Afvallen voor een auto

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 20:04

Celebi schreef:
Daar ga ik ook even naar kijken, dankjewel! Ik denk dat bij mij de liefde voor brood ook niet helpt. Maar ook de medicatie die ik nu een paar maanden slik niet. Zag dat gewichtstoename een bijwerking was. Dat verklaart wel waarom die weegschaal zo rap is gaan stijgen de laatste tijd..

Hopelijk dat die nieuwe medicatie het effect weer wat opheft gezien die als bijwerking gewichtsverlies heeft. :+

Ik ben door de zwangerschap diabetes bij een diabetes arts beland(joh logisch).
Ik heb inmiddels bijna 9 jaar overgewicht. Soms meer soms minder.
Maar afvallen is zo goed als niet mogelijk.
Door de fastic app weet ik inmiddels dat ik dus vaak behoorlijk laag in de kcal zat en daardoor vreetbuien kreeg.
Die zijn inmiddels rustiger gelukkig, doordat ik meer/vaker eet.
Laatste 3 maand van de zwangerschap had ik last van ketonen in mijn urine.
Doordat ik dus vaker at en mijn bloedsuiker netjes onder controle was.
Momenteel vlieg die weer alle kanten op

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 07:06

Tja, geen brood eten is sinds wij keto eten ook wel het enige wat ik soms moeilijk vind.
Echt heel lekkere recepten voor keto brood zijn er maar weinig.
En ja, dat zijn meteen heel veel koolhydraten.

Nu heb ik daar een tussenoplossing in gevonden, Steiner low carb verkoopt ook KHA brood (wat echt lekker is), en zo af en toe bestel ik dat. Ja, is duur, en ja, eigenlijk zou je van de gewoonte om brood te eten af moeten, maar af en toe wil je ook wel eens iets anders eten als groente, kwark en groente smoothies :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Afvallen voor een auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 07:07

Ik hou ook van brood. Eet elke ochtend 2 sneetjes en er gaan 2 a 3 bruine bolletjes mee naar het werk.
Tja, zal wel niet goed zijn. :+

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 07:29

O, of je dat goed vind mag gelukkig ieder voor zichzelf bepalen.
Wij eten KHA (en dus geen brood) en zijn daar aardig mee afgevallen tot nog toe.

Ik denk dat iedereen daar een weg voor zichzelf in moet vinden :)

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 07:32

Keto is echt mijn grootste nachtmerrie _O-
Ik hou teveel van brood en pasta om dat op te kunnen geven.
Wel altijd respect voor mensen die het wel kunnen en vind de recepten altijd wel creatief bedacht.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 07:40

Ik hou ook ontzettend van brood en pasta, maar ik merk wel dat als ik het eenmaal niet meer eet ik het ook al snel niet meer mis. Maar wij eten dan wel op zaterdag lekkere verse broodjes van de bakker, daar kijk ik naar uit. :):) Ipv blij worden van een zak chips, blij worden van een broodje. :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 07:40

Ik hou idd ook van pasta maar eet dat wel minder nu.

Kim, ik eet op zaterdag ook broodjes uit de oven. :D Kijk ik ook naar uit, met beenham of kipfilet erop.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 07:49

Ik hou echt niet van brood. En ik vind volkoren brood nog minder lekker dan wit. Dus ik eet elke dag 2 afbak volkorenbroodjes.

Pasta eet ik zelden maar dat weeg ik dan gewoon af. Op actieve dagen 100 gram en anders 70. Volkorenpasta vind ik niet lekker.

Complete groepen eten uit je leven schrappen werkt gewoon niet. Vroeg of laat ga je het weer eten en dan kom je aan. Je kan beter leren het in te passen in een gezond patroon. Dat houd je langer vol.

Ik wilde vandaag 10 km wandelen én hardlopen. Maar gezien het weer denk ik dat ik het bij hardlopen houd. :=
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 19-11-25 07:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 07:50

Pasta weeg ik idd nu af, ook rond de 70 gram. En gewone pasta, ook geen volkoren. :+

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 07:53

MarlindeRooz schreef:
Ik hou echt niet van brood. En ik vind volkoren brood nog minder lekker dan wit. Dus ik eet elke dag 2 afbak volkorenbroodjes.

Pasta eet ik zelden maar dat weeg ik dan gewoon af. Op actieve dagen 100 gram en anders 70. Volkorenpasta vind ik niet lekker.

Complete groepen eten uit je leven schrappen werkt gewoon niet. Vroeg of laat ga je het weer eten en dan kom je aan. Je kan beter leren het in te passen in een gezond patroon. Dat houd je langer vol.

Ik wilde vandaag 10 km wandelen én hardlopen. Maar gezien het weer denk ik dat ik het bij hardlopen houd. :=

Pasta en rijst zou ik dan het liefste iedere dag eten. Y)(^)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 07:55

KimD schreef:
MarlindeRooz schreef:

Rijst heb ik niet eens in huis. Ik lust het wel maar vind het echt niet lekker. :=

Maar zilvervliesrijst en volkoren pasta zijn best wel heel gezond hoor. Maar ik eet ook al geen vlees dus als ik geen koolhydraten eet dan vreet ik echt eenzijdig. En nogmaals ik mik op 1800-2000 kcal per dag dus ik mag best wat eten. :))

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 07:56

Ik ben dol op brood maar probeer wel volkoren te eten ipv wit. Na 2 sneetjes wit heb ik nog steeds honger. Is eigenlijk 1 hap koolhydraten en suiker, meer niet.
Dus als ik verstandig doe dan eet ik 2 sneetjes brood (volkoren) per dag.

Pasta lust ik wel maar niet super dol op. Al eet ik wel regelmatig nasi. Valt dat onder pasta?

Calorieën tellen doe ik niet maar door mijn zittende beroep en niet sporten mag mijn inname maar heel laag zijn.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 07:58

Ja je bent er zelf bij hoe hoog je inname is. Ik zou ook liever op de bank zitten vandaag ipv hardlopen / wandelen. Maar bewegen is nodig voor een goede gezondheid en ik kan dan ook meer eten. :j

Ik eet 1x per week wit brood, dan bestellen we broodjes op werk. En ik neem dan een broodje brie. :9

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 08:00

Ik eet alleen witbrood als de bruine versie van 'mijn brood' er niet meer is. De rest vind ik namelijk niet lekker van wat er ligt. :+ Op dit moment ligt er vloerbrood bruin met sesam in de vriezer.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 08:00

Bellatrix schreef:
Ik eet alleen witbrood als de bruine versie van 'mijn brood' er niet meer is. De rest vind ik namelijk niet lekker van wat er ligt. :+ Op dit moment ligt er vloerbrood bruin met sesam in de vriezer.

Bruin brood is inhoudelijk niks anders dan wit. Het is gewoon wit met kleurstoffen. :o

Volkoren is wel vullender en heeft betere voedingswaarden.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 08:01

MarlindeRooz schreef:
Ja je bent er zelf bij hoe hoog je inname is. Ik zou ook liever op de bank zitten vandaag ipv hardlopen / wandelen. Maar bewegen is nodig voor een goede gezondheid en ik kan dan ook meer eten. :j

Ik eet 1x per week wit brood, dan bestellen we broodjes op werk. En ik neem dan een broodje brie. :9

Eens. Ik kies er dan liever voor om mijn inname te verlagen want ik heb echt een hekel aan sporten.

Ik eet in het weekend vaak croissantjes of een witte pistolet met jam. Heerlijk.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 08:01

MarlindeRooz schreef:
Bellatrix schreef:

Bruin brood is inhoudelijk niks anders dan wit. Het is gewoon wit met kleurstoffen. :o

Volkoren is wel vullender en heeft betere voedingswaarden.

Klopt hoor maar volkoren vind ik minder lekker. :o

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 08:02

MarlindeRooz schreef:
KimD schreef:

Rijst heb ik niet eens in huis. Ik lust het wel maar vind het echt niet lekker. :=

Maar zilvervliesrijst en volkoren pasta zijn best wel heel gezond hoor. Maar ik eet ook al geen vlees dus als ik geen koolhydraten eet dan vreet ik echt eenzijdig. En nogmaals ik mik op 1800-2000 kcal per dag dus ik mag best wat eten. :))

In ons dieet nu eten wij (duitse) volkorenproducten voor de pasta, dat is eigenlijk heel goed te verwerken in een maaltijd zonder dat we direct de rest van de dag moeten leven van lucht. _O- Eet je trouwens ook geen vis? Misschien vind je het een stomme vraag, maar dat verschilt van vegetarier tot vegatarier heb ik gemerkt.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 08:13

Haha Duitsers hebben lekkere dingen ja!
En bella, dan kan je net zo goed wit eten als je dat lekkerder vindt!

Ik eet ook geen vis, en ik kan ook niet tegen yoghurt en melk. Eerst at ik wel lactosevrije kwark. Alleen dat ging laatst niet lekker. :o

Dus wil nu soya zooi proberen. Maar vind dat meestal niet lekker…

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 08:14

Soya begin ik niet aan hoor. :')
Ik vind bruin net zo lekker hoor.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 08:14

Nee soya skip ik ook met veel gemak. :')

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 08:18

Wij eten best heel gevarieerd, veel groente, maar ook vlees en vis.
Kan me voorstellen als je dan ook nog vegan eet dat de keuze wel heel beperkt is.

Ik denk persoonlijk dat je vooral naar de "trage suikers" moet kijken, die zijn zo slecht nog niet, ipv een boterham bijvoorbeeld havermout.
Alles wat kant en klaar is zit voor mijn gevoel te veel onnodig troep in.
(Bak je zelf brood dan heb je niet meer dan meel, gist en water nodig).
Zelfs in groentenconserven word suiker toegevoegd en dat is in heel veel eten zo, omdat dat een goedkoop middel is om eten langer houdbaar te maken.

Wij hadden gisteren bijvoorbeeld een curry van kikkererwten, maar dan niet die uit een zakje van Hak, nee gewoon gedroogde (Bio) en die zelf gekookt.
Dat zijn dan weer vezels en trage suikers, dus niet zo slecht als bijvoorbeeld pasta.
Dus we blijven in balans en eten niet te eenzijdig.
Keto voor 98 procent van de tijd en heel af en toe iets buiten die rij.

En soja...ehmmm nee, enkel in de smoothie wat sojamelk, maar ook met mate.
Laatst bijgewerkt door Sansevieria op 19-11-25 08:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 08:24

Wij zijn wel echt een eind van het brood af. Veel is vervangen door linzenwafels die we dan wel beleggen met broodbeleg.
En afgelopen weekend hebben we een keer broodjes afgebakken. Dat is dan voor mij een speltdesem broodje. Kan ik dan ook echt van genieten.
Van pasta eten we volkoren, bij voorkeur spelt. Die kook ik overigens wel een paar minuten langer dan op de verpakking staat. Dan is het minder korrelig. Van noodles nemen we ook de volkoren variant door de roerbakgroenten.

Mijn man eet nog wel brood, maar volkorenbrood. Hij houdt niet van zaadjes of grof volkoren, dus dat is fijn volkoren of volkoren tijgerbrood. En heeft 1 maaltijd ook vervangen door de linzencrackers en eieren. Hij had daar in het begin veel moeite mee, maar is er nu aan gewend.

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 08:26

MarlindeRooz schreef:

Zolang je niet boven je caloriebehoefte komt, kom je niet aan.

Hier schrap ik ook niks. Merk juist wanneer ik te weinig koolhydraten eet, dat ik gammelig wordt. Maar heb wel de focus op zoveel mogelijk onbewerkt eten. Laatste ultra bewerkte voedingsmiddelen ben ik nog aan het opmaken. Maar koop ik daarna ook niet weer.

Ontbijt met 40 gr havermout, 10 gr chiazaad, 10 gr honing, 200 ml rauwe melk, afgetopt met banaan en kaneel of koek en speculaas kruiden.

Lunch is vaak kwark met fruit, lijnzaad, gepofte speld. Of iets van baked oats.

Avondeten is meestal simpel avg'tje. Vriend kookt meestal 's avonds, terwijl ik melk.

Brood vult hier helaas niet goed. Maar vind het wel lekker. Wil in toekomst zelf zuurdesembrood maken. En dan als tussendoortje plakje brood met wat lekkers.

Vanochtend was ik spontaan een halve kilo lichter op de weegschaal. Zal wel komen omdat ik gisteren niet gesnaaid heb zoals maandag en veel water gedronken heb.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 08:28

Veel drinken helpt hier echt wel goed. Minder hongergevoel, maar ik val ook meer af als ik veel drink maar hetzelfde eet :j