Zwanger, uitgerekend zomer 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annefleur200

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 17:36

Gefeliciteerd Phylos!

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 17:38

Kylan wat fijn dat het zo goed gaat met je dochter! Hopelijk mag ze morgen van de monitor af, dat is een mooi moment!
Mijn oudste is geboren met 35 weken en ik herken wat je schrijft over het drinken. Wij kregen onze zoon met maagsonde mee naar huis, en ze zeiden dat hij huis waarschijnlijk snel zonder kon. Overdag oefenden we aan de borst, ‘s nachts gaf ik hem gekolfde melk via de sonde zodat hij geen kracht verspeelde en lekker kon doorslapen. En al binnen een week kon de sonde eruit en dronk hij alles aan de borst! Ze zijn zo sterk die kleintjes <3

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-25 19:00

Phylos, gefeliciteerd met de geboorte van Matheo!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 12:02

Vandaag weer een goede controle gehad. Baby ligt nog niet vast met haar hoofd maar wel al heel het voorhoofd in m’n bekken.
de proefdruk van het geboortekaartje is mooi geworden <3
M’n kolf is binnen gekomen gisteren (voor de mensen die ook voor de Elvie Stride gaan; bij Babypark is hij een stuk goedkoper).

Morgen na nog een warme nacht het bed verschonen en de matras beschermer erop en nog samen op klossen zetten.
Ben er ook begonnen met poetsen en opruimen. Nesteldrang? Hahhah

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 22:55

Bedankt allemaal voor de felicitaties!

Ik hoop dat jullie nog een fijne zwangerschap hebben en een goede bevalling tegemoet gaan. Af en toe verlang ik nog terug naar het zwanger zijn. Dat was zo'n bijzondere en magische periode.
Maar die 'leegte' wordt natuurlijk ook opgevuld met je kindje die je daadwerkelijk kan vasthouden

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 07:24

Dat begrijp ik heel goed. Ik kan nu soms al verdrietig worden als ik eraan denk. :o

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 18:38

Hoe gaat het met iedereen hier? Ik hoop dat jullie heerlijk aan het genieten zijn van de laatste periode voor de geboorte van de kleintjes <3

Ons meisje mocht vandaag mee naar huis! We zijn zo ontzettend blij en opgelucht dat het eindelijk zo ver is dat we echt kunnen gaan genieten. Ze heeft haar maagsonde nog om de voeding makkelijker te maken, maar ze is een pittig en sterk kleintje aan het worden dus ik heb er alle vertrouwen in dat ze die niet lang meer nodig heeft.

Annefleur200

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 19:14

Gisteren controle gehad en de kleine is ingedaald. Nog 3 weken, ben er wel een beetje klaar mee. Veel bekkenpijn en moe.
Gelukkig alles wel goed verder :D

Onze dochter lijkt er wat meer mee bezig te zijn. In hoeverre ze het echt snapt weet ik niet (oktober word ze 2) maar wel leuk om te zien. ben zo benieuwd hoe zij straks gaat reageren als baby er is.

Fijn dat jullie meisje nu lekker thuis is <3

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 19:31

Wat fijn Kylan dat ze eindelijk thuis is!

Laatste loodjes Annefleur200! Wel leuk dat jullie dochter er toch ook wat meer mee bezig is.

Vorige week door het ziekenhuis weer terug overgedragen aan de verloskundige. Ze is zich gewoon volgens haar eigen curve aan het ontwikkelen, en groeit gewoon prima. Alles ziet er goed uit. Dinsdag weer controle bij de verloskundige. De vermoeidheid begint hier nu ook steeds sneller toe te slaan, dus ik pak meer rust. En wat sneller pijntjes, onderrug, bekken, dat soort dingen. Benieuwd wanneer ze inhaalt, al heb ik nog wel een week of 4 a 5 te gaan.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 07:12

Het kan mij niet snel genoeg de datum zijn voor de geplande keizersnede.. Lopen, zitten, liggen, alles doet me pijn -O- En dan is mijn peuter ook nog opstandig vanwege doorkomende tandjes :+

De allerlaatste loodjes in ieder geval :o

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 07:36

Veel sterkte met de laatste dagen! En gefeliciteerd met je verjaardag. :D

Ik had ook gehoopt dat er inmiddels iets zou gebeuren, want mijn lijf is zo zwaar en vermoeid. Slaap bijna niet. Maar helaas, baby maakt geen enkele aanstalten.

Met er 1e had ik eerst ruim 2 dagen om de 8 minuten weeën voordat er echt iets begon. Kijk ik helemaal niet naar uit... Maar dan weet je tenminste dat er iets gaande is.

Merileth, wat fijn dat de ontwikkeling goed is!

Annefleur, ook jij aan de laatste loodjes. Leuk dat jullie dochter er meer mee bezig is. Onze zoon vertelde gisteren voor het eerst op de opvang dat mama een baby in de buik heeft. :P

Ky, zo fijn dat jullie lekker thuis zijn! Hoe gaat het nu?

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 08:05

Kim gefeliciteerd met je verjaardag!
Hoop dat de tijd vliegt (voor jou).

Ik ben 39+1 vandaag en van mij mag het nog wel even duren. Ik geniet nog volop van het zwanger zijn. <3

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 08:50

_Lorette_, jij ook gefeliciteerd! En sterkte met de laatste loodjes!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 09:04

Kylan heerlijk dat jullie thuis zijn en de voeding steeds makkelijker wordt.

Annefleur :(:) Wat balen van je bekkenpijn.
Leuk dat je dochter er steeds meer mee bezig is.

Merileth fijn weer terug bij de verloskundige!!

Kim gefeliciteerd met je verjaardag!
Flink aan het aftellen. Sterkte daar :(:)

Lorette gefeliciteerd met je verjaardag!
Jij ook succes met aftellen :(:)

Mandy lekker aan het genieten <3

Hier moe, veel dramatische nachten en inmiddels snotverkouden (en koud)... >;) Dat kan ik niet gebruiken. Verder gaat het eigenlijk wel prima de laatste weken dat is fijn! Alles is ook wel van de to do lijst af (behalve de adressenlijst en vernoeming die nog bij vriendlief liggen :P )
Kleine is inmiddels ook helemaal ingedaald (38+1 nu).
Morgen feestje van Nola en zondag is ze echt jarig. Merk wel dat het voor haar een beetje veel is nu. De veranderingen rondom de baby, haar 4de verjaardag.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 09:30

Oh Lorette is ook jarig, gefeliciteerd!!

Hè bah SIL, hopelijk gaat het op alle fronten snel beter. Snap dat het voor Nola ook veel is! :(:)

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 10:24

Gefeliciteerd Kim en Lorette!

Balen dat je niet fit bent SplashIsLief! Hopelijk knap je snel op. Hopelijk kom je het weekend een beetje goed door. Begrijpelijk dat het voor Nola veel is, het is ook allemaal wat :(:)

Lekker Mandy! Dat je er nog zo van geniet, heerlijk!

Hopelijk meldt de kleine zich snel Lorette, en zonder een al te lange aanloop dit keer :)

Hier 38+3 vandaag, voel me eigenlijk nog steeds top fit, als ik niet teveel doe in ieder geval. Het to do lijstje wordt ook steeds korter. Wel al veel harde buiken en soms ook oefenweeen, van mij mag ze komen, maar het is ook prima als ze nog even blijft zitten :)

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 11:31

Wij hebben nog helemaal geen geboortekaartje of adressenlijst. Dar laatste hadden we wel, maar we gebruikten steeds onze online versie van onze bruiloft en die is helaas niet meer beschikbaar. Ik heb echt geen zin om eraan te beginnen. Denk dat we het pas doen na de geboorte. :=

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 11:45

Wij hebben dus heel ouderwets een adressenboek liggen. Alleen even kijken wie precies we daar uit een geboortekaartje willen gaan sturen, en dan zijn we rond. En van een paar adres checken of het nog klopt.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 12:05

Ik heb via kaartje2go een linkje gestuurd naar degene die wij kaartje willen sturen met de vraag of ze hun adres daar achter willen laten. Werkte top :D
Hier alle enveloppen al geschreven en beplakt klaar liggen, daar hoeven alleen de kaartjes nog in als ze er is

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 12:06

Ik heb in excel een lijst gemaakt. De enveloppen zijn ook al geschreven en de postzegels zitten er op, dus alleen kaartje moet er nog in (en die is ook klaar voor zover dat nu kan).

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 13:44

Ik had de enveloppen inderdaad ook al willen schrijven, maar heb vriend lief gemeld dat hij het nu zelf mag doen voor de mensen die hij wil :))

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 14:34

Enveloppen heb ik toevallig vorige week geschreven en van postzegel voorzien. Vond dat de vorige keer toch wel fijn dat dat klaar lag :D

Geboortekaartje hebben we ook klaar. Het huis daarintegen wilt maar niet o0 de 1 of andere manier :')

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 10:40

Ik ben inmiddels bevallen met 38.5 (10 juli) van onze dochter Julia. Had haar nog niet verwacht eigenlijk, dacht dat het zeker nog weekje zou duren. Maar zeer welkom want het begon toch ook wel oncomfortabel te worden allemaal. Ze weegt 3058 en drinkt goed! Alleen goed op temperatuur blijven is nog zoeken. Ze is erg dik aangekleed voor zomerbaby hopelijk komen er snel vetjes bij.

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 10:43

Phylos (Marije) - 1 juni - 1e kindje - 28 mei Matheo
Yvje86 - 15 juni - 1e kindje
Carika - 28 juni - 2e kindje
_Liv - 4 juli - 1e kindje
Daenerys - 16 juli - 3e kindje
Mandyy - 17 juli - 1e kindje
Floortje88 - 19 juli - 2e kindje - meisje - 10 juli Julia <3
xClaudiaaL - 22 juli - 1e kindje - meisje
Kiimm_ - 22 juli - 2e kindje
Annefleur200- 24 juli - 2e kindje
Isabel - 24 juli - 2e kindje - geslacht verrassing
SplashIsLief - 27 juli - 2e kindje
Lieffiefi - 28 juli - 2e & 3e kindje - 10/05 bevallen Lyam & Daley
Kylan - 31 juli - 1e kindje - 26 juni Hailey <3
Merileth - 8 augustus (licht onder voorbehoud want nog geen termijnecho gehad, maar gezien cyclus vrij logisch)- 1e kindje
Delaja - 7 oktober - 1e kindje

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 11:01

Gefeliciteerd Floortje met de geboorte van Julia!

Geboortekaartjes hebben wij pas deze week gestuurd haha, we waren daar nog niet helemaal op voorbereid toen Hailey er ineens al was :') Gelukkig hadden we de adressenlijst bij kaartje2go nog van onze bruiloft en hadden we al wel een kaartje op het oog. We krijgen er ook leuke reacties op :)

Verder zijn we de eerste kleine uitstapjes en wandelingetjes met de kinderwagen aan het maken. Enorm genieten <3