Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MyWishMax schreef:Wat heftig dat je in ziekenhuis belande daf! Maar fijn daar een fijne apothekersassistente te treffen!
Mijn nieuwe apotheek had dus toch medicijnen al besteld en werden gisteren al geleverd (klein verschil tussen 9 dagen tussen aanvraag en levering en nog geen 2 dagen...) alleen dus ook die nieuwe en ook maar weinig, dit keer 4. Omdat oude apotheek dus doorgegeven heeft dat oude recept niet meer actueel is.Ga ze proberen, maar ook meteen overleggen met huisarts over hoeveelheid van recept volgende keer en met nieuwe apotheek of oude merk echt niet meer leverbaar is.
Ik kan nieuwe merk nu in ieder geval 3 keer proberen ipv 1 keer. Maar dat betekent wel weer dat ik deze week alweer moet bestellen, nog tijdens het uitproberen.
karuna schreef:Even een schop omhoog, ik ben vandaag voor het eerst ietwat ontploft bij de apotheek.Echt joh man man wat een schokkende sjitzooi is het soms ook. Klacht ingediend meteen en daarna met de apotheker en een van de medewerkers een tijd lang achter zitten praten. Ik hoop echt met elke vezel dat ze er iets van geleerd hebben. Maar ik ben boos, geschokt, verdrietig en verbijsterd tegelijkertijd.
Ja ze hebben het druk, en ja er is een personeelsprobleem, en ja de verzekeraars hebben hun voorkeursbeleid. De juiste medicatie was niet op voorraad. Maar om en een medische noodzaak te negeren, en lactose dat notabene groot op de verpakking staat te negeren en dan ook nog doodleuk melden dat ze voorbij de allergie waarschuwingen klikken want dat komt met lactose zo vaak voor daar kunnen we niet meer op letten. Toen ging bij mij het licht uit van boosheid en schok.![]()
het is dat ik check en dubbelcheck anders zou ik dus doodleuk de verkeerde medicatie hebben gekregen en nu al kotsend op de wc gezeten hebben.
Ik was al goed beroerd met een heel stevige hoofdpijn (pijnstillers op dus ik wilde ze toch erg graag ophalen) en had het ophalen liever aan mijn partner overgelaten maar ik durf dat al niet meer aan. Toch de auto ingehesen en mee en dat was dus maar goed ook.
Het feit dat het kennelijk gebruikelijk is om de allergie en andere noodzaken weg te klikken en of te negeren en doodleuk medicatie te leveren met verboden stoffen.Ik kan het checken. Heel veel anderen kunnen dat niet of krijgen een baxterrol aangeleverd of hun medicatie van een zoegverlener.
Je zou toch op de apotheek moeten kunnen vertrouwen dat als er dingen verboden zijn dat ij ieder geval gecheckt en gerespecteerd word en niet oh tsja het is moeilijk moeilijk en mensen doodleuk medicatie meegeven met ziekmakende ingredienten. Ik ben echt verbijsterd en geschokt dat dat doodleuk wordt medegedeeld.
Affijn het gesprek verliep uiteindelijk wel ok en ik kan alleen maar hopen dat ze voortaan begrijpen dat het niet iets is waar je als apotheker en medicijnverstrekker even makkelijk mee omgaat en denken het zal wel meevallen.
Diarree overgeven of welke allergische reactie ook door medicatie dan werkt de medicatie ook niet goed meer. En dan oeps zwanger, oeps psychose, oeps ontsteking is verergerd, oeps de bloeddruk wordt niet meer lager? Omdat een apotheker denkt het zal wel meevallen?![]()
Affijn ik heb dus nog meer hoofdpijn en geen pijnmedicatie die nu wel besteld is. De juiste.
Shadow0 schreef:MyWishMax schreef:Wat kan ik nu doen? Huisarts is op het moment niet te bereiken, die bel ik morgenochtend. Eventueel om te kijken of de hogere dosis wel leverbaar is (nu 2 losse ipv 1 hogere) Maar kan je andere apotheken vragen of zij voorraad hebben?
Destijds heeft een huisarts of assistent wel eens meegekeken, ook omdat je dan wellicht een nieuw recept nodig hebt. Die hebben toen, ter plekke, die andere apotheek gebeld of zij het op voorraad hadden, en ter plekke recept doorgestuurd.
Daarnaast zou ik de huisarts vragen om een extra recept uit te schrijven voor een losse uitgifte, dus niet in de herhaling, en daar met koeieletters EENMALIG op te zetten, waarbij je dan voor 2 weken of een maand voorraad hebt. De huisarts aan je zijde hebben helpt hier een stuk.
Maar het klinkt ook alsof het tijd is voor ofwel een andere apotheek, ofwel een klacht bij deze. (En jawel, ik leef erg mee met de apotheken die aan allerlei ingewikkelde dingen van de verzekeraars mee moeten doen, waarvan een deel gewoon niet zinnig is. Maar je hebt ook gewoon de plicht om een recept uit te leveren zoals dat is afgegeven.)
Kiki1976: dat vind ik ook klachtwaardig. Fouten kunnen heel soms voorkomen - ook al hoort een apotheek zo ingericht te zijn dat ze NIET zomaar voorkomen (dubbele controle oa), maar als er iets mis gaat lijken me excuses wel het minste.
karuna schreef:Ze filteren of filterden mag ik hopen vanaf van de week hier gewoon weg als in niet relevant en het zal wel gaanzo werkt dat natuurlijk niet
ik word er echt heel erg ziek van in heel korte tijd. Binnen minuten loop ik leeg.
En dat houdt ook rustig dagen tot een week aan. Dus ik krijg het liever niet binnen
Morgen wordt de pijnmedicatie opgehaald. Al ben ik niet meer thuis. Onderweg gister een alternatief gekocht dat ik wel mag hebben. Zodat ik in ieder geval de komende week doorkom
purny schreef:Hier vorige keer een discussie gehad over het zogenoemde preferentiebeleid.
Ik heb een recept met medische noodzaak van mijn puffer. Helaas weigerde de apotheek mij deze te geven want ja, preferentiebeleid he... de goedkopere variant werd nou eenmaal wel vergoed vanuit de verzekering.
Er stond met grote letters op het recept: Medische noodzaak.
Apotheker ook gelijk gevraagd waarom hij dan het goedkope middel gaf als er duidelijk op stond dat er een medische noodzaak was.
Het kan me aan mijn kleine derrière oxideren dat het huismerk goedkoper is maar iemand heeft het niet voor niks op het recept staan.
Uiteindelijk heb ik toch de juiste gehad.
MyWishMax schreef:Maar juist dan is het normaal dat jij de factuur krijgt. Die moet je dan zelf indienen bij de zorgverzekering en dan krijg je het terug van hen. Dat heb ik bij elke verzekering en apotheek gehad bij medicatie uit aanvullende verzekering.
Ik ben uiteindelijk overgestapt van apotheek en die zijn geweldig. Alleen nu telkens problemen met de huisarts die er echr absurd lang over doet om recept door te sturen. Als in, ik bel voor recept of vraag het online aan. Zet er expres bij dat het naar die apotheek moet en doorgestuurd moet worden. Krijg bevestiging van huisarts Day het gedaan js, maar dan is er dus niks doorgestuurd. Elke keer moet de apotheek 3 keer contact opnemen voordat ze het recept krijgen dus dan zijn wr al dikke week verder. Heb dus al weer een keer zonder gezeten...
Ga komende keer dus niet via de normale weg aanvragen maar de assistente bellen en dan mogen ze het ter plekke aan de telefoon in orde maken. Want zelfs als ik er in hoofdletters bij zet dat ze het zelf door moeten sturen gebeurt het niet. En zelfs na meerdere keren contact sturen ze pas uren later het recept wat dus het verschil maakt tussen die dag krijgen of pas later. Zelfs als ik aan de telefoon gehangen heb dat ik die avond nieuwe moet gebruiken en dus echr nodig heb.
(Helaas nieuwe huisarts want de fijne is gestopt...)
Bo_Y schreef:Heel vervelend, maar is het een fout of is de juiste medicatie gewoon niet te leveren??
En snap het korte lontje van de apotheek wel, want ook zij zullen vaak onheus bejegend worden door het medicatie te kort.