Ik heb overlappende Myositis

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 18:37

Bellatrix schreef:
Oh, dat is wel handig, geeft die het goed aan? Niet hoger of lager dan in het ziekenhuis?q

Ik heb omrons aangeraden door het ziekenhuis. Bloeddrukken liggen in lijn met de bloeddrukken in het ziekenhuis.

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 18:57

Bloedsuiker prikken is idd nuchter. Kan met een vinger prik maar ook via een buisje bloed als er op meer geprikt moet worden dus het het vaak tegelijk met de rest.

Ook Bloedsuiker prik spul kun je online aanschaffen, zou ik in jou geval niet doen als je geen medische kennis hebt.

Kan je niet vroeg in de ochtend voor je werk bloedprikken? Meestal kan je er vanaf 0800 uur terrecht? En anders toch met je werk overleggen. Gezondheid gaat wel voor

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-25 18:59

Ze hebben het bloed van vanmiddag wel getest op suiker. :j Ze heeft het ook niet gehad over suiker prikken bij de HA maar over bloeddruk meten dus ik begreep al niets van het bericht van de huisarts.

En nuchter zijn, tja dat is ook lastig, hoelang mag je dan niets gegeten hebben?

Arianne, dan zal die wel goed zijn toch? Natuurlijk kan ik daarmee naar de huisarts en kijken of het overeenkomt maar dat zal wel kloppen aangezien jij dat ook zegt.

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 19:00

Nuchter is niks eten.. dus vanaf het moment dat je uit je bed gaat.

Dat klinkt vaak heftiger dan het is.
Laatst bijgewerkt door Love_myhorse op 09-09-25 19:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-25 19:00

Love_myhorse schreef:
Bloedsuiker prikken is idd nuchter. Kan met een vinger prik maar ook via een buisje bloed als er op meer geprikt moet worden dus het het vaak tegelijk met de rest.

Ook Bloedsuiker prik spul kun je online aanschaffen, zou ik in jou geval niet doen als je geen medische kennis hebt.

Kan je niet vroeg in de ochtend voor je werk bloedprikken? Meestal kan je er vanaf 0800 uur terecht? En anders toch met je werk overleggen. Gezondheid gaat wel voor

Ik zit om 07.00 op kantoor. :+ Een half uur rijden van mijn woonplaats en dus HA. Dan doe ik zoiets het liefste aan het einde van de dag, dan mis ik zo min mogelijk werk maar dat wordt wel krap. Ik heb dan om 12.30 voor het laatst gegeten, om 16.15 ben ik klaar met werken.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-25 19:01

Love_myhorse schreef:
Nuchter is niks eten.. dus vanaf het moment dat je uit je bed gaat.

Dat klinkt aak heftiger dan het is.

Ik slik medicijnen in de ochtend bij mijn ontbijt, dat is onvermijdelijk.

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 19:02

Bellatrix schreef:
Love_myhorse schreef:

Kan je niet vroeg in de ochtend voor je werk bloedprikken? Meestal kan je er vanaf 0800 uur terecht? En anders toch met je werk overleggen. Gezondheid gaat wel voor

Ik zit om 07.00 op kantoor. :+ Een half uur rijden van mijn woonplaats en dus HA. Dan doe ik zoiets het liefste aan het einde van de dag, dan mis ik zo min mogelijk werk maar dat wordt wel krap. Ik heb dan om 12.30 voor het laatst gegeten, om 16.15 ben ik klaar met werken.

Dat kan niet. Dat moet in de ochtend .

gomir

Re: Ik heb overlappende Myositis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 19:10

Bij prednison prik ik het suiker liever in de middag (globaal tussen 13 en 17 uur), omdat de piek van de glucose in de middag ligt en nuchter vaak dan gewoon goed is.
Of gewoon de langdurige gemiddelde waarde meten een keer in de zoveel tijd, dat kan ook op elk moment van de dag.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-25 19:11

Dat klinkt al een stuk beter.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 19:12

Jeetje wat een verhaal!

Ik vind wel dat je het jezelf lastig maakt met kan niet/lukt niet.
Je hebt het RECHT voor dit soort medische zaken tijdens werktijd,dit mogen ze niet weigeren dacht ik.

Evenals nuchter zijn, dat kan prima, vroeg gaan prikken, kan je daarna je medicijnen innemen met je ontbijt.

Nuchter prikken houd in vanaf 22:00 avond ervoor niets nuttigen behalve water.

Je hebt het flink te pakken maar je bent goed op weg met je plannen tot spierverbetering met sporten enzovoorts.
Ga zo door! Je komt er wel!

Af en toe even iets simpeler denken en doen, dat zal het een stukje makkelijker maken denk ik. Niet op elke weg zijn beren zegmaar.

:*

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-25 19:19

Ik snap dat je dit zegt hoor. :j
Maar mijn huisarts is niet vroeg open, ik zit om 07.00 op kantoor, ik zou dan echt teveel missen. Als dit allemaal moet zal ik moeten overleggen met mijn werk, ik wil mijzelf niet tot last maken daar, mijn vaste contract is net ingegaan en ik wil ze niet het gevoel geven dat ik daar nu misbruik van maak ofzo.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 19:21

Bella, dit is niet jezelf tot last maken, dit is goed voor jezelf zorgen. En je hoeft echt niet elke dag te komen bloedprikken. Overleg nou eerst even met de praktijk wat ze precies willen en wat de bedoeling is en zorg dat je het op de rit krijgt. Als dat betekend dat je af en toe later moet beginnen, is dat wat het is. Desnoods overleg je of het mogelijk is dat je dan wat langer doorwerkt 's middags ofzo.

Je werkgever is er ook bij gebaat dat je gezondheid goed blijft.

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 19:22

Bellatrix schreef:
Ze hebben het bloed van vanmiddag wel getest op suiker. :j Ze heeft het ook niet gehad over suiker prikken bij de HA maar over bloeddruk meten dus ik begreep al niets van het bericht van de huisarts.

En nuchter zijn, tja dat is ook lastig, hoelang mag je dan niets gegeten hebben?

Arianne, dan zal die wel goed zijn toch? Natuurlijk kan ik daarmee naar de huisarts en kijken of het overeenkomt maar dat zal wel kloppen aangezien jij dat ook zegt.

Ik neem aan van wel. Mijn ziekenhuis vertrouwde een maand terug nog op de thuismetingen van de omron. Ze deden wel meten tijdens controle ook, maar dat was 1x in de maand.

Mijn glucose mag ik bij de prednison (20 mg) elk moment vd dag prikken. Voor mij is dat wel vaak s ochtends ivm andere bloedwaardes. Maar ik hoef daarbij niet nuchter te zijn. Ze lieten mij rustig ontbijten tijdens opname, voordat ze kwamen prikken. Misschien ook wel een goede vraag om te stellen. Prikken gaat bij mij wel in het ziekenhuis trouwens.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-25 19:28

Langer doorwerken kan niet, iedereen gaat naar huis om 16.15. :+

Ik wacht even het bericht van mijn arts af, of het echt klopt van dat suiker prikken en overleg dan even met mijn werk.

Arianne, prikken in het ziekenhuis in Amsterdam gaat hem natuurlijk niet worden, ik las wel over bij de HA zelf maar dat is om 09.30, onmogelijke tijd voor mij maar meander Amersfoort kon ook.

Edit: ok ik moet dus wel glucose prikken. -O-
En het moet 1x per week. Dat is glucose en bloeddruk. De glucose dient volgende keer wel nuchter te gebeuren. In de omgeving zijn prikmogelijkheden die om 07.00 opengaan zegt ze. Als dat niet mogelijk is moeten we in overleg met de huisarts. Dat zou eventueel nog kunnen aangezien in officieel om 07.30 begin. Dan mis ik niet zoveel werk maar ook dit moet ik overleggen. Ik vind 1x per week toch veel. Ja, het is voor mijn gezondheid maar ik vind het allemaal zo onhandig. :')

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 19:30

En als je het eens omdraait.
Zou jij er een probleem mee hebben indien een collega later komt ivm een medische afspraak?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-25 19:31

Nee natuurlijk niet. :')

Het zal ook wel tussen mijn oren zitten maar ik vind het zo'n gedoe...ik wil gewoon werken. _O-

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 19:47

Bellatrix schreef:
Ik snap dat je dit zegt hoor. :j
Maar mijn huisarts is niet vroeg open, ik zit om 07.00 op kantoor, ik zou dan echt teveel missen. Als dit allemaal moet zal ik moeten overleggen met mijn werk, ik wil mijzelf niet tot last maken daar, mijn vaste contract is net ingegaan en ik wil ze niet het gevoel geven dat ik daar nu misbruik van maak ofzo.

Marlies...er is NIETS belangrijker dan JOUW gezondheid...

Maar dit is iets wat je moet leren..heeft mij 10 jaar gekost en de nodige ellende...
Inmiddels weet ik waar ik recht op heb...en dit gebruik ik ook..en mijn werkgever weet dit en is zeer coulant..en daarintegen geef ik weer ruimte terug.

Denk er nog even over na...

Als je zieker word...blijf je dan ook doorgaan?

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 20:26

Bellatrix schreef:
Nee natuurlijk niet. :')

Het zal ook wel tussen mijn oren zitten maar ik vind het zo'n gedoe...ik wil gewoon werken. _O-

Het is gewoon k*t om ziek te zijn en k*t om daarop je leven te moeten aanpassen. Dus logisch dat je geen zin hebt in gedoe en het liefst gewoon je ding doet.

Laat het bezinken en denk morgen of een andere dag even rustig na hoe je het gedoe dat bij ziek zijn komt kijken zo goed mogelijk kunt inpassen in je leven.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 20:34

Of er geen gedoe van maken?
En gewoon overleggen en nemen waar je recht op hebt ten behoeve van je eigen gezondheid en toekomst?

Ff heel hard gezegd dit bovenstaande... Komt harder over dan ik het bedoel, maar is wel een feit.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 20:44

Het gaat mij niet om het recht hebben op. Maar als ik tussen de regels doorlees wil Marlies gewoon lekker leven zonder dingen te moeten aanpassen omdat ze ziek is (volgens mij weet ze prima waar ze recht op heeft en werkt haar werkgever mee). En dat snap ik. Daar mag je van balen en even van in de weerstand gaan. En dan daarna de schouders eronder het regelen.

Dat bedoelde ik te zeggen met mijn post. Sorry als ik het fout zie Marlies, dan heb ik het verkeerd ingevuld voor je.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 20:48

Je kan toch een bloedsuiker meten lenen bij de apotheek of tijdelijk via ziekenhuis/huisarts en zelf nuchter prikken? Die apparaten worden vergoed vanuit de zorgverzekeraar indien medisch noodzakelijk.

Ik wil het je best aanleren :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-25 21:18

Ik kan daar wel naar vragen, als ik zelf voor mijn ontbijt mijn suiker kan meten zou dat veel fijner zijn. Dan ben ik ook op tijd op mijn werk. :')

Nee luister, ik snap jullie allemaal en jullie hebben ook gelijk. Ik vind het gewoon vervelend dat ik mijn leven moet onderbreken voor zulke dingen die voor mijn gevoel niet hoeven, ik voel me prima. :+

Maar ik ga even overleggen, Saams heeft een goed idee. :j

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 07:38

Begrijp je hoor <3

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-25 07:44

Ik heb maar besloten om een afspraak te maken bij een priklocatie in de buurt die om 07.00 open gaat als ik niet bij de HA vroeg terecht kan voor glucose en bloeddruk. Dan maak ik een afspraak bij de HA die mij mag leren prikken met een vingerprik. Dan kan ik zelf glucose meten voor mijn ontbijt en hoef ik de deur niet extra uit. Dan een bloeddruk meter kopen/lenen en meenemen naar de HA om te kijken of die overeen komt.

Dan kan ik die ook zelf meten. En ik slik toevallig in de wintermaanden al een medicijn tegen bevroren vingers die bloeddrukverlagend is dus daar start ik binnenkort weer mee. Dat zou ook al mooi moeten helpen tegen een hoge bloeddruk. Die was trouwens bij de eerste meeting 144 en bij de 2e 133. Dat was nog oké maar als ik tegen de 150/160 ga zitten moet er iets gebeuren.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-25 11:16

Ik kreeg al bloeduitslagen binnen, glucose is te hoog, 9.5 maar ik was natuurlijk niet nuchter. De meting zoveel maanden terug was wel goed.