[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 17:38

Ik was al aan de pil voordat ik een vriendje had, omdat ik nogal last had van overbeharing. Toen was ik 15 volgens mij.

Als je een smoes wilt, kun je altijd zeggen dat je last hebt van je menstruatie bijvoorbeeld, maar ik zou het zelf gewoon zeggen.

15,5 jaar is geen hele vreemde leeftijd om er mee te beginnen

tenemieken

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 17:44

ik had dat probleem ook niet.
ik moest van de dokter aan de pil op mijn 12 ongeveer omdat ik anders altijd spuitjes moest krijgen omdat men maandstonden te heving waren. en nu is het natuurlijk wel handig.

maar ik zou het ook gewoon vragen. een nee heb je,een ja kun je krijgen. en denk ook wel dat je moeder het gaat begrijpen hoor.

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 17:46

ik heb ook gigantisch last van mijn menstruatie! Maar ik heb nu ibrofen, en ik heb gezegd dat ik nu echt NERGENS meer last van heb Maar ik vind hem heel goed ! Dankje En tenemieken, ik durf het echt niet!! :/

Caritas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 19:10

Roosmarijn schreef:
Ik begin die ring eigenlijk weer een beetje beu te worden hoor. Gebruik 'm sinds augustus ofzo. Met de pil waren de krampen niet te harden, bloedde ik als een rund en met ring bloed ik heel weinig, heb ik tijdens de ongi geen krampen maar heb ik gedurende de maand een voortdurend zeurend gevoel in mijn buik. Plus dat ik ineens zere boobs heb, terwijl ik daar met pil echt nooit last van had. Het voelt alsof ik zonder bh een rondje ben gaan rennen.

Moest even snel posten want er stond ineens iemand aan mijn bureau, bijna betrapt tijdens i-netten tijdens het werk.
Wat ik dus vragen wilden is zijn er meer mensen die hier last vna hebben tijdens het gebruik van die nuvaring want in de bijsluiter lees ik hier niets over als zijnde een bijwerking.

Paardennamen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 19:43

Paardennamen schreef:
Hoi,

Ik ben nu een paar weken gestopt met de pil, wilde even geen rotzooi meer in mijn lichaam.

Maar nu heb ik meer afscheiding, is dat normaal? Afscheiding is wit en egaal.

Niemand die hier een antwoord op weet?

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 19:46

Het kan zijn dat je een schimmelinfectie hebt, maar dat hoeft niet.
Gebruik je inlegkruisjes? Deze kunnen afscheiding ook verergeren.

Als je het zeker wilt weten moet je denk ik toch even langs de huisarts

Paardennamen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 19:50

Nope, ik gebruik alleen af en toe maandverband En sinds vandaag ook weer... Ik kijk nog wel even aan wat mijn lichaam doet, ik heb verder geen klachten

Eliane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 19:52

@Paardennamen; een verandering qua afscheiding is op zich normaal als je met de pil stopt of juist begint vanwege de verandering in je hormonen. Maar als de verandering erg groot is of je het gevoel hebt dat er iets niet klopt zou ik idd even naar de huisarts gaan

poes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 12:11

Idd, pilgebruik heeft wel effect op afscheiding hoor. Volgens mij wordt het bij veel vrouwen gewoon wat 'droger' met pil.

Kikka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 19:40

Ik zit weer in de knoop met de Pil hoor
Ik zou zondag mijn stopweek hebben, maar aangezien ik toetsweek had en altijd erg veel last van m'n ongesteldheid, heb ik hem doorgeslikt. Ik woensdag alleen ongesteld, terwijl ik de pil slikte
Ik dacht dat het gewoon wat bloedverlies was en slikte gewoon door, ook gisteren. Helaas ben ik dus echt ongesteld, maar nou zegt m'n moeder dat je meteen moet stoppen als je ongesteld bent?
Maar dan zou ik dus vanavond geen pil moeten nemen, en dan volgende week zaterdag weer? Maar dan word ik niet ongesteld in m'n stopweek omdat ik dat nu al ben, en is de pil nog wel veilig dan?

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 20:48

je akn wel doorslikken. opzich niet zo gek dat je bloedverlies heb tijdens je toetsweek aangezien je door stress dat hebt 'opgewekt' zelfs dat je de pil wel slikt. Je hoeft niet meteen te stoppen met slikken, maar is misschien wel handig. dan heb je je stopweek gelijk gehad. de pil is nog wel veilig omdat je gewoon hebt door geslikt zonder stopweek. Misschien wel handig (al is het voor je gevoel) wat extra's gebruiken als voorbehoudsmiddel (condoom )

FlEuRXBoNnY

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 15:51

bij mij ist nu ineens ook een beetje raar met de pil.
ik heb de microgynon 30.. en die strip is bijna klaar, vandaag zou m'n laatste pil zijn(dit is trouwens pas mn 3e strip ik heb m nog niet zo lang dus)
alleen ik werd gister dus al ongesteld
ik heb de pil gister wel gewoon geslikt, en vndaag doe ik dat denk ook..
maar dit is toch niet normaal? en had ik moeten stoppen met slikken toen ik ongesteld werd of niet?

poes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 15:52

Ja kan te maken hebben met het feit dat je em gewoon nog niet erg lang neemt. Gewoon je strip uitnemen, stopweek inlassen, en nieuwe strip beginnen.

Guess001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 15:59

Ik zou ook gewoon normaal doorslikken, net wat Poes zegt.

Het is wel zo dat iedereen verschillend kan reageren op bepaalde pillen; bepaalde pillen kunnen te licht zijn voor sommige vrouwen.
Zelf heb ik ook een jaar of 8 Microgynon 30 geslikt, ik heb nóóit een doorbraakbloeding gehad (zelfs niet wanneer ik eens een stopweek oversloeg). Ik werd altijd precies drie dagen na het slikken van de laatste pil ongesteld, ik kon er de klok op gelijk zetten. Voor een vriendin van me was de Microgynon 30 echter een ramp, die zat ook constant met doorbraakbloedingen.

Kijk het dus even aan en stap anders naar je huisarts en leg het probleem voor.

FlEuRXBoNnY

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 16:21

okee danK

poes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 18:20

Oja dat was ik idd vergeten, als je er te vaak last van hebt, kan het zijn dat de pil te licht voor je is.

FlEuRXBoNnY

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 14:29

okee.. dit is pas de eerste keer maar al komt het vaker voor dan zal ik wel naar de dokter gaan.
maar wat betekend het precies dan eiglijk als die pil te licht is?

Stephanie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 17:19

uiteindelijk heb ik de mirena spiraal gekregen
ondanks mijn trombose factor 2

waarom het wel kon?
in de pil worden 2 hormonen afgegeven 1 schadelijk voor trombose en ander heeft er niets mee te maken en dat hormoon zit dus in de mirena spiraal.. hiervan was mijn huisarts niet van op de hoogte en het zal me niets verbazen als er meerdere huisartsen zijn die dat niet weten..

mocht er iemand zijn die het zelfde probleem heeft als ik had..
ik hoop dat ik hiermee dan diegene kan helpen..
mènn wat lastig als je alleen maar een condoom hebt

MissDonna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 18:44

geen zin om helemaal alle pagina's terug te lezen..

Maar wanneer is de pil NIET meer veilig ?

groetjes

Stephanie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 19:02

als je het een keer vergeten bent en dus over het tijdslimiet heen bent dat je de pil moet innemen

Guess001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 19:09

Of wanneer je diarree hebt, binnen vier uur na het innemen van de pil moet braken of bepaalde geneesmiddelen slikt (kijk altijd in de bijsluiter!!).
Gebruik in deze gevalllen altijd voor de zekerheid een condoom!!
De pil is het betrouwbaarst wanneer je hem elke dag op hetzelfde tijdstip inneemt!

Biepmiep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 11:35

Ik heb de Mirena nu bijna een maand, maar bij vlagen best nog wel menstruatieachtige pijn. Ik doe het volgene keer niet meer, dan maar onder het mes.

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 13:09

Ik heb nu ong twee maanden de mirena, en t bevalt me echt goed. Geen pijn meer, niet meer ongesteld, handy

Skipper

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 13:14

Heb nog niet alles gelezen, is vrij veel, maar ik ben van de pil overgestapt op de nuvaring, heb er nu net 2 'achter de rug'

Alleen sinds ik dit gebruik is volgens mij mijn huid slechter geworden met oa meer pukkeltjes. Kan dit kloppen? Hebben er er meer last van?

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 14:25

Cer schreef:
Ik heb nu ong twee maanden de mirena, en t bevalt me echt goed. Geen pijn meer, niet meer ongesteld, handy

Ik was laatst wel ongesteld, maar veel minder dan voorheen