MyWishMax schreef:Oh wat erg, ze zijn allemaal extreem herkenbaar.
Ook die schok en verontwaardiging als je opstaat uit een rolstoel. Of mensen die ineens denken dat ze tegen je moeten praten alsof je een kleuter bent of alleen tegen degene die met je mee is.
Ik heb dus hulp in de huishouding vanuit de gemeente. Daar kwam ooit een vrouw als invaller. Ik heb me nog nooit zo rot gevoeld in mijn eigen huis door een ander. Mijn rolstoel stond in de kamer, maar binnen 10 minuten begon ze al; waarom heb jij eigenlijk hulp nodig. Wat mankeer je? Er is niks aan je te zien. Die rolstoel heb je ook niet nodig, je loopt toch gewoon? Je had wel dit en dat moeten opruimen want dat kan je best(paar flessen in de douche en hulp mag je dus ook juist laten opruimen). Toch apart dat ik hier moet komen helpen in plaats van bij mensen die het nodig hebben.
En nog wat meer. Ik moest echt vechten tegen mijn tranen en heb daarna direct naar organisatie gebeld en aangegeven dat zij nooit meer welkom is en dat ik een klacht wilde indienen. Nooit meer iets gehoord daarna, dus geen idee of ze erop aangesproken is.
Een 100% oprechte vraag.
Je komt over als iemand die zich prima weet te verwoorden.
Hiermee bedoel ik niet uitsluitend je berichten in dit topic maar ook andere berichten die ik op bokt eerder van je gelezen heb.
Waarom vecht je op zo'n moment tegen je tranen en bel je daarna de organisatie?
Voor alle duidelijkheid. Ik snap dat je tegen je tranen vecht. De persoon is echter in jouw huis. Waarom mag die andere persoon alles zeggen en zeg jij op dat moment niet iets bijdehands in de trant van dat degene moet poetsen en haar opmerkingen voor haar moet houden?