Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Angie1990

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 11:44

De beste wensen voor iedereen.

Dat het een mooi afvaljaar mag worden.
Mijn voornemen is rond de 20 kg af te vallen wil het in blokjes gang hakken per 5 kg om de druk niet als te gek te maken.

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-22 12:25

Gelukkig nieuwjaar!

Hier is het eten nog aardig binnen de perken gebleven :j Ook alleen maar thee en spa rood gedronken (ik was de Bob), dus niets te klagen.

Vanaf vandaag in kleine stapjes de draad maar eens oppakken.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 13:00

Ik heb het ook best knap gedaan al zeg ik het zelf. Dinsdag weer wegen en het lijkt me stug als er niks af is. Dat zou heel teleurstellend zijn in ieder geval.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 13:26

Beste wensen iedereen!

Mijn zus uit buitenland was hier gister voor laatste dag, dus met avondeten bonte avond van gemaakt. Vanaf vandaag maar weer kritischer met de eetkeuzes bezig :-)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 13:38

Mijn ontbijt was een zak chips en 2 paracetamols dus je kan het wel raden denk ik. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 13:52

MarlindeRooz schreef:
Mijn ontbijt was een zak chips en 2 paracetamols dus je kan het wel raden denk ik. _O-

Vaste prik op 1 januari voor velen denk ik :') sterkte vandaag :Y)

Vandaag: startschot!
Gewicht: 70.6 kg
Eerste doel: 68.5 kg

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 14:04

Hier gister het oude jaar uitgezwaaid met Sushi van de beste sushi meneer van Zwolle, zoooooo lekker.

Vandaag heb ik me nog in kunnen houden, maar vanmiddag komt familie over omdat binnenkort ook jarig ben, lekker Thais besteld,is altijd nog een stuk magerder dan chinees (denk ik :)) )

Wilde ik me vanmorgen weer eens wegen, wat denk je ?Weegschaal kaduk 8)7
Zou dit toeval zijn , word mij nog een paar dagen frustratie bespaard?
Nieuwe weegschaal inmiddels besteld :D

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 14:22

Ook ik meld me! Allereerst de beste wensen voor iedereen :D

Ik denk dat ik op dit moment schommel tussen de 68/69 kg. Ik ben een tijd geleden 63 geweest en ondanks dat het verschil niet zo groot lijkt, is dat wel echt te zien aan mijn lichaam en zit ik lekkerder in mijn vel. Ik kwam toen ook van 77 kg dus dat verschil was ook groter.

Na een vrij heftig jaar wil ik 2022 goed beginnen en meteen proberen gezond te eten. Ik weet dat lekkere dingen laten staan soms erg lastig is, en daardoor wil ik niet alles laten staan maar kijken of ik deze dagen kan compenseren door meer te bewegen. Een paar vrienden van mijn man gaan wel eens hardlopen en binnenkort ga ik mee, dus hopelijk bereik ik snel mijn doel!

Gebruiken jullie ook MyFitnessPall? Ik vind dat zo'n fijne app! Houdt je stappen bij en ik voer sinds vandaag al mijn eten weer in, zodat ik me bewust ben wat er naar binnen gaat.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 15:01

MarlindeRooz schreef:

Dat was mijn avondeten gisteren. :') Minus de paracetamol, maar plus twee biertjes. :Y)
Vanmorgen brak door slaaptekort, dus niet ontbeten, maar wel gezond geluncht met crackers en huttenkäse.

Heb vanmorgen ook nog even boodschappen gedaan en ondanks dat ik toen al behoorlijk trek begon te krijgen, geen snoep of chips gekocht! Wel snoeptomaatjes en avodado als gezond tussendoortje. Het moet ergens beginnen... Morgenochtend maar de weegschaal op. :')

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 15:45

Hier geprobeerd het jaar in balans te beginnen. Gezonde wafels met pompoen / banaan als ontbijt, pannenkoek afgehaald als lunch, 13 kilometer gewandeld en straks soepje met een tosti.

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 15:48

Beste wensen iedereen!

Ik ben eindelijk na al ie feestdagen eens op de weegschaal gaan staan, 69 kg :(

Hopelijk heeft er iemand tips. Ik ben een snaaier, zoet voornamelijk...

Ontbijten vind ik lastig, dus eet ik 3 kale maiswafeltjes van de AH met een smaakje. Zitten niet teveel kcal in... Wat is een gezonde lunch? Ik eet meestal geen lunch, heb een hekel aan brood en vind een vervanger zoeken moeilijk. Doordat ik niet lunch/weinig ontbijt ga ik dus snaaien.

Heeft iemand ideeën voor een gezonde lunch, niet teveel werk en makkelijk mee te nemen naar het werk? Ik denk als ik iets gevulder ben ik minder behoefte heb aan lekkers.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 15:54

Klinkt als een prima dag gaucho!

Als lunch zou je ook kunnen denken aan een wrap. Ik neem regelmatig de paprika/chili smaak van my fairytails en dan net zuivelspread, kipfilet en rucola. Soep kan ook, hoef je alleen op te warmen. Eventueel een salade.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 16:13

Beste wensen allemaal

Mijn onbeperkt oliebollen viel echt goed mee
Heb bewust gegeten en vanmorgen niks
Heb er 8-9 gegeten misschien 10 maar meer niet

Vandaag 2 eierkoeken en wat stophoest maar dat komt 3.5km in 1 uur wandelen niet fijn loopt (2 kleine kids)

Maar beweging gehad

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-22 16:39

Mooie start allemaal!
Ik word nu al meteen met m'n neus op de feiten gedrukt. Heb tot dusver gezond gegeten hoor, maar ik ben alleen thuis en dat is meteen het moeilijkste. Ik ben geneigd om m'n hele kerstpakket leeg te eten. Net al een uur gewandeld met de hond bij wijze van afleiding, maar nu eenmaal weer thuis komt de gedachte gewoon weer terug.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 16:46

Renee1991 schreef:
Mooie start allemaal!
Ik word nu al meteen met m'n neus op de feiten gedrukt. Heb tot dusver gezond gegeten hoor, maar ik ben alleen thuis en dat is meteen het moeilijkste. Ik ben geneigd om m'n hele kerstpakket leeg te eten. Net al een uur gewandeld met de hond bij wijze van afleiding, maar nu eenmaal weer thuis komt de gedachte gewoon weer terug.

Bij mij werkt een boel water of thee drinken om dat snaaigevoel even weg te halen :)

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 17:11

Ik meld me hier ook. Het lukt maar steeds niet om die laatste 5 a 10 kg er af te krijgen, wellicht met motivatie van bokt dat het eindelijk zo ver komt!

Alvast een goed 2022 voor iedereen gewenst :) gisteren zelf oliebollen gebakken en die zijn allemaal op gegaan, terwijl we geen bezoek hadden…

Ik heb vorig jaar wat IF gedaan en dat werkte wel heel goed, maar door een mentaal zware periode ben ik daar mee gestopt. Tot nu toe is het nog niet weer gelukt om dat op te pakken.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 17:36

Ik zit me echt te verbazen over de hoeveelheid oliebollen die sommige mensen kunnen eten. Qua smaak dan hè. Als ik er één heb gehad, ben ik voor de rest van het jaar wel weer klaar. :')

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 18:07

Hier is nog een heleboel eten over van de feestdagen. Ik vind 't dan zonde om weg te gooien dus voordat ik dan gezond kan gaan eten moet ik dat eerst allemaal opeten. :+ hoe doen jullie dat?

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 18:08

Dat het voor iedereen maar een gezond jaar mag worden, met veel sportuurtjes en veel kilo’s kwijt.

Hier redelijk begonnen. In de supermarkt met moeite al het lekkers weerstaan en lekker hard gelopen.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 18:11

Soepblik schreef:
Hier is nog een heleboel eten over van de feestdagen. Ik vind 't dan zonde om weg te gooien dus voordat ik dan gezond kan gaan eten moet ik dat eerst allemaal opeten. :+ hoe doen jullie dat?

Ik probeer er wat gezonds van te maken of in te vriezen, of met andere maaltijden te compenseren. Nou eet ik ook met de feestdagen niet heel ongezond. Ik ga zo van mijn restjes groente van de kaasfondue pastasaus maken. Ik heb vanavond nog ruimte in mijn dag voor een klein Restje kaasplank en wat druiven. En weggeven is natuurlijk ook altijd een optie.

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-22 18:29

Soepblik schreef:

Dit is een lastige. Een paar pagina's terug postte ik een linkje naar een hele interessante podcast over eten en daarin bespreekt hij dit exact.
Jouw 'gewoonte' (en die van vele anderen) is dat het eten op moet, omdat het zonde is om weg te gooien. Je echte ik zegt dat je het beter niet kunt opeten omdat dat meer is dan je nodig hebt en je er misschien wel zwaarder van wordt, maar je valse ik zegt dat het zonde is om weg te gooien en dat je als je het hebt opgegeten alsnog kunt beginnen met afvallen.

Hoe zonde is het om het weg te gooien, en zijn er alternatieven? Kun je bijv je buren of een vriendin er blij mee maken? Ik probeer voor mezelf heel erg te zoeken naar de mindset achter bepaald gedrag, zoals het voorbeeld wat jij schetst.

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 19:22

De beste wensen allemaal!! Op naar een jaar met goede voornemens en afvallen.

Vanaf morgen begin ik met mijn doelen. Ik heb er een paar voor mezelf gemaakt:

- 3 keer per week hardlopen
- tussen 12:00 en 20:00 eten
- 1 keer per week fast food avond
- minder snoepen en regelmatiger eten om vreetbuien te voorkomen

Morgenochtend staat er op de planning om eerst mijn paard te rijden en dan een rondje te gaan hardlopen. Gaan we weer met lijstjes werken?

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 20:14

Renee1991 schreef:
Soepblik schreef:

Dit is een lastige. Een paar pagina's terug postte ik een linkje naar een hele interessante podcast over eten en daarin bespreekt hij dit exact.
Jouw 'gewoonte' (en die van vele anderen) is dat het eten op moet, omdat het zonde is om weg te gooien. Je echte ik zegt dat je het beter niet kunt opeten omdat dat meer is dan je nodig hebt en je er misschien wel zwaarder van wordt, maar je valse ik zegt dat het zonde is om weg te gooien en dat je als je het hebt opgegeten alsnog kunt beginnen met afvallen.

Hoe zonde is het om het weg te gooien, en zijn er alternatieven? Kun je bijv je buren of een vriendin er blij mee maken? Ik probeer voor mezelf heel erg te zoeken naar de mindset achter bepaald gedrag, zoals het voorbeeld wat jij schetst.

Ik vind dit altijd wel heel interessant inderdaad. Het is heel herkenbaar voor me om geen eten te willen weggooien, meestal vries ik het in of eet ik morgen de restjes van wat over is. Ik vind weggooien namelijk echt verspilling (ook van mijn geld).
Tenzij het iets is wat de dag erop echt niet goed meer is, dan gooi ik het weg. Maar dat vind ik dan wel jammer.

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-22 20:16

Maar dan past het meestal prima in je dag, als je het in porties opeet :j Dus dat klinkt inderdaad prima.

_mjwb Ik weet niet of daar animo voor is, voor lijstjes. Zoals er nu gekletst wordt vind ik eigenlijk ook wel prima en motiverend. Dus voor mij hoeft het niet perse.

DideH, veel water drinken heeft geholpen! :):)

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 20:18

Ja klopt. Al heb ik nog wel eens de neiging om direct een tweede portie op te scheppen, maar dan daarna vies vol te zitten.
Wat ik nu doe, is 10 minuten wachten en het eten even laten zakken. Als ik dan nog denk dat ik niet genoeg heb gehad, neem ik nog een beetje. Maar meestal hoeft dat dus niet.