Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tiahastrona

Re: Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 18:10

Ik werk vanaf "achterkant", dus niet top, maar stuk vanaf vinger. Je hebt dan al een beetje uitgroei. Wat weken in warm water of druppel olie. Haal het er dan zo vanaf. Ook geen beschadiging.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 18:43

M’n eerste set press on van Do Nails.

Afbeelding

Afbeelding

Toch weer rood, m’n lievelingskleur. Zomer kleurtjes liggen klaar.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 22:35

rien10 schreef:

[ [url=m/uRhzxH.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ENwOoc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi! Heel benieuwd hoe dit bevalt en hoe lang het blijft zitten.

ASF

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 01:01

Ziet er goed uit Rien!

Tiahastrona, zo deed ik het in het begin ook, maar liep dan schade op op het punt tussen het roze en witte stukje nagel. Vanaf de zijkant kom je er met uitgroei ook vrij simpel tussen en heb ik niet zo'n 'breuklijn'. Maar goed, ik ben ook wel vrij lomp van nature, zeg maar. :P

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 09:47

Ja, ik ben ook wel benieuwd.
Een van de voorbereidende stappen is je nagels schoonmaken met het bijgeleverde doekje. Nu zitten er niet zoveel doekjes bij en de nagels zijn -als ze er heel af komen- herbruikbaar. Dus te weinig doekjes voor het gebruik.
Ik heb nog flesjes "hand alcohol" staan uit de Corona tijd. Zou ik dat kunnen gebruiken als de doekjes op zijn?

ASF

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 10:23

Welk percentage alcohol is dat? Ik denk dat het vrij laag is? Bij de Kruidvat (of elke andere drogist) verkopen ze flesjes alcohol voor een paar euro.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 11:02

Ik weet niet wat het percentage is. Heb nog wel "echte" alcohol liggen. Dat is 70% meen ik. Dat zou dan wel kunnen? Met een niet pluizend doekje?

ASF

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 12:27

Ja, heb ik laatst wel gedaan toen ik Lily & Fox plakte. Daar zaten ook niet genoeg doekjes bij en ontvetten leek me toch wel essentieel.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 09:18

Hoi, ik heb nu een paar keer gel nagelstickers gebruikt maar gingen steeds na een paar dagen al los. Ik heb gister weer nieuwe geplakt en daarop een gel topcoat erop gedaan. Het ziet er nu top uit en gok dat het ook voorlopig wel blijft zitten.

Maar nu de vraag, hoe haal ik het er weer af zonder schade aan mijn nagels? Vorige keren heb ik het er te snel afgetrokken en mijn nagels beschadigd.

Nagels inpakken met watjes, aceton en laten weken?

Las hier ook iets over citroensap? Werkt dat ook met een gel topcoat?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 10:04

Met olie. Zonnebloemolie of anders soort olie. Eronder druppelen en met een plat iets ertussen.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 10:08

rien10 schreef:

Mooi! Daar zat ik ook naar te kijken. Ben benieuwd of ze er inderdaad netjes weer af komen voor om ze nog een keer te gebruiken.

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 10:21

[***] schreef:
rien10 schreef:

Mooi! Daar zat ik ook naar te kijken. Ben benieuwd of ze er inderdaad netjes weer af komen voor om ze nog een keer te gebruiken.

Als je de stickers gebruikt wel met lijm niet meer.
Je kunt ze ook prima zelf maken door tips te kopen deze te lakken of te dippen en dan op te plakken of te lijmen .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 10:27

Fee_ schreef:
Hoi, ik heb nu een paar keer gel nagelstickers gebruikt maar gingen steeds na een paar dagen al los. Ik heb gister weer nieuwe geplakt en daarop een gel topcoat erop gedaan. Het ziet er nu top uit en gok dat het ook voorlopig wel blijft zitten.

Maar nu de vraag, hoe haal ik het er weer af zonder schade aan mijn nagels? Vorige keren heb ik het er te snel afgetrokken en mijn nagels beschadigd.

Nagels inpakken met watjes, aceton en laten weken?

Las hier ook iets over citroensap? Werkt dat ook met een gel topcoat?

Ik haal het er met topcoat erop ook gewoon van mijn nagels door de even te weken in warm water en dan langzaam en stukje voor stukje de sticker los te halen. Topcoat komt vanzelf mee, vind het niet lastiger dan zonder topcoat. :)

Ik had nog een setje van Lily and fox liggen. Blijf hun glitters zo mooi vinden. Ben benieuwd of de topcoat hierop nu beter blijft zitten.
Afbeelding

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 11:24

Ik vind met of zonder topcoat eraf halen wei ig verschil.
Met een stokje eronder beschadig ik hoe dan ook mn eigen nagels of ik het nou met warm water doe of met olie of citroensap er blijft altijd wel een stukje te goed zitten waardoor ik beschadig ondanks lang weken en voorzichtig pielen.
Enige wat bij mij zonder schade lijkt te werken tot nu toe is nagellak remover laten weken.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 12:41

Bedankt voor de tips! Dan ga ik gewoon wat proberen met jullie tips.
Ik heb ook een remover serum van maniko nails dus dat zal ik dan ook wel gebruiken.
Ik ben gewoon niet zo geduldig dus denk dat ik ook gewoon wat meer geduld moet hebben met het eraf halen. :+

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 15:11

Afbeelding

Mijn eerste setje press on van Doonails heb ze met stickers geplakt ben benieuwd hoelang ze blijven zitten.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 20:08

Mooie kleur!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 09:56

rien10 schreef:

Van m’n rechter wijsvinger is ‘ie al drie keer los gekomen.
Met stickers zit t minder strak dan met lijm. (Links met stickers gedaan. Rechts een paar met lijm).
Met stickers zit er minuscule beweging in,!als je ergens tegenaan tikt. Dat is een vervelend gevoel. Met lijm zit het ram vast. De lijm is overigens secondenlijm. Dus ik -lomp- heb mezelf al 2 x vastgelijmd. Maar goed. Met gebruik van een pincet zal dat beter gaan.
Conclusie tot zover
+ erg mooi
+ natuurlijke uitstraling. Geen ordinaire plastic uitstraling
+ meerdere malen te gebruiken.
+ makkelijk en snel aan te brengen. Op het doosje staat 7 minuten, dat is echt onzin. Ik ben een half uurtje bezig geweest en dat vind ik prima.
+ breed genoeg en genoeg brede exemplaren
- goed in de nagelriemen drukken voor een mooie aansluiting is pijnlijk en blijft met het sticker systeem pijnlijk. Met lijm is het OK.
- gaat toch los.

Dat losgaan zal wel met mijn voorbereiding te maken hebben. Nagel eraf, hopla, lijm erop en weer plakken. Dat is uiteraard niet optimaal.

Conclusie: ik ben tevreden.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 11:52

Oh ja, de pasvorm is ook goed.

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 14:55

Ik herken het wel in wat je schrijft met stickers zitten de mijne nu enkele dagen maar dit gaat niet nog dagen houden ben ik bang . Zit toch wat speling op .
Draagcomfort is top ik voel ze niet en passen bij mij perfect geen plastic zooi of wat dan ook op je nagels.
Volgende keer wil ik ze lijmen alleen kunnen ze dan niet meer opnieuw gebruikt worden geeft Doonails aan .

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 14:59

Volgens mij kan je ze prima met lijm opnieuw gebruiken. Aan de binnenkant de lijmresten er af schrappen, heb ik met een schaar gedaan, dan opnieuw gebruiken.

Geen plastic zooi op je nagels zeg je. Ik ben bang van wel, dit is allemaal plastic. En lijm. Gezond kan het niet zijn. :D

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 15:59

Rien10; na paar keer gaat t steeds sneller. Ik heb ze met 10 minuten erop. Blijft met de stickers goed zitten, bij mij sowieso een week, behalve 1 vinger (die laat elke keer al met 4 dagen los).

Met lijm ga je denk wel je nagel beschadigen en de nepnagels ook (maar zal he moeten proberen)

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 16:15

rien10 schreef:
Ja, ik ben ook wel benieuwd.
Een van de voorbereidende stappen is je nagels schoonmaken met het bijgeleverde doekje. Nu zitten er niet zoveel doekjes bij en de nagels zijn -als ze er heel af komen- herbruikbaar. Dus te weinig doekjes voor het gebruik.
Ik heb nog flesjes "hand alcohol" staan uit de Corona tijd. Zou ik dat kunnen gebruiken als de doekjes op zijn?

Deze alcohol is als het goed is terugvettend, en dat is niet echt bevorderlijk voor het blijven zitten.
Moet of speciale doekjes hebben, of bijv. remover met Aceton

ASF

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 00:02

Ik heb weer een setje by Emily geplakt. Mezelf getimed dit keer, ben toch zo 35 minuten bezig. Dus ben gewoon niet zo snel. Wel weer blij met het resultaat, dus hopelijk blijft het weer goed zitten.

De shtolida set heb ik na 2 weken verwijderd, zat op mijn duim los, verder kon het eigenlijk nog wel even mee. Heb ze ook met olie eraf gekregen. 1 nagel heeft wat beschadiging opgelopen, verder niet.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 23:36

Ik vind de het bij de sets van By Emily iedere keer weer een verrassing wat er uit de verpakking komt. De vorige set leek zowaar aardig op wat er op de site stond maar deze keer had ik echt een hele aangename verrassing.
Ik had deze besteld: https://byemily.nl/product/ocean-shine- ... -stickers/
En in het echt is hij zo enorm veel mooier. De kleur blauw is veel levendiger en onderaan bij je nagelriem zit een rijtje met hele mooi glitters. Zal morgen even een foto maken met daglicht.
Omdat ik zo veel mogelijk verschillende patronen wilde gebruiken heb ik de smallere echt heel erg opgerekt dus ik hoop dat ze goed blijven zitten. Als dat zo is dan kan ik nog een tweede keer plakken met de rest.
Hoop dat ze net zo goed blijven zitten als mijn vorige set want die heb ik na bijna drie weken eraf gehaald omdat de uitgroei wel echt lelijk werd. Ik vind er best veel verschil in zitten hoeveel ze kunnen hebben.