze zoon Luka al geboren!!
Hij had bloedarmoede, dus we moesten eerst in het ziekenhuis blijven, we zijn er in totaal 3 dagen geweest, en ik heb 3 dagen gehuild dat ik naar huis wilde met mijn poppetje.
Achteraf snap ik nog niet wat me bezielde, we hadden de beste zorg die we konden krijgen, en ik deed niet anders dan bleren dat ik naar huis wilde.....

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-07 20:08

Ik had dat ook, dat ik zo snel mogelijk naar huis wilde. Gewoon lekker in mijn eigen bed enzo. Nu achteraf snap ik niet zo goed waarom, want in het ziekenhuis waren ze hardstikke aardig.

Kraamtranen...Pff liters haha!
Het begon al op de dag dat ik naar huis ging, dus toen Fabio 3 dagen oud was. Ik werk zelf op de ok in dat ziekenhuis, en ik wilde beschuit met muisjes gaan brengen. Het was zondagmorgen, maar dan hadden ze het maandag. Dus mijn man duwde mij in een rolstoel terwijl ik Fabio in mijn armen had.
Om bij de ok te komen, moet je langs de poli gynaecologie. Nou, daar begon het al! Alles kwam weer boven, hoe vaak ik daar wel niet had gezeten bij de fertiliteitsarts voor onderzoeken. Het was een hele onzekere tijd, ik was vaak bang dat ik niet zwanger zou worden. En nou had ik mijn baby gewoon in mijn armen!

Daarna thuis, de kv had me in bed gelegd. Fabio lag naast me in zijn ledikantje. Ik keek naar hem en kon alleen maar huilen van geluk.

Op de 5e dag (berucht!) kwam de vk controleren. Daarvoor was de hielprik al geweest, en de kv had een stagaire bij zich. Plus dat mijn bv nog best moeilijk ging...Dus toen de vk Fabio had gewogen en zei dat hij al super was gegroeid, hield ik het niet meer. Dat kwam ook omdat voor mijn gevoel de bv zo lastig ging. Ik vond het zelf voeden heel moeilijk, zeker als ik savonds alleen was. Dus dat kwam eruit... Bloos

Daarna knapte ik zelf snel op, en heb ik eigenlijk niet meer echte jankbuien gehad. Wel toen Fabio 1 week oud was, en als ik mijn man met hem bezig zag. Maar meestal was dat meer alleen wat vochtige ogen Nagelbijten / Gniffelen

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 21:18

Ik heb ze ook gehad idd op dag . Al ik nu de foto's kijk van de ks schiet ik weer vol...... Ik ben nu 6 maanden verder en het komt nu pas allemaal tot rust. Ik heb het wel heftig gevonden hoor. Heb een 2 maanden terug en mirena laten plaatsen en moest gister op controle. Nou heb ik weer een cyste op mijn eierstok.......* zucht*

Sanne is nu 6 maanden en ................. heeft de waterpokken!
nu al en je ziet ze zowat groeien..... zielig hoor.

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-07 21:55

Gaan ze iets aan die cyste doen of wachten ze af?

Wat vroeg dat ze al de waterpokken heeft! Wat sneu zeg... Ach gut Mentholpoeder schijnt erg goed te helpen tegen de jeuk!

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 22:24

Ik moet even afwachten, als ik er dan nog last van hb moeten we weer terug.

Sanne ligt te huilen...... word een lange nacht.
Wel raar als je kleien huilt, ze heeft pas een week geleden voor het eerst gehuild, zo 'n makelijk kindj is het.
Wel erg wennen en erg zielig....

tamara_85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 22:30

Ik heb niet echt last gehad van kraamtranen.
Ik had wel toen de 3e dag geloof ik, dat ik me heel erg zielig voelde, want ik was helemaal alleen met me mannetje, en zijn pappa had nog steeds niks laten horen, voelde me zo in de steek gelaten.
Maar gelukkig was mijn mamma er om me op te vrolijken Haha!
En ik red het prima alleen met Mylan, heb geen man nodig hoor pff. Me moeder helpt waar nodig is, en verder doe ik alles zelf, (ben best beetje trots op mezelf Bloos )

En me nichtje heeft ooik paar maanden terug waterpokken gehad, volgens mij was ze toen 8 maanden, want het heerste toen op het kdv, dus je hebt dan wel weer kans dat ze het nog een keer krijgen omdat ze in het eerste jaar er nog geen antistoffen tegen maken ofzo. (don't shoot me if I'm wrong)

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-07 22:31

Goed zo Tears! Super dat je jezelf zo goed redt met je mannetje!

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 22:32

hardstikke goed hoor tears85!