Al 10 dagen bloed plassen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-24 17:02

Ja, de Internist die hier toen straks was, zei zo ongeveer hetzelfde haha :D 23 Augustus was kalium al iets laag, nu is die 2.9.
Maar hartfilmpje was helemaal goed gelukkig :j

Ivm de misselijkheid krijg ik straks kalium via het infuus en dan morgen weer bloed prikken. En moet ook urine opvangen.

Oxycodon gebruik ik niet meer. Voor de pijn alleen nog paracetamol en oxybutinyne.

Waar de misselijkheid vandaan komt, geen idee. Denk dat het toch iets met de niersteen te maken heeft.. Al geeft die nu geen stuwing meer. En dat ding zit er natuurlijk al veeeel langer, dus waarom ik er dan nu zo misselijk van zou zijn.. Ontlasting is niets aan veranderd.

Lig nu alleen op een 4 persoons kamer, hopelijk gaat dat iig voor een fantastische nachtrust zorgen :))

En zeker heel fijn dat ze nu verder kijken! Voel me zeker serieus genomen nu. Het was een beetje een hobbelige start, maar mag nu echt niet klagen.

Beetje frisse lucht kan ook geen kwaad na dagen binnen :z
Afbeelding

Kinke

Re: Al 10 dagen bloed plassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 17:11

oh, da's vlakbij. Is er iets wat je zou willen hebben/ik voor je kan doen?

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 17:17

Kinke schreef:

Ik wil even zeggen dat je een lief mens bent!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 17:23

Je misselijkheid kan prima komen door het lage kalium.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 19:03

TS wel fijn dat ze je daar houden en toch ook nog verder zoeken.
Ik woon ook ongeveer om de hoek van dit ziekenhuis; als je wat nodig hebt/wilt hebben dan breng ik het met liefde.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 23:05

secricible schreef:
Je misselijkheid kan prima komen door het lage kalium.

Of van de oxybutinine of de antibiotica.
Kalium van 2,9 mmol/L hebben de meeste mensen niet zulke heftige klachten bij.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 00:35

Ik kijk er van op dat ze je in dit ziekenhuis zo lang hebben aanmodderen. Ik heb best wel fiducie in de artsen daar en ik herken eigenlijk niets in de ervaring die jij helaas hebt.
Sterkte en ik hoop dat je lekker kunt slapen.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 07:08

Hopelijk heb je wat beter kunnen slapen vannacht :z

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-24 08:09

Lieser schreef:
Hopelijk heb je wat beter kunnen slapen vannacht :z

Helaas.. Kreeg om 9 uur toch nog een kamergenoot en dat is opzich niet zo'n probleem.. Maar na 100 keer naar de wc te zijn geweest door de blaas kramp, dacht ik EINDELIJK m'n ogen dicht te kunnen doen... Zet ze een serie oid aan, met het geluid hard op -O-

Vraagt de verpleegkundige net aan haar hoe ze geslapen heeft.. Niet zo goed, maar het was wel lekker rustig. Nou die mening deel ik niet! :+

Ik miste meteen m'n 65+ buurmannen met prostaat problemen...Dat waren er dan wel 3, maar die waren S nachts iig stil als ze niet naar de wc oid gingen.

Kinke schreef:

Koekie73 schreef:
TS wel fijn dat ze je daar houden en toch ook nog verder zoeken.
Ik woon ook ongeveer om de hoek van dit ziekenhuis; als je wat nodig hebt/wilt hebben dan breng ik het met liefde.

Ontzettend lief van jullie! <3 Ik zou het zo niet weten, ik eet niks, ik doe eigenlijk ook de hele dag niks :') Slijt m'n dagen een beetje half slapend, kijk een keertje op m'n mobiel.. S avonds komen m'n pa en ma een half uurtje.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 08:13

Waarom vraag je dan niet aan je kamergenoot om het geluid zachter te zetten?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 08:19

Petpa schreef:
Waarom vraag je dan niet aan je kamergenoot om het geluid zachter te zetten?

Dit, gewoon zeggen joh kan je je oordopjes in doen want ik wil slapen..

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 08:45

Oordopjes in, koptelefoon op of gewoon geluid zachter/serie uit...

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 09:03

Daphne__ schreef:
Helaas.. Kreeg om 9 uur toch nog een kamergenoot en dat is opzich niet zo'n probleem.. Maar na 100 keer naar de wc te zijn geweest door de blaas kramp, dacht ik EINDELIJK m'n ogen dicht te kunnen doen... Zet ze een serie oid aan, met het geluid hard op -O-

Ontzettend lief van jullie! <3 Ik zou het zo niet weten, ik eet niks, ik doe eigenlijk ook de hele dag niks :') Slijt m'n dagen een beetje half slapend, kijk een keertje op m'n mobiel.. S avonds komen m'n pa en ma een half uurtje.

Je kunt je kamergenote zeggen sorry ik heb last van het geluid zou je oordopjes kunnen gebruiken? Oortjes in is ook normaal in een ziekenhuis...
En probeer overdag zo min mogelijk te slapen, dat helpt misschien ook om je snachts beter te kunnen slapen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 09:24

Jeetje, vroeg ze niet even of je er geen last van had...? Lijkt mij toch ook dat ze iets van een koptelefoon zullen hebben zeker, zodat kamergenoten niet tureluurs worden van andermans geluid...?

Ik zou bij slaapgebrek ook niet durven te gokken op de nachten hoor. Met een beetje pech zijn er 's nachts ook allerlei prikkels die je weer uit de slaap halen. Pakken wat je pakken kan zou ik zeggen :j

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 09:25

pmarena schreef:
Ik zou bij slaapgebrek ook niet durven te gokken op de nachten hoor. Met een beetje pech zijn er 's nachts ook allerlei prikkels die je weer uit de slaap halen. Pakken wat je pakken kan zou ik zeggen :j

En op die manier je dag-nacht ritme verstoren?
Ik vind dat geen aanrader.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 09:28

Petpa schreef:
pmarena schreef:

En op die manier je dag-nacht ritme verstoren?
Ik vind dat geen aanrader.

Dat trekt zich wel weer recht.
Helemaal niet slapen is slechter voor je gezondheid en genezing.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 09:33

Bij ècht slaapgebrek is je dag- nachtritme een luxe zorg voor later, als je weer een beetje bijgeslapen bent.

In een ziekenhuis kun je toch niet op aan van rustige nachten / een lekker eigen ritme door alle externe prikkels en de rare, afhankelijke situatie waarin je je bevindt :(:)
Laatst bijgewerkt door pmarena op 04-09-24 09:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 09:34

In de nacht slapen in een ziekenhuis is echt moeilijk. Er zijn lampjes, geluidjes, karretjes. Dat herstelt zich thuis inderdaad wel weer. Maar zou wel proberen overdag 1 goede dut te doen en niet hele dag allemaal halfjes. Kun je niet een serie gaan kijken? Iets knutselen?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 12:08

Jeetje wat kunnen sommige mensen toch asociaal zijn. Overdag een powernapje proberen ts?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 12:40

Ik heb dus totaal geen moeite met slapen in het ziekenhuis _O- maar goed ik ben ook een bijzonder goede slaper.

Als je het vervelend vind om rechtstreeks te melden kan je misschien via de verpleging vragen wat normaal is? Misschien kunnen ze degene dan even aanspreken als t vannacht weer zo is

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 12:45

Als je echt ziek ben zoals TS lijkt het me extra moeilijk om voor jezelf op te komen. Dat opgeteld dat assertiviteit volgens mij niet de allersterkste kant is maakt de situatie extra moeilijk want je hebt én/én.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 12:57

pien_2010 schreef:
Als je echt ziek ben zoals TS lijkt het me extra moeilijk om voor jezelf op te komen. Dat opgeteld dat assertiviteit volgens mij niet de allersterkste kant is maakt de situatie extra moeilijk want je hebt én/én.

Eens. Dat denk ik ook.
Maar toch merk je wel dat als je niet voor jezelf opkomt, niemand het voor je doet. En je dus gewoon niet gehoord wordt. Heel sneu eigenlijk.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 13:01

Helemaal in een ziekenhuis vind ik dat echt een héle slechte zaak, dat je constant alert moet zijn om je eigen welzijn te bewaken. Zowel met de verzorging / dokters als dus ook kamergenoten.... je zou hopen dat je goed verzorgd wordt en je niet druk hoeft te maken over dergelijk soort geneuzel :(:)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 13:04

pmarena schreef:
Helemaal in een ziekenhuis vind ik dat echt een héle slechte zaak, dat je constant alert moet zijn om je eigen welzijn te bewaken. Zowel met de verzorging / dokters als dus ook kamergenoten.... je zou hopen dat je goed verzorgd wordt en je niet druk hoeft te maken over dergelijk soort geneuzel :(:)

Nou sowieso bij de huisarts begon het al natuurlijk. Is natuurlijk belachelijk dat je niet serieus genomen wordt met die klachten. Iemand anders die misschien wel had gezegd waar het op stond en had geeist nu doorgestuurd te worden, had waarschijnlijk wel serieus genomen geworden.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 13:12

Daarom is het goed dat iemand anders die taak overneemt. Ik doe het bij mijn man (spreekt geen Frans), een vriendin heeft het een keer voor mij gedaan en ook een dermatoloog. Gewoon tof is dat.