Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 09:54

Zou ik mogen aanhaken? Het is wel nog heel pril, de eerste echo staat gepland voor 28 juni. Maar merk dat ik behoefte heb om er een beetje over te kunnen kletsen in afwachting, en omdat verder nog niemand het weet..

Het zou ons tweede kindje worden (ons eerste zoontje is 2 jaar oud) en uitgerekend ongeveer 3 februari. Omdat het een geplande keizersnede zal gaan worden, zal de bevalling al in januari zijn denk ik (normaal doen ze dat rond 39 weken bij geplande keizersnedes)

XladyX

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 10:50

Welkom Solleke! Wat mij betreft natuurlijk welkom natuurlijk! Februari is ook nog winter :D Heeft de geplande keizersnede te maken met je vorige bevalling van je zoontje?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 11:26

Dankje! Dan vul ik zometeen het lijstje verder aan :D

Ja klopt, bij mijn zoontje was het na 21 uur proberen bevallen, wat niet lukte door te smal bekken, uiteindelijk een spoedkeizersnede omdat hij in moeilijkheden kwam. Dus daarom vermoed ik dat het nu wel een geplande keizersnede zal worden, want denk niet dat m'n bekken ineens breder is geworden :P

Lijstje:
J0anieke - uitgerekend 17 oktober - jongen
Pieneappel - Uitgerekende datum: 22 oktober - Jongen
Equitation - Uitgerekende datum 26 oktober - geslacht nog onbekend, willen het wel weten.
Marlou91 - Uitgerekende datum: 26 oktober - Jongen
San4nie - Uitgerekende datum: 26 oktober. Geslacht nog ongekend, willen het wel weten, maar gaan het niet delen.
Zebraatje - uitgerekende datum: 27 oktober - geslacht nog onbekend
Domi_94 - uitgerekende datum: 28 oktober - geslacht nog onbekend
Jolien87 - uitgerekende datum: oktober - geslacht nog onbekend
Sweetgirl1- uitgerekende datum 2 november ( eerst schatte ze het 30 okt ) - geslacht nog onbekend, mn vriend wil graag een jochie
Inwonderland - uitgerekende datum 4 november - Er is nog discussie over geslacht weten
Krabburger- uitgerekende datum 7 november- geslacht bijft onbekend
Zira 1994 -Uitgerekende datum: 11 november - Meisje
xLeoniee - uitgerekende datum: 19 november. Geslacht nog onbekend, willen het wel weten.
Eskimo - Uitgerekende datum: 17 december - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
Sannens - Uitgerekende datum: 18 december
Solleke_Noah - Uitgerekende datum: 3 februari - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten

Hennos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 12:25

Gisteren de intake gehad bij de verloskundige praktijk. Leuke mensen als mijn schildklier zich blijft gedragen kan ik daar ook blijven.
Ze hebben ook een onverwachts nog een echo gemaakt, baby was druk met het handje heen en weer aan het zwaaien. ze gaven mij ook terug dat ik er op mag vertrouwen dat het goed gaat. En kan genieten van mijn zwangerschap, merk dat de angst nog wel overheerst vanwege de miskraam de vorige keer. Maar 13 juni gaan wij het aan mijn broers vertellen en daarna verder naar buiten, hopelijk helpen enthousiaste mensen mij om ook meer enthousiast te worden.

Wel alvast het lijstje bijgewerkt

Lijstje:
J0anieke - uitgerekend 17 oktober - jongen
Pieneappel - Uitgerekende datum: 22 oktober - Jongen
Equitation - Uitgerekende datum 26 oktober - geslacht nog onbekend, willen het wel weten.
Marlou91 - Uitgerekende datum: 26 oktober - Jongen
San4nie - Uitgerekende datum: 26 oktober. Geslacht nog ongekend, willen het wel weten, maar gaan het niet delen.
Zebraatje - uitgerekende datum: 27 oktober - geslacht nog onbekend
Domi_94 - uitgerekende datum: 28 oktober - geslacht nog onbekend
Jolien87 - uitgerekende datum: oktober - geslacht nog onbekend
Sweetgirl1- uitgerekende datum 2 november ( eerst schatte ze het 30 okt ) - geslacht nog onbekend, mn vriend wil graag een jochie
Inwonderland - uitgerekende datum 4 november - Er is nog discussie over geslacht weten
Krabburger- uitgerekende datum 7 november- geslacht bijft onbekend
Zira 1994 -Uitgerekende datum: 11 november - Meisje
xLeoniee - uitgerekende datum: 19 november. Geslacht nog onbekend, willen het wel weten.
Eskimo - Uitgerekende datum: 17 december - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
Sannens - Uitgerekende datum: 18 december
Hennos -Uitgerekende datum: 22 december - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
Solleke_Noah - Uitgerekende datum: 3 februari - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 12:46

Welkome Solleke_Noah en Hennos!

Spannend he Solle_Noah, die eerste paar weken (sowieso het eerste trimester :D ). Ik had inderdaad ook heel erg die behoefte toen ik daar net achterkwam. Je wil er zo graag over praten, terwijl eigenlijk niemand het in het begin nog weet... Terwijl die eerste weken juist zo spannend zijn!

Hennos, ik kan mij voorstellen dat het extra spannend is als je eerder een miskraam hebt gehad. Word je nu dan ook extra in de gaten gehouden? Al is het alleen al voor je eigen gemoedstoestand.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 13:22

Eskimo schreef:
Welkome Solleke_Noah en Hennos!

Spannend he Solle_Noah, die eerste paar weken (sowieso het eerste trimester :D ). Ik had inderdaad ook heel erg die behoefte toen ik daar net achterkwam. Je wil er zo graag over praten, terwijl eigenlijk niemand het in het begin nog weet... Terwijl die eerste weken juist zo spannend zijn!

Ja, mega spannend weer! Ik hoopte er bij een tweede zwangerschap relaxter in te staan, maar nee :') nog vier weken nagelbijten tot de echo :=

Ik had ook nog wat teruggelezen en wat dingen die ik onthouden heb:
-over namen, ons zoontje heeft een dubbele achternaam gekregen en de volgende krijgt dat dus ook :D ik heb gewoon mijn eigen naam gehouden (in België ook gebruikelijk denk ik)
-wij hebben bij de eerste tot 1 jaar wasbare luiers gebruikt en ga dat nu weer opnieuw proberen doen. Het zal wat afhangen van de hoeveelheid was want die is nu echt al énorm :+
-bij onze eerste tot 6 maanden oud een cosleeper gebruikt en dat was wel heel fijn en gezellig, dus dat gaan we nu opnieuw doen <3

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 15:58

Welkom Solleke!

san4nie schreef:
Wat fijn dat alles goed was op de echo Joanieke! Heb je echt pijn aan je buik? Of vooral een vervelend gevoel oid?

Meerendeel gelukkig ongemak/vervelend gevoel, maar ook momenten dat t echt pijn doet helaas.

Ik had gisteren een bedrijfsuitje, was aardig intensief incl kanoën. Was gelukkig een kano waar je met z'n 4e in kon. Ben nu helemaal gesloopt en ook wat ziekig (m'n zoontje was ook al verkouden, dus waarschijnlijk van hem gekregen). Hoop dat t zieke nu niet gaat doorzetten.. :\

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 16:24

Oef, ik kom hier niet vaak genoeg, wat gaat het hard!
Een bijleespost gaat nu wel heel lastig worden. :=

Ik zie een paar nieuwe gezichten, welkom (aanstaande) mama's! <3

Over de achternamen: wij zijn verloofd en vinden een geregistreerd partnerschap wat dubbelop dus wij hebben de kindjes een aantal weken geleden erkend bij de gemeente.
Zij krijgen de achternaam van mijn vriend en uiteindelijk is het de bedoeling dat ik diezelfde naam krijg. :)

Wij hebben vorige week de geslachtsecho gehad en we krijgen een jongen en een meisje *\o/*
Uiteindelijk was alles leuk geweest maar dit is wel extra speciaal.

Verder begint de nesteldrang (of organisatiedrang?) al flink op te laaien.
Ineens moet er van alles gebeuren en mijn vriend, de goedzak, die vindt dat allemaal maar oké en hobbelt overal met mij mee naartoe.
Ik had me voorgenomen om tot na de 20 wekenecho te wachten maar het is aan alle kanten onrustig en ik wil zo graag dingen kunnen afstrepen.
Zijn er meer die dat nu ook al hebben?

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 16:36

Oh wat leuk Jolien, meteen beide geslachten! Gefeliciteerd!

Wij hebben net de mail met de NIPT binnen en die is helemaal goed zonder bijzonderheden! Dus we gaan lekker verder genieten van onze vakantie.

En welkom nieuwe (aanstaande) mama’s!

Marlou91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 16:55

Welkom Solleke! Leuk dat je komt meekletsen.

Wat bijzonder Jolien, een jongen en een meisje. Qua nesteldrang voel ik me vooral heel onrustig. Meer in de zin van: waar ga ik de tijd en energie vinden om alles op tijd af te krijgen? Ik heb het nu vaak al hard te halen. Ik wilde eigenlijk ook wachten tot de 20 weken echo. Maar ik ben afgelopen zaterdag even naar de Prenatal geweest voor een voedingskussen (om mee te slapen) en daar zijn toch ook al wat andere dingetjes blijven plakken. Maar ik snap ook dat je zeker met een tweeling in je buik graag vooruit wilt, nu dat lichamelijk nog kan. Heb je al iets gekocht of geklust?

Gefeliciteerd met de goede NIPT Sannens.

Ik heb morgen weer controle in het ziekenhuis. Staat eerst een half uur CTG gepland. Ik heb vandaag dus gebeld omdat dat volgens mij helemaal nog niet kan met 18 weken. Maar werd echt onbeschoft afgescheept dus ga het morgen wel zien.

Verder merk ik dat ik de laatste dagen echt totaal geen motivatie meer heb op werk. En daar voel ik me best wel schuldig over, want ik heb nog een project lopen met een erg strakker deadline. Gelukkig nog maar 3 dagen werken en dan heb ik lekker 2,5 week vakantie. Zo aan toe!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 17:25

Jaa we zijn er ook heel blij mee.
En we hadden voor beide geslachten al een naam dus die kunnen we ook afvinken :list:

Heel fijn nieuws, Sannens! Lekker genieten van jullie vakantie en het goede nieuws.

Precies dat, Marlou.
Mijn vriend wordt volgende week aan zijn knie geopereerd dus dan is hij eventjes uit de running.
En in de zomervakantie gaat hij de badkamer verbouwen dus ook die weken zijn we kwijt.
En naar mijn gevoel blijft er dan nog maar heel weinig tijd over om van alles te regelen.
Hoewel het met mijn gezonde verstand echt allemaal wel gaat lukken maar ik zou zo graag nog tijd willen overhouden om ook even te genieten van al het moois dat komen gaat en de tijd dat we nog eventjes met z'n tweetjes zijn.

Als het goed is gaan we zaterdag naar een nieuwe auto kijken.
Mijn zus koopt mijn huidige auto van mij over dus dat scheelt al een hoop gedoe.

Een voedings-/zwangerschapskussen heb ik ook maar die heb ik na een uur liggen draaien weer uit bed gegooid. :')
Verder hebben we de potentiële babykamer nu bijna leeg dus de volgende stap wordt dan sauzen en behangen en dan kunnen de meubels erin.
We hebben de bedjes en commode + aankleedkussen al in huis en de kast gaan we één dezer dagen ophalen en kijken voor een fijne stoel.
De box staat al klaar in de woonkamer. :')
Ondertussen ben ik dagelijks bezig met babyspulletjes naaien, heerlijk om te doen en zo heb ik het idee dat ik toch nog met íets bezig ben haha. Ik heb tot nu toe een speelkleed, boxkleed, knisper-/labeldoekjes en aankleedkussenhoezen gemaakt.
En ik heb de wereld aan stofjes in huis voor dekentjes, kleertjes, babynestjes en badcapes dus dat gaat ook allemaal nog komen.

Dikke knuffel voor jou, Marlou!
Niet fijn als iemand zo tegen je doet.
Straks lekker genieten van je vakantie en even goed bijtanken. :(:)

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 19:37

Oh hou op met die nesteldrang. De babykamer is al bijna klaar. Ik blijf maar nieuwe projecten verzinnen. _O-
Vandaag de overgordijnen opgehangen. Vond mezelf wel stoer met klopboor, had ik nog nooit gedaan. Morgen komen de rolgordijnen binnen en volgende week wordt de vloer gedaan. Alleen dan de plinten nog zelf doen en dan kunnen alle geschilderde meubeltjes weer terug erin en kunnen we alles gaan aankleden. <3

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 19:44

J0anieke schreef:
Oh hou op met die nesteldrang. De babykamer is al bijna klaar. Ik blijf maar nieuwe projecten verzinnen. _O-
Vandaag de overgordijnen opgehangen. Vond mezelf wel stoer met klopboor, had ik nog nooit gedaan. Morgen komen de rolgordijnen binnen en volgende week wordt de vloer gedaan. Alleen dan de plinten nog zelf doen en dan kunnen alle geschilderde meubeltjes weer terug erin en kunnen we alles gaan aankleden. <3

Ooh superstoer!
Ik heb één keer een klopboor in mijn handen gehad en dat heeft me bijna beide polsen gekost dus dat doen we niet nog eens. :')

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-24 20:01

Welkom Solleke Noa! Klets gezellig mee! Ik snap helemaal de behoefte. Die eerste weken vol onzekerheid die je dan in je eentje draagt vond ik ook zo spannend. Erg fijn om dat dan toch te kunnen delen.

Wat fijn dat je een goed gevoel hebt bij de verloskundige Hennos en wat leuk dat je onverwachts even mocht gluren. Schattig hè dat zwaaien! Nu hopen dat je schildklier zich gedraagt. Logisch dat je nog angst hebt na je miskraam. Hopelijk hebben ze je wat vertrouwen kunnen geven.

Wat vervelend dat je al zo’n last hebt Joanieke! En nu ook nog ziek, bah. Beterschap!

Jolien wat geweldig een jongen en een meisje ! Hoewel uiteraard alles leuk is, is dit wel heel bijzonder! Ja hier ook al nesteldrang hoor!! Voel druk om alle schilder klusjes snel af te maken. Omdat ik bang ben dat we het niet afkrijgen of dat ik binnenkort klachten krijg waardoor ik het niet meer zou kunnen.
Aanstaande zaterdag ga ik met m’n moeder en zusje shoppen en lunchen. Dat wordt dan de eerste keer dat ik echt voor de kleine ga winkelen.

Gefeliciteerd met de goede nipt uitslag Sannens! Dat vond ik een hele opluchting. Nu dubbel en dwars van de vakantie genieten!!

Wat belachelijk dat ze zo onbeschoft aan de telefoon waren Marlou! Inderdaad morgen maar afwachten dan…
Ik snap de mindere motivatie voor werk wel. Hier in m’n op een na laatste blokje van 4 nachtdiensten. Merk dat me dit nu toch wel zwaarder valt. Nog twee te gaan en dan in juni nog een blokje van 4. Maar ben blij dat de verloskundige heeft gezegd dat ik met 20 weken moet stoppen.

Goed bezig Jolien! Jullie zijn al een heel eind op weg zo te horen!

Joanieke ook al zo goed bezig! Stoer hoor zelf gewoon aan de slag met de boormachine haha

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 20:37

Welkom Solleke!
Wat fijn van je goede NIPT sannens.
Wat leuk dat je zowel een jongen als meisje krijgt Jolien!

Ook hier is de werkmotivatie laag (ik moet nog 8,5 week tot de zomervakantie), al staan er nog wel wat leuke opdrachten in m’n planning.
Hier nog steeds weinig nesteldrang. Mijn vriend is daarentegen aanbeland bij de hondenpagina van Marktplaats voor een gezinshond. Wij komen hopelijk volgende week (20 weken echo) het geslacht te weten en gaan dan de zaterdag erna even flink shoppen bij Babypark/ Prenatal.
Heeft iemand nog tips voor niet met de benen over elkaar zitten? Bij center pregnancy werd dat afgeraden en ik merk ook af en toe wat steken bij m’n rechterlies, maar de gewoonte van hoe ik zit aanpassen wil nog niet heel erg vlotten.

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 21:47

Wat een hoop updates van iedereen, leuk!

Jolien87 wat gaaf een van beide! Kan me voorstellen dat je dan jezelf wel even moet knijpen. En je bent al lekker aan het voorbereiden zeg! Qua nesteldrang.. ik heb altijd al eeuwig moeten klussen drang los van de zwangerschap :o Ik was afgelopen twee dagen vrij en heb oa een houten poort voor de tuin gebouwd en opgehangen, een nieuw peuterbed gekocht en in elkaar gezet voor mijn dochter, de paardenweides bemest, met de bosmaaier in de weer geweest om alle slootkanten te maaien, 50 kuub zand op de juiste plek gereden met de trekker voor de nieuwe paddock (en de randen met de hand geschept) en 15 palen geslagen. Ik geloof niet dat ik uit hoef te leggen dat ik slecht ben in stilzitten := maar voor mijn lijf is het beter dat ik morgen weer gewoon naar kantoor moet :+

Sannens gefeliciteerd met de goede NIPT en fijne vakantie!

Marlou91 jammer van de onvriendelijkheid, hopelijk ga je er niet voor niets heen morgen. Succes alvast iig!

Begrijpelijk Solleke Noah van de geplande keizersnede! Wel een heftige ervaring zeg. Dan kan ik me ook voorstellen dat het jou ook veel stress scheelt als je nu niet eerst urenlang hoeft te bevallen.

Hennos fijn toch een extra echo, geeft toch vertrouwen!

Joanieke duimen dat je een verkoudheid gespaard blijft, ik vind ze extra vervelend tijdens zwanger zijn. Slaat nog een extra gaatje in de vermoeidheid die er toch al was. En lekker bezig met de babykamer!

Domi94 ik wist niet dat dat afgeraden werd. Ivm wat precies? Ik zit zelf vaak op mijn voeten wat ook niet heel goed is voor je gewrichten maar vind dat ook moeilijk afleren

Hier een goede 20 weken echo gehad en bevestiging van geslacht, wij krijgen een jongen! Na onze dochter voelt dat wel heel bijzonder, om beide te mogen meemaken. Ennn ik heb het idee dat mijn buik nu stilletjes aan zichtbaar begint te worden *\o/*

Pieneappel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 23:02

Pfoe nu gaat het ineens hard in dit topic!

Welkom Solleke en Hennos :wave:

Wat leuk Jolien87, een jongen en een meisje
Bij ons is het nu ook wel begonnen met spullen te kopen. Qua babykamer nog niet helaas.. maar een zwangerschapskussen is al aangeschaft, best al wat kleertjes geshopt en een kinderwagen waar een mooie korting op zat. Super blij mee.

Marlou, heel veel succes morgen. Hopen dat ze dan wat aardiger zijn..

Over het met benen over elkaar zitten… oeps terwijl ik dat lees zit ik met m’n benen over elkaar.. haha.
Zo lang ik geen last heb zal ik het wel niet afleren

Super fijn xladyx dat je een goede 20 weken echo hebt gehad en bevestiging van een jongen!

Vind het wel lastig om op iedereen te reageren, ik lees wel alles hoor! Is voor het eerst dat ik in zo’n topic zit haha..

Weet niet meer of ik gisteren nou gepost had of niet _O- iets met zwangerschapsdementie?? maaar wij hadden ook een goede 20 weken echo gisteren! Heb nog wel moeten springen en lopen door de wachtkamer en na 2 pogingen werden we bijna weggestuurd om later terug te moeten komen, maar ging hij toch ineens draaien zodat z’n ruggenwervels nog goed bekeken konden worden.
Daarna dus voor het eerst wezen shoppen en oriënteren in babywinkels en met een hoop kleertjes én een kinderwagen weer thuisgekomen.
Vandaag ging ik voor het eerst naar Zwangerfit, sporten in een groepje onder begeleiding van een fysio 1x per week. Was ook best wel leuk.

(Edit: nee, had gister dus nog niet gepost :') vertel ik hier in ieder geval geen dubbele dingen haha)

Nova3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 11:43

Welkom en proficiat Solleke en Hennos! :D

Het gaat hier inderdaad erg hard. Wel leuk om bij te lezen en het goede nieuws van iedereen te zien langskomen!

Ik merk nog weinig van de nesteldrang. Maar sowieso stonden er wel wat verbouwingsplannen op de planning die we nu proberen iets te vervroegen. We gaan ervan uit dat er geen echte babykamer zal zijn vanaf het begin en dat het kindje op onze kamer in een co-sleeper zal liggen.

Ik kreeg gisteren ook een goede NIPT binnen. En het nieuws dat we een jongen gaan krijgen. Ik had veel hoop op een meisje en ben een beetje teleurgesteld/verdrietig (héél lastig, want uiteraard ben ik super blij met een gezonde baby en is deze emotie k*t). Hopelijk kan ik snel een switch maken en dit los laten.

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 12:13

Pieneappel wat fijn ook een goede 20 weken echo. En lekker geshopt! Welke kinderwagen heb je gekocht?

Nova3 ik kan me wat bij het gevoel voorstellen, en het gevoel dat je eigenlijk niet verdrietig "mag" zijn maar gevoel is gevoel he, dat is er nou eenmaal! Is de teleurstelling omdat je jezelf meer als meisjesmoeder zag, of met andere reden?

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 13:04

Jeetje, wat gaat het nu ineens hard hier. Ik weet niet of het lukt om op alles en iedereen te reageren.

Solleke en Hennos, welkom en gefeliciteerd!

Nova, kan me voorstellen dat dat een ingewikkelde emotie is. Kan je hier met iemand over praten, hoe staat je partner er in? Persoonlijk denk ik goed om zulke gevoelens niet meteen weg te drukken, het is er en het mag er zijn. Hopelijk kun je dan straks fijn genieten van een goede nipt uitslag.

Fijn van de goede echo’s en nipt uitslagen!

Wat betreft inkopen en klussen, ik ben nog steeds rustig bezig met opruimen. We zijn er nog niet uit welke kamer de babykamer wordt. Wel al ideeën over kleuren, behang en aan het oriënteren op meubels. En heb wat rompertjes en hydrofiel doeken ingeslagen bij de HEMA.

Hier is mijn werkmotivatie ook laag. Maar de manier waarop m’n manager omgaat met m’n tijdelijke afwezigheid maakt het ook niet hoger. Ik moet vooral rustig aan doen en de tijd nemen, terwijl ik me stukken beter voel. Maar ik geniet dus maar van de rust en de tijd die ik heb, prima zo.

Lees hier af toe wat over cursussen, sportgroepjes, etc en hoor/lees daar veel meer over. Maar voel zelf echt totaal niet de behoefte om aan zoiets mee te doen, of in elk geval nog niet. Misschien t.z.t. wel handig om te weten wat er met zo’n bevalling allemaal gebeurt, maar denk nu nog vooral, komt vast wel goed allemaal.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 14:15

Bedankt voor het welkom allemaal!

@san4nie: bij onze eerste hebben we (mijn vriend en ik) met twee een super laagdrempelige 'cursus' bij de vroedvrouw gevolgd, duurde een uur ongeveer en je kon alle vragen stellen die je had over de bevalling en kreeg een globaal overzicht van wat er zoal kan gebeuren. Vond dat wel fijn om te doen en minder druk dan in zo'n grote groep.

@Nova3: proficiat met de goede NIPT! En jouw gevoel is voor veel aanstaande moeders herkenbaar hoor :(:) bij onze eerste lag mijn voorkeur ook bij een meisje (het is een jongen ;) ) Misschien een geruststelling, maar het cliché is wel waar, van zodra je je baby in je armen hebt, ben je verliefd. Of dat was bij ons althans zo. En nu super super blij met mijn zoontje <3 Geef het wat tijd om het een plaats te geven.

@Pieneappel: fijn dat de 20 weken echo helemaal goed was! En shoppen is ook altijd leuk :D

@xladyx: jaloers op jouw (klus)energie :D en ook proficiat met de goede 20 weken echo! Leuk zo 'van allebei eentje'!

@Domi: ik zat/zit vaak in kleermakerszit, maar geen idee eigenlijk of dat afgeraden wordt. Het is alvast niet met de benen over elkaar :))

@Zira: ja he, die eerste weken zijn zo'n beetje de spannendste van heel de zwangerschap voor mijn gevoel.. veel shopplezier zaterdag!

@Jolien: hoe leuk een jongen en een meisje! Een tweelingzwangerschap lijkt me echt speciaal. Leuk ook dat je zoveel kleertjes zelf maakt, doe je echt van alles twee setjes? De box stond hier ook al super vroeg klaar de vorige zwangerschap, tot groot plezier van onze katten :')

@Marlou: herkenbaar hoor dat werk motivatie steeds meer naar de achtergrond gaat. Vind het zelf elke keer bijzonder hoeveel ruimte zo'n zwangerschap in je gedachten inneemt. Onbewust ben je er toch echt veel mee bezig.

@Joanieke: haha ook serieuze nesteldrang al zo te lezen!

@Sannens: proficiat met de goeie NIPT!

Heeft iedereen al opvang/crèche geregeld? Bij jullie ook veel plaatsgebrek? Wij hebben het nu al gevraagd aan de crèche waar ons zoontje gaat (lekker vroeg met 4+3 weken := ) en ze hebben pas 1 november 2025 plaats terwijl we graag vanaf 1 juni wilden :\ zowel mijn vriend als ik werken allebei fulltime dus dat wordt nog een heel gepuzzel om die maanden te overbruggen. Tegelijk voelt het onnozel om me er nu al druk om te maken, eerst maar is de 12 weken zonder kleerscheuren halen :o

Nova3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 15:44

Bedankt voor jullie steunende woorden. Vriendlief begrijpt mij wel maar is wel enthousiast over een gezond kindje, en kan zich moeilijk inleven in mijn gevoel.
Ik probeer het idd wel toe te laten, maar ben anderzijds wel bang om daarin te blijven hangen. Het is nog pril, we wachten nog wat af.

@San4nie: voorlopig ook nog niet bezig met cursussen. Ik heb wel eens geïnformeerd naar zwangerschapsyoga maar ik wil wel eerder echt een sportles dan verbinding en meditatie met je lichaam. Ik denk dat ik eens een proeflesje volg binnenkort.

@Solleke: crechezoektocht was hier ook niet evident! Bij inschrijving kon het ten vroegste 1 mei maar inmiddels hebben ze dit wel al vervroegd naar 1 april.

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 16:00

Wij hebben de kinderopvang idd aangevraagd waar onze dochter ook al heen gaat, die gaven aan pas een half jaar van tevoren te plannen.. dus konden nog geen indicatie geven. Maar verwacht eerlijk gezegd niet dat het een probleem zal zijn, was de vorige keer ook niet zo en nu hebben we in principe "voorrang".

Hoeveel dagen gaan jullie kleintjes straks naar de opvang? Ik werk fulltime, man eigen bedrijf 5/6 dagen per week werk, dochter gaat 3 dagen opvang, 1 dag half oma/half papa en 1 dag werk ik met haar vanuit huis. In de toekomst zal dat misschien weer anders vorm krijgen, dus ben benieuwd hoe jullie dat straks voor jullie zien.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 16:14

Solleke, zoiets klinkt wel oké inderdaad. Zie ons nog niet samen in zo’n pufklasje zitten. :+

Nova, ik heb er geen ervaring mee, maar kan me voorstellen dat zoiets ook als een soort van klein rouwproces gezien kan worden. Daarbij heb je denk ik een paar fases en verandert je gevoel t.z.t. waarschijnlijk wel als je er aan gewend bent en met volgende echo’s, zodra je het voelt bewegen, etc.

Wbt opvang is het hier (uithoek van nl) niet zo heel druk. Hebben al wel op tijd een rondleiding gehad en vandaag aangemeld. Vriend werkt ook 5, soms 6 dagen, dat zal ook zo blijven ivm eigen bedrijf. Ik ga dan 3 dagen werken; 2 dagen opvang en 1 dag schoonmoeder.
Mijn idee is nu om veel verlof meteen achter op te nemen na de geboorte. Dus dan hoeft de opvang ook pas 1 april te beginnen.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 16:31

@Nova: weet je voor jezelf ook waarom je graag een meisje wou?

Fijn dat voor de meesten opvang toch al goed geregeld is!

Bij ons kiezen we voor drie dagen opvang, één dag komt mijn vader babysitten en één dag gaat hij/zij naar mijn schoonmoeder. Vriend en ik werken allebei 40 uur en willen dat wel gewoon blijven doen. Bij ons eerste zoontje lukt dat ook al twee jaar maar de combinatie paarden aan huis - kind - fulltime werken - andere verplichtingen vind ik af en toe wel erg zwaar. Misschien dat het met twee kindjes té moeilijk wordt.. dan overweeg ik 4/5de te werken via ouderschapsverlof één dag per week.

@xladyx: lukt dat, werken met je dochter thuis? Hoe gaat dat in de praktijk?