Zwanger! Uitgerekend najaar 2025

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kimley

Re: Zwanger! Uitgerekend najaar 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 12:52

Hier gister avond met precies 36 weken nog even wat foto's gemaakt met mijn knappe paardje <3

Wij hebben ook een debatti 3 in 1 kinderwagen, ideaal :D Gister binnen gekomen dus moet nog eventjes in elkaar.
Verder gister avond heel veel last, ik moest vannacht echt uit bed om rond te lopen van de pijn.. ik denk dat hij nog verder is gedaald/gedraaid. Ben echt benieuwd hoelang het nog gaat duren _O-

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 13:01

Mooie foto's Kimley, schiet al op zeg!

(Ik lees stiekem al vanaf het begin mee, maar nog niet eerder gepost. Zwanger van ons 4e kindje, eind nov uitgerekend)

Wij hebben een Uppababy Vista, wat mij betreft echt de allerbeste kinderwagen ooit. Onverwoestbaar goed ding, rijdt super goed, grote boodschappenmand en heel goed in alle mogelijke modellen om te bouwen (duo, tweeling, alles)

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 21:34

Anouk mijn 1e was uiteindelijk een keizersnede dus ik kan kiezen, en voor ons, ook met mijn eigen medische geschiedenis, was er geen keuze en was de ks al besloten voor verwekking kind :+
Wat fijn om de wagen over te kunnen nemen, scheelt een hele hoop geld! En zo leuk al haartjes <3

Delaja gelukkig alles goed bij de minder leven controle! Schrikken is dat he!
En fijn dat de cholestase niet door heeft gezet :)
Wat een mooie foto's!

Wij hebben zelf de Bugaboo Donkey, hele fijne wagen, rijdt super soepel, vouwt makkelijk en ik vond het heel belangrijk om de kindjes naast elkaar te hebben in plaats van onder elkaar

Welkom en gefeliciteerd Limoen!

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 21:37

Prachtige foto’s Kimley! <3

We hebben vandaag een box geregeld. De Kidsmill Alaska, via vrienden van vrienden van ons. Ze komen hem ook nog brengen! :)) en volgende week via mp bij een kinderwagen kijken. Een dubatti one!

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 07:55

@Kimley, prachtige foto's!

Ik ben gisteren op pad geweest met mijn zusje en zij heeft voor mij ook wat foto's gemaakt met mijn eigen camera <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 08:09

Oh wauw heeel mooi ook <3

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 08:17

Wat mooi Anouk, ook met de omgeving <3

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 12:54

Gave foto’s zeg <3

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 13:06

Wauw prachtige foto's! <3 Van zowel Anouk als Kimley!

Wij hebben een Mutsy NIO II als kinderwagen, heb deze nog van mijn zoontje van vier jaar geleden.
Geloof dat de Mutsy in veel winkels zoals Babypark en Babydump al niet eens meer te koop is. :=

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 13:19

Leuke foto’s, mooie setting zo :)

Eefste

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 21:29

Ook ik lees alles met heel veel interesse mee, maar ben niet zo goed in reageren en eigen updates...
Lees spannende en fijne berichten! Iedereen super veel sterkte die t nodig heeft.

Afbeelding Hier nu 34+5 (op deze foto 33 weken).

Heb laatste dagen heel veel last van vocht in armen en handen waardoor alsmaar tintelende handen. Ook loopt bloeddruk wat op. Das wel ff spannend. Nu wekelijks controle.
Hebben jullie ook snachts zoveel last van jullie heupen? Dat "verweken" van gewrichten gaat heel hard en pijnlijk hier haha. Kan mn handen, voeten en knieen bijna niet gebruiken. Doet echt zeer.

Ik ben op 18 sept uitgerekend, maar de gyn stelde voor om op 12 sept in te leiden... Ik mag er nog even over nadenken (de afspraak staat wel al, maar mag afzeggen). Ik wil het liefst gewoon dat t zo natuurlijk mogelijk start en loopt.
Nu even met cardioloog in gesprek of t echt belangrijk is dat ik voor de 40 weken beval. Ben benieuwd.

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 08:38

Hier ook al vanaf week 28 ofzo hele dikke voeten, met dit weer nog erger en ook pijnlijker.. handen zijn ook een beetje opgezet, trouwring draag ik niet meer :')

Kwa heupen/bekken heeft bij mij de fysio echt super geholpen!
Hier is de nesteldrang heel hard ingeslagen, kinderwagen is klaar, co sleeper staat klaar.. alleen de box & de vluchtkoffer nog :D

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 08:43

Ik moet nog 1 of 1,5 babywasje draaien, de box moet beneden inderdaad nog in elkaar gezet worden, en de vluchtkoffer wil ik ergens komende week gaan doen. Maar ik had verder alles al zo vroeg klaar dus ik dacht laat ik met in ieder gaval iets gewoon eens rustig wachten _O- ooh en het geboortebord is nog niet af! Mijn hond heeft een moeilijke kleur, ik weet nog niet hoe ik die gemengd moet krijgen :')

En bedankt voor de complimenten over de foto's <3

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 10:37

Mooie foto's! <3 Altijd waardevol om te hebben.

Ik heb ook al heel vroeg veel vocht in mijn voeten, ik heb sowieso een slechte doorbloeding in mijn voeten. Maar ik heb gelukkig wel wat dingen gevonden nu die helpen zodat het niet mega veel wordt en elke dag weer weg is ipv maar doorgaat & opstapelt.

- Water met keltisch zeezout drinken
- Niet teveel zitten, regelmatig bewegen
- Zoveel mogelijk deze oefeningen/bewegingen doen: tenen spreiden, enkels/voeten draaien en voet omhoog/tenen naar boven trekken.
- Een paar keer per dag even liggen met je voeten ECHT hoog, (flink hoger dan je hart) en dan doe ik ook gewoon die bewegingen/oefeningen erbij. Dan trekt het echt weg.
- En niet teveel met je voeten naar beneden zitten.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 11:43

Hier valt het gelukkig nog mee met vocht vasthouden, maar die tips hierboven zijn wel goed idd!

Weet dat ik vorige zwangerschap de laatste paar weken er last van kreeg. Daar ben ik nu nog niet (31 weken nu) dus verwacht het nog wel. :))

Vandaag naar de VK, zou vanuit het ziekenhuis extra groeiecho’s krijgen ivm twijfel over vaginaal bevallen of keizersnede, maar van het ziekenhuis nog steeds niks gehoord. :roll:

Wpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 12:17

@ Anouk fijn dat je niks hebt overgehouden aan het ongelukje! Wat een naar bericht van je oma.. hopelijk kan ze toch nog een paar weken genieten van de kleine  :knuffel:
Je staat er fantastisch op, die fotos <3

@ kimley wat een mooie fotos met je paard! <3

@ eefste ook een mooie zwangerschapbuik! <3 succes met je gesprek met de cardioloog.

Ik houd sowieso vocht vast want ik hem lymfoedeem maar merk wel dat ik meer vocht vast houd nu ik zwanger ben. Het is even niet anders..
Gisteren weer gesprek met leidinggevende gehad en ik ga max 5 u per dag werken want het wordt voor mij echt zwaar en vermoeiend.. hopelijk kan ik het zo nog een paar weken volhouden.
Vrijdag weer naar gynaecoloog voor controle en volgende week maandag naar de bekkenfysiotherapeut. Nu ruim 22 weken zwanger <3
Ik heb een adventure kinderwagen 3 in 1 via marktplaats gekocht.

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 18:36

Hier helpt echt niks van die dingen tegen gezwollen voeten/benen helaas :(

Compressie sokjes helpen wel tegen de pijn gelukkig

SaphiraR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 21:01

Sorry ook ik lees trouw mee maar vergeet te reageren.

Ook ik ben nu ondertussen 31 weken. Ik merk wel dat het langzaamaan wel steeds zwaarder word. En de vermoeidheid kickt weer in haha.

Vorige week weer extra echo’s gehad, de kaak lijkt goed mee te groeien echter twijfelen ze wel over het gehemelte. Omdat ze daar over twijfelen moet ik wel bevallen in het Erasmus. Maar ik mag gelukkig wel afwachten of mijn bevalling natuurlijk op gang komt. En ze hebben voor de zekerheid wel een bedje gereserveerd op de ic begreep ik.

Ohja en helaas was mijn suikertest niet goed en heb ik dus nu ook zwangerschapsdiabetes. Dus opletten qua eten en nog wat extra afspraken erbij.

Qua vocht vast houden hielp bij mij altijd pootjes omhoog en koelen. Maargoed dat was ook maar tot zekere hoogte. Oh en zijn we hier meer die vreselijk last hebben van krampen? Ik werd van de week wakker met gigantische kramp in mijn kuit, zo erg dat ik heel mijn voet niet meer omhoog kreeg.

Owhja en wij hebben ook een kinderwagen gekocht via MP. Omdat mijn zoontje natuurlijk net een jaar is wilde ik heel graag een duo wagen waarbij ze naast elkaar zitten en niet gestapeld. Dus wij zijn geslaagd voor een bugaboo donkey duo.

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 22:02

Hele erge been krampen kan ook zeker te maken hebben met een magnesium te kort.. magnesium vlokken laten oplossen in een warm voetenbadje en goede magnesium pillen 2x daags innemen :o
Ik ben er nu zo goed als vanaf :D

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 12:59

Toch spannend met de onzekerheid rondom het gehemelte SaphiraR, maar super fijn dat je niet ingeleid hoeft te worden! Hopelijk heb je de diabetes snel onder controle.

Krampen klinkt erg bekend, slik al maximaal magnesium bij maar met name 1 been is er erg gevoelig voor. Het zou ook met ijzertekort te maken hebben dus ik hoop dat het steeds beter wordt nu ik dat supplementeer.
Net de 22 weken prik gehaald, fijn om die er ook weer in te hebben zitten :)

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 15:37

Maar alleen magnesium slikken is bij een echt groot te kort niet voldoende omdat een groot gedeelte naar je baby gaat bij inname.
Inname via vlokken opgelost in een warm voetenbad gaat via de voetzolen en komt dus direct op de plek terecht waar het nodig is :o

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 17:08

Ook ik maak geregeld een voetenbadje met magnesium, een paar keer ‘s nachts wakker geworden waarvan 1x zo erg dat er tranen aan te pas kwamen. Sinds de voetenbadjes gaat het een heel stuk beter !

Wat spannend van het gehemelte, geeft toch weer extra zorgen.

SaphiraR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 18:52

Oh dat voetenbadje is een goede, waar halen jullie de vlokken vandaan? Magnesium ga ik sowieso bestellen

En Ja dat gehemelte is even spannend. Maar daar hebben we ondertussen wel genoeg ervaring mee.

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 19:14

Ik bestel het gewoon online bij bol.com heb je het de volgende dag vaak ook al in huis :D
Wel kijken dat je zo natuurlijk mogelijke vlokken hebt van bijvoorbeeld zechsal (of hoe je het schrijft :') )

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 20:06

Ga ik dat nog eens proberen, ik hield me netjes aan de max dagelijkse hoeveelheid dus dacht dat die vlokken dan niet meer konden. Thanx!