Zwanger, uitgerekend najaar/herfst 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 10:49

Een neuszuiger/pompje staat bij mij juist wel bij essentiële benodigdheden. Zo’n kleintje kan nog niet zelf de neus snuiten, bij verkoudheid is het fijn om dan wat verlichting te kunnen bieden op die manier. Volgens mij ook best een bekend ding? :')

Verder nog niet uitgebreid in verdiept. Maar veel is inderdaad snel te kopen mocht het nodig zijn.

Zuidpool29

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 10:53

dankjullie allemaal
@RoWi; wat goed dat het uiteindelijk gelukt is en dat jullie testen goed waren! dan denk ik dat jullie ook rond half november zijn uitgerekend?

tav bh's. mijn borsten zijn nog helemaal niet gegroeid.... Maar ik heb wel voor de stevigheid omdat ze pijn doen wat sportbHs gehaald. Bv die van de HEMA zijn best wel uitrekbaar dus misschien is dat een optie?

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 10:57

linoleum schreef:
Een neuszuiger/pompje staat bij mij juist wel bij essentiële benodigdheden. Zo’n kleintje kan nog niet zelf de neus snuiten, bij verkoudheid is het fijn om dan wat verlichting te kunnen bieden op die manier. Volgens mij ook best een bekend ding? :')

Verder nog niet uitgebreid in verdiept. Maar veel is inderdaad snel te kopen mocht het nodig zijn.

Ik heb hem uit wanhoop tijdens een verkoudheid bij mijn dochter gekocht, heb hem 2x geprobeerd en gebruik nu weer “gewoon” neusspray. Ik had er meer van verwacht zeg maar…

Zuidpool29

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 10:57

overigens tav het neuspompje... Ik ben huisarts en ik heb nog nooit bij een verkouden baby een neuspompje aangeraden....Het is wel zo dat baby's niet of nauwelijks door de mond kunnen ademen, en bij een verstopte neus dus ook niet goed kunnen drinken. Wij schrijven altijd gewoon zoute neusDRUPPELS voor omdat deze de vochtigheid in de neus goed herstellen en de " ontstekingsreactie" te minderen. neuspompje kun je vergelijken met neus snuiten en dat is met verkoudheid juist schadelijker dan de neus ophalen.
maw ik ga het dus niet halen :+

linoleum

Re: Zwanger, uitgerekend najaar/herfst 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 11:01

Aaah kijk, dat is nog eens nuttige informatie! Dan kan hier het neuspompje ook van het lijstje af.

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 11:08

Dankjewel allemaal! We zijn zo blij dat het nu gelukt is ja, soms kan ik het nog steeds niet helemaal geloven. Nu wordt het langzaam steeds echter. We zijn inderdaad half November uitgerekend :D Helemaal leuk, want onze hele familie is in de zomer jarig.

Wat een geniale tip over het neuspompje, die haal ik ook mooi van de lijst af. Qua spullen is moeilijk inschatten ja, ik ga een beetje af op tips van anderen en een beetje op gevoel. We willen na 20 weken de meeste dingen gaan aanschaffen. Nu is het vooral rondkijken en een beetje onze “stijl” ontdekken. Er is zó veel :') :') Gisteren zag ik een super leuk jaren ‘60 ledikant op Marktplaats. Bijna gekocht, maar toen zag ik ineens dat de spijlen veel te ver uit elkaar zaten.. ik ben dan toch bang dat de kraamzorg daar moeilijk over gaat doen. Toch nog maar even verder zoeken!

Hebben jullie al enig idee wat jullie met de babykamer willen gaan doen?

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 11:14

Bij ons is het meer de vraag of we überhaupt een babykamer gaan hebben tegen die tijd :')
We zijn ons volledige huis aan verbouwen. Onze eigen slaapkamer beneden is in juni/juli ergens klaar. Maar de volledige bovenverdieping, waaronder badkamer en babykamer, moeten dan nog gedaan worden.
Dus het zal waarschijnlijk eerst een co-sleeper worden en een commode op een lege kamer die nog verbouwd moet worden.

Maar verder wel al over eens dat we neutrale kleuren willen gebruiken en met accessoires eventueel het een jongens of meidenkamer maken. Mocht een volgende dan een ander geslacht hebben, hoeft niet alles opnieuw.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-22 12:05

Ik krijg er blijkbaar zo'n neuspompje in mijn kraampakket, dus opzich ook handig om te kijken wat je daar allemaal in krijgt.

Hebben jullie wel een van een TENS apparaat gehoord? Schijnbaar kan die ook pijn verlichten bij een thuisbevalling. Ik kan die ook helemaal vergoed krijgen van mijn verzekering. Ga er maar eens naar vragen bij mijn volgende afspraak..

Wbt afstand tussen de spijlen van babybedje ben ik ook heel benieuwd bij die van ons. Wij krijgen het oude ledikantje waar ik vroeger in heb geslapen van mijn ouders. Ik heb echt geen idee wat de afstand van die spijlen is, maar ik ga me daar niet zo druk over maken eerlijk gezegd... :=

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 14:55

Welkom alle nieuwe zwangeren en wat fijn om te horen dat er zoveel echo's en NIPT uitslagen goed zijn gegaan.
Wij hebben ook de NIPT gedaan en kreeg met 8 werkdagen het resultaat. Gewoon een mailtje met alles was goed, ik zat in spanning te wachten op een telefoontje maar was dus nergens voor nodig.

Hier gaan wij aanstaande vrijdag naar de Babypark om het grootste deel van de uitzet bij elkaar te verzamelen. Een stokke tripp trapp stoel inclusief new born set, autostoeltje, box, kinderwagen en dergelijke.
Babybedje en een (halve diy - koppang kast met bureaublad) commode hebben we bij de ikea gezien.

De komende dagen ga ik de uitzetlijst even perfectioneren voor mezelf en alvast wat vooronderzoek doen want ik weet nu al dat ik helemaal overdonderd ga zijn in die winkel.

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 15:49

Ik zit dus te twijfelen, wat maakt een stokke tripp trapp zoveel fijner als een andere gewone kinderstoel? Ze zijn zo mega duur... Mijn collega zet zijn kindje gewoon in een ikeading, net zo prima zegt hij. Waarom is de tripp trapp zo fijn?

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 16:37

Loei schreef:
Ik zit dus te twijfelen, wat maakt een stokke tripp trapp zoveel fijner als een andere gewone kinderstoel? Ze zijn zo mega duur... Mijn collega zet zijn kindje gewoon in een ikeading, net zo prima zegt hij. Waarom is de tripp trapp zo fijn?

Een Tripp Trapp kan je eigenlijk de gehele periode gebruiken dat je kind nog niet op een gewone stoel past. Dus ook al peuter of kleuter die anders maar net met z’n ogen boven de tafelrand uitkomt. Ik vond het als kind altijd prettig om op te zitten, want je hebt ook je voeten ondersteund met een plankje.

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 16:55

Loei schreef:

De reden voor mij om voor een (veel duurdere dat wel) Stokke stoel te gaan is omdat je er super lang mee kan doen. Bij mijn schoonmoeder thuis hadden ze hem vanaf 1 jaar tot een jaar of 8 ongeveer, totdat ze echt goed op een gewone eetkamer stoel konden zitten. Je kunt de zithoogte namelijk aanpassen waardoor hij met de kinderen mee groeit als het ware.
Daarnaast zit er een newborn set bij, waarbij de baby vanaf het eerste moment als het ware aan tafel zit. En is het een robuust houten stoel die je niet zo snel heen en weer schuift of beschadigd door lomp gedrag.

Ik wil ook een simpele ikea stoel met blad voor bij mijn ouders en schoonouders, maar omdat ik hier zo lang mee kan doen en hij vast in beeld in de woonkamer staat heb ik ervoor gekozen een duurdere variant te nemen.

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 16:56

Kleine kanttekening --> Allemaal grotendeels aannames hoor, ik heb hem nog niet gebruikt maar ga ervanuit dat ik er veel langer mee kan doen.

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 17:37

Loei schreef:

Wij gebruiken voor de oudste een Cybex Lemo, maar dat is hetzelfde principe. We hebben er een Ikea stoel bij voor als we op visite gaan en buiten, maar die dure stoel is comfortabeler, steviger en langer te gebruiken. Daarnaast vind ik het gewoon mooier om tegenaan te kijken, dus voor nummer 2 nu komt er gewoon een dure stoel bij. Ik denk dat een kidsmill of willekeurige andere stoel ook prima zou zijn. Verschil wat wij zien tussen de cybex en de stokke is dat ze het in de stokke voor elkaar krijgt om met stoel en al om te gaan. Maar dat kan ook aan het meisje liggen ipv aan de stoel…

Wat wij wel hebben gedaan is voor bijna alle aankopen is ook de tests van de Consumentenbond nalezen. Zowel voor kinderstoelen, autostoeltjes, traphekjes en babyfoons en buggy’s. Daar worden de voor en nadelen ook goed beschreven en staan ook de producten beschreven die je absoluut niet moet kopen, vind ik heel fijn.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 17:48

Lekker 2de hands kijken naar een Stokke ik heb hier heel veel 2de hands zoveel nieuw vind ik echt onzin. Ik heb er al 1 thuis staan die van mijn nichtje geweest is. Heeft er van 0-10 jaar opgezeten.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-22 18:28

Hier ook veel 2e hands tot nu toe.. :D
Ben ook voor wasbare luiers 2e hands kijken, maar ben zo bang dat de overbroekjes dan niet meer waterdicht zijn en het een miskoop is...

Lisan89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 06:27

Hier ook twee tweedehands stokke en een Ikea in de auto liggen, verschil zit hem vind ik vooral in stabiliteit en levensduur. Als onze kleine (nu 14md) er in zit en het ergens mee oneens is, dan vind ik het ineens niet meer zo’n stabiele stoel :+

En verder denk ik ook bij heel veel, het is zo besteld, morgen in huis!

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 07:06

Hallo allemaal, mag ik me ook nog melden? Zie dat jullie al een heel eind op weg zijn en heb niet alles bij gelezen.

Ik ben Jasmijn, 26 jaar en 28 september uitgerekend van ons 2e kindje. Eerste is een jongetje van nu precies 17 maanden oud. Ik woon verder met m'n vriend en kat in Alkmaar in een veel te krap huis :') maar gelukkig wordt ons huis binnenkort gebouwd en kunnen we daar volgend jaar in.

Begin van deze zwangerschap vond ik een stuk pittiger dan de vorige. Iets misselijker, maar ik sliep ook vooral bijna gelijk slecht en werd meerdere keren wakker snachts. En met al 1 kind kan je niet meer bijslapen overdag :O maar sinds ik 15/16 weken ben heb ik weer meer energie en slaap ik beter, misselijkheid is zo goed als weg ook nu. Af en toe nog wat zware weken als m'n zoontje een moeilijke week heeft of ziek is. Maar gaat wel goed nu.

Oh en zag dat jullie het over een stoel hadden. Wij zijn ook voor een Stokke stoel gegaan, maar ik heb er wel tweedehands eentje gezocht met babyset. Vorige keer geen newbornset genomen, maar nu lijkt me dat wel een stuk handiger bij de tweede. Ik wil nu weer gaan kijken voor een tweedehandse en dan misschien een nieuwe newbornset.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 10:41

Wij hebben hier een trip trap waar de 7 jarige nog op zit. Heb van een vriendin nog 1 gekregen en ga denk nog wel een babyset aanschaffen

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 10:41

Welkom trouwens jasz

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-22 11:51

Welkom jasz! :)

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 12:14

Ik volg het topic nog wel maar heb geen behoefte om te posten. Wij hebben nog maar 3 dingen in huis, 1 flesje zwitsal, een rompertje en een speeltje, allemaal gekregen.
Vrijdag 20 weken echo, dan 3 weken op vakantie, kunnen we inventariseren (hebben dat al wel grotendeels gedaan). We kunnen heel veel krijgen/lenen van bekenden, dat is super fijn. Commode kast hebben we al staan (gewoon een kast die we al hadden). Enige wat ik zeker nieuw ga kopen is een kinderwagen/autostoel ding combi.

Welkom alle nieuwe en ik lees regelmatig goede uitslagen.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 12:20

Ik heb eigenlijk al heel veel in huis! Kast met kleren. Vooral al gekregen en gemaakt door mijn zus(sen) commode en bedje van Ikea. Wagen en maxicosi 2de hands.
Kamertje is helemaal klaar met verven, no gordijnen, muurschilderingen en verder inrichten. Ben er wel blij mee.

Afbeelding

Afbeelding

Foto's van kast met kleren, bedje en begonnen aan de muurschildering.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 12:24

Welkom Jasz! Fijn dat je je nu wat beter begint te voelen en succes met de komende verbouwing.

Hier ook al veel spul in huis maar ons huis gaat ook nog in de verbouwing. Niet perse nodig maar als we dan toch bezig zijn. :+

Gister echo gehad en in 2D, 3D en 4D mogen kijken. <3

En daarmee ook bekend dat het een meisje is!
Afbeelding

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 12:33

Al die kamertjes <3

Hier liggen 2 rompertjes en een knuffeltje. Voor de rest moeten wij eens in actie gaan schieten. Qua stoel zitten we wel met een "probleempje", we hebben namelijk geen tafel maar een eiland om aan te eten en daar lijken niet zoveel opties voor te zijn. Zo'n spacy bloom stoel :').