Medicatie niet op voorraad, wat te doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Re: Medicatie niet op voorraad, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-23 10:00

Volgens die site die hier gedeeld werd had 'mijn' merk en dosering geen leveringsproblemen meer, maar volgens apotheek dus wel. En ik twijfel daar dus aan, of ze niet gewoon weer van medische noodzaak af willen wijken.

Maar dit is laatste keer via hen, volgende keer via nieuwe apotheek.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-23 17:21

Nog leuker, kon het vandaag ophalen. Helemaal super dus.

Alleen van het nieuwe merk kreeg ik 2 stuks mee. Per keer gebruik ik al 2 stuks, dus het hele uitproberen of ik ertegen kan moet dus met 1 dosering? En nieuwe apotheek 'mag' nog niet leveren, omdat oude apotheek deze 2 dus geleverd heeft vandaag.

Ik bestel maandag gewoon via nieuwe apotheek, want met 2 kom ik sowieso in de knoop. Ik zou al weer nieuwe moeten aanvragen voordat ik ze geprobeerd heb, want anders zit ik zonder. Helemaal met hun slechte verwerkingstijden

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 14:36

Sjemig Mwm wat een gedoe is dat toch. Ik kreeg weer een preek van de huisarts over teveel verbruik maar ja ik had gelijk weer besteld omdat ik dacht de groeten als het weer zo lang duurt.

En afgelopen week zo'n drama gehad na corona dat ik vrijdag in het ziekenhuis belandde en uiteindelijk met injecties thuis ben gekomen. Moest zo lachen om die onwijs aardige vrouw in de nachtapotheek. Zegt ze ja joh eigenlijk mag ik je maar 1 injectie meegeven en moet je de rest bij je eigen apotheek halen maar ik geef ze alle 4 gewoon mee hoor, scheelt jou een rit. Dus het kan echt wel......maar het is denk ik ook apotheek afhankelijk hoe ze ermee omgaan.

Ik zag nog levensgroot staan dat alles direct afgerekend moest worden maar ook daarvan zei ze, nee hoor, sturen we zo door naar je verzekering.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-23 14:46

Wat heftig dat je in ziekenhuis belande daf! Maar fijn daar een fijne apothekersassistente te treffen!

Mijn nieuwe apotheek had dus toch medicijnen al besteld en werden gisteren al geleverd (klein verschil tussen 9 dagen tussen aanvraag en levering en nog geen 2 dagen...) alleen dus ook die nieuwe en ook maar weinig, dit keer 4. Omdat oude apotheek dus doorgegeven heeft dat oude recept niet meer actueel is. :+ Ga ze proberen, maar ook meteen overleggen met huisarts over hoeveelheid van recept volgende keer en met nieuwe apotheek of oude merk echt niet meer leverbaar is.

Ik kan nieuwe merk nu in ieder geval 3 keer proberen ipv 1 keer. Maar dat betekent wel weer dat ik deze week alweer moet bestellen, nog tijdens het uitproberen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 15:44

Mijn schoonmoeder zou een maag en darm scopie krijgen en moest daarvoor leeg zijn.
Zou van die laxeerbende ervoor krijgen. Ziekenhuis zou het recept doorsturen naar de apotheekhoudende huisarts.
Mijn schoonvader zou het ophalen, maar was er niet. Hij moest de dag erna maar terug komen.
Weer geweest, was er niet. Hij moest het ziekenhuis maar bellen.
Dat gedaan, ziekenhuis het nogmaals doorgegeven en gemeld dat het er uiterlijk dinsdag moest zijn ivm de geplande onderzoeken.
Maandag, wederom niets binnen. Schoonzusje heeft ze gebeld en was lichtelijk ontploft aan de telefoon. Bleek het was niet leverbaar. Ipv dat ze dat bij de apotheek melden, maar nee......
Alternatief mocht de apotheek niet zomaar uitleveren, moest maar een nieuw recept aanvragen bij het ziekenhuis voor een ander merk (welke blijkbaar duurder was).
Ziekenhuis opnieuw het doorgestuurd naar de ha en er letterlijk opgezet, toestemming voor alternatief welke wel leverbaar is.
Oh ja moeilijk moeilijk moeilijk, hopelijk hebben we het op tijd want hebben het niet op voorraad liggen.
Een uur voordat ze er mee moest starten belde ze dat het binnen was.

Maar ik vond het voornamelijk schandalig hoe ze met de oudere omgaan hiermee. Hoeveel moeite was het geweest om eerlijk aan te geven dat het niet leverbaar is. Niet iemand gewoon maar weer wegsturen met smoesjes.
Mijn schoonouders zijn van de stempel die geloven blind wat de artsen, apothekers zeggen. Komen daarin niet voor hun zelf op en laten zich afschepen.

Nu moest ze speciale medicatie en toen raadde het ziekenhuis als aan om het daar bij de apotheek mee te nemen. Omdat het belangrijk was dat ze er die dag gelijk mee zou starten, en niet hetzelfde gezeur zou krijgen als de vorige keer

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 19:11

MyWishMax schreef:
Wat heftig dat je in ziekenhuis belande daf! Maar fijn daar een fijne apothekersassistente te treffen!

Mijn nieuwe apotheek had dus toch medicijnen al besteld en werden gisteren al geleverd (klein verschil tussen 9 dagen tussen aanvraag en levering en nog geen 2 dagen...) alleen dus ook die nieuwe en ook maar weinig, dit keer 4. Omdat oude apotheek dus doorgegeven heeft dat oude recept niet meer actueel is. :+ Ga ze proberen, maar ook meteen overleggen met huisarts over hoeveelheid van recept volgende keer en met nieuwe apotheek of oude merk echt niet meer leverbaar is.

Ik kan nieuwe merk nu in ieder geval 3 keer proberen ipv 1 keer. Maar dat betekent wel weer dat ik deze week alweer moet bestellen, nog tijdens het uitproberen.

Je mag mij ook pb sturen kijk ik ook even of het klopt dat je oude merk niet meer leverbaar is

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 18:34

Even een schop omhoog, ik ben vandaag voor het eerst ietwat ontploft bij de apotheek. -:(- Echt joh man man wat een schokkende sjitzooi is het soms ook. Klacht ingediend meteen en daarna met de apotheker en een van de medewerkers een tijd lang achter zitten praten. Ik hoop echt met elke vezel dat ze er iets van geleerd hebben. Maar ik ben boos, geschokt, verdrietig en verbijsterd tegelijkertijd.

Ja ze hebben het druk, en ja er is een personeelsprobleem, en ja de verzekeraars hebben hun voorkeursbeleid. De juiste medicatie was niet op voorraad. Maar om en een medische noodzaak te negeren, en lactose dat notabene groot op de verpakking staat te negeren en dan ook nog doodleuk melden dat ze voorbij de allergie waarschuwingen klikken want dat komt met lactose zo vaak voor daar kunnen we niet meer op letten. Toen ging bij mij het licht uit van boosheid en schok. -:(- :oo het is dat ik check en dubbelcheck anders zou ik dus doodleuk de verkeerde medicatie hebben gekregen en nu al kotsend op de wc gezeten hebben.

Ik was al goed beroerd met een heel stevige hoofdpijn (pijnstillers op dus ik wilde ze toch erg graag ophalen) en had het ophalen liever aan mijn partner overgelaten maar ik durf dat al niet meer aan. Toch de auto ingehesen en mee en dat was dus maar goed ook.

Het feit dat het kennelijk gebruikelijk is om de allergie en andere noodzaken weg te klikken en of te negeren en doodleuk medicatie te leveren met verboden stoffen. _-:( Ik kan het checken. Heel veel anderen kunnen dat niet of krijgen een baxterrol aangeleverd of hun medicatie van een zoegverlener.

Je zou toch op de apotheek moeten kunnen vertrouwen dat als er dingen verboden zijn dat ij ieder geval gecheckt en gerespecteerd word en niet oh tsja het is moeilijk moeilijk en mensen doodleuk medicatie meegeven met ziekmakende ingredienten. Ik ben echt verbijsterd en geschokt dat dat doodleuk wordt medegedeeld.

Affijn het gesprek verliep uiteindelijk wel ok en ik kan alleen maar hopen dat ze voortaan begrijpen dat het niet iets is waar je als apotheker en medicijnverstrekker even makkelijk mee omgaat en denken het zal wel meevallen. :x

Diarree overgeven of welke allergische reactie ook door medicatie dan werkt de medicatie ook niet goed meer. En dan oeps zwanger, oeps psychose, oeps ontsteking is verergerd, oeps de bloeddruk wordt niet meer lager? Omdat een apotheker denkt het zal wel meevallen? 8)7

Affijn ik heb dus nog meer hoofdpijn en geen pijnmedicatie die nu wel besteld is. De juiste.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 21:17

He getsie is het alweer raak :\
Niet normaal dat mensen daar zo makkelijk over denken... Hopelijk heb je de juiste alsnog snel :\

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 22:27

karuna schreef:
Tjsa als er iemand een kruiden middel of leefstijl weet waardoor mijn schildklier weer gaat werken mijn b12 opgenomen allergie verdwijnt mijn longen gezond worden mijn knie heel mijn zenuwen herstellen en de verdere kwaaltjes ook verdwijnen hoor ik het graag

Wonderkruid *\o/*

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 17:15

karuna schreef:
Even een schop omhoog, ik ben vandaag voor het eerst ietwat ontploft bij de apotheek. -:(- Echt joh man man wat een schokkende sjitzooi is het soms ook. Klacht ingediend meteen en daarna met de apotheker en een van de medewerkers een tijd lang achter zitten praten. Ik hoop echt met elke vezel dat ze er iets van geleerd hebben. Maar ik ben boos, geschokt, verdrietig en verbijsterd tegelijkertijd.

Ja ze hebben het druk, en ja er is een personeelsprobleem, en ja de verzekeraars hebben hun voorkeursbeleid. De juiste medicatie was niet op voorraad. Maar om en een medische noodzaak te negeren, en lactose dat notabene groot op de verpakking staat te negeren en dan ook nog doodleuk melden dat ze voorbij de allergie waarschuwingen klikken want dat komt met lactose zo vaak voor daar kunnen we niet meer op letten. Toen ging bij mij het licht uit van boosheid en schok. -:(- :oo het is dat ik check en dubbelcheck anders zou ik dus doodleuk de verkeerde medicatie hebben gekregen en nu al kotsend op de wc gezeten hebben.

Ik was al goed beroerd met een heel stevige hoofdpijn (pijnstillers op dus ik wilde ze toch erg graag ophalen) en had het ophalen liever aan mijn partner overgelaten maar ik durf dat al niet meer aan. Toch de auto ingehesen en mee en dat was dus maar goed ook.

Het feit dat het kennelijk gebruikelijk is om de allergie en andere noodzaken weg te klikken en of te negeren en doodleuk medicatie te leveren met verboden stoffen. _-:( Ik kan het checken. Heel veel anderen kunnen dat niet of krijgen een baxterrol aangeleverd of hun medicatie van een zoegverlener.

Je zou toch op de apotheek moeten kunnen vertrouwen dat als er dingen verboden zijn dat ij ieder geval gecheckt en gerespecteerd word en niet oh tsja het is moeilijk moeilijk en mensen doodleuk medicatie meegeven met ziekmakende ingredienten. Ik ben echt verbijsterd en geschokt dat dat doodleuk wordt medegedeeld.

Affijn het gesprek verliep uiteindelijk wel ok en ik kan alleen maar hopen dat ze voortaan begrijpen dat het niet iets is waar je als apotheker en medicijnverstrekker even makkelijk mee omgaat en denken het zal wel meevallen. :x

Diarree overgeven of welke allergische reactie ook door medicatie dan werkt de medicatie ook niet goed meer. En dan oeps zwanger, oeps psychose, oeps ontsteking is verergerd, oeps de bloeddruk wordt niet meer lager? Omdat een apotheker denkt het zal wel meevallen? 8)7

Affijn ik heb dus nog meer hoofdpijn en geen pijnmedicatie die nu wel besteld is. De juiste.

Die allergie melding van lactose is inderdaad irritant maar soms wel heel relevant.
Wat wij doen in de apotheek indien patiënt aangeeft een lactose allergie te hebben heel specifiek uitvragen of dit ook bij kleine hoeveelheden in medicatie is.
Patiënt weet dit over algemeen prima zelf. Oh die kleine hoeveelheid in medicatie is geen probleem dan voeren we hem niet in. Is het wel van toepassing bij medicatie voeren we hem wel in en nemen we de bewaking dus ook serieus.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 17:22

Ze filteren of filterden mag ik hopen vanaf van de week hier gewoon weg als in niet relevant en het zal wel gaan -O- zo werkt dat natuurlijk niet :n ik word er echt heel erg ziek van in heel korte tijd. Binnen minuten loop ik leeg. :r En dat houdt ook rustig dagen tot een week aan. Dus ik krijg het liever niet binnen %)

Morgen wordt de pijnmedicatie opgehaald. Al ben ik niet meer thuis. Onderweg gister een alternatief gekocht dat ik wel mag hebben. Zodat ik in ieder geval de komende week doorkom

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 18:08

Hier lijkt de apotheek ook meer op een distributiecentrum dan op een zorgverlener. Aanwijzigingen via recept worden genegeerd en dat terwijl er zelfs achteraan gebeld was. Maar daar wisten ze ook niets meer van.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 18:33

Echt gewoon ergerlijk.dat ze personeelsproblemen hebben snap ik. Maar overal lijkt het wel alsof personeel niet weet wat ze doen en je als klant of gebruiker zelf de deskundige moet zijn, zonder ervoor betaald te worden -O-

In de supermarkt pas veel spul ver over datum en schimmel. Duidelijk langere tijd niet naar gekeken, ik meld het krijg ik tsja we hebben er geen tijd voor (lees we willen het niet doen want kost teveel tijd. Dan koopt de klant maar overdatum beschimmelde producten) wil jij dat doen >;) nou als ik ervoor betaald wordt in de vorm van boodschappen best. :+ maar nee dat kon ook niet

Idem ik wil best tegen apothekersloon allergieen gaan checken hoor :)) vooral bij de minder mondige patienten of diegenen die het door een ander uitgereikt krijgen kunnen niet checken of ze het mogen hebben. Daar zijn de apothekers nu juist voor. Pas schrok ik en zijn we terug gegaan met de vraag klopt dit wel? :? . We moesten voor iemand medicatie uitpakken en in een potje doen en zat er diclofenac voorgeschreven bij, slordig van de huisarts en apotheker, want de beste man heeft vaker een maagbloeding gehad. En dus een no go voor dergelijke pijnstilling, hij had niet eens maagbeschermers erbij gekregen. Daarna kreeg hij gelukkig wel geschikte die hij normaal heeft. Maar ook dwars door de meldingen heengedrukt. -:(-

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 18:49

Shadow0 schreef:
MyWishMax schreef:
Wat kan ik nu doen? Huisarts is op het moment niet te bereiken, die bel ik morgenochtend. Eventueel om te kijken of de hogere dosis wel leverbaar is (nu 2 losse ipv 1 hogere) Maar kan je andere apotheken vragen of zij voorraad hebben?

Destijds heeft een huisarts of assistent wel eens meegekeken, ook omdat je dan wellicht een nieuw recept nodig hebt. Die hebben toen, ter plekke, die andere apotheek gebeld of zij het op voorraad hadden, en ter plekke recept doorgestuurd.

Daarnaast zou ik de huisarts vragen om een extra recept uit te schrijven voor een losse uitgifte, dus niet in de herhaling, en daar met koeieletters EENMALIG op te zetten, waarbij je dan voor 2 weken of een maand voorraad hebt. De huisarts aan je zijde hebben helpt hier een stuk.

Maar het klinkt ook alsof het tijd is voor ofwel een andere apotheek, ofwel een klacht bij deze. (En jawel, ik leef erg mee met de apotheken die aan allerlei ingewikkelde dingen van de verzekeraars mee moeten doen, waarvan een deel gewoon niet zinnig is. Maar je hebt ook gewoon de plicht om een recept uit te leveren zoals dat is afgegeven.)

Kiki1976: dat vind ik ook klachtwaardig. Fouten kunnen heel soms voorkomen - ook al hoort een apotheek zo ingericht te zijn dat ze NIET zomaar voorkomen (dubbele controle oa), maar als er iets mis gaat lijken me excuses wel het minste.

Dat met eenmalig hebben wij ook gedaan voor mijn zoontje.
Hierdoor hebben we nooit meer tekort.
Ik bestel maandelijks en nu ook weer twee weken moeten wachten voor het binnen is. Maar door het eenmalige recept heb ik dus een buffer.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 21:41

karuna schreef:
Ze filteren of filterden mag ik hopen vanaf van de week hier gewoon weg als in niet relevant en het zal wel gaan -O- zo werkt dat natuurlijk niet :n ik word er echt heel erg ziek van in heel korte tijd. Binnen minuten loop ik leeg. :r En dat houdt ook rustig dagen tot een week aan. Dus ik krijg het liever niet binnen %)

Morgen wordt de pijnmedicatie opgehaald. Al ben ik niet meer thuis. Onderweg gister een alternatief gekocht dat ik wel mag hebben. Zodat ik in ieder geval de komende week doorkom

Ja dat is niet handig gewoon er doorheen gaan. Als je hem invoert moet je hem ook bewaken.
Daarom bij ons deze keuze.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 08:26

Hier vorige keer een discussie gehad over het zogenoemde preferentiebeleid.
Ik heb een recept met medische noodzaak van mijn puffer. Helaas weigerde de apotheek mij deze te geven want ja, preferentiebeleid he... de goedkopere variant werd nou eenmaal wel vergoed vanuit de verzekering.
Er stond met grote letters op het recept: Medische noodzaak.
Apotheker ook gelijk gevraagd waarom hij dan het goedkope middel gaf als er duidelijk op stond dat er een medische noodzaak was.

Het kan me aan mijn kleine derrière oxideren dat het huismerk goedkoper is maar iemand heeft het niet voor niks op het recept staan.
Uiteindelijk heb ik toch de juiste gehad.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 10:41

purny schreef:
Hier vorige keer een discussie gehad over het zogenoemde preferentiebeleid.
Ik heb een recept met medische noodzaak van mijn puffer. Helaas weigerde de apotheek mij deze te geven want ja, preferentiebeleid he... de goedkopere variant werd nou eenmaal wel vergoed vanuit de verzekering.
Er stond met grote letters op het recept: Medische noodzaak.
Apotheker ook gelijk gevraagd waarom hij dan het goedkope middel gaf als er duidelijk op stond dat er een medische noodzaak was.

Het kan me aan mijn kleine derrière oxideren dat het huismerk goedkoper is maar iemand heeft het niet voor niks op het recept staan.
Uiteindelijk heb ik toch de juiste gehad.

Hier enigzins hetzelfde gehad met de prikpil. Moest bij de huisarts praten als brugman om de Sanaya Press te mogen krijgen, zodat ik thuis kan prikken. Is een duurdere prikpil en huisarts wilde eigenlijk de standaard geven, maar die mag je dus niet zelfstandig prikken. Gelukkig uiteindelijk wél de prikpil voorgeschreven gekregen die ik wil en nu bestel ik hem online via MedApp. Alleen steeds weer het gezanik dat MedApp de factuur naar mij stuurt ipv naar de zorgverzekeraar... gaat bijna elke keer mis.... das dus wél jammer aangezien ik het gewoon vanuit de aanvullende vergoed krijg.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-24 10:50

Maar juist dan is het normaal dat jij de factuur krijgt. Die moet je dan zelf indienen bij de zorgverzekering en dan krijg je het terug van hen. Dat heb ik bij elke verzekering en apotheek gehad bij medicatie uit aanvullende verzekering.

Ik ben uiteindelijk overgestapt van apotheek en die zijn geweldig. Alleen nu telkens problemen met de huisarts die er echr absurd lang over doet om recept door te sturen. Als in, ik bel voor recept of vraag het online aan. Zet er expres bij dat het naar die apotheek moet en doorgestuurd moet worden. Krijg bevestiging van huisarts Day het gedaan js, maar dan is er dus niks doorgestuurd. Elke keer moet de apotheek 3 keer contact opnemen voordat ze het recept krijgen dus dan zijn wr al dikke week verder. Heb dus al weer een keer zonder gezeten...

Ga komende keer dus niet via de normale weg aanvragen maar de assistente bellen en dan mogen ze het ter plekke aan de telefoon in orde maken. Want zelfs als ik er in hoofdletters bij zet dat ze het zelf door moeten sturen gebeurt het niet. En zelfs na meerdere keren contact sturen ze pas uren later het recept wat dus het verschil maakt tussen die dag krijgen of pas later. Zelfs als ik aan de telefoon gehangen heb dat ik die avond nieuwe moet gebruiken en dus echr nodig heb.
(Helaas nieuwe huisarts want de fijne is gestopt...)

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 12:25

MyWishMax schreef:
Maar juist dan is het normaal dat jij de factuur krijgt. Die moet je dan zelf indienen bij de zorgverzekering en dan krijg je het terug van hen. Dat heb ik bij elke verzekering en apotheek gehad bij medicatie uit aanvullende verzekering.

Ik ben uiteindelijk overgestapt van apotheek en die zijn geweldig. Alleen nu telkens problemen met de huisarts die er echr absurd lang over doet om recept door te sturen. Als in, ik bel voor recept of vraag het online aan. Zet er expres bij dat het naar die apotheek moet en doorgestuurd moet worden. Krijg bevestiging van huisarts Day het gedaan js, maar dan is er dus niks doorgestuurd. Elke keer moet de apotheek 3 keer contact opnemen voordat ze het recept krijgen dus dan zijn wr al dikke week verder. Heb dus al weer een keer zonder gezeten...

Ga komende keer dus niet via de normale weg aanvragen maar de assistente bellen en dan mogen ze het ter plekke aan de telefoon in orde maken. Want zelfs als ik er in hoofdletters bij zet dat ze het zelf door moeten sturen gebeurt het niet. En zelfs na meerdere keren contact sturen ze pas uren later het recept wat dus het verschil maakt tussen die dag krijgen of pas later. Zelfs als ik aan de telefoon gehangen heb dat ik die avond nieuwe moet gebruiken en dus echr nodig heb.
(Helaas nieuwe huisarts want de fijne is gestopt...)

Nee hoor, het hoort rechtstreeks naar de zorgverzekering te gaan. Heb er al meerdere malen achteraan gebeld en dan gaat het daarna vaak één keer goed, voordat het weer een nieuw jaar is, problemen met de administratie zijn enz. Maar heb zelf de bevestiging gehad dat hun steeds een fout maken....

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 09:22

Even een update naar aanleiding van mijn vorige bericht -O- 8)7 _-:( -:(-

Wat hebben ze ervan geleerd of aan gedaan helemaal niks. Na de vorige keer nog een keer herhaalrecepten en een nieuwe en tromgeroffel. Ze wilden me weer wat verkeerds meegeven -O-

Maar gister was voor mij de druppel. -:(- -:(- -:(- :oo -O- |o ben de apotheek uitgezet, later boos opgebeld omdat ze alweer verkeerde medicatie hadden klaargezet, en alweer de medische noodzaak genegeerd, en alweer medicatie wilden meegeven met allergeen als ingredient. Ik mocht niet wachten tot ze het uitgezocht hadden :n mijn logische gedachte daarna goh zou mijn huisarts misschien het verkeerd hebben voorgeschreven. Dus daarheen gegaan met die vraag. Maar daar zat de fout dus niet. De apotheek was woest dat ik daar had gevraagd en me verboden dat nog eens te doen :x :? mag dat uberhaupt? Twee mensen luisterden mee met dat gesprek en hun mond viel open van verbazing en de toon van het gesprek.

En vandaag moet ik weer gaan ophalen %) ik zie er tegenop. Geen zin in dit gezeur of uitgescholden te worden omdat ik de verkeerde medicatie niet wil accepteren. ;( het bizarre is dat het vorige gesprek en de klacht gewoon nooit lijkt te hebben plaatsgevonden :o?

En nog vreemder is dat de helft van de medische noodzaak wel is goed gegaan maar de andere helft compleet genegeerd. Er van een medicatie een andere toedieningsvorm is gekozen ook nog. Daarvan ook nog de hoeveelheid veel te laag was. En er opeens twee keer een factuur bijzat voor medicatie die gewoon vergoed wordt ivm voorschrijven en chronisch gebruik.

Wat kan ik hier nog mee? Ik vrees ervoor dat ik vandaag naar buiten ga met medicatie maar zonder apotheek als ik alweer een klacht indien. Gezien hun reactie gister %) er wordt gewoon niks verbeterd lijkt het. Fout op fout blijft gebeuren. Ik kreeg gister naar mijn hoofd dat ik gewoon moeilijk was omdat ik zoveel medisce noodzaak heb. -O- Ik kan mijn allergie toch ook niet helpen :n

Ik ben mondig en allert maar best wat mensen zijn dat niet. Hoeveel,mensen maken ze ziek?

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 09:31

Heel vervelend, maar is het een fout of is de juiste medicatie gewoon niet te leveren??

En snap het korte lontje van de apotheek wel, want ook zij zullen vaak onheus bejegend worden door het medicatie te kort.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-25 09:34

Ik heb weinig begrip voor apotheken die medische noodzaak en allergenen negeren eigenlijk. Als een medicatie niet te leveren is geef je dat aan, maar zoek je er alsnog 1 die de patiënt kan gebruiken. Dat hoort bij het werk.

Maar overstappen van apotheek is het beste wat ik ooit heb kunnen doen. De manier van omgaan met mensen en het serieus nemen van allergenen en medische noodzaak en vooral niet liegen is toch wel een groot ding. Ik moet al vaak genoeg vechten om op medisch vlak serieus genomen te worden, daar heb ik geen behoefte aan bij een apotheek.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 09:38

Bo_Y schreef:
Heel vervelend, maar is het een fout of is de juiste medicatie gewoon niet te leveren??

En snap het korte lontje van de apotheek wel, want ook zij zullen vaak onheus bejegend worden door het medicatie te kort.

Gewoon negeren want het preventie beleid springt naar voren in de computer wordt gezegd. Ze geven iedere keer toe dat het fout gaat maar er verandert helemaal niks na 3 jaar gezeur :n vorige keer werd botweg gezegd dat ze geen tijd hadden de allergenen te checken want meestal viel dat toch wel mee -:(-

Mwm er is weinig keuze, een ziekenhuis apotheek een eind verderop is de dichtbijzijnde -O- maar idd gezeur en ellende met medicatie is wat ik er niet bij kan gebruiken :n de vorige apotheek was een verademing maar wel 40 km verderop ;(

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-25 09:41

Ik heb een tijd een online apotheek gehad die juist alles thuis bezorgde. De ideale oplossing en nog nooit zo'n fijn meedenkende apotheek gehad. Tot de huisartsen praktijk ging dwarsliggen en weigerde recepten door te sturen. Dan moest ik ze zelf ophalen en op de post doen en doordat postnl zo slecht is kon dat weken duren voordat ik het ontving. Daarom nu weer naar normale over gestapt, maar als huisarts het door was blijven sturen had ik nooit weggedaan daar.

Voor mij ks wachten in de apotheek gewoon vaak niet mogelijk. Ik kan energie beter gebruiken dan voor daar staan. Nu heeft deze apotheek een automaat dus me daarvoor aangemeld, geen wachttijd en geen openingstijden.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 09:44

Met de huidige "betrouwbare" postbezorging weet ik niet of dat een optie is. Er verdwijnt nogal eens wat. Huisarts zal daar vast wel aan meewerken. Maar voor bv ab die ik toch regelmatig accuut nodig heb is dat wat lastig met opsturen

Die automaat hebben ze daar ook. Maar met steeds verkeerde levering of een veel tevhoog vak was ik daar snel klaar mee -O-