AnnedB schreef:Zoals het er staat. Als ik een bruin persoon neger wil noemen omdat ik dat zo zie, mag dat dan van jou? En zo nee, waarom niet?
Hier heb ik al voldoende op gezegd hoor. Kwestie van terug lezen.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Elisa2 schreef:Ik zie je er nergens echt op ingaan eerlijk gezegd. Dit woord was vroeger heel normaal om te zeggen, maar met alle kennis die we tegenwoordig hebben, is dit woord terecht verboden.AnnedB schreef:Zoals het er staat. Als ik een bruin persoon neger wil noemen omdat ik dat zo zie, mag dat dan van jou? En zo nee, waarom niet?
Wildgirl schreef:Galaika schreef:Om zo trots te zeggen dat 'je iedereen accepteert' vind ik dat er veel hier zijn die eigenlijk niet accepteren maar tolereren. Nee, ik hoef geen hele buiging en speech over wie ik ben en dat je dat oké vindt. Ik vraag wel om veilige omgevingen en juiste gebruik van voornaamwoorden, net als dat ik dat doe voor anderen.
Ik ben geboren als meisje en heb ook heel lang geprobeerd om vrouw te zijn maar het moment dat ik mijn haar geknipt heb heeft mij compleet veranderd. Ik kan het niet anders uitleggen dan: 'ik keek in de spiegel naar mijn korte haar en zag mezelf voor de eerste keer ooit'. Daarna heb ik nog een jaar lang geprobeerd om gewoon een 'mannelijke lesbian' te zijn maar dat ging gewoon niet. Ik voel, nee, ik weet dat ik geen vrouw ben maar ik ben ook geen man. En dan kan iedereen denken en zeggen dat dat niet bestaat, weet je hoe dat dan klinkt?
Ik weet wie ik ben en ik accepteer mezelf maar ik krijg geen acceptatie terug van wie dan ook in mijn omgeving. Dat doet mij ontzettend veel pijn maar ik moet maar gewoon accepteren dat er op deze wereld geen plaats is voor mij?
Ik denk dat het merendeel dan de bokkers hier incl mezelf jou zal aanspreken met de titel die jij wenst en er geen problemen mee heeft dat je, je noch man noch vrouw voelt.
Het probleem zit hem denk ik in het feit dat, dat niet genoeg is.
Vandaar ook mijn begin vraag bij het openen van dit topic(en waar iedereen aan voorbij gaat)
Waarom is het zo belangrijk dat een ander mee gaat in jouw beleving(en dat bedoel ik in het algemeen, niet bewust op jou Galaika)?
Waarom dat continue schreeuwen en schoppen tegen 'de maatschappij' om maar een punt te maken?
Ik denk nl dat de gewenste 100% acceptatie daarmee nog veel lastiger wordt.
Waarom niet gewoon accepteren dat er mensen zijn die het onzin vinden wat jij zegt? Zolang ze je daar verder niet mee lastig vallen is er toch niets aan de hand?
De apartheid of bijvoorbeeld het verschil tussen noord/zuid Amerika is ook niet verminderd door de protesten, die zorgden juist voor een verharding en grotere verschillen.
Dat is mijn punt in dit gender verhaal ook een beetje.
Wat nou als er morgen iemand op staat die zegt: ik ben een giraf en ik heb een extra hoge wc nodig.
Er zijn ongetwijfeld mensen die zich daarin kunnen vinden en ook vinden dat ze een giraf zijn.
Helemaal prima. Maar gaan we daar dan ook en masse in mee en krijgen we naast mannelijke, vrouwelijke en genderneutrale dan ook giraf toiletten?
Urbanus schreef:Even een korte pauze. Bij deze een trailer van mijn allerfavorietste film, toevallig over in transitie gaan.
[ Video ]
OUTtv zendt hem nog wel eens uit.
Ibbel schreef:Ik vraag me echt af hè, als de professor op de universiteit nou eist dat-ie met u en prof moet worden aangesproken, wordt daar dan ook zo moeilijk over gedaan? Wordt er dan ook gezegd, ik vind je een meneer en een jij, deal with it. Ik respecteer wel dat je prof bent, hoor, dat wel, maar ik zie een meneer, en ik spreek je dus als meneer aan.
Ibbel schreef:CharleyT schreef:Vreemde vergelijking, het gebruik van u is beleefdheid, prof is een aanspreekvorm horende bij het beroep.
Toch net even anders dan waar deze hele eindeloze discussie overgaat.
Ja, en het gebruik van hen is geen beleefdheid als iemand dat vraagt?
AnnedB schreef:Elisa2 schreef:
Ik zie je er nergens echt op ingaan eerlijk gezegd. Dit woord was vroeger heel normaal om te zeggen, maar met alle kennis die we tegenwoordig hebben, is dit woord terecht verboden.
Iets wat dus eigenlijk nog maar kort geleden heel normaal was, is nu niet meer acceptabel.
Verandering is niet altijd makkelijk, maar over 50/80 jaar zal er hopelijk een hoop meer erkenning zijn voor mensen die niet cis zijn.
Evamarie schreef:Wat 'bedoel je' met uitdragen en benadrukken. Of weet Urbanus oprecht niet 'wat het is.'
Urbanus schreef:Evamarie schreef:Wat 'bedoel je' met uitdragen en benadrukken. Of weet Urbanus oprecht niet 'wat het is.'
Ik heb Nederlands gestudeerd. Maar ik begrijp dat jij niet begrijpt dat ik vraag om concrete voorbeelden van uitdragen en benadrukken zoals Daihyo het bedoelt.
Ibbel, zeker. Het is niet voor niks dat de Women's March in Amsterdam tegenwoordig de Feminist's March heet en inclusiever is.
AnnedB schreef:lZoals het er staat. Als ik een bruin persoon neger wil noemen omdat ik dat zo zie, mag dat dan van jou? En zo nee, waarom niet?