Een jaar later. Ervaringen na vaccinatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Re: Een jaar later. Ervaringen na vaccinatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 06:30

Hpv was toch juist ook heel erg veel gedoe over? Ik weet dat er toen een hele rel was over meisjes die extreem vermoeid waren na de vaccinatie. Welk verband trouwens niet is aangetoond.
M’n zusje heeft die bijv. Niet gehad omdat onze huisarts daar nog op tegen was. Zij was de eerste groep die opgeroepen werd.
Volgens mij blijft deze vaccinatie ook wat achter tegen over andere vaccinaties.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 06:35

Dochter van een kennis heeft na de HPV vaccinatie Aplastische anemie gekregen welke ze aan de vaccinatie toeschreef. Of dat daadwerkelijk zo was weet ik niet. Maar die is nu iig helemaal anti vaccinatie geworden.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 08:17

lenaa_tje schreef:
Hpv was toch juist ook heel erg veel gedoe over? Ik weet dat er toen een hele rel was over meisjes die extreem vermoeid waren na de vaccinatie. Welk verband trouwens niet is aangetoond.
M’n zusje heeft die bijv. Niet gehad omdat onze huisarts daar nog op tegen was. Zij was de eerste groep die opgeroepen werd.
Volgens mij blijft deze vaccinatie ook wat achter tegen over andere vaccinaties.

Ik bedoel meer minder heisa erom heen super veel meiden die , die prik hebben opgehaald. Veel minder dat mensen zeiden ik neem het niet omdat ik de lange termijn klachten niet weet.

Maar toen was sociale media ook nog wel een stuk anders natuurlijk

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 08:25

Mizora schreef:
https://www.rivm.nl/covid-19-vaccinatie ... huisopname

Ken je deze rapporten? Daar geven ze bij de effectiviteit (percentage voorkomen ziekenhuisopnames) ook de 95% betrouwbaarheidsinterval.

95% klinkt natuurlijk wel heel veel. Maar het is relatief. Als er mijn leeftijdscategorie een mega kans zou zijn om door (en niet met, eenmaal ter plaatse, ook nog heel toevallig ongemerkt positief op) corona, dan zou 95% heel veel zijn. Maar als je iets realistischer gaat nadenken, is de kans al nihil dat ik überhaupt in het ziekenhuis ga komen. Dus als ik door de prik 95% (van toch al bijna niks) minder kans heb om ik het ziekenhuis te komen DOOR CORONA, heb ik daar niets aan. Zeker omdat er vervolgens ook nog een kans bij komt dat ik DOOR DE PRIK in het ziekenhuis terecht kom. En dan is er ook nog een kans dat er lange termijn effecten zijn, wat men nog niet kan weten. Dit bedoel ik met logisch nadenken en verder kijken dan je neus lang is

Uitslagen van onderzoeken kunnen heel indrukwekkend en bangmakend klinken als je de juiste pakt. Ik kan me nog herinneren dat de krant vol stond over de “Braziliaanse variant”. Die zou wel DRIE KEER DODELIJKER zijn voor jongeren. Nou, mijn buurvrouw kwam al naar me toe van oooohoooohoooo meisje pas toch op, de Braziliaanse variant is heel gevaarlijk voor jou en hij komt hierheen!! Ging ik vervolgens dat onderzoek lezen, was het iets in de orde van grootte dat er dus MET (dus niet DOOR) de gewone variant iets van 3 mensen onder de 30 waren overleden, en MET de Braziliaanse variant iets van 9. In een land met meer dan 200 miljoen inwoners :+

Dus ja.. je moet niet alleen kijken naar hoe iets klinkt, maar ook naar wat het in de praktijk voor jou betekent

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 08:50

Zebrastreep schreef:
lenaa_tje schreef:

Ik bedoel meer minder heisa erom heen super veel meiden die , die prik hebben opgehaald. Veel minder dat mensen zeiden ik neem het niet omdat ik de lange termijn klachten niet weet.

Maar toen was sociale media ook nog wel een stuk anders natuurlijk

Dat snapte ik! Dat heb ik dus heel anders ervaren.
In mijn klas zaten veel meiden die ook de prik kregen. (Ik ben blijven zitten op de basisschool dus ik was te oud)
1993 was de eerste denk ik, en bij ons was dat dus niet zo vanzelfsprekend. Dus ik denk dat dit eraan ligt hoe oud je was toen de eerste prikken gegeven werden.
Wij hebben er zelfs nog betogen over geschreven bij Nederlands :+
Uiteindelijk hadden meer hem niet dan wel gehaald.

https://www.rivm.nl/waarom-ging-eerste- ... zoek-onder

Eerste ronde inderdaad lage opkomsten, nog lager dan Corona.
Zo herinner ik het mij dus ook. Met Corona vind ik het zelfs ook wel weer meevallen. In mijn klas maar drie die niet gevaccineerd waren. (We gingen een op buitenlandse excursie dus ik moest al die bewijzen checken :+ voor dat ik beschuldigd wordt van vragen of kinderen gevaccineerd zijn en ze willen overtuigen )
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 26-04-22 09:01, in het totaal 2 keer bewerkt

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 08:54

Rivendell schreef:
Bijwerkingen zijn niet per definitie schade. Spierpijn, misselijk, hoofdpijn is een bijwerking, geen permanente schade.
Ik kan zelf ook niet echt vinden wat er precies verstaan wordt onder vaccinatie schade. Schade betekent voor mij langdurig/levenslang lichamelijke problemen

Dat vind ik geen bijwerking. Dat is juist de werking van het vaccin. Het is bezig in je lichaam en dat geeft een hele milde covid achtige reactie. Helemaal prima, daarna ben je beschermd.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 09:10

lenaa_tje schreef:
Dat snapte ik! Dat heb ik dus heel anders ervaren.
In mijn klas zaten veel meiden die ook de prik kregen. (Ik ben blijven zitten op de basisschool dus ik was te oud)
1993 was de eerste denk ik, en bij ons was dat dus niet zo vanzelfsprekend. Dus ik denk dat dit eraan ligt hoe oud je was toen de eerste prikken gegeven werden.
Wij hebben er zelfs nog betogen over geschreven bij Nederlands :+
Uiteindelijk hadden meer hem niet dan wel gehaald.

https://www.rivm.nl/waarom-ging-eerste- ... zoek-onder

Eerste ronde inderdaad lage opkomsten, nog lager dan Corona.
Zo herinner ik het mij dus ook. Met Corona vind ik het zelfs ook wel weer meevallen. In mijn klas maar drie die niet gevaccineerd waren. (We gingen een op buitenlandse excursie dus ik moest al die bewijzen checken :+ voor dat ik beschuldigd wordt van vragen of kinderen gevaccineerd zijn en ze willen overtuigen )

1993 eerste HPV vaccinatie?
En in 2007 pas goedgekeurd.
Best lang geduurd.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 09:12

Nee uit dat jaar geboren :+ en dus als eerst de prik krijgt.
Dus in 2009 zaten wij in havo 4 :') toen begonnen ze in een inhaalslag te maken met prikken.
In 2007 zat ik in mavo 3 en was dit een serieus onderwerp waar wij flink over gehad hebben. Dit leefde bij meiden van die leeftijd echt behoorlijk.
Of je al seks had gehad wat je ouders niet wisten en je dan toch die oproep kreeg etc. :+
Nu is de leeftijd waarop je de prik ook krijgt ook lager. Mijn 1e/2e klassers worden opgeroepen.

Maar scherp, ik ben moe slecht geslapen :)
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 26-04-22 09:16, in het totaal 3 keer bewerkt

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 09:13

Dorine92 schreef:
Mizora schreef:
https://www.rivm.nl/covid-19-vaccinatie ... huisopname

Ken je deze rapporten? Daar geven ze bij de effectiviteit (percentage voorkomen ziekenhuisopnames) ook de 95% betrouwbaarheidsinterval.

95% klinkt natuurlijk wel heel veel. Maar het is relatief. Als er mijn leeftijdscategorie een mega kans zou zijn om door (en niet met, eenmaal ter plaatse, ook nog heel toevallig ongemerkt positief op) corona, dan zou 95% heel veel zijn. Maar als je iets realistischer gaat nadenken, is de kans al nihil dat ik überhaupt in het ziekenhuis ga komen. Dus als ik door de prik 95% (van toch al bijna niks) minder kans heb om ik het ziekenhuis te komen DOOR CORONA, heb ik daar niets aan. Zeker omdat er vervolgens ook nog een kans bij komt dat ik DOOR DE PRIK in het ziekenhuis terecht kom. En dan is er ook nog een kans dat er lange termijn effecten zijn, wat men nog niet kan weten. Dit bedoel ik met logisch nadenken en verder kijken dan je neus lang is.

Zit je nu bewust te trollen of begrijp je er echt zo weinig van?
Het gaat hierboven toch nergens over een kans van 95%? Het gaat om het 95% betrouwbaarheidsinterval. Iets heel anders dus.

Denk je dat het zin heeft als iemand je dat probeert uit te leggen? Dan wens ik diegene vast sterkte.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 09:42

oomens schreef:
Dorine92 schreef:
95% klinkt natuurlijk wel heel veel. Maar het is relatief. Als er mijn leeftijdscategorie een mega kans zou zijn om door (en niet met, eenmaal ter plaatse, ook nog heel toevallig ongemerkt positief op) corona, dan zou 95% heel veel zijn. Maar als je iets realistischer gaat nadenken, is de kans al nihil dat ik überhaupt in het ziekenhuis ga komen. Dus als ik door de prik 95% (van toch al bijna niks) minder kans heb om ik het ziekenhuis te komen DOOR CORONA, heb ik daar niets aan. Zeker omdat er vervolgens ook nog een kans bij komt dat ik DOOR DE PRIK in het ziekenhuis terecht kom. En dan is er ook nog een kans dat er lange termijn effecten zijn, wat men nog niet kan weten. Dit bedoel ik met logisch nadenken en verder kijken dan je neus lang is.

Zit je nu bewust te trollen of begrijp je er echt zo weinig van?
Het gaat hierboven toch nergens over een kans van 95%? Het gaat om het 95% betrouwbaarheidsinterval. Iets heel anders dus.

Denk je dat het zin heeft als iemand je dat probeert uit te leggen? Dan wens ik diegene vast sterkte.

Idd over het woord betrouwbaarheidsinterval heen gelezen. Ik hou allemaal niet meer bij hoe enorm goed ze beweren dat het prikje helpt.
Maargoed prikje vermindert dus niet eens 95% van de opnames. Het percentage opnames dat het voorkomt is lager. In dat geval is mijn punt dus nog duidelijker

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 09:55

Hier het meest recente rapport van sciensano, de cijfers van de belgische overheid. Sciensano zou een van de meest betrouwbare bronnen moeten zijn en verwerkt de data van heel belgie. T rapport is van 22 april.

https://covid-19.sciensano.be/sites/def ... update.pdf

Ik voeg enkele screenshots toe

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Uit deze data begrijp ik:
1) volgens mij zijn de foutmarges enorm, want ik kan anders niet verklaren waarom een boosterdosis juist het risico op ic opname zou vermeerderen tov de basisvaccinaties.
2) het werkzaam effect is absurd laag, niet eens 50% reductie en regelmatig niet eens aantoonbaar.
3) hun cijfers zijn nog niet gecorrigeerd, al kan ik niet direct vinden welke correctie ze bedoelen. Ik gok mss volgens doelgroep, onderliggend lijden etc. Maar moesten deze correcties 10% overschrijden zou ik mij sterk verbazen (en zouden ze ook wel eens moeten bekijken of het dan datacorrectie of datamanipulatie zou zijn)

Kan iemand mij uitleggen waarom deze cijfers zo sterk verschillen van die van IMANDRA?

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 11:00

Poekkie schreef:
Hier het meest recente rapport van sciensano, de cijfers van de belgische overheid. Sciensano zou een van de meest betrouwbare bronnen moeten zijn en verwerkt de data van heel belgie. T rapport is van 22 april.

https://covid-19.sciensano.be/sites/def ... update.pdf

Ik voeg enkele screenshots toe

[ [url=m/k5RuR0.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/L5z0hu.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/17jpse.png]Afbeelding[/url] ]

Uit deze data begrijp ik:
1) volgens mij zijn de foutmarges enorm, want ik kan anders niet verklaren waarom een boosterdosis juist het risico op ic opname zou vermeerderen tov de basisvaccinaties.
2) het werkzaam effect is absurd laag, niet eens 50% reductie en regelmatig niet eens aantoonbaar.
3) hun cijfers zijn nog niet gecorrigeerd, al kan ik niet direct vinden welke correctie ze bedoelen. Ik gok mss volgens doelgroep, onderliggend lijden etc. Maar moesten deze correcties 10% overschrijden zou ik mij sterk verbazen (en zouden ze ook wel eens moeten bekijken of het dan datacorrectie of datamanipulatie zou zijn)

Kan iemand mij uitleggen waarom deze cijfers zo sterk verschillen van die van IMANDRA?

Omdat je cijfers anders leest en slechts 1 bron gebruikt. In je eigen bron bron staat overigens expliciet vermeld (3.4.2 - pagina 22:)

Sciensano schreef:
Sciensano beschikt over de vaccinatiestatus van mensen die een COVID-19-infectie
ontwikkelen of die in het ziekenhuis of op intensieve zorg moeten worden opgenomen. Op
deze manier kunnen we de incidenties van COVID-19-infecties tussen personen die niet
gevaccineerd zijn, die volledig gevaccineerd zijn, en zij die een boosterdosis hebben
ontvangen, opvolgen. Hoewel dit een voorlopige schatting van de impact van vaccinatie
(relatieve reductie van het risico) mogelijk maakt, kunnen deze ruwe gegevens niet worden
gebruikt om de effectiviteit van vaccins te beoordelen.[/b]

Je interpreteert hier data uit dit onderzoek met een waardeoordeel over de effectiviteit terwijl het onderzoek zelf expliciet aangeeft dat je dat vooral niet moet (willen) doen.

Uit een gelijksoortig rapport van RIVM:
https://www.rivm.nl/documenten/studie-e ... are-opname

Onderzoek RIVM schreef:
Uit dit onderzoek blijkt dat de in Nederland gebruikte COVID-19 vaccins
zeer effectief zijn in de preventie van ziekenhuis- en IC-opname. Deze
hoge effectiviteit houdt stand in de periode waarin de deltavariant van
SARS-CoV-2 dominant is in Nederland, ook langere tijd na vaccinatie.
Deze analyses zijn gebaseerd op NICE COVID-19 dataset, aangevuld met
vaccinatiegegevens uit het landelijke vaccinatieregister CIMS. De vrijwel
landelijke dekking van beide datasets maakt het mogelijk de effectiviteit
van de COVID-19 vaccins in Nederland in verschillende groepen, voor
verschillende vaccins, en over de tijd te monitoren.

Dat stukje hierboven is eigenlijk alles wat wij hoeven te weten - de wetenschappers hebben hun werk gedaan, de onderzoeksresultaten zijn bekend, gereviewed en dus -voor nu - betrouwbaar genoeg geacht. Wij hoeven niet zelf statistiek en en data te gaan lezen en interpreteren want dat kunnen we helemaal niet.

Je toont hiermee wat mij betreft alleen maar aan hoe makkelijk het is om zonder context data te framen om je eigen standpunt te onderbouwen en vooral waarom wij dat als niet-wetenschappelijke mensen zonder onderzoeksachtergrond echt vooral NIET moeten doen. Je bewijst dat dat het nog helemaal niet zo makkelijk is data correct te interpreteren.

Overigens heeft IMANDRA geen "eigen" cijfers, zoals jij hier suggereert, maar baseert die zich gewoon op objectieve cijfers van bekende en, betrouwbare (jazeker) instituten. Zoals oomens enorm terecht aangeeft lijken degenen die het meest kritisch zijn nog niet de basisbeginselen van statistiek, datalezen en kansbereking te snappen.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 11:09

Dus volgens jou is sciensano geen goede bron? Dat is juist de vlaamse tegenhanger van jullie zo geliefde RIVM.
Zij dekken hun in met zulke statements omdat ze nog geen correctie op die laatste data hebben gedaan, maar waarom zouden deze cijfers geen goede representatie zijn volgens jou dan? Welke verdere info zou nodig zijn?

Ik heb het rapport van mizora van het RIVM gelezen en ook daarin zie ik dat de vaccins en de booster al zeer snel hun werkzaamheid verliezen. Wat ik gok dat ook de voornaamste reden zal zijn waarom die cijfers in belgie zo laag liggen.

Jij toont hierbij aan dat je vooral maar de overheid moet volgen en zeker niet moet nadenken. Pure bullshit.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 11:36

Poekkie schreef:
Dus volgens jou is sciensano geen goede bron? Dat is juist de vlaamse tegenhanger van jullie zo geliefde RIVM.
Zij dekken hun in met zulke statements omdat ze nog geen correctie op die laatste data hebben gedaan, maar waarom zouden deze cijfers geen goede representatie zijn volgens jou dan? Welke verdere info zou nodig zijn?

Ik zeg helemaal niet dat de data van sciensano geen goede bron is. Ik zeg dat je de data moet lezen zoals ie is bedoeld - NIET om de effectiviteit van vaccins aan te tonen. Het voornaamste doel van de vaccinaties was om de druk op de zorg te verminderen en dat er minder mensen ernstig ziek weren kan je gewoonweg niet omheen, hoeveel geframede screenshots uit onderzoeken je ook moedwillig verkeerd wil interpreteren.

Je doet hier cherrypicking - je pakt een heel klein stukje data uit een onderzoek, trekt die volledig uit de context en roept dan ZIE JE WEL!!!

En ohja, ook Belgie adviseert te vaccineren:
https://www.info-coronavirus.be/nl/vaccinatie/ (link vanuit sciensano)

Dat zouden ze vast niet doen als de het advies vanuit sciensano sterk afraad omdat ze het niet effectief achten.

(Effectiviteit paar bronnen, kostte me zeker 5 minuten):
https://www.mednet.nl/nieuws/rechtstree ... ctiviteit/
https://www.cbg-meb.nl/actueel/nieuws/2 ... on-variant

Ik ga hier dus ook echt niet al die onderzoeken lopen lezen, ik vind het echt een absurde gedachte dat ik in staat ben al die data juist te interpreteren, ik ben namelijk geen onderzoeker of wetenschapper. Jij vind jezelf daar kennelijk uitstkekend toe in staat en nog een stukje handiger en slimmer dan al die wetenschappers bij elkaar.

Nieuws:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politie ... g-wat-goed

Ter info, dit artikel verteld dat de immuniteit sneller afneemt dan gehoopt maar check vooral het blokje onderaan over de effectiviteit. 95% tegen ziekenhuisopname (!!).

Poekkie schreef:
Ik heb het rapport van mizora van het RIVM gelezen en ook daarin zie ik dat de vaccins en de booster al zeer snel hun werkzaamheid verliezen. Wat ik gok dat ook de voornaamste reden zal zijn waarom die cijfers in belgie zo laag liggen.

Jij toont hierbij aan dat je vooral maar de overheid moet volgen en zeker niet moet nadenken. Pure bullshit.

Volgens mij heeft niet mand ontkend dat vaccins sneller dan gehoopt hun werkzaamheid verliezen. Maar dan ook echt helemaal niemand. Maar hey, ook echt niemand. Net als dat helemaal niemand, maar ook echt niemand zegt dat je de overheid in alles maar klakkeloos moet volgen. We hadden het namelijk over het kunnen interpreteren van data en het kunnen lezen van onderzoeken en het vertrouwen dat wetenschappers dat beter kunnen dan wijzelf.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 11:42

Nieuwsartikels ga ik niet als betrouwbare bronnen zien. De tweede link gaat zelfs nog over de variant die vorig jaar circuleerde en nu al naar de achtergrond verbannen is.
Die 94% zie ik nergens terug in de actuele cijfers van het RIVM waar Mizora naar verwees. Dat het nieuws graag met zulke dingen wil gooien begrijp ik maar al te best, maar ik zie in de officiele data van Belgie en Nederland geen enkele manier om dat cijfer verantwoord te staven.

Maar sta me gerust bij hoe ik die tabellen van sciensano anders zou moeten interpreteren dan ‘dit vaccin werkt voor geen meter’.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 12:19

Poekkie schreef:
Nieuwsartikels ga ik niet als betrouwbare bronnen zien. De tweede link gaat zelfs nog over de variant die vorig jaar circuleerde en nu al naar de achtergrond verbannen is.
Die 94% zie ik nergens terug in de actuele cijfers van het RIVM waar Mizora naar verwees. Dat het nieuws graag met zulke dingen wil gooien begrijp ik maar al te best, maar ik zie in de officiele data van Belgie en Nederland geen enkele manier om dat cijfer verantwoord te staven.

Maar sta me gerust bij hoe ik die tabellen van sciensano anders zou moeten interpreteren dan ‘dit vaccin werkt voor geen meter’.

Vertrouwen op de adviezen betreffende vaccins die wereldwijd zijn gegeven nav van de effectiviteit van de vaccins. In vrijwel alle landen (behalve degene die de pech hebben een Bolsonaro of een Trumpje aan het hoofd te hebben) wordt geadviseerd te vaccineren. Dat gebeurd simpelweg niet als niet uit de data bleek dat vaccins effectief genoeg bleken om ziekenhuisopnames te verkomen. Punt uit. Jij hebt én maar een beperkte set aan data beschikbaar (google), interpreteert deze data kennelijk ongelofelijk anders dan de rest van de wereld (want vrijwel wereldwijd is geconcludeerd dat vaccins het meest effectief bleken om de pandemie tegen te gaan, al is bleek het wat minder effectief dan gehoopt). Waarom trek jij die totaal andere conclusie uit dit beperkte setje data? Nog steeds geldt, ben jij zo ongelofelijk veel slimmer of woke-er of handiger in het interpreteren van data dan dan al die andere wetenschappers?

En ook hier lijk je weer een beetje te gaan framen - hebben we het over de vaccins als geheel of alleen de boosters van de laatste periode? Want jij suggereert nu dat oud nieuws (vorig jaar), geen nieuws lijkt te zijn, gaat het dan alleen over de allerlaatste data? Bijvoorbeeld van dit jaar? Als ik het dan weer correct interpreteer: jij wil uit een paar statistieken uit een onderzoek wat benadrukt niet bedoeld te zijn om effectiviteit van vaccins concluderen dat vaccins niet werken (en veegt alle eerdere data van die biljarden gevaccineerde mensen en het effect wat dit had op ziekenhuisopname zonder pardon van tafel?). Dit topic ging over spijt hebben van vaccins, en de eerste zijn toch echt vorig jaar gegeven.

Laten we de vraag omdraaien: Waarom zouden wereldwijd enorm veel overheden bergen met geld uitgeven aan een middel wat niet effectief zou zijn?

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 14:00

Dat beantwoordt geen enkele van mijn voorgaande vragen mbt de interpretatie van de cijfers.

Overheden doen ook maar wat op die moment de beste oplossing lijkt en ook daar zitten grote verschillen in. Zie bvb heel de debatten over de mondkapjes. Ik denk dat ondertussen wel bewezen is dat de stoffen varianten die eerder gebruikt mochten worden juist averechts werkten. Net zoals de overheid ook telkens een ander getal op het aantal benodigde vaccinaties plakt… omdat de data duidelijk niet de trend volgt die ze hadden verwacht op het moment van hun beslissing. En als nu dan uit hun officiele cijfers blijkt dat de vaccins amper 30% bescherming geven is dat ‘vals geinterpreteerd’?
Nogmaals… hoe zou jij die data dan interpreteren?

Om je smeekbede verder te beantwoorden: nee, ik vertrouw absoluut niet blindelings op de kunde van de overheid. Niet op het vlak van gezondheid, niet op die van energie en niet op eender welk vlak waar ik iets van ken.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 14:42

Dan verbaast het mij dat je het hpv vaccin hebt genomen :+

Het is iets compleet nieuws dus dat er fouten gemaakt worden is dan toch heel normaal?

Dat is net als je een vak leert ook dan maak je fouten. Of gebeurd dat bij jou ook niet?

Heel veel dingen weten we nu voor de volgende keer dat het anders zal moeten. Dat is kennis die we nu opdoen. Er ligt geen boekje klaar met elk virus hoe die zich gedraagt en wat nodig is om het virus in te dammen. Want als er iets onvoorspelbaar is is het wel het leven valt niet altijd op de anticiperen. En tja daarbij horen ook fouten. En ja ook mensen die al jaren in het vak zitten maken fouten.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 14:48

Zebrastreep schreef:
Dan verbaast het mij dat je het hpv vaccin hebt genomen :+

Het is iets compleet nieuws dus dat er fouten gemaakt worden is dan toch heel normaal?

Dat is net als je een vak leert ook dan maak je fouten. Of gebeurd dat bij jou ook niet?

Heel veel dingen weten we nu voor de volgende keer dat het anders zal moeten. Dat is kennis die we nu opdoen. Er ligt geen boekje klaar met elk virus hoe die zich gedraagt en wat nodig is om het virus in te dammen. Want als er iets onvoorspelbaar is is het wel het leven valt niet altijd op de anticiperen. En tja daarbij horen ook fouten. En ja ook mensen die al jaren in het vak zitten maken fouten.

Hiermee bedoel jij dat het absurde geloof in de huidige vaccins een fout is?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 14:54

Nee , maar het hpv vaccin was ook compleet nieuw toen jij hem genomen hebt. Dus dan vindt ik het vreemd dat je nu zo tegen dit vaccin bent.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 15:16

Van het HpV vaccin ben ik nog steeds voorstander, maar de verschillen met corona lijken mij wel zeer duidelijk.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 16:24

Poekkie schreef:
Van het HpV vaccin ben ik nog steeds voorstander, maar de verschillen met corona lijken mij wel zeer duidelijk.

Ik vindt met HPV dat het te werkt te weinig vormen van HPV , maar tegen 4 en er zijn nog zoveel meer vormen. En of het echt beschermt is ook nog maar de vraag. Ik heb dat vaccin ook niet gehad. Ik denk echt dat je nog steeds wel ook die 4 vormen van HPV kunt krijgen. Het zit bij mij in de familie , maar ik laat gewoon een keer een onderzoek doen.

Maar ergens vindt ik het dan niet logisch hoor... natuurlijk is kanker veel erger dan corona in de meeste gevallen maar mensen willen om geen kanker te krijgen wel een prik , maar bij een ernstig virus en daarmee doel ik ook bijvoorbeeld op Rode hond enzovoort geen vaccinatie want dat overleven ze wel.

Terwijl je gewoon liever geen enkele ernstige ziekte wilt hebben.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 16:26

HPV werkt 'maar' tegen 4 vormen, maar wél tegen de meestvoorkomende. Ik heb hem wel gehad, juist omdat het bij mij ook in de familie zit en je dus al 'iets' van risicoverlaging kan hebben.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 16:32

IMANDRA schreef:
HPV werkt 'maar' tegen 4 vormen, maar wél tegen de meestvoorkomende. Ik heb hem wel gehad, juist omdat het bij mij ook in de familie zit en je dus al 'iets' van risicoverlaging kan hebben.

Mijn moeder vertrouwde het nieuwe vaccin destijds te weinig. Omdat ik toen al prikangst had en mijn moeder zei het hoeft niet ( was toen nog minderjarig) vond ik dat helemaal prima omdat ik niet durfde. Misschien als ik wat ouder was dat ik het wel gedaan had hoor , maar voor toen vond ik dat prima.

Ik hou het in ieder geval goed in de gaten als er wat veranderd. Voor mijn 30ste wil ik ook een uitstrijkje laten maken , al is dat volgens mij pijnlijk als een vaccinatie :=. Al zal ik het met vaccinatie ook hebben gedaan voor de zekerheid.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 16:48

Zebrastreep schreef:
Poekkie schreef:

Ik vindt met HPV dat het te werkt te weinig vormen van HPV , maar tegen 4 en er zijn nog zoveel meer vormen. En of het echt beschermt is ook nog maar de vraag. Ik heb dat vaccin ook niet gehad. Ik denk echt dat je nog steeds wel ook die 4 vormen van HPV kunt krijgen. Het zit bij mij in de familie , maar ik laat gewoon een keer een onderzoek doen.

Maar ergens vindt ik het dan niet logisch hoor... natuurlijk is kanker veel erger dan corona in de meeste gevallen maar mensen willen om geen kanker te krijgen wel een prik , maar bij een ernstig virus en daarmee doel ik ook bijvoorbeeld op Rode hond enzovoort geen vaccinatie want dat overleven ze wel.

Terwijl je gewoon liever geen enkele ernstige ziekte wilt hebben.

Als jij zo denkt, waarom ben jij dan wel voorstander van het coronavaccin? Want al die vragen heb je bij dat vaccin ook en nog veel sterker zelfs. En van de vaccinatie zelf ben je nog eens zieker ook.

Dat je liever geen enkele long-term consequences hebt van eender wat ben ik volledig met je eens. Al vind ik een zware vorm van polio, kanker, etc. Wel heel andere koek dan een long-covid. Die overigens ook nog in heel wat gradaties bestaat.

Uitstrijkjes zijn trouwens niet pijnlijk.