Op een stalen ros over wegen en door het bos

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maaikemuis

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-24 15:58

@Zebrastreep, wat ontzettend balen, je had zo wel een heel onrustige rit. Ik merk het zelf wel vaak dat wanneer mijn concentratie minder is, dat ik dan brokken dreig te gaan maken (of maak :x ). Vaak is even stoppen met wat je doet wel fijn en, in mijn geval, even iets eten.

@Gothico, ik denk dat het een waardevol iets kan zijn dat je jezelf kan geven. Ik geloof heel erg dat lichaam en geest in balans moeten zijn en dat lichamelijke problemen voor een deel geestelijk zijn op te vangen. Je gaat er geen ziektes mee genezen, maar wanneer je geestelijk weerbaar bent, dan kun je wel letterlijk lichamelijke problemen het hoofd bieden.

@Padoertje, ik wens je heel veel succes maar bovenal ook vooral plezier!

Ik vertrek morgen met een vriendin naar Zwolle voor de Great Gravel Down. Een toertocht van 3 dagen van Zwolle naar Maastricht van 400 km. Geen idee of ik dat kan, ik heb nog nooit zo ver gefietst, maar we hebben er wel onwijs veel zin in. Langzaam komen we er ook denk ik zo maar.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 20:00

Zebra : minder fijne deel van fietsen. Het gebeurd iedereen zo af en toe, maar liever niet natuurlijk. Sterkte met je rug.
Gothico : dikke knuffel

Hier inmiddels in Kansas. Gister de route een beetje verkend en bizons bekeken in een nationaal park. Vandaag rustdagje en verhuizen naar andere airbnb ( we zaten in Emporia maar dat is onbetaalbaar vlak voor Unbound. Dus nu naar Topeka)

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 11:53

@Padoertje, Uiteindelijk is het inderdaad misschien wel beter voor me. De arts zal hier wel vaker mee te maken hebben.
Succes met het klimmen daar.

@Maaikemuis, Dank je wel, ik denk inderdaad ook dat lichaam en geeft met elkaar te maken hebben. En dus balans goed is tussen beide. Ook weet ik dat stress gigantisch voor op het lichaam doet. Helaas heb ik al drie jaar gigantische stress met wat ik hier meemaak.

@Eleeke, dank je wel. Ook al is het digitaal, wetende dat mensen meelezen en er voor je zouden zijn is fijn.

Vandaag een hele rare morgen gehad. Ik ga er niet te diep op in maar we hadden een afspraak op de weide die uiteindelijk niet door ging. We hebben nu met zijn drieën kruiskruid uit de weide staan steken. Al met al best veel en veel werk. Ik ben ook lekker vies geworden. Ik liep met de kruiwagen en mijn lompe vriend rende precies op volle snelheid door de plassen naast me. En bedankt Willow XD.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 17:24

Afbeelding
Ellenlange wegen en geen meter vlak, rolling hills En eindeloze vergezichten.

Afbeelding
Ford F150 ze hadden onze gehuurde optie niet meer op voorraad.. Of we deze wilde!!!!

Afbeelding
En uiteraard Bizons.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 08:00

Zoooo , even niet gepost hier .
Op de een of andere manier werkte Bokt niet op mijn laptop , ik had een heel vreemd scherm -O-
Na een update gisteren werkt het weer normaal *\o/*
Dus nu even alles terug lezen ...

Allereerst mijn vriendin en collega is weer thuis *\o/*
Ze heeft een ICD gekregen en mag nu thuis herstellen .

@Zebrastreep :(:) , balen van je val zeg , hoe gaat het nu ?

@Gothico ; de water kwaliteit bij de Giese Kop is te slecht , en is er een negatief zwem advies .Dus het word helaas een run -bike -run .

@Maaike ; succes met je tour , je bent al onderweg ?

@Eeleke ; wauw , heel veel plezier in Kansas , en verveel ons maar met foto,s.
Indrukwekkend , die bizon . :j

Zo , deze week heeft mijn Langma een onderhoudsbeurt gehad en dat was dringend nodig .De ketting was helemaal op .Verder door het slechte weer echt overal drek waardoor de derailleur ook niet meer goed werkte .
Nieuwe dichtmelk in de bandjes , kan nu weer lekker kilometers maken .
Top service weer van de Giant store <3

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-24 15:48

Hahaha, Gothico. Een paard met humor, ik zie het zo voor me. Overigens is het overal zo ontzettend nat dat je geen paard nodig hebt…

Afbeelding

We zijn inmiddels klaar met dag 2. Vandaag een iets kortere rit na gisteren (100 km en gisteren 135 km) en het gaat eigenlijk best goed. Ik heb nog nooit zo ver gefietst en al helemaal niet 3 dagen achter elkaar. Het is een ontzettend mooie route en de organisatie is heel goed. Het is alleen nat, heel erg nat. Gisteren hebben wij het weten te presteren om precies tussen 2 buien door te fietsen. Andere deelnemers iets voor en na ons waren zeiknat. Maar de ondergrond is af en toe enorm nat, blubberig of volledig verdwenen :roll: .

Maar het is genieten. Een kleine sfeerimpressie van dag 2.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 19:05

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 21:43

Stoer Maaikemuis. Hopelijk morgen beter weer.
Hier vandaag klein colletje heen en terug gefietst en even bij de startplek in Bedoìn gekeken. Stond veel wind en bovenop hagel en mist toen we met de auto naar boven gingen. Het weer ziet er voor morgen beter uit, dus dan gaan we met de fiets naar boven. Ik zie wel enorm op tegen de laatste 6km in het maanlandandschap met 12%.
Afbeelding
Afbeelding

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 22:51

@T2T, Wel jammer dat het nu niet helemaal ging zoals gepland. Maar gelukkig ging er wel iets door. Ik kon helaas nu niet komen kijken al had ik dat wel gewild.

@Maaikemuis, Ja Willow heeft wel humor en een fijn karakter. Gaaf dat je dit gedaan hebt. Waar ergens was dit? Heb veel fietsers gezien vandaag.

@Padoertje, Heel veel succes morgen. Het lijkt mij inderdaad vrij zwaar.

Ik heb voor mij extreem goed nieuws.

Gister in het einde van de middag kreeg ik een mailtje. Van velomobiel.nl
Met de mededeling dat mijn velomobiel klaar was en ik hem vandaag al kon komen ophalen.

Dus vandaag zonder voorbereiding mijn velomobiel vanuit Dronten naar huis gefietst.

Dit viel ergens wel tegen, maar ik heb genoten.
Ik ben natuurlijk na 5 weken mijn Chamsin race ligfiets gewend. Die weegt niet heel veel.
Mijn velomobiel met lading zit snel aan een 38 kilo.
Maar morgen alles maar eens nakijken en dan komt het wel goed.

Vandaag dus lekker gefietst en veel fietsers gezien. Ook een ligfiets onderweg gespot.

Echt weer mooi uitzicht.

Afbeelding

Dit was toch zonder training wel geslaagd.

Afbeelding

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 23:25

Cool shirt Gothico! En super fijn dat je hem weer terug hebt!

Ik heb ff te weinig concentratie voor een bijles post maar dat komt later wel. Fijn weekend nog en succes met alle gave fiets plannen,sommige op hele gave locaties zag ik!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 09:36

Dr stuntpiloot hier is weer aan het genezen. Rug was gelukkig na een nachtje slapen en 2 rustdagen weer helemaal oké.

Gisteren de fiets weer gepakt voor een duurrit, geen last gehad van angst om mogelijk te vallen ( al is de kans op een recht weg minder klein). Beetje de tijd en afstand verkeerd ingeschat dus uiteindelijk stond ik net in Groningen. Tempo om hoog gegooid want ik moest ook nog werken en dat was maar even de vraag of ik dat ging redden :')

3,5 uur op de fiets en mooi 70 km kunnen fietsen. Tempo voor mij doen goed vol kunnen houden. Je merkt wel dat een mountainbike echt minder goed gemaakt is voor de weg. De wielrenners halen je aan alle kanten in.

Het vertrouwen voor de Bartje100 begint te komen.

Alleen denk ik dat ik mijn klikschoenen nog even wat anders in moet stellen ik krijg wel wat last van mijn benen continue. Zal vandaag wel even gaan sleutelen.

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 12:47

@Zebrastreep, Wat fijn dat het nu weer iets beter gaat. Hopelijk gaat alles goed voor je en komt alles goed met de grote rit.

@Marlies, dank je wel. Ik ben zo blij dat ik mijn vertrouwde velomobiel weer heb.

Dat shirt is kloppend voor mij. Vandaar dat ik hem direct als gewoon en als fiets shirt besteld had.
Kinderfiets begint in NL bijna iedereen mee, jaren op een omafiets gefietst, doordat ik altijd al door fietste een MTB gereden met van die half om half weg en terrein banden, de open ligger kwam omdat ik een jaar op de velomobiel moest wachten en natuurlijk de velomobiel met mijn model.(Ze hebben deze shirts met bijna alle gangbare velomobielen dus dat is wel leuk gedaan)

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 22:37

Ik heb het gewoon gedaan; die mythische berg beklommen! Wat een hel die laatste 4,5 km zeg, maar wat een ervaring. Afdalen was best fris, tot in het bos en ging echt knetterhard waar je 8-10% had. Hartslag van 170 aangetikt, maar kon snel herstellen gelukkig.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 22:43

@Gothico dat is super fijn! Sneller dan verwacht dus. Lekker zeg!

@zebrastreep, ja je hebt een stuk meer wrijving met de mountainbike. Maar fijn dat je toch een goede rit hebt kunnen maken.

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 22:50

@Padoertje, Wat tof dat het je gelukt is en dat je het toch maar gedaan hebt.

En ja ruim een maand sneller dan dat ik had verwacht.

Ook blijf ik leuke mailtjes krijgen al voor mijn eigen rit. Best wel wat mensen die helaas niet kunnen.
En ik kreeg een leuk privé bericht van de voorzitter van ons landelijke vereniging.
Ook heb ik weer aanmeldingen. Ik hoop nu dus op een mooie groep.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 23:28

Padoertje schreef:
@Gothico dat is super fijn! Sneller dan verwacht dus. Lekker zeg!

@zebrastreep, ja je hebt een stuk meer wrijving met de mountainbike. Maar fijn dat je toch een goede rit hebt kunnen maken.

Zadel stukje omhoog was eigenlijk wel de oplossing :') en de plaatjes toch even verplaatst zodat ik meer met de bal van mijn voet trap. Had direct geen kramp gevoel meer.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-24 09:14

Zo, ik ben ook weer thuis uit het bos! Even tijd om alles bij te lezen.

@Pardoertje, het is jullie gelukt! Gefeliciteerd met het beklimmen van deze col. Dat moet echt een zware rit zijn geweest. Ik vind het knap, maar ik ben dan ook echt een van de slechtste klimmers die er bestaat. Respect!

@Gothico, ik had op Strava al gezien dat je weer herenigd was met je velomobiel. Fijn !

@Zebrastreep, wat fijn dat je weer op de fiets zit en niets hebt overgehouden aan je valpartij. Je maakt wel goede kilometers zo.

De afgelopen dagen heb ik meegedaan aan The Great Gravel Down. In 3 dagen van Zwolle naar Maastricht over 377 km en met 2300 hoogtemeters. And we did it! Het was echt prachtig, maar ook ontzettend nat. Geen idee hoe, de regen hebben we weten te ontlopen, maar de ondergrond was blij vlagen echt verschrikkelijk. Vandaag staat dan ook in het teken van alles schoonmaken…

Een kleine impressie van dag 3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 11:01

Padoertje wat goed! Toffe foto's ook.

Maaike wat een water joh, zag idd al meer voorbij komen. Maar wel lekker gelukt en gedaan, nu uitrusten en herstellen! Hoe heeft je arm het gehouden?

Zebra fijn dat je rug toch best snel hersteld is, mtb is meer weerstand idd, maar goed, wordt je niet slechter van haha.

Gothico, lekker hoor dat je zulke fijne berichten krijgt en ook nog aanmeldingen voor je eigen rit. En nu lekker je eigen fiets daarvoor weer op tijd terug.

Hier een weekend met 2 festival dagen (vrijdag en zaterdag) gehad en een verjaardag aan de andere kant van NL op zondag. Dus even geen fiets geizen (behalve de cafefiets voor het festival).
Zit daarnaast weer in Nijkerk voor het werk vandaag, maar goed, vanmorgen wel op de fiets de werkauto ophalen, dan merk je pas dat je die ochtend rit van 12 km wel mist.

Verder vooral met de vakantie voorbereidingen bezig, nog 1 weekend thuis en dan het weekend er op al weg. Vanavond maar is sleutelen aan de route, die we nu hebben gepland is wat optimistisch qua kilometers rijden.
Deze route staat iig op de planning om te fietsen:
https://www.alltrails.com/trail/norway/ ... l-til-flam

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 18:00

Vandaag rondje Lac d’Annecy en stuk extra gefietst omdat de komoot niet lekker zijn ding deed. Albertville was iets verder dan gedacht hahaha. Bedoeling was 60 km, dat werden er 93.
Wel rustig gedaan, want het is hier 27 graden.

Afbeelding

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 06:27

Fijn Gothico , het groene monster is weer terug *\o/*

Achteraf was het water toch goed bij de Giese kop , maar konden ze voor het zwemmen geen reddingsbrigade meer regelen .

Wat een blup @Maaike :oo
En gefeliciteerd met je prestatie en je medaille .
Geen last van je schouder gehad ?

Wat een prestatie Padoertje , en weer mooie foto,s .
Ooohh 27 graden <3 . hier lijkt het nog steeds herfst -O-

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 23:17

Heerlijk al die sportieve vakantie foto's

fijn dat je fiets weer terug is Gothico, nu kun je weer lekker rond scheuren en hopelijk blijf het nu rustig op de weg en kun je weer gaan genieten!

Ik heb vandaag 4 routes kunnen fietsen , de laatste niet helemaal afgemaakt. Het was ondertussen een aantal keer gaan regenen en flink ook. In de buien waaide het ook stevig. Ik moest een aantal keer schuilen maar het koelde in de buien zo flink af dat je weer helemaal opnieuw warm moest worden. Niet lekker voor de spieren dat voelde ik ook direct. Op den duur weer overal modder en zand en dat vindt een fiets ook niet fijn dat ga je dan ook wel merken.

Maar goed 74 km kunnen fietsen, ene kant denk ik er klaar voor te zijn, andere kant maak ik mij nog een beetje zorgen. De route was vorig jaar uitgestippeld op 109 km....

Wat nu wel beter gaat is het eten , ik probeer nu continue wat meer door te eten dat maakt ook wel verschil. Plus in een grote groep wordt je ook wel meegesleept en er zijn pauze punten waar ik gewoon echt even rust moet pakken. Maar ik heb nog een week.

Ik kom eigenlijk elke rit wel weer wat tegen, dit keer een man die met zijn elektrische fiets in de berm was gekomen naast een fietspad en daarbij ten val was gekomen. Meneer stond gelukkig alweer en had wat kleine schaafwonden op zijn hoofd en hand en een pijnlijke knie. Gaf aan wel te denken door te kunnen dus nog een stukje meegefietst. Meneer gaf op den duur aan dat het wel ging lukken. Ik kwam hem later nog een keer tegen toen ik stond te schuilen , leek allemaal goed te komen. Maar het valt mij op dat er vooral nog niet of slecht gemaaid is en de bermen nog heel zacht , je schiet er zo in. Dit was dan op een fietspad , maar ook op de routes veel greppels vloog laatst ook al een jong meisje over de kop.... Moet wel wat aan gaan gebeuren is niet heel veilig zo.

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 10:02

Hoi allemaal,
Na ruim een jaar of langer alleen meelezen mag ik eindelijk ook posten!
Ik heb sinds Corona mijn hart verloren aan het lange afstanden fietsen, eerst deed ik dat te paard.
Leuk om nu wat actiever deel te kunnen nemen!

@zebrastreep; je bent zeker klaar voor de 100+ als nu 75 makkelijk gaat. Goed dat eten makkelijker gaat, dat helpt echt.

@padoertje en maaikemuis; mooie foto’s van leuke avonturen, die modder was erg hè vorig weekend!

@gothico fijn dat je groene racer op tijd terug is voor je tourtocht, wanneer is die ook alweer?

@Eleeke heel benieuwd hoe Unbound was en ging

Mijn volgende avontuur begint volgende week zondag; Taunus bikepacking. 1000km met bijna 20.000 hoogtemeters gravel. We hopen hem in zes dagen te rijden

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 22:45

@Zebrastreep, het weer gisteren was inderdaad niet overal even lekker. Ik heb er zelf gelukkig geen last van gehad. Betreft de bermen inderdaad te zacht en veel te hoog. Voor ligfietsers gevaarlijk door de hoogte, maar zeker gevaarlijk voor jullie omdat jullie over de kop kunnen gaan. Ze doen hier nu deel voor deel maaien.

@Thami, mijn eigen toerrit was vandaag.

Ik ga hopelijk morgen een blog schrijven met meer details.

Maar de groep was super gezellig en we hebben genoten. Ik kreeg te horen dat ik het leuk en goed gedaan had betreft de route.

Bij mij op het werk de pauze was ook gezellig en heb ik een kleine rondleiding gedaan.

De mensen die mee waren kende ik allemaal op eentje na. Die nieuweling was echt wel een nieuweling. Die had op mijn tocht ingeschreven net na dat hij een velomobiel gekocht had. Hij rijd pas twee weken, dus een hele mooie start voor hem.

Ze kwamen echt uit heel NL trouwens.
Arnhem, Wijchen, Eindhoven, Oss, Almere en Alphen aan den Rijn.

Bij deze wat foto's.

Verzamelen bij ons thuis.
Zoveel velomobielen hebben we nooit eerder achter het huis gehad.
Afbeelding

Geparkeerd op het werk.
Zoals te zien ben ik toch met mijn groene open ligger gegaan.(een gewone race ligfiets) Voor meer overzicht op de groep vond ik voor een eerste keer toch wel fijn.
Afbeelding

En even een foto voor op de website van het huifkarcentrum.
Afbeelding

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 23:19

Oh wat heerlijk ik zie daar wel een blauwe lucht met zon , die miste ik hier vandaag wel :brr: En wat een leuke toch moet dat geweest zijn.

--
Mijn moeder zei nog neem een rustdag, maar ik wou perse gaan fietsen. Nou na een uur was ik weer thuis. Het waaide echt hard en vrij plots was ik enorm moe en had weinig kracht. Normaal wil mijn hoofd wel door, maar ook dat zat er nu echt niet in. Braaf rustig een klein rondje gereden over de weg en maar naar huis gegaan. Thuis maar een herstel dutje gedaan :')

Mijn knie en dat been zijn ook wat aan het zeuren, dat was na het slapen wel weer over. Nu begint het weer een beetje. Maar de kou speelt ook wel mee. Mijn lijf vindt dit echt niet zo grappig dat het nu gemiddeld weer 13 graden is. Ik heb zelfs alweer blauwe vingers. In huis hadden we de kachel zelfs weer aan het is in dit huis erg koud.

Ik heb vanaf nu eigenlijk geen tijd meer om te trainen, ik denk dat ik de gok ga nemen en hopen op het beste. Het eerste jaar heb ik ook nooit goed getraind en de finish wel gehaald. Ik moet in ieder geval geen dag hebben zoals vandaag dan gaat het het niet worden.

Maar goed ik kan altijd afstappen als het echt niks gaat worden. Ik had liever zoals bij de veldslag dat je halverwege nog de keuze had om eventueel 80 te gaan doen. Ik heb dit jaar wel een taxi geregeld, als het echt niks wordt kan ik dus altijd naar het thuisfront bellen dat ik gehaald wil worden.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 20:30

Welkom Thami :wave:
Klinkt als een pittige uitdaging die je aangaat.
Succes , en hou je ons een beetje op de hoogte hoe het gaat ?

@Gothico ; een geslaagde rit / dag dus *\o/*
Erg leuk zo,n gekleurde groep .

@ Zebrastreep ; ja een pittige wind staat hier ook .
De temperatuur is wel redelijk overdag , maar ‘s nachts is het nog best fris . Een echt zomer gevoel heb ik absoluut niet .