[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Luuz

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 15:57

parouscha schreef:
Even een vraagje Lachen

2 dagen geleden was mijn pilstrip op, en had ik dus mijn stopweek, maar ik wou gaan zwemmen, dus heb voor de zekerheid maar een strip doorgeslikt, maaar (2 pillen van die strip al) maar nu is dit niet doorgegaan,en wil ik toch liever mijn stopweek inlassen, is dit mogelijk?

Omdat ik al 2 pillen van de nieuwe strip heb ingenomen?

Dus als ik het goed begrijp hbe je een strip afgemaakt en met 2 nieuwe van een nieuwe strip begonnen?
Als je een een-fase pil hebt (zo noem je dat toch?) moet het makkelijk kunnen volgens mij.
Mijn dokter zei ook tegen me dat het soms wel eens handig is om je stopweek eens 1 of 2 dagen eerder te laten beginnen zodat je de 'restjes' die je overhoudt dan kunt gebruiken om je 21 dagen van de pil eens wat uit te rekken tot 23 ofzo. Dus ik denk dat het wel kan.
Zolang je er maar geen extra week aan vast plakt.
Dus je kunt na je stopweek volgens mij ook gewoon die 19 overige pillen van je nieuwe strip slikken en dan dus zegmaar weer 2 dagen te vroeg je stopweek inlassen.
Maar ik ben geen huisarts dus kan het je niet 100% verzekeren.. Maar ik denk dus van wel Knipoog

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 16:34

parouscha schreef:
Even een vraagje Lachen

2 dagen geleden was mijn pilstrip op, en had ik dus mijn stopweek, maar ik wou gaan zwemmen, dus heb voor de zekerheid maar een strip doorgeslikt, maaar (2 pillen van die strip al) maar nu is dit niet doorgegaan,en wil ik toch liever mijn stopweek inlassen, is dit mogelijk?

Omdat ik al 2 pillen van de nieuwe strip heb ingenomen?

Naar mijn weten kan dat gewoon, iig met m30. Je hebt dan alleen je cyclus wel verschoven, je moet namelijk een complete stopweek nemen en geen 2 pillen minder.

Edit: zie nu pas de post boven mij.
Volgens mij kun je idd meteen ook de volgende keer je stopweek 2 dagen eerder inlassen, maar dat weet ik ook niet zeker. Zou daarvoor als ik jou was nog ff de bijsluiter erop na slaan of ff je arts vragen idd.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 16:54

Parouscha; Een-fase-pil idd, dan bevatten alle pillen evenveel hormomen. Als je deze gebruikt kan 2 extra slikken geen kwaad. Het is alleen zo dat je cyclus idd is verschoven, denk erom dat je niet langer dan 7 dagen stopt.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 16:55

Dus dan gewoon zoals normaal, moeten er 7 dagen tussen zitten en dan weer gewoon beginnen met innemen van de nieuwe pilstrip?

Thx lady's !

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 17:07

Yes

BiBaMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 11:03

Ik ben 15 jaar en wil graag aan de pil.
Heb beetje nare ervaring met condooms(gescheurd enzo) Vork , en wil dus graag aan de pil.
Ook heb ik altijd erge last van menstruatie en dan schijnt pil ook optie te zijn...
Mijn ouders willen nooit iets van anticonceptie horen, dus aan hun kan ik geen toestemming vragen oid.
Als ik nu naar de huisarts ga, en vraag om de pil zou maar zegge, moeten mijn ouders daarbij zijn?
of hoeven die dat niet te weten te komen.
Mijn ouders hebben ook goed contact met onze huisarts, wat ik best lastig vind, want hij weet dat mijn ouders het niet er mee eens zijn als ik aan de pil ga. Best kans als ik bij hem kom, dat hij me er wel op wijst dat mijn ouders het niet willen.
Wat moet ik dan zeggen? Bloos

Het klinkt misschien een beetje als een kinderachtige vraag, maar toch wil ik er graag antwoord op.
Clown Ik heb liever nog geen kind... Bloos

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 11:18

Die laatste regel lijkt me een verdomd goed argument om tegen je huisarts te zeggen Knipoog
Verder denk ik dat als het een goede huisarts is dat hij er met je over zal praten en je zal helpen. Ook MOET hij zijn mond houden tegen je ouders. Ga er gewoon eerst eens heen om te praten, en kijk dan wat hij oppert.

Succes ermee!

BiBaMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 11:21

dankjewel voor de reactie! Knipoog

durfde eerst niet hier te vragen omdat ik bang was dat iedereen me kinderachtig zou vinden.. Bloos

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 11:26

Is helemaal geen kinderachtige vraag hoor! Beter zo, dan dat je straks vraagt hoe je een kind op moet voeden Knipoog

BiBaMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 11:30

haha da`s waar!

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 12:03

en als je bang bent dat je huisarts iets doorvertelt: hij heeft een beroepsgeheim en dus een zwijgplicht.

Overigens vind ik het een zeer goede beslissing dat je de pil witl en dat jou ouders hun kop in het zand steken.

Topoverkonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 17:53

Als hij zegt dat je ouders het niet willen, JIJ bent zijn patiënt en hij moet naar je luisteren.
Desnoods ga je naar een andere huisdokter. Op vijftien moet de pil al kunnen vind ik.

Van tussentijds stoppen of hem langer nemen: Ik mag mijn pil langer in nemen, of minder lang, zolang ik maar 7 dagen stop. Niet meer, niet minder. Om te gaan zwemmen ofzo heb ik ook enkele 'reserve' pillen. Ik mag zelf twee strips na elkaar nemen als ik eens niet wil mijn regels krijgen (bloedverlies vlak voor zware examens heb ik liever niet).

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 18:27

@ Antitoilet, mag ik vragen waarom je ouders zo tegen anticonceptie zijn dan?

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 01:07

antitoilet schreef:
Ik ben 15 jaar en wil graag aan de pil.
Heb beetje nare ervaring met condooms(gescheurd enzo) Vork , en wil dus graag aan de pil.
Ook heb ik altijd erge last van menstruatie en dan schijnt pil ook optie te zijn...
Mijn ouders willen nooit iets van anticonceptie horen, dus aan hun kan ik geen toestemming vragen oid.
Als ik nu naar de huisarts ga, en vraag om de pil zou maar zegge, moeten mijn ouders daarbij zijn?
of hoeven die dat niet te weten te komen.
Mijn ouders hebben ook goed contact met onze huisarts, wat ik best lastig vind, want hij weet dat mijn ouders het niet er mee eens zijn als ik aan de pil ga. Best kans als ik bij hem kom, dat hij me er wel op wijst dat mijn ouders het niet willen.
Wat moet ik dan zeggen? Bloos

Het klinkt misschien een beetje als een kinderachtige vraag, maar toch wil ik er graag antwoord op.
Clown Ik heb liever nog geen kind... Bloos

Dat laatste klinkt als een hele goeie reden, waarom zijn je ouders tegen anticonceptie

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 11:34

Ik ben nu ongeveer 2 jaar aan de pil, maar ben sinds een paar maanden overgestapt op een andere pil (diane) maar sinds ik deze pil gebruik heb ik tijdens mijn menstruatie periode onwijze hoofdpijn. Mijn moeder heeft dat vroeger ook gehad (bij meerdere pillen).

Heeft iemand een tip?

Ik zit te denken om iets anders als de pil te gaan gebruiken, maar dat soort dingen als een spiraaltje zien er best eng uit Tong uitsteken ik wil ook liever niet dat de dokter zoiets er in moet zetten..

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 11:52

Stoppen met de diane en weer op een lichtere pil overgaan? Of is dat te simpel? Knipoog

Annemarie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 15:49

Hoe risicovol is het als je vlak voor je menstruatie per ongeluk onveilig sex hebt gehad? Nagelbijten / Gniffelen

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 15:52

Mocht je op dat moment net een eisprong hebben gehad erg onveilig, gezien het (dacht ik) een dag of 10 duurt eer het eitje zich innesteld en je menstruatie dan alweer voorbij is (als je er in dat geval al één zou krijgen).

Maar goed nieuws: de kans dat je toen net je eisprong had is weer een stuk minder groot dan als je het 1,5 week daarvoor had gedaan Lachen

BiBaMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 18:23

ehm, kzal het uitleggen Vork
Ik ben christelijk opgevoed.
Mijn ouders zijn echt niet zo heel moeilijk, maar bij ons `leren`we dat s*e*x niet voor het huwelijk toegestaan is.
Ikzelf denk daar anders over. Ik ben misschien nog wel maar 15, maar ik heb echt een lieve vriend, die mij begrijpt, waar ik goed mee kan praten, lol mee kan hebben, en waar ik mijn hart kan uitstorten. Er waren hier thuis namelijk nogal wat problemen een aantal jaar geleden, en hij begrijpt mij. Ach gut

Verder ben ik wel gewoon voor het christelijke geloof, het is dus niet dat ik me ertegen verzet.

Nou, laat ik het zo zeggen, ik voel me veilig bij mn vriend, en tsjah van het een komt het ander he! Nagelbijten / Gniffelen
Klinkt misschien raar maar laat ik het zo maar zeggen Knipoog
Maargoed, mijn ouders vinden dus dat s*e*x alleen ervoor is om kinderen te krijgen Koe .
Ik denk daar dus ook gewoon anders over.
Ze zijn dus tegen anticonceptie/tegen s*e*x voor het huwelijk. Ook zijn ze dus tegen abortus ( ik ook) maar er zijn weet-ik-wel- niet-hoeveel christelijke meiden die abortus laten doen omdat anders ouders erachter komen dat ze het voor het huwelijk gedaan hebben.
IK wil geen abortus, geen kind, maar wel s*e*x Vork (klinkt stom haha) dus dan wil ik wel veilig:anticonceptie Schijnheilig

Nu lijkt het misschien dat mijn ouders gigantisch strenge mensen zijn, maar dat is niet zo hoor Whoosh! !! haha
maar over s*e*x voor het huwelijk en anticonceptie hebben ze duidelijk hun mening.
Maar als ik gelukkig ben met de vriend die ik heb, en we verder gaan dan bij elkaar op schoot zitten, kies ik wel voor veilig doen!

en aangezien mijn dokter ook christelijk is, kan ik dus misschien een preekje verwachten? Duivel

khoop dat het nu een beetje duidelijk is Knipoog
vragen mag altijd! Bloos

( sorry dat het verhaal misschien beetje onduidelijk is Bloos!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 18:38

Ach die preek van de dokter kom je vast wel overheen, al vind ik eigenlijk dat een dokter daar absoluut niet over mag oordelen.

Succes!

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 18:42

Heej,,
Naja ik heb dus even een vraag.
Ik gebruik nu ongeveer 3 weken ´de pil´ en wat is jullie ervaring er mee.?
Ik heb tot nu toe nog nergens last van. maar ik heb nu dus gewoon nergens meer zin in. Eet echt gewoon de helft minder.
Kan dat door de pil komen..??

Alvast bedankt.

Dnies90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 18:57

ik heb een vraag.
Ik heb eerst de pil(revigidon gehad als ik het goed heb)
Had ik nergens last van enzo.

Maar nu heeft de apotheek me een andere pil gegevn iets met een M en blauw doosje en strip.

Maar sinds ik die pil heb weer super erg last van menstuatie.
Last van buik rug. Ook krijg ik hierdoor stemmingswisselingen en word ik heel moe. Ook toen ik vandaag aan het werk was voelde ik me eens heel slap gevoel dat ik ging flauwvallen zou het kunnen komen door de pil?
Want daarvoor had ik die klachten nooit.
Was nauwelijks ongesteld.

Een vriendin van mij heeft die pil die ik nu heb gekregen omdat ik zwaarder was.

Luuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 20:06

Ze hebben je zomaar in ene een andere pil gegeven? Zonder reden?
Ik zou even langs je huisarts gaan en het uitleggen en weer om je vorige pil vragen dan..

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 20:18

Is het niet de 'zelfde' pil maar dan de goedkopere versie ervan omdat er wat patenten zijn verlopen? Als je klachten hebt over deze, kan je als het goed is gewoon om je oude vragen Lachen

Beauty_yana0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 21:54

Oh god, mensen ik heb een dringende vraag Verdrietig
Blijkbaar ben ik zondag of gisteren mijn pil vergeten in te nemen zag ik net pas, maar ik heb vandaag dus wel gewoon sex gehad zonder condoom.
Dan heb ik nu dus kans dat ik zwanger ben of niet?

* Ik lees nu net in de bijsluiter dat als je in de 2e of 3e week een 1 pil vergeten bent je die in moet nemen zodra je er aan denkt (ook als je er dan 2 tergelijk moet nemen) dus dat heb ik net gedaan.
En dat het niet noodzakelijk is een extra voorbehoedsmiddel te gebruiken mits je niet meer dan 1 pil bent vergeten.
Maar zit toch nog met die vraag Scheve mond