Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 20:08

Ik heb gisteren 2 yogasessies gehad.
's Morgens de normale Hatha yogales.
En 's avonds een extra les yoga Nidra.
En onwijs lekker geslapen daarna :z

Mijn kuit gaat de goede kant op.
Fysio heeft m'n lijf donderdag weer recht gezet.
Ik was andersom scheef dan 'normaal' en zij dacht dat mijn scheefheid geen gevolg was van de zweepslag, maar juist de oorzaak. Dat ik door mijn scheefheid al wat meer spanning op die kuit had staan.

Maar goed, groen licht om kuit weer meer te belasten, nog geen krachttraining of explosieve acties, dus kickboksen sla ik komende week iig nog over.
Maar paardrijden moest ik maar gewoon proberen, voet evt iets verder in de beugel (heb endurancebeugels met korf, dus dat kan veilig) en dan voelen hoe het gaat.
Alleen nu vriest het en is de bak bevroren en om nou direct het bos in te gaan vind ik ook weer zo wat...

germie

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 22:21

Hier vanmorgen 3 stallen uitgemest en daarna mijn paard even losgereden. Alleen de hoefslag was begaanbaar. Dus ik zei tegen bijrijder, ik pak de fiets, dan rij jij de merrie op buitenrit. Dus zo gezegd, zo gedaan. Ik werd toch koud tijdens de buitenrit met het meefietsen. Nu is koud zijn niet zo erg, maar mijn bil stak, echt pijnlijk. Daar zit dat litteken van die hondenbeet. Man, ik dacht dat het alleen nog een stuk dove huid was met een paar lelijke littekens. Het is niet de bedoeling dat ik ook nog pijn krijg bij kou. Daar baalde ik toch wel even. Hoop dat niet nogmaals te ervaren.

Kun je ook niet stappen op je paard tijdens een buitenrit en niet meer doen dan stap?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 22:24

germie schreef:
Hier vanmorgen 3 stallen uitgemest en daarna mijn paard even losgereden. Alleen de hoefslag was begaanbaar. Dus ik zei tegen bijrijder, ik pak de fiets, dan rij jij de merrie op buitenrit. Dus zo gezegd, zo gedaan. Ik werd toch koud tijdens de buitenrit met het meefietsen. Nu is koud zijn niet zo erg, maar mijn bil stak, echt pijnlijk. Daar zit dat litteken van die hondenbeet. Man, ik dacht dat het alleen nog een stuk dove huid was met een paar lelijke littekens. Het is niet de bedoeling dat ik ook nog pijn krijg bij kou. Daar baalde ik toch wel even. Hoop dat niet nogmaals te ervaren.

Kun je ook niet stappen op je paard tijdens een buitenrit en niet meer doen dan stap?

Kan best dat de zenuwen hyperactief zijn op bepaalde prikkels. Ik werk als handtherapeut, dus heb dat wel vaker gezien.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-22 21:38

Leuke week weer gehad.

Maandag naar een flow yoga les geweest en daarna fijn gewandeld. Dat wandelen doet mij echt goed dan. Heerlijk ontspannen.
Dinsdags een yogales gericht op kracht gevolgd, een stuk hardgelopen en naar paaldansles geweest. Beetje spierpijn aan overgehouden haha.
Woensdags relaxed gewandeld en een padelles gehad.
Donderdags hardlooptraining.
Vrijdags heb ik mijn sporten afgezegd omdat ik moe was van het werken.
Gister een leuke hardloopwedstrijd.
En vandaag mijn sporten afgezegd omdat ik voelde dat ik rust nodig had.

De dagen dat ik sportte heb ik van elk sportmoment genoten. En de dagen dat ik mij licht vermoeid voelde heb ik gelijk besloten mijn sporten af te zeggen en thuis te rusten. Was helemaal goed zo. Voelde ik mij prima bij.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 08:59

Ik heb een hele luie week gehad. Echt weinig gedaan. Wel paard verzorgd en wat gereden, en gedoken, maar niet extra gewandeld of wat dan ook. Het rare is dat ik juist nu ik een week weinig tot niets gedaan heb meer last heb van mijn ontstoken achillespees en hielspoor. Snap er niets van.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-22 22:42

Hoe gaat het bij jullie?
Lekker aan het sporten of last van de kou?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 22:45

Gisteren weer eerste rondje te paard gemaakt!
Moet nog niet echt willen dressuren, kan met mijn rechterkuit nog niet echt evenredig druk geven om m netjes tussen twee benen te houden.

Maar gewoon een eindje rechttoe rechtaan door het bos stappen en een klein stukje draf ging weer!

Heel blij mee!

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 22:55

Hier gister een les BBB gedaan en vandaag weer yoga, ook de hele dag in de stad gelopen en er ruim 8km te voet op zitten. Maandag ook ondanks de kou braaf gaan paardrijden. Dus hier 3 dagen bewogen tot nu toe, morgen weer werken van 14.30 tot 19.30 (boodschappen bezorgen, dus veel lopen en tillen) en vrijdag ook van 9.00 tot 17.00 en dan de hele loods op het werk poetsen en verbouwen dus ook fysiek. Zaterdagochtend nog werken van 8.30 tot 14.00 en zondag eindelijk rust :Y) dus hier deze week 6 van de 7 dagen bewogen en op het eten letten gaat ook goed. Dus ben tevreden.

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 22:59

Gister gewoon rondje krachttraining gedaan met HIIT eindronde. Lekker! Deze week nog twee keer, volgende week hopelijk ook, maar rondom kerst wordt het toch een beetje lastig om 3x te gaan.
Twee keer zou misschien lukken, maar dan zou ik op 2e kerstdag 's morgens moeten gaan. Dus ik twijfel nog een beetje of ik dat ga doen.
Ik wil wel proberen op z'n minst op gewicht te blijven en niet zwaarder uit de strijd te komen, want in januari heb ik weer een meting :+ Hoop echt dat ik in spiermassa ben toegenomen.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 10:43

Fijn dat paardrijden weer lukt!

Goede sportieve berichten hier :) !

ik heb afgelopen week wat minder gesport in de reguliere lessen ivm online sport challenge en paardrijden.
Met de challenge lijken we redelijk onderaan te eindigen helaas haha!

Vanavond weer normaal sporten, begin een beetje verkouden te worden dus ik ben benieuwd hoe het zal gaan.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 10:46

Ik heb weer 2 avonden gewandeld, 5km per avond. In het begin is het echt enorm koud, steenkoude handen, koude oren, en na een tijdje word je warm en dan kun je gewoon je handen buiten de mouwen houden.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 20:52

Hier vanmiddag rondje hardlopen, maar was iets te glad.

Doen jullie ook nog aan jaardoelen, zo ja, wat zijn jullie doelen voor 2023 en zijn de doelen voor 2022 al gehaald?

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 00:25

Ik had voor dit jaar geen doel. Voor volgend jaar is het doel op 5 juli rond de 65 kilo te wegen en zoveel mogelijk fit te blijven voor transplantatie.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 08:54

Kimberley_ schreef:
Ik had voor dit jaar geen doel. Voor volgend jaar is het doel op 5 juli rond de 65 kilo te wegen en zoveel mogelijk fit te blijven voor transplantatie.

Gewoon een vraagje, kun je nu nog wel echt sporten? Of is het toch erg beperkt? En zie je er niet enorm tegenop? Of zie je het als enige uitweg op een normaal leven daarna?

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 10:58

germie schreef:
Kimberley_ schreef:

Gewoon een vraagje, kun je nu nog wel echt sporten? Of is het toch erg beperkt? En zie je er niet enorm tegenop? Of zie je het als enige uitweg op een normaal leven daarna?

Trainen voor een halve marathon zit er niet in inderdaad ;). Maar bij revalidatie zwem ik, fiets ik en doe ik krachttraining en dat proberen we steeds verder uit te bouwen. Wat ik met revalidatie doe zijn mijn sportdagen en daar zoeken we ook grenzen op. Wat ik zelf doe in de sportschool zijn beweegdagen dus wel sporten, wel zweten maar zorgen dat je geen max op zoekt.
Ja ik zie er tegenop maar vooral tegen het wachten en het continu de telefoon aan moeten hebben voor het geval dat. Maar ik zie dit wel als enige optie om te kunnen leven aangezien bij de laatste controles vorig week mijn hart wederom slechter is geworden ten opzichte van februari.

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 11:07

Jeetje Kimberley, ik had even gemist wat voor transplantatie het over gaat. Wat spannend zeg :oo
Wel heel goed bezig! Hoe gezonder je erin gaat, hoe beter je herstelt.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 11:20

Kimberley_ schreef:
germie schreef:

Trainen voor een halve marathon zit er niet in inderdaad ;). Maar bij revalidatie zwem ik, fiets ik en doe ik krachttraining en dat proberen we steeds verder uit te bouwen. Wat ik met revalidatie doe zijn mijn sportdagen en daar zoeken we ook grenzen op. Wat ik zelf doe in de sportschool zijn beweegdagen dus wel sporten, wel zweten maar zorgen dat je geen max op zoekt.
Ja ik zie er tegenop maar vooral tegen het wachten en het continu de telefoon aan moeten hebben voor het geval dat. Maar ik zie dit wel als enige optie om te kunnen leven aangezien bij de laatste controles vorig week mijn hart wederom slechter is geworden ten opzichte van februari.

Dat lijkt me wel eng. Maar nu is het dus heel beperkt wat je wel of niet kunt doen met sport?
Maar je hebt het over revalidatie, maar dat komt toch daarna pas?
Het lijkt me wel eng, een hele lange operatie en dan hopen dat het daarna goed gaat. Maar ja, als je nu geen normaal leven meer hebt en er alleen maar achteruitgang is, dan is dat ook niet fijn.
Ik kan me eigenlijk geen voorstelling maken van wat je nu bijvoorbeeld wel kunt of wat niet. Gewoon een ronde van zeg 5km wandelen of 10 km fietsen lukt niet? En lukt echt opbouwen van conditie nog wel? Of is het echt alleen achteruitgang? Dat lijkt me ook frustrerend.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 11:45

Kimberley_ schreef:
germie schreef:

Dat lijkt me wel eng. Maar nu is het dus heel beperkt wat je wel of niet kunt doen met sport?
Maar je hebt het over revalidatie, maar dat komt toch daarna pas?
Het lijkt me wel eng, een hele lange operatie en dan hopen dat het daarna goed gaat. Maar ja, als je nu geen normaal leven meer hebt en er alleen maar achteruitgang is, dan is dat ook niet fijn.
Ik kan me eigenlijk geen voorstelling maken van wat je nu bijvoorbeeld wel kunt of wat niet. Gewoon een ronde van zeg 5km wandelen of 10 km fietsen lukt niet? En lukt echt opbouwen van conditie nog wel? Of is het echt alleen achteruitgang? Dat lijkt me ook frustrerend.[/quote]

De revalidatie heb ik nu omdat ik hiervoor niet bewoog (altijd over grenzen gaan waardoor dingen niet lukte wat frustreerde en altijd dagen moeten bijkomen) en bijna niet meer at want ja niet bewegen is in mijn ogen geen eten en ik had nooit honger. Ik woog daardoor 102 kilo met een bmi van boven de 35 waardoor ik niet geopereerd kon worden. Dus revalidatie gekregen eerst 6 weken intern en nu 12 weken poliklinisch. Ben inmiddels 20 kilo kwijt, bmi is onder de 35 dus mag geopereerd worden en mijn spieren zijn beter geworden. Qua conditie is het gewoon proberen vast te houden wat ik nu heb veel beter zal het niet worden.
Ik kan 5 km lopen, 12 km paardrijden of 50 km fietsen (elektrisch) maar dat kost me wel 2 herstel dagen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 12:18

Aha, nu snap ik het.
Heel veel sterkte in ieder geval, want het lijkt me wel zwaar en ook onzeker, want je weet nooit wanneer je geopereerd kunt worden.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 12:18

Wat een leuk topic! Ik wil me graag aansluiten.

Ik heb altijd wel veel gesport, maar doe nu sinds 1,5 jaar Crossfit en vind dat zo fantastisch leuk! Ga zo'n 3/4 keer per week. 2 keer een WOD, 1 keer powerliften en nog een keertje open gym om bepaalde skills te oefenen (of als mijn credits op zijn voor de maand haha).

Vind het heerlijk om erheen te gaan en gewoon te doen wat zij hebben bedacht! Zelf bedenken vind ik altijd maar ingewikkeld. In 1,5 jaar ook echt flink vooruit gegaan en zo tof dat je je eigen niveau kan doen, dus dat het voor beginners als zowel pro's altijd leuk is.

Ik heb gelukkig wel een paar sportmaatjes, alleen ga ik minder snel. Ik ga standaard op dinsdag en donderdagavond. In het weekend pak ik vaak de WOD op zaterdagochtend of zondagochtend. (de andere dag dan open gym).

Helaas sinds gisteren in quarantaine met corona.. Echt balen, want zit er zo lekker in!! ;( Maar dinsdag mogen we weer *\o/*

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 14:27

ik ben totaal niet sportief bezig laatste tijd. Juist meer aan het doorslaan in ongezond eten en veel snoepen. Nu ga ik met mijn moeder 1x per week sporten vanaf januari. En wil ik gewoon zeker nog 1x per week extra op zolder sporten.

En dan hopen dat ik weer gemotiveerd word in meer bewegen. Ik durf bijna niet op weegschaal te staan en er moet echt wat van af. Ook meer water drinken wil ik weer gaan oppakken.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 20:48

Pittig traject Kimberley, maar je hebt zo te lezen al een hoop bereikt, hopelijk wordt dat straks nog meer met de transplantatie. Geen idee hoe dat werkt, maar mag je dan (na revalidatie) alles weer of is dat niet te zeggen?

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 21:28

Lieke schreef:
Pittig traject Kimberley, maar je hebt zo te lezen al een hoop bereikt, hopelijk wordt dat straks nog meer met de transplantatie. Geen idee hoe dat werkt, maar mag je dan (na revalidatie) alles weer of is dat niet te zeggen?

Deze revalidatie is alleen maar om zo fit mogelijk te worden en na de revalidatie moet ik dit vasthouden tot aan transplantatie. Na transplantatie zal ik dingen niet meer mogen maar kan dan iig weer gewoon de dagelijkse dingen doen net als een gezonde dertiger.. hoop ik.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 21:59

Spannend traject, Kimberley!
Veel sterkte met alles.

Mocht je in het ziekenhuis nu nog gebruik maken van de sportruimte daar?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 22:03

Kimberley_ schreef:
Lieke schreef:

Deze revalidatie is alleen maar om zo fit mogelijk te worden en na de revalidatie moet ik dit vasthouden tot aan transplantatie. Na transplantatie zal ik dingen niet meer mogen maar kan dan iig weer gewoon de dagelijkse dingen doen net als een gezonde dertiger.. hoop ik.

Maar wat mag je dan niet meer wat je nu wel zou mogen dan? Want ik heb wel eens succesverhalen gelezen van mensen die echt weer een volledig fit persoon zijn, wel elke dag pillen slikken natuurlijk, maar wel alles weer kunnen. Dus zijn er dingen die je dan echt niet meer kunt of mag doen? Of is het vooral meer oppassen?