nog meer mensen met eczeem?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

uffie

Re: nog meer mensen met eczeem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 15:12

Beebje is idd mijn baby Knipoog

Ik heb ook de droge en natte variant klinkt dat gek eigenlijk als je het zo neerzet.

Tja rare reactie's van mensen dagelijks helaas, maar moet zeggen er zijn dagen dat het me niets doet en dagen dat het me toch wel iets doet, of soms heel veel Bloos

Loop niet meer met bedekende kleding dat niet meer, das al een hele drempel.

Kinderen zijn vaak heel eerlijk, dat kan ik goed hebben, volwassen (sommige) mensen zijn achterbaks, en doen het achter je rug om zeggen, dat vindt ik laf.

Vroeger op de kleuterschool vroeg de juf aan mijn moeder of ik besmettelijk was, heel idioot, dus mijn moeder was daar niet zo blij mee met zo'n juf. Als dat nou gevraagd had aan mijn moeder als ze ff alleen met d'r was, maar huppa gewoon midden in de klas, ze raakte me ook nooit aan zei mijn moeder. Gek hé.

Lief van oude mannetje, ik heb ook een zwak voor ouwe mensen, gek hé, in de supermarkt help ik zo ook altijd, ach mss ga ik ooit nog es vrijwillegerswerk doen in een tehuis, lijkt me leuk, heb er nu geen tijd voor maar later mss wel.

Ik heb trouwens de natte variant op mijn hoofd, heel irritant, vooral erg als er dan ook schilfers bij komen, blijf mezelf afkloppen Rolleyes

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 19:35

Ik heb eigenlijk overal droog eczeem. maar als ik eczeem rond mijn ogen krijg dan is dat de eerste dagen nat.. Daarna gaat het schilferen

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 20:39

Die juf had er zeker nog nooit mee te maken gehad.. wat idioot, dat soort mensen mag geen kleuterjuf zijn..

Sam_Elena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 15:44

Kimmm schreef:
vampiregirl schreef:
ik zal ook een foto maken als t weer erger wordt, nu heb ik prednison gehad en verdwijnt het zeg maar als sneeuw voor 30 graden en zon. bij mij ziet t er echt heel anders uit, en k heb ook 2 varianten, de natte en de droge...

ik heb inderdaad ook twee varianten - de natte en de droge. maar de laatste paar maanden (jaren?) heb ik alleen maar last van de 'droge'.
maar jeetje, prednison, lijkt me wel een hele stap! maar als het helpt? waarom niet? wat doet prednison eigenlijk met je lichaam? Bloos

het wordt ook wel gebruikt om te zorgen dat het lichaam geen organen af stoot, wat het precies doet.. ? ik weet het niet :p ik weet alleen dat het helpt, ik heb ook 2 jaar neoral geslikt, dat is een middel dat je hele weerstand plat legt, wat bij mij aan de hand is is dat mijn weerstand te hoog is, en die 'extra' weerstand keert zich tegen mn huid, geen weerstand=geen eczeem als ik echt griep heb (wat ik dus bijna nooit heb) heb ik gek genoeg geen eczeem. maar door die neoral werd ik wel heel ziek, en heel moe, zware menstruatie etc dus daarom ben ik daarmee gestopt en met de prednison verder gegaan, het enige nadeel is dat ik van de prednison explosief aankom... ik ben in 1 maand tijd (toen ik er weer mee begon) van 49 kg naar 63 kg gegaan, nou ik kan je zeggen, dan voel je je banketstaaf....

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 17:47

jeetje vampiregirl! dat is echt heel vervelend - zoveel aankomen Ach gut kom je er nog steeds van aan? en wat doe je dan? veel afvallen of helpt dat niets? gewoon nieuwsgierig Bloos

chOcodipJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 17:48

ik heb ook eczeem Vork

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 17:49

chOcodipJ schreef:
ik heb ook eczeem Vork

misschien kan je er iets meer over vertellen? waar? wanneer? hoe voel je je eronder? Lachen

renegade

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 17:55

ik heb ook eczeem een beetje op mn pols en een redelijke plek op mn buik. bij mij komt het door nikkel en cobalt ben er een heel tijd vanaf geweest maar nu mn weerstand wat minder is zit het er meteen weer .
het rare is alleen als ik mn eigen spijkerbroeken heb krijg ik het niet maar van mn werkbroek helaas dus wel (daar zitten drukknoopjes op ) maar nu heb ik met mn baas overlegt en mag ik gelukkig een andere knoop op mn broek zetten en hopenlijk ben ik er dan weer vanaf.

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 17:58

welkom! Lachen

het zou wel prettig zijn als je er inderdaad een nieuwe knoop op je broek kan/mag zetten - komt die plek op je buik niet van de knoop van je werkbroek dan? Lachen

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 18:07

Dat is dan denk ik meer een allergische reactie dan eczeem toch? Of zie ik dat verkeerd Lachen

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 18:09

je slaat de spijker op de kop! Vork dat wilde ik in mn vorige post zeggen, maar wist het opeens niet meer... Nagelbijten / Gniffelen haha! Lachen

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 19:24

Laar schreef:
Ik heb eigenlijk overal droog eczeem. maar als ik eczeem rond mijn ogen krijg dan is dat de eerste dagen nat.. Daarna gaat het schilferen

oooh hoe herkenbaar Zij zijn groot en ik is klein!

gelukkig heb ik nu een zalfje dat wel redelijk goed werkt

Sam_Elena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 21:25

Kimmm schreef:
jeetje vampiregirl! dat is echt heel vervelend - zoveel aankomen Ach gut kom je er nog steeds van aan? en wat doe je dan? veel afvallen of helpt dat niets? gewoon nieuwsgierig Bloos

Nouhja vooral zo veel mogelijk bewegen zeg maar... nu zit ik wel weer op 58 kg maar t past niet bij mn postuur, ik heb in 1 keer echt een hele dikke buik gekregen.... en nu let ik er ook wel een beetje op wat ik eet hoor, veel water drinken, en leven als een konijn zeg maar Vork nouhja een chips etend konijn Knipoog
Veel meer kan je er niet aan doen, en ik meot binnenkort voor een spoedafspraak naar t umc, ben benieuwd of ze weer met wat nieuws komen Tong uitsteken aangezien ik veel voor proefkonijntje speel, maar nu ist zo dat ik mn pink niet meer kan buigen, en die is 4 keer zo dik geworden Verward lijkt verbrand maar ik heb nergens aangezeten, dokter weet t niet en zelfs prednison helpt niet........
maar om t optimistisch te houden, tis alleen maar lastig, er zijn ergere dingen......

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 22:42

Ik heb niet alle pagina's doorgelezen, maar zijn er hier mensen die erachter zijn gekomen welk voedsel tot eczeem leidde?

Ik heb na járen tobben uitgevonden dat varkensvlees, melk, kaas, yoghurt, chocola, aardbei en banaan funest zijn.

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 22:45

Mijn zusje heeft heel erge eczeem! Sinds een jaar, opeens, haar hele huid kapot. Blaren, bloed, bultjes, jeuk jeuk jeuk! Overal! Zo zielig, ze gaat vaak naar het ziekenhuis, krijgt prednison en lichttherapie. Maar niks helpt! De artsen denken dat het toch een soort eczeem is aangezien veel alternatieven zijn uitgesloten. Nou ik hoop voor haar dat het snel over is, want het ziet er niet uit! En ze wordt echt gek van de jeuk!

Ik heb zelf trouwens ook snel eczeem. Van die kleine roze plekjes die wit worden. Vooral wanneer ik een beetje stress heb, kan ik gelijk aan mijn huid zien. Duurt dan weer een aantal maanden voordat het weg is. Maar dat is echt NIKS vergeleken met mijn zusje.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 00:55

Nikkigioa: jeetje zeg dat is niet niks voor je zusje! Echt verschrikkelijk als je het zó erg te pakken hebt. Sterkte voor je zusje, hopelijk word er nog een medicijn gevonden dat wel aanslaat bij haar.

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 03:26

Arabesk schreef:
Ik heb niet alle pagina's doorgelezen, maar zijn er hier mensen die erachter zijn gekomen welk voedsel tot eczeem leidde?

Ik heb na járen tobben uitgevonden dat varkensvlees, melk, kaas, yoghurt, chocola, aardbei en banaan funest zijn.

Ik ben er zelf ondertussen wel achter dat cacao dus iets is wat mijn eczeem verergert.
Verder heb ik nog een lijstje met producten waar ik niet tegen zou kunnen, maar daarvan ben ik niet zeker. Het is ook een beetje het 'zweverige' tegenover gewoon het ziekenhuis en het medische bewijs.
Zijn er hier meer mensen die volgens het ziekenhuis -allergietesten dus- geen allergieen voor voedsel zouden hebben, maar er zelf toch achter zijn dat dit wel het geval is?

Ik ben nu bij mijn vriend en heb vannacht flink gekrabt, zo ook in mijn elleboogholtes waar ik nu veeeeel last van heb. en ja hoor; Madame is haar (hormoon)zalf vergeten..
heb wel mn creme, maarja dat houdt het alleen maar vet..

welkom voor de nieuwe meepraters Lachen

Offtopic: Het topic gaat idd hard!

Sam_Elena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 15:00

mooi toch? kunnen we misschien een keer een meeting organiseren Tong uitsteken
ik heb wel echt de meest uitgebreide allergietesten gehad, mijn dermatoloog wilde dat ik ging stoppen met mn opleiding, dat zou slecht voor me zijn (if so, was ik nog niet gestopt) maar goed uit de testen kwam dat ik eigeljik voor geen enkel dier allergisch was.. alleen heb ik hooikoorts maar dat wist ik al

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 15:06

Ik heb het alleen onder mijn ogen heel af en toe, maar dat is een allergische reactie op iets (weet niet of dat echt eczeem is dan).
Heb daar ook een zalfje voor gekregen en dan gaat het heel snel weg.

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 16:00

Paula schreef:
Dat is dan denk ik meer een allergische reactie dan eczeem toch? Of zie ik dat verkeerd Lachen

Dat zie je verkeerd Haha! Mijn eczeem wordt ook veroorzaakt door een allergische reactie. Als ik het goed heb noemde de dermatoloog het contacteczeem.

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-07 19:06

Laar! Blijf er dan ook gewoon af! Clown

Ik heb jaren en jaren lang verschillende allergietesten gehad - zelfs de kinderziekten/allergieën die je als volwassene niet schijnt te krijgen Knipoog maar er kwam geen verlossend antwoord. Alles was goed. Ben er ondertussen wel achter gekomen dat teveel chocola, chips en andere lekkere dingen niet goed is, dan krijg ik weer last van eczeem Scheve mond Ook teveel ei laat zn indruk achter in de vorm van roodheid en jeuk.

Hoorde ik het woord 'meeting' vallen? Vingers aflikken

bouwina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 20:37

@ kimmm ik had nog even een vraagje over dat zemelen..... is dat nu echt voor in bad of kan je je daar ook gewoon mee wassen? groetjes, Bouwina

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 20:39

Ik heb eczeem zitten overal waar de bh mijn huid bedekt erg vervelend.

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 21:22

Kimmm schreef:
Laar! Blijf er dan ook gewoon af! Clown

Zeg jij me dat ook even als ik slaap
Clown

Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 21:35

Ik meld me ook even, ik heb toen ik klein was altijd eczeem in mn elleboog en knieholten gehad.. ben er toen heeel lang vanaf geweest (gelukkig).. Totdat ik festivalbandjes om mn arm te lang liet zitten, gevolg : contact eczeem.. bandjes afgeknipt maar het gaat niet weg.. ondertussen zitten er nu kleine plekjes overal op mn huid (mn scheenbeen, kuit, rug, bij mijn schouder) van die ienieminie plekjes die toch verschrikkelijk jeuken!!

ik heb wel zalf, maar daar gaat het helaas niet van weg! Boos!