GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 10:56

Nee alleen met de hoge dossering maar ik mag helaas niet naar beneden
want ik gebruik het echt voor mijn te hoge suiker.

Hopelijk als ik ooit van de prednison af kom dan dat mijn suiker ook weer netjes
blijft en dan weer naar een lagere dossering mag.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 12:46

paddington schreef:

Hopelijk als ik ooit van de prednison af kom dan dat mijn suiker ook weer netjes

Ah oké. Ik zie er beetje tegenop om omhoog te gaan in dosering. Ik ga het wel proberen om naar 0,5 te gaan maar denk niet dat ik hoger wil.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-25 12:51

Suzanne F. schreef:
paddington schreef:

Ah oké. Ik zie er beetje tegenop om omhoog te gaan in dosering. Ik ga het wel proberen om naar 0,5 te gaan maar denk niet dat ik hoger wil.

Waarom zou je hoger gaan als het niet nodig is voor jou?

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 13:00

In overleg met mijn coach ga ik de komende week niet ophogen met Mounjaro. Het gaat goed nu. In het begin van deze dosis had ik gewoon helemaal geen eetlust meer, met als gevolg daarvan te lage bloedsuikerspiegel en ook het afvallen zelf lukte niet meer (plateau?). Dat effect zwakte na een tijdje wel wat af, maar het maakt me wat huiverig om nu al een hogere dosis te nemen.
Coach gaf aan: van een hogere dosis ga je niet nog meer afvallen. Je valt af van het effect van het medicijn op je eetlust, waardoor je minder gaat eten. Je valt niet af van het medicijn zelf. En als je dus weinig eetlust hebt en je bent daar tevreden over, is het niet nodig om de dosis van het medicijn te verhogen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re: GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 13:11

Ik moet zeggen dat ik wel een daverende pijn in mijn kop heb. Vraag me af of dat komt door een veranderde bloedsuikerspiegel.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 13:29

janderegelaa schreef:
Ik moet zeggen dat ik wel een daverende pijn in mijn kop heb. Vraag me af of dat komt door een veranderde bloedsuikerspiegel.

Je zei zelf dat je dan meer water moest drinken. :D

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 13:34

Suzanne F. schreef:
janderegelaa schreef:

Je zei zelf dat je dan meer water moest drinken. :D

Dat doe ik….

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 13:43

Misschien dan juist wel teveel? Dat kan ook nog.
Ik neem dan een ibuprofen en ben er vanaf. Maar heb niet zoveel hoofdpijn gelukkig.

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 14:41

Ik heb vrijdag een gesprek bij de endocrinoloog in het ziekenhuis. Ik wil graag een chirurgische ingreep na bijna mijn hele leven diëten. Benieuwd wat er gaat uitkomen straks…

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 20:22

Mbt de bijwerkingen vaak helpt idd
voldoende drinken en niet teveel suikers/koolhydraten eten om dat te verminderen

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 21:05

Ik ben van de week naar de huisarts geweest.
Via mijn oom de site van getwellis doorgekregen, maar vind dat toch wat te vaag.
De huisarts gaf meteen aan dat ik ervoor in aanmerking kwam, maar wil ik het vergoed krijgen, ik dan 6 maanden GLI moet volgen. (Al lees ik overal een jaar). Ook gaf ze aan dat dit levenslange medicatie zou zijn.
Zij zag goede resultaten en ik mocht zelf kiezen tussen alle opties (operatie, dagelijks prikken, wekelijks prikken).

Ik heb me nu aangemeld voor de GLi en ben aan het wachten voor de intake.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 21:47

ZN criteria staat idd een jaar GLI in als vereiste voor vergoeding. Fijn dat je huisarts er zo open in staat!

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 22:17

Ja was ik ook heel blij mee. Voor een niet obese gewicht moet toch wel 50 kg afvallen.
Het enige dat poit echt geholpen heeft is ketogeen eten. Daarbij had ik geen buikklachten en viel ik tot een bepaald gewicht af.
Al was dat nog niet tot een gezond gewicht. Ook had ik toen rust in mijn hoofd.

Dat wil ik nu echter niet meer, psychisch kan ik dat nu niet aan. Ook woonde ik toen alleen en dan was het toch een stuk makkelijker dan nu ik samenwoon.
Ook heeft mijn partner een eetstoornis en is daarvoor in behaandeling, ik moet dus extra goed opletten.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 22:57

arabella2000 schreef:
Ja was ik ook heel blij mee. Voor een niet obese gewicht moet toch wel 50 kg afvallen.
Het enige dat poit echt geholpen heeft is ketogeen eten. Daarbij had ik geen buikklachten en viel ik tot een bepaald gewicht af.
Al was dat nog niet tot een gezond gewicht. Ook had ik toen rust in mijn hoofd.

Dat wil ik nu echter niet meer, psychisch kan ik dat nu niet aan. Ook woonde ik toen alleen en dan was het toch een stuk makkelijker dan nu ik samenwoon.
Ook heeft mijn partner een eetstoornis en is daarvoor in behaandeling, ik moet dus extra goed opletten.

Hoe bedoel je niet obese maar wel 50kg afvallen? Ik val onder ernstig overgewicht/obesitas , en voor mijn lichaam is 15/20 kilo afvallen gezond. Ik ben wel maar 1.60…

Ik ga zaterdag beginnen, heb mij daar al op ingesteld. Ben benieuwd of ik last van negatieve bijwerkingen ga krijgen.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 23:02

Om niet meer obees te zijn moet ze 50 kilo afvallen

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 23:23

Charaz schreef:
Om niet meer obees te zijn moet ze 50 kilo afvallen

Dit.idd.
Ik ben 157cm en weeg 125kg.
Met 75 kg ben ik nog steeds obese. Al zou ik dolgelukkig zijn als ik daarop zou uitkomen

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 04:36

Excuus, begreep het verkeerd :D maar ik duim voor je dat je je streefdoel haalt! *\o/*

schaapie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 13:21

Naar aanleiding van dit topic vanochtend bij de huisarts geweest. Ze staan er wel voor open om medicatie voor te schrijven. Moet wel eerst bloedprikken. Zij gaf aan dat het rond de €300-€400 kost per maand. Dat zijn veel hogere bedragen dan ik hier in het topic voorbij zag komen. Wie heeft er nog meer medicatie via de huisarts en wat zijn jullie ongeveer kwijt per maand?

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 13:29

Ik heb het niet via de huisarts. Mijn eerste spuit ( wegovy)is volgende week leeg. Die was 250,00 en daar heb ik bijna 5 maanden mee gedaan. Dat ik ongeveer 50,00 pm. Voor mij komt daar nog eens 89,00 per maand voor de begeleiding bij.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 14:09

schaapie18 schreef:
Naar aanleiding van dit topic vanochtend bij de huisarts geweest. Ze staan er wel voor open om medicatie voor te schrijven. Moet wel eerst bloedprikken. Zij gaf aan dat het rond de €300-€400 kost per maand. Dat zijn veel hogere bedragen dan ik hier in het topic voorbij zag komen. Wie heeft er nog meer medicatie via de huisarts en wat zijn jullie ongeveer kwijt per maand?

Zie mijn bericht van laatst… eerste dosis pen ozempic voor 1 maand is 110 euro. Via apotheek. Voor accurate prijzen kan je kijken op het farmaceutische kompas website, tel ong 15 euro er boven op voor de apotheek kosten. Bij mij was Wegovy niet op voorraad (en komt ook niet), echt alleen ozempic.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 14:46

Wegovy is veel duurder dan Ozempic.
Exact hetzelfde spul, is gewoon puur commercieel voor een hogere prijs in de markt gezet.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 16:44

Ik kom voor Saxenda op ongeveer 250 E uit zonder toebehoren en op de maximale dosering.

Ik ga nog prima.
Het lijkt voor nu vooral de bijwerkingen van het vollemaansgezicht weg te halen.
Verder is mijn dosis prednison nu zo hoog, dat ik weinig voel. Ik val wel wat af.
Ik heb ook besloten niet op te hoog te hogen tot ik weer op de normale dosis prednison zit.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-25 22:05

Fijn te lezen dat er meer mensen steun en info uit dit topic halen.
Ik heb vanmiddag de 2e spuit gezet, 2,5 mg Mounjaro. Morgen wegen, dan zit de eerste week erop.

Ik heb een beetje een baaldag vandaag, last van mijn maag, gevoel dat ik amper iets afgevallen ben en te ongemotiveerd om mijn oefeningen te doen. Mis het lekkere weer van vorige week denk ik :\ {:} Voor straf morgen maar meer bewegen, en voor nu maar gewoon lekker zwelgen op de bank en op tijd naar bed. Morgen weegdag := :list:

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 22:13

Ik had ook niet zo’n goede dag vandaag. Morgen nieuwe dag.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 23:15

Hier ook al 2 baaldagen... ligt echt aan het weer denk ik. Vandaag wel weer een hoop proteinepuddingkjes gehaald want die helpen mij tegen de honger.
Vandaag wel het bericht gekregen dat ik doorverwezen ben naar de poh die het gli traject gaat regelen