Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ivy_power89 schreef:germie schreef:En dan kom je ziek terug van vakantie en moet nog even met het OV naar huis. Dan kun je het niet voorkomen.
Pff echt Germie, in elk topic komen er reacties bij jou voorbij dat ik wel eens denk, er bestaan dus echt mensen die geen rekening met andere willen houden. Of van die adviezen die je geeft die tegen het advies van een arts in gaan.
Het is écht niet erg om een keer niet tegen de haren in te strijken en een beetje aan de medemens te denken.
veneri schreef:Het is een drama, heb al meerdere flesjes bisolvon genuttigd, maar het helpt niks....
Ik hou rust, werk inmiddels een paar uur per dag vanuit huis, en dan mn bed weer in.
Langer kan ik mij niet concentreren omdat ik gewoonweg bekaf ben, spierpijn heb en hoest.
Lig je eindelijk in bed, ga je nog meer hoesten.
Tis om te janken. En dan maar weer je bed uit van ellende....
veneri schreef:Celebi schreef:Vooral nog niet inspannende dingen gaan doen waar je van gaat hoesten. Echt even langer pas op de plaats, al is het maar wandelen.
Je kunt even overleggen met de huisarts of assistent. Soms kan er een longontsteking ontstaan natuurlijk. Maar twee weken is nog niet heel gek hoor voor een nare griep. Zeker de hoest klachten houden vaak nog een tijd aan.
Even de trap op en af of 10min rustig wandelen lokt al een hoestaanval uit....savonds hoest ik vrijwel aan 1 stuk door, totdat ik in slaap val en weer wakker wordt van een hoestaanval. Gaat tot diep in de nacht door.
Tancreda4 schreef:ivy_power89 schreef:
Pff echt Germie, in elk topic komen er reacties bij jou voorbij dat ik wel eens denk, er bestaan dus echt mensen die geen rekening met andere willen houden. Of van die adviezen die je geeft die tegen het advies van een arts in gaan.
Het is écht niet erg om een keer niet tegen de haren in te strijken en een beetje aan de medemens te denken.
Vaak ook niet met Germie eens, maar met OV naar huis omdat ik die kaarten al heb ipv een kneiter dure taxi erbovenop zou ik ook gewoon doen in zon geval, asociaal dat ik benTerwijl je eigenlijk zou moeten lopen want ook met de taxi kan je die chauffeur besmetten, of de mensen die na hem komen. Je kunt niet alles voorkomen als ziek zijn je overkomt.
Zo werd ik laatst opeens ziek toen we terug kwamen van een buitenrit. Moesten nog lunchen (stond gepland), met iedereen in de auto 2 uur terug. Dat was de start van mn griep. 3 weken ziek geweest. En nog net niet due auto onder gekotst, maar wel koorts die opkwam als poepen en hondsberoerd naar huis. Maar je moet toch naar huis.
BeFunny schreef:Tancreda4 schreef:
Vaak ook niet met Germie eens, maar met OV naar huis omdat ik die kaarten al heb ipv een kneiter dure taxi erbovenop zou ik ook gewoon doen in zon geval, asociaal dat ik benTerwijl je eigenlijk zou moeten lopen want ook met de taxi kan je die chauffeur besmetten, of de mensen die na hem komen. Je kunt niet alles voorkomen als ziek zijn je overkomt.
Zo werd ik laatst opeens ziek toen we terug kwamen van een buitenrit. Moesten nog lunchen (stond gepland), met iedereen in de auto 2 uur terug. Dat was de start van mn griep. 3 weken ziek geweest. En nog net niet due auto onder gekotst, maar wel koorts die opkwam als poepen en hondsberoerd naar huis. Maar je moet toch naar huis.
Als je op een station bent dan kun je daar ook ergens een mondkapje halen. Meestal zit er wel iets waar je dat kan halen bijv bij de kiosk.
Dus dan hoef je helemaal geen dure taxi. Ja moet naar huis en dat kan ook zonder dat het veel geld kost en toch rekening houdend met de overige reizigers. Zo moeilijk is dat toch niet?
Die taxi zou ik ook niet doen.
BeFunny schreef:Jij deed toch ook geen mondkapje op als je hoestend en proestend en de trein gaat zitten?
Dat vind ik dus wel aso.
Hannanas schreef:Ik ben ook weer ziek. En als buiten de deur zou moeten test ik nog altijd. Hebben altijd tests in huis. Wil het niet op mijn geweten hebben dat ik COVID zit te verspreiden. Zou ik namelijk met mijn gesteldheid ook echt niet tof vinden. Griep is ook niet grappig om door te geven, maar helaas is daar geen thuistestje voor.
veneri schreef:Nou check bij de huisarts gehad.
Longen klinken schoon.
Hoest is een postvirale hoest die (met een beetje pech) weken kan aanhouden en waar geen medicatie tegen is.
Enige wat helpt is voldoende drinken en op snoepjes sabbelen.
En paracetamol tegen de spierpijn overal.
Had ook wat bloed in speeksel na het vele hoesten iedere avond, maar waarschijnlijk door een gesprongen adertje.
Nog vele hoestbuien en slapeloze nachten te gaan dus....
Sterkte voor alle lotgenoten!
veneri schreef:Nou check bij de huisarts gehad.
Longen klinken schoon.
Hoest is een postvirale hoest die (met een beetje pech) weken kan aanhouden en waar geen medicatie tegen is.
Had ook wat bloed in speeksel na het vele hoesten iedere avond, maar waarschijnlijk door een gesprongen adertje.
verootjoo schreef:Hannanas schreef:Ik ben ook weer ziek. En als buiten de deur zou moeten test ik nog altijd. Hebben altijd tests in huis. Wil het niet op mijn geweten hebben dat ik COVID zit te verspreiden. Zou ik namelijk met mijn gesteldheid ook echt niet tof vinden. Griep is ook niet grappig om door te geven, maar helaas is daar geen thuistestje voor.
Maar het is hoe dan ook een virus![]()
En COVID is inmiddels uitgedoofd, is nu net zo heftig als influenza, RSV, Rhino of wat dan ookmet elk van die virussen komen mensen op de IC.
Dus testen maakt nu niet meer uit. Eerder wel, toen COVID nog onbekender was en niemand immuniteit had.
Susanne schreef:veneri schreef:Nou check bij de huisarts gehad.
Longen klinken schoon.
Heb jij ook zo’n enorme hoofdpijn/druk op je hoofd van het hoesten?