Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MarlindeRooz schreef:Mijn ontbijt was een zak chips en 2 paracetamols dus je kan het wel raden denk ik.
Renee1991 schreef:Mooie start allemaal!
Ik word nu al meteen met m'n neus op de feiten gedrukt. Heb tot dusver gezond gegeten hoor, maar ik ben alleen thuis en dat is meteen het moeilijkste. Ik ben geneigd om m'n hele kerstpakket leeg te eten. Net al een uur gewandeld met de hond bij wijze van afleiding, maar nu eenmaal weer thuis komt de gedachte gewoon weer terug.
Soepblik schreef:Hier is nog een heleboel eten over van de feestdagen. Ik vind 't dan zonde om weg te gooien dus voordat ik dan gezond kan gaan eten moet ik dat eerst allemaal opeten.hoe doen jullie dat?
Soepblik schreef:Hier is nog een heleboel eten over van de feestdagen. Ik vind 't dan zonde om weg te gooien dus voordat ik dan gezond kan gaan eten moet ik dat eerst allemaal opeten.hoe doen jullie dat?
Renee1991 schreef:Soepblik schreef:Hier is nog een heleboel eten over van de feestdagen. Ik vind 't dan zonde om weg te gooien dus voordat ik dan gezond kan gaan eten moet ik dat eerst allemaal opeten.hoe doen jullie dat?
Dit is een lastige. Een paar pagina's terug postte ik een linkje naar een hele interessante podcast over eten en daarin bespreekt hij dit exact.
Jouw 'gewoonte' (en die van vele anderen) is dat het eten op moet, omdat het zonde is om weg te gooien. Je echte ik zegt dat je het beter niet kunt opeten omdat dat meer is dan je nodig hebt en je er misschien wel zwaarder van wordt, maar je valse ik zegt dat het zonde is om weg te gooien en dat je als je het hebt opgegeten alsnog kunt beginnen met afvallen.
Hoe zonde is het om het weg te gooien, en zijn er alternatieven? Kun je bijv je buren of een vriendin er blij mee maken? Ik probeer voor mezelf heel erg te zoeken naar de mindset achter bepaald gedrag, zoals het voorbeeld wat jij schetst.