Sup ( stand up paddling)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 15:43

Ik meld me ook! Vorig jaar won ik een SUP les met mijn toen nog puppy maar dat kon niet doorgaan omdat hij zijn pootje brak. Afgelopen donderdag zijn we voor de herhaling gegaan en ooh wat vonden we het fantastisch! <3 later ook nog even zonder hond wat staande oefeningen gedaan.

Afbeelding

Omdat we een hoop water rondom ons hebben, hebben we nu ook besloten een eigen SUP te kopen. Ik kan niet wachten!

Dagahra

Re: Sup ( stand up paddling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 16:00

Super leuk @Leo! Welke sup ga je kopen?

Hier vanochtend ook wezen suppen. Zelfs Cyrtje wou stukje mee, hebben echt klein stukje met dr gedaan. Omdat ze vorig jaar een zware hernia of ruggenmerginfarct heeft gehad. Maar ze vond het super leuk!
Afbeelding

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 20:02

-O-
Ik keek er zo naar uit dat mijn Sup board vandaag geleverd zou worden.. Heeft de Lidl een tuinstoel opgestuurd in plaats van de sup plank ^)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 20:22

Nou dan gooi je die in het water en ga je erop staan :+

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 20:32

Well that sucks :+

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 20:37

Supervixen schreef:
Nou dan gooi je die in het water en ga je erop staan :+

Dan wordt het een sub-plank :')

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 21:00

8nnemiek schreef:
-O-
Ik keek er zo naar uit dat mijn Sup board vandaag geleverd zou worden.. Heeft de Lidl een tuinstoel opgestuurd in plaats van de sup plank ^)

Noo! That sucks is de enige juiste omschrijving hier :=

Dagahra schreef:
Super leuk @Leo! Welke sup ga je kopen?

Hier vanochtend ook wezen suppen. Zelfs Cyrtje wou stukje mee, hebben echt klein stukje met dr gedaan. Omdat ze vorig jaar een zware hernia of ruggenmerginfarct heeft gehad. Maar ze vond het super leuk!
[ [url=m/GDWqCT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Als ik het zo zie zou het nog wel eens dezelfde kunnen zijn! Mijn vriend heeft hem uitgezocht met de adviezen van de instructeur waar we waren. Ik had een Evo Elite 10'8 op het oog, die ook prima geschikt moet zijn, maar uiteindelijk toch gekozen voor net wat langer en breder met een 11'6 board. Gezien het toch een grote hond is en mijn vriend ook best lang is. Bevalt het en gebruiken we hem genoeg, komt er nog een wat kleiner board bij voor degene die zonder hond supt.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 21:16

Kan je vertellen dat er gauw een 2de board bij komt :+

Alleen suppen is vaak toch minder leuk. Dus hier ook snel een 2de sup zodat we snel samen konden touren!

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 21:42

8nnemiek schreef:
-O-

Ohh balen!!

Leo schreef:
Als ik het zo zie zou het nog wel eens dezelfde kunnen zijn! Mijn vriend heeft hem uitgezocht met de adviezen van de instructeur waar we waren. Ik had een Evo Elite 10'8 op het oog, die ook prima geschikt moet zijn, maar uiteindelijk toch gekozen voor net wat langer en breder met een 11'6 board. Gezien het toch een grote hond is en mijn vriend ook best lang is. Bevalt het en gebruiken we hem genoeg, komt er nog een wat kleiner board bij voor degene die zonder hond supt.

Ik heb de Stardupp Limited. En zo hebben we het hier ook overlegd, mijn vriend vond het ook erg leuk afgelopen zondag.

Ik heb vandaag een kunstgrasmat bij action gekocht en deze op maat geknipt. Is sup toch beter beschermd.

Afbeelding

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 06:02

x_Jeanine_x schreef:
Kan je vertellen dat er gauw een 2de board bij komt :+

Alleen suppen is vaak toch minder leuk. Dus hier ook snel een 2de sup zodat we snel samen konden touren!

Ik heb toen idd meteen 2 sups gekocht om die reden :D Zo kan ik altijd iemand meenemen als ik wil.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 21:06

Mooie oplossing die mat! Ik wil idd voor gebruik door de hond ook een bescherm en antislip mat er op maken.

Hier is hij ook binnen *\o/* op naar mooie SUP avonturen!

Afbeelding

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 09:14

Lijkt me zo gezellig, suppen met je hond! <3 Met mijn cavia's minder een succes denk ik, dus toch maar met mijn man dan :Y)

Wij zijn afgelopen weekend nog even weggeweest, maar in de kleinere slootjes stond het water zo laag dat we eerst de vin er al af moesten halen en even verderop helemaal niet meer verder konden. Er was gewoon geen water meer bij de aanlegsteiger -O- In deze droogte moeten we dus echt op de grotere kanalen en weteringen blijven...

Ik heb wat Relive-tochtjes van onze supavonturen bijgevoegd, voor degene die dat leuk vindt. Aanraders voor tochtjes zijn de Biesbosch, Loosdrecht en een stadstourtje in Zwolle. Rondje Hattem-Heerde-Wapenveld is ook leuk, maar nu dus niet te doen }:0

https://www.relive.cc/view/vXOd8YNZQkO
https://www.relive.cc/view/vE6JX9zx7gv
https://www.relive.cc/view/vXOnZ15PL5O
https://www.relive.cc/view/vAOZD4zD4yq

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 07:11

Mijn sup is nog steeds niet binnen -O-
Vorige week hebben ze hem weer opgestuurd, en hij staat inmiddels al een week op "Zending nog niet ontvangen of verwerkt" ^)
Zijn er meer mensen die bij de Lidl hebben besteld? Is dat altijd zo slecht daar, of heb ik gewoon pech? :=

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 08:42

Normaal is het er gewoon snel. Post nl schijnt ook wel wat vertraging te hebben de laatste tijd

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 08:49

Hij komt via DHL, maar ik weet dus niet of hij wel al bij DHL is afgeleverd en daar kwijt is geraakt, of gewoon nog niet eens met de DHL mee is gegaan.
Ik heb vroeger vaker bij Lidl besteld, en toen nooit problemen.. maar als ik Trustpilot bekijk ben ik niet de enige met problemen :=

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 09:03

Volgens mij heb je gewoon pech... ik zou de klantenservice even contacten.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 09:09

Dat heb ik al een paar keer gedaan :j Maandag zeiden ze dat ik tot woensdag moest afwachten. Maar ik verwacht niet dat er nog iets gaat veranderen in de verzendstatus, die zegt al een week hetzelfde. Dus vanavond maar weer even contact opnemen inderdaad.
Wel jammer dat het nu even gedaan is met het warme, zonnige weer..

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 09:59

In dit geval zou ik niet al te ongerust zijn.
Of je krijgt je geld terug of de sup wordt toch nog geleverd.

Momenteel is het schering en inslag met oplichting van sups op marktplaats en sociale media.
Oplichters zijn zowel als koper als verkoper actief.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 13:56

Driemaal is scheepsrecht hoop ik.. Vandaag hebben ze weer een nieuwe opgestuurd :+

Goed te weten dat er zo veel oplichters zijn via marktplaats. Ik had geen idee dat dat bij sups ook zo erg is :=

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 16:13

Hoi allen, mag ik me hier melden?

In Kroatië weer gesupt, even getwijfeld hier een board te kopen, niet gedaan ivm garantie enz.

Wat raden jullie aan voor een beginner?
Ik weeg +- 90kg en ben 1.75.
Ik zag op internet al dat ik minimaal een 3.05cm nodig heb.

Hoe lang doen jullie over het opblazen en inpakken?
Ik woon niet aan water en zal hem dus op de fiets of in de auto mee moeten nemen ( in de tas dus)

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 17:46

Wij hebben allebei de stardupp Savor en zijn daar erg tevreden mee (wel nog maar een aantal keer gebruikt). Mijn man is bijna 2m en iets meer als 100kg. Ik ben 174 en was toen ongeveer 75kg. Ik denk dat het een klein kwartier kost? Misschien iets meer. Goed de gebruiksaanwijzing van de pomp lezen :')

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 18:20

Kwartiertje inderdaad.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 18:37

Zijn er ook mensen die er zo'n kajak zitje bij hebben? Gebruiken jullie dat wel eens?

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 18:49

Lijkt mij best fijn met zitten als ik alleen met de hond op pad ga. Nu merkte ik na 2,5 km wel dat mn houding niet zo optimaal was.
Ik wil er dus op termijn wel een proberen. Ik heb wel meteen een kayakpeddel. Was een foutje, verkeerd geleverd maar mochten hem houden. Ideaal als je alleen blijft zitten (voorlopig zal ik met de hond alleen zittend suppen).

Het was wel heerlijk hoor vorig weekend, de sup is goed ingewijd <3
Zaterdag beide omstebeurt een rondje gedaan en zondag zijn we er met zn drieën mee op pad gegaan (mijn partner en ik met hond). Onze sup is daar groot en stevig genoeg voor dus was echt fantastisch.
Afbeelding
Afbeelding

Geen foto's van ons uitstapje met 3 nog, had nog geen waterdicht hoesje.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 18:57

8nnemiek schreef:
Zijn er ook mensen die er zo'n kajak zitje bij hebben? Gebruiken jullie dat wel eens?

Ik gebruik de mijne nooit.
Neem wel vaak losse peddel me om eventueel een kajak peddel te kunnen maken op langere tochten. Ik heb driedelige carbon peddel.
Ik vind het zitje ruk zitten.