Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
storrum schreef:Hear hear!!
Enkele leden vh Europees Parlement maken zich grote zorgen over fundamentele rechten die in het gedrang komen door de coronapas. Bijvoorbeeld Italianen die niet meer kunnen werken.
Dit vat het goed samen:
It is a certificate that certifies nothing.
https://www.youtube.com/watch?v=R6YkcgToFkc
bigone schreef:Laten we dan 2018 even nemen, het jaar van de extra zware griep epidemie:
177.000 ic opnames in 12 maanden, totaal dus alle zieken.
Dat zijn dus 154.000 ligdagen.
2020 : 10.000 Corona opnames met gem. 15 ligdagen in DRIE maanden .
Dat zijn 150.000 ligdagen in een kwart van de tijd en dan komt alle andere spoedzorg er nog bij.
Iedereen die nu nog zegt dat er maar meer bedden bij moeten komen heeft blijkbaar niet door dat dit de problemen niet oplost. Los daarvan zijn er 17.000 mensen uit de zorg gestapt en kampen ze met een hoog ziekteverzuim. Er zijn wel bedden, er is geen personeel.
Ja, de zorg moet beter, meer mensen, beter betaald, minder administratie, minder macht van de zorgverzekeraars.
Maar voor nu hebben we daar geen klap aan. Vaccineren en opletten dus verantwoording nemen is datgene wat je kunt doen om de zorg voor iedereen bereikbaar te houden.
Janinevv schreef:Maar wat als we continu blijven prikken, ik zit daar gewoon echt niet op te wachten wat je nu dus hoort in Israël. Ja dan ben ik maar egoïst dat ik dat gewoon niet vertrouw op de lang termijn.
bigone schreef:storrum schreef:Hear hear!!
Enkele leden vh Europees Parlement maken zich grote zorgen over fundamentele rechten die in het gedrang komen door de coronapas. Bijvoorbeeld Italianen die niet meer kunnen werken.
Dit vat het goed samen:
It is a certificate that certifies nothing.
https://www.youtube.com/watch?v=R6YkcgToFkc
Weet je wie dit deelt? Bpoc , buiten parlementaire onderzoekscommissie commissie door fraudeurs Pieter Kuit en dochter Jade Kuit.
Amy223 schreef:Janinevv schreef:Maar wat als we continu blijven prikken, ik zit daar gewoon echt niet op te wachten wat je nu dus hoort in Israël. Ja dan ben ik maar egoïst dat ik dat gewoon niet vertrouw op de lang termijn.
Hier idem dito, ik zit er echt niet op te wachten om ieder half jaar te prikken, om meerdere redenen.
En inderdaad, kan toch niet gezond zijn?
Zonnebloem92 schreef:Waarom vergelijkt iemand autorijden met vaccineren
Daphara schreef:Zonnebloem92 schreef:Waarom vergelijkt iemand autorijden met vaccineren
Ik snap dat begrijpend lezen erg moeilijk voor je is, maar ik vergeleek niet het vaccineren met autorijden, maar ik vergeleek het vaccineren met verkeersregels als bijvoorbeeld gordels dragen en afstand houden op je voorganger. Verkeersregels voorkomen ongelukken niet helemaal, maar maken de kans op een ongeval met serieus letsel (of de dood) tot gevolg wel kleiner.
Zo ook met vaccineren, het zal Corona niet helemaal voorkomen, maar verlaagt wel de kans om het te krijgen, er serieus ziek van te worden en er aan te overlijden.
Maar als die vergelijking al te hoog gegrepen voor je is en begrijpend lezen ook te moeilijk voor je is, tja…
Het maakt mij trouwens niet uit of iemand zich wel of niet laat vaccineren, zolang ze zich regelmatig laten testen vind ik het prima. Helaas kom ik steeds meer tegen dat diegenen die niet willen vaccineren, ook het regelmatig laten testen dikke onzin vinden. Die mensen mogen wat mij betreft ver uit mijn buurt blijven en ik heb geen centje medelijden met dat gepiep over dat ze niets meer mogen.
Mijn zus heeft zich ook niet laten vaccineren, maar ze laat zich elke vrijdag/zaterdag testen als ze in het weekend wat wil gaan doen (bijna elk weekend dus), nou wat mij betreft prima toch.
Maar er zitten tussen de anti vaxers ook heel wat anti testers, tja wat mij betreft mag die QR code wel verder doorgevoerd worden. Niet vaccineren en ook niet testen is dan ook niet deelnemen aan de maatschappij wat mij betreft.
Amy223 schreef:Janinevv schreef:Maar wat als we continu blijven prikken, ik zit daar gewoon echt niet op te wachten wat je nu dus hoort in Israël. Ja dan ben ik maar egoïst dat ik dat gewoon niet vertrouw op de lang termijn.
Hier idem dito, ik zit er echt niet op te wachten om ieder half jaar te prikken, om meerdere redenen.
En inderdaad, kan toch niet gezond zijn?
Elisa2 schreef:Dit snap ik niet, de mensen die niet laten vaccineren en testen komen toch al nergens? Hoezo zouden zij dan de grootste verspreiders zijn?
Imo zijn dat de gevaccineerden die overal komen zonder te testen, gevaccineerd betekent niet dat je niet meer besmettelijk bent voor anderen.
Dat is de grootste denkfout die gevaccineerden lijken te maken.