Hoe overleef jij… 38 graden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tazzey

Re: Hoe overleef jij… 38 graden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 15:21

Ik ben echt dol op dit weer, koud en regen. Heerlijk!
Buiten is het 17 en binnen in huis 20. Ik zit onder een dekentje te werken met kopjes thee. Op naar de herfst met meer van dit soort dagen.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 15:22

Tazzey schreef:
Ik ben echt dol op dit weer, koud en regen. Heerlijk!
Buiten is het 17 en binnen in huis 20. Ik zit onder een dekentje te werken met kopjes thee. Op naar de herfst met meer van dit soort dagen.

Ik ook! Kan niet wachten op de echte kou.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 15:37

Ik ben blij dat ik niet de enige ben. De meeste mensen kijken me aan alsof ik van een andere planeet kom als ik zeg dat ik echt een hekel aan de zomer heb. Ik fleur helemaal op van de herfst en winter. Ik vind het heerlijk knus, buiten koud en guur terwijl het binnen aangenaam warm is. Tijd voor lekkere hutspotten en stoofpotjes, dekentjes, kopjes thee en uiteindelijk de kerstperiode. Fantastisch :D

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 15:43

Ik vind allebei wel wat hebben. Meestal heb ik aan het einde van de zomer wel genoeg zomer gehad en heb ik graag winter en andersom. Ik ben gewoon blij dat we wisselende seizoenen hebben :)

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 15:48

LoveGlove schreef:
Ik vind allebei wel wat hebben. Meestal heb ik aan het einde van de zomer wel genoeg zomer gehad en heb ik graag winter en andersom. Ik ben gewoon blij dat we wisselende seizoenen hebben :)

Helemaal mee eens, zomer is toch ook heerlijk. Lekker buiten zitten, activiteiten ondernemen die in de winter niet mogelijk zijn of gewoon minder leuk. En dan weer genieten van de herfst en winter met die hele gezellige dagen als die zijn aangebroken, om dan in februari weer reikhalzend uit te zien naar het voorjaar.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 15:54

het is "nog maar" 23 graden in de huiskamer, maar de boekenkast moet leeg (duizenden boeken, heb een huis van 4 meter hoog) omdat er volgende week airco aangelegd wordt en de kast aan de kant moet. Na 10 kratten boeken sjouwen, druip ik weer van het zweet -O- en de kast moet nu nog uit elkaar......

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 16:44

Net in de stromende regen in het bos gelopen, ik word er zo blij van :')

In huis nog 25 graden, meh -O-

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 16:55

truus1957 schreef:
LoveGlove schreef:

Helemaal mee eens, zomer is toch ook heerlijk. Lekker buiten zitten, activiteiten ondernemen die in de winter niet mogelijk zijn of gewoon minder leuk. En dan weer genieten van de herfst en winter met die hele gezellige dagen als die zijn aangebroken, om dan in februari weer reikhalzend uit te zien naar het voorjaar.

Precies. Zo denk ik er ook over :j

black_kelpie schreef:
Net in de stromende regen in het bos gelopen, ik word er zo blij van :')

In huis nog 25 graden, meh -O-

Ik vond het ook niet erg om zo doorweekt te zijn vandaag :')

Alleen toen ik thuis kwam was her minder omdat ik het zoook koud had _O-

Gelukkig werkt een douche en daarna een lekker dekentje op de bank daar wel goed voor. Heb zelfs een dutje gedaan :=

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 17:23

Ik vond het vroeger altijd heerlijk om te gaan hardlopen in de regen, hoe harder het plensde hoe fijner ik het vond.

Succes Morrie, onthoudt dat het voor een goed doel is, jij smelt volgende zomer niet meer weg.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 17:47

Hier alles tegen elkaar open, even lekker het huis doorluchten.
Mijn favo seizoen is de lente. Ik houd wel van zon en droog maar dan niet zo warm. Tot ongeveer 20 graden. En dan alles groen zien worden en lammetjes en eendenkuikens… ja daar kan ik echt van genieten.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 17:52

Ik ben dan weer een zomer mens. Haat de herfst en de winter. En zeker de winters die wij hier hebben. Goed koud vriezen weer met een zonnetje, prima. Dikke sneeuwbui óók prima. Maar die regen.... -:(- bah, bah, bah!

Geef mij maar jaarrond zomer, z'n 24-25°c, zodat je nog behoorlijk actief kan zijn en het niet te heet is. Z'n zomer als 2018, daar teken ik voor! Wat een prachtige zomer was dat.

Hier ieder jaar bij de laatste zomerdag, meestal september, neem ik echt afscheid van de zon en zomer en zie ik altijd enorm op tegen 5 maanden herfst en winter.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 17:55

Ik mis de zomer nu al en het is verdurie zomer :')
Eigenlijk hoor ik in een warm land thuis xd

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 18:04

Sintara schreef:
Ik mis de zomer nu al en het is verdurie zomer :')
Eigenlijk hoor ik in een warm land thuis xd

Zondag wordt het weer 30 graden dus je hoeft niet af te kicken.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 18:04

Ik ben misschien een rare daarin. Ben gek op frisse open warmte zolang het onder de 30/35 graden blijft :+ maar ook gek op diepe vrieskou en sneeuw zolang het warmer is dan -30 graden. Pittige buien, wind. Zolang het geen schade aan mens dier of voorwerpen geeft ook niks mis mee.

Alleen continue lange grijze dagen met miezer regen en een net niks temperatuur of lange dikke smoggerige mist (wat mist geeft mooie beelden vaak wel :j ) daar word ik wel triestig van.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 18:16

LoveGlove schreef:

Herfst in november en winter, echte winter, van december tm februari en dan weer lente aub. :+

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 18:32

Ik ben ontzettend blij met dit weer.
Ben er laatst achtergekomen dat er iets bestaat zoals een zomerdip (net als de welbekende winterdip)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 19:05

Ik heb het nog steeds hartstikke warm ik kom er niet meer vanaf ben ik bang :+

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 19:18

Voor mijn gevoel was het vandaag warmer/benauwder dan de afgelopen twee dagen. Heb de hele dag alles tegen elkaar open gehad, maar tot een half uur geleden bleef het broeierig warm. Ik zweette zowaar! Het is nu 23 graden in huis en het voelt nu alsof het iets koeler wordt. De afgelopen twee dagen voelde het koeler in huis. Mijn eigen thermostaatje leidt duidelijk een eigen leven. :D

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 19:46

Heb net toch maar de deur en ramen dicht gedaan. Kreeg het koud (22,5 in huis). :o :D

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 19:49

Hier is het nog steeds 25 graden in huis met balkondeur de hele dag open.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 20:32

Bedacht me dat het 20 graden kouder is dan dinsdag. In de bak waren er nu geen dazen maar bakkabouters :+

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 23:40

Ik zweet m’n bed uit, keek even op de thermometer en het is gewoon nog steeds 25 graden in de slaapkamer ondanks dat de ramen de hele dag open hebben gestaan en nu op de kiepstand staan want anders kunnen de gordijnen niet dicht

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 15:42

Ik ben eindelijk afgekoeld :') Maar in de slaapkamer vond ik het nog erg warm vanmorgen. Dacht zelfs even dat ik koorts had maar ik was gewoon heel warm.

Het is hier nu zelfs een beetje fris. Zit met een trui aan op de bank.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 15:55

Nou het is voor mij wel weer genoeg afgekoeld.. net in mijn shirt buiten, gewoon fris.. gelukkig warmt het morgen weer op en blijft het gewoon lekker rond de 25 :D

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 16:30

ik heb om 3 uur vannacht de ventilator maar weer aangezet, ik kon niet slapen van de warmte.
Helaas begint morgen de ellende opnieuw, weer opsluiten in huis met de gordijnen dicht om de hitte buiten proberen te houden.

We moeten het halve huis leeghalen en dat schiet dus niet echt op, morgen en zondag wordt het weer te heet, het moet voor woensdag klaar zijn.....