Het grote borstvoedingstopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lovelys

Re: Het grote borstvoedingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 17:06

ik zou 1 flesje halen en dan bekijken of die fles bevalt. Hier trouwens de flessen 2ehand gekocht. Speentjes nieuw.

We zijn met diffrax begonnen omdat die onze kraamzorg aanraadde. Bij de winkel gaven ze aan dat dr. brown premature speen de kleinste gaatje had. Die dus genomen. En aangezien mijn vriendin de smalle had en ik die eerst heb geleend om te kijken of mijn zoon deze pakte, zijn we met de smalle versie door gegaan. En we gebruiken alleen de kleine variant (120cc) ipv die enorme flessen van 250 cc.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 17:33

Hier heel tevreden over de glazen avent, maar we zijn pas een week echt aan de fles :)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 17:38

Dr Browns valt wel onder de beter geaccepteerde flessen en spenen :j

Maar je kunt ook diverse babyboxen aanvragen, vaak zitten daar ook flesjes of spenen in, zodat je laagdrempelig kunt testen wat voor jullie het beste werkt.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 17:53

Dr Brown hoorde ik uit directe kring juist weer problemen met lekken over. Had die destijds op het oog, ook de glazen, maar uiteindelijk voor de avent gegaan.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 18:17

Dr Browns Breda hals wordt door pre logopedisten juist afgeraden.
Het is echt te moeilijk en te groot voor een hoop baby’s. Zeker onder de 3 maanden.
Zoals onze logopediste zei: het is misschien breed, maar een fles is geen tiet en wordt geen tiet en dit kunnen ze qua vorm gewoon nog niet.

Dr brown heeft naast de P speen ook een newborn speen. Deze is alleen via hun site te krijgen. Maar is iets groter dan de P speen en meer aangepast op een a terme baby.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 18:21

Mijn premature dochter kreeg in het ziekenhuis Dr Browns smalle fles met prematuurspeen. Maar mijn a terme zoon mocht het doen met de Avent uit de blije doos, dat was zo'n makkelijk kind en het was voor maar af en toe.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 18:30

_lautje_ schreef:
Het is echt te moeilijk en te groot voor een hoop baby’s. Zeker onder de 3 maanden.
Zoals onze logopediste zei: het is misschien breed, maar een fles is geen tiet en wordt geen tiet en dit kunnen ze qua vorm gewoon nog niet.

Dr brown heeft naast de P speen ook een newborn speen. Deze is alleen via hun site te krijgen. Maar is iets groter dan de P speen en meer aangepast op een a terme baby.
zit newbirn dan tussen P en fase 1 in?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 19:06

Hier bij beide avent glessen gebruikt, was geen probleem.
Enkel was het wat zoeken van speen bij de jongste bij de dikkere melk voor reflux.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-21 20:00

Ik had bij mijn zoon vanalles wat, volgens mij uit dozen idd. Avent werd door kraamzorg al afgeraden. Uiteindelijk dronk hij uit difrax met de P-speen v dr Brown.
Voor dochter had ik de difrax set gehaald maar die krijgt ook voeding met p-speen van Brown. Thuis pak ik ook vaak een Brown fles uit gemak

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 20:09

Zijn de spenen van Difrax en dr Browns tegenwoordig nog steeds uitwisselbaar? Vorige spenen waren dat wel, maar nu ze veranderd zijn denk ik niet meer toch?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 20:11

Ja hier passen ze nog prima op elkaar.
Hier meestal difrax fles met dr Brown speen. Ivm lekken van dr Brown fles.

Klopt Newborn speen zit tussen P en 1 in.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 20:21

Ah toch, oké! Dr Browns en lekken hoor ik vaker idd. Al lekte de Difrax bij ons juist :+

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 20:28

Hier nooit lekkage gehad met difrax. Is even kijken of dat plastic filter goed is en niet nog dicht zit.

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 20:35

Hier inderdaad wel eens lekker met dr Browns. Het ventiel zuigt dan de melk naar boven en dat komt dan via de rand naar buiten. Het lijkt hier een combinatie te zijn van verschil in temperatuur in de melk en de flessenwarmer. Gek genoeg bij grotere flessen minder last. Inmiddels krijgt ze melk uit de magnetron en dat gaat eigenlijk altijd goed. Meeste geklungel was met kv en de waterkoker, dat ging het meest mis.

Difrax konden wij zelf gewoon niet zo goed mee omgaan, dan zat het ventiel dicht en moest de fles open en werd het een smeerboel.

Weet iemand in welke box(en) er flesjes zitten? Wij hebben tot nu toe alleen folders en een pakje doekjes in de babybox gehad...

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 21:02

Nog nooit een lekkende fles gehad met dr Brown, hier altijd de brede hals. Zo verschillend dus overal.

SennaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 21:08

Hier ook nooit een lekkende Dr. Brown.

Ik heb vorig jaar een paar dozen gehaald maar er zat nergens een fles in, alleen een Philips Avent Speen in de Prenatal doos volgens mij.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 21:18

Hier te laat begonnen met oefenen met een fles, denk na 3 maand ofzo? Uiteindelijk een week of 6 lopen klooien met heel veel verschillende flessen en de goedkope, simpele fles en speen van de Hema bleek de oplossing :Y) denk dat belangrijkste is dat je op tijd begint met oefenen, en idd proberen aan te sluiten bij de drinkbehoefte van je baby.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-21 21:28

Hier met de nieuwe dr Brown geen lekken meer, oude wel. En de spenen zijn nog steeds uitwisselbaar

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 21:56

Eindelijk eens tijd gevonden dit topic te lezen! Ik geef onze dochter nu ruim 5 maanden borstvoeding. Eigenlijk nooit getwijfeld over de fles en ik wilde dit echt laten slagen. Vind het zo logisch en natuurlijk. Gelukkig is het ondanks wat opstartproblemen gelukt tot nu en groeit ze super!

Hier een dame die de fles niet snapte, met 6 weken gestart maar na de eerste keer nooit meer gelukt. Toen ze 4.5 maand was prelogopedist thuis gehad en goede tips gekregen. Ze drinkt nu uit een Lansinog en ook wel Difraxfles. Niet zoveel en vaak als thuis maar genoeg om de dag goed door te komen hoop ik. Ik werk nu nog halve dagen, vanaf volgende week meer.
Ze drinkt hier trouwens uit een M maat speen, niet de kleinste. Hier drink ze inderdaad binnen een paar minuten een fles leeg. Maar live drinkt ze eigenlijk ook maar 5 min en 1 kant tegelijk. En ik ben allang blij dat ze drinkt. Tot nu toe drinkt ze ook max 90 en is daarmee tevreden.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 05:12

Britt schreef:
Zijn de spenen van Difrax en dr Browns tegenwoordig nog steeds uitwisselbaar? Vorige spenen waren dat wel, maar nu ze veranderd zijn denk ik niet meer toch?

Ik gebruik (brede fles) de prematuur speen cm dr Brown op een avent fles. De naturel variant. Dat past ook, hij paste echter niet op de avent ventiel versie

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 07:42

_lautje_ schreef:

Dit is precies wat onze lactatiekundige zei over de Dr brown brede hals flessen.

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 08:47

Even een vraag. Ik had veel last van stuwing, nu kolf ik in de ochtend na de voeding helemaal leeg. De stuwing is gestopt en mijn borsten zijn gelukkig weer soepel. Nu alleen deze ochtend kolf ik er amper wat uit, kan de melkproductie dan ineens terug gelopen zijn?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 09:07

_Nelleke_ schreef:
_lautje_ schreef:

Dit is precies wat onze lactatiekundige zei over de Dr brown brede hals flessen.

Klopt. Het is ook gewoon echt wel goed onderbouwd waarom ze dit zeggen.
Onze pre logopediste was ook redelijk gefrustreerd over lactatiekundige die maar breed breed breed blijven adviseren.
Want ze zei ook daar creëren ze flesweigeraars mee.
Geen enkele fles of speen komt in de buurt van een borst. Het is altijd anders en met breed maak je het nog moeilijker voor ze.
En de opmerking: lactatiekundige zijn leuk voor als er kleine problemen zijn en met de opstart en bij productie, maar voor echte techniek en mondgebruik en echte problemen missen ze kennis.
En een hoop problemen zijn gewoon met juiste kennis te voorkomen en op te lossen.

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 09:15

Wij hebben de dr. brown brede hals met een fase 1 speen. Af en toe de medela calma speen, als zijn andere fles nog in de was zit. Hij doet het met beide prima. Ook nog andere flessen geprobeerd, maar ik merkte dat hij dan daarna mijn borst niet lekker pakte als hij de smallere hals-flessen had gehad.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 09:23

_lautje_ schreef:
En de opmerking: lactatiekundige zijn leuk voor als er kleine problemen zijn en met de opstart en bij productie, maar voor echte techniek en mondgebruik en echte problemen missen ze kennis.
En een hoop problemen zijn gewoon met juiste kennis te voorkomen en op te lossen.

Haha in die strekking heeft onze fysio ook kritiek op draagconsulentes.