Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 11:10

Hear hear!!
Enkele leden vh Europees Parlement maken zich grote zorgen over fundamentele rechten die in het gedrang komen door de coronapas. Bijvoorbeeld Italianen die niet meer kunnen werken.

Dit vat het goed samen:
It is a certificate that certifies nothing.

https://www.youtube.com/watch?v=R6YkcgToFkc
Laatst bijgewerkt door Mjetterd op 23-10-21 14:36, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Toelichting bij link toegevoegd

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 11:10

Laten we dan 2018 even nemen, het jaar van de extra zware griep epidemie:
177.000 ic opnames in 12 maanden, totaal dus alle zieken.
Dat zijn dus 154.000 ligdagen.
2020 : 10.000 Corona opnames met gem. 15 ligdagen in DRIE maanden .
Dat zijn 150.000 ligdagen in een kwart van de tijd en dan komt alle andere spoedzorg er nog bij.
Iedereen die nu nog zegt dat er maar meer bedden bij moeten komen heeft blijkbaar niet door dat dit de problemen niet oplost. Los daarvan zijn er 17.000 mensen uit de zorg gestapt en kampen ze met een hoog ziekteverzuim. Er zijn wel bedden, er is geen personeel.
Ja, de zorg moet beter, meer mensen, beter betaald, minder administratie, minder macht van de zorgverzekeraars.
Maar voor nu hebben we daar geen klap aan. Vaccineren en opletten dus verantwoording nemen is datgene wat je kunt doen om de zorg voor iedereen bereikbaar te houden.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 23-10-21 11:12, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 11:12

storrum schreef:
Hear hear!!
Enkele leden vh Europees Parlement maken zich grote zorgen over fundamentele rechten die in het gedrang komen door de coronapas. Bijvoorbeeld Italianen die niet meer kunnen werken.

Dit vat het goed samen:

Weet je wie dit deelt? Bpoc , buiten parlementaire onderzoekscommissie commissie door fraudeurs Pieter Kuit en dochter Jade Kuit.

Maaike_Indy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 12:09

bigone schreef:
Laten we dan 2018 even nemen, het jaar van de extra zware griep epidemie:
177.000 ic opnames in 12 maanden, totaal dus alle zieken.
Dat zijn dus 154.000 ligdagen.
2020 : 10.000 Corona opnames met gem. 15 ligdagen in DRIE maanden .
Dat zijn 150.000 ligdagen in een kwart van de tijd en dan komt alle andere spoedzorg er nog bij.
Iedereen die nu nog zegt dat er maar meer bedden bij moeten komen heeft blijkbaar niet door dat dit de problemen niet oplost. Los daarvan zijn er 17.000 mensen uit de zorg gestapt en kampen ze met een hoog ziekteverzuim. Er zijn wel bedden, er is geen personeel.
Ja, de zorg moet beter, meer mensen, beter betaald, minder administratie, minder macht van de zorgverzekeraars.
Maar voor nu hebben we daar geen klap aan. Vaccineren en opletten dus verantwoording nemen is datgene wat je kunt doen om de zorg voor iedereen bereikbaar te houden.

Dit topic gaat erover hoe we met Covid kunnen leven juist ZONDER de vaccinatie.

Er is structureel iets mis in de zorg en om het falen van de overheid hierin op te vangen wil men mensen die om wat voor reden dan ook niet willen vaccineren de schuld in de schoenen schuiven. Best kwalijk is het niet?

mysa
correspondent/vertaler

Re: Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 12:12

Dat er iets mis is in de zorg is waar. Alleen kun je nooit het aantal ic-bedden hebben dat nodig zou zijn als er niet gevaccineerd zou worden en er geen lockdowns zouden zijn geweest. Zijn genoeg berekeningen van gemaakt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 12:19

Ik ontken ook niet dat er nog eea verbetert zou kunnen worden in de zorg. Maar extra IC bedden is de oplossing niet.
Meer geld ook niet.

Overigens vind ik niks willen, maar alleen extra IC bedden toevoegen ook geen ethische oplossing. Alsof we al die extra doden en ernstig zieke mensen maar op de koop toe moeten nemen vanwege een kleine groep die een simpele oplossing in de vorm van een prikje weigert :n

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 12:20

Dat de zorg qua organisatie op de schop moet (veel te veel bureaucratie bv) en dat zorgpersoneel beter betaald moet worden is duidelijk. Maar je kunt structureel geen 3000 IC-bedden willen handhaven als in normale jaren de behoefte onder de 1000 ligt. Dat is gewoon niet realistisch. Dus structureel heel veel meer IC capaciteit is onzin.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 12:22

Covid eronder krijgen zonder vaccineren kan, mits je heel veel doden, code zwart accepteert. Dus ook geen zorg voor baby’s , kinderen en anderen die niet zwaar door Corona getroffen worden en zo indirect veel mensen treft die anders geholpen konden worden.
Gezondheidszorg hervormen, prima alleen zitten we NU in de ellende en daar moeten we ons op instellen.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 13:03

Maar door covid kan de reguliere zorg vaak niet gedaan worden. Dus zouden we ook die kant moeten investeren en niet perse in heel veel meer bedden.

Al vind ik dat de bedden ook opgeschaald moet worden als we kijken naar hoeveel meer personen we steeds krijgen in Nederland

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 13:04

En dan nog steeds, vaccineren is de kortste en imo enige weg om nu uit de ellende te komen.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 13:06

Maar wat als we continu blijven prikken, ik zit daar gewoon echt niet op te wachten wat je nu dus hoort in Israël. Ja dan ben ik maar egoïst dat ik dat gewoon niet vertrouw op de lang termijn.

Nietsmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 13:09

Janinevv schreef:
Maar wat als we continu blijven prikken, ik zit daar gewoon echt niet op te wachten wat je nu dus hoort in Israël. Ja dan ben ik maar egoïst dat ik dat gewoon niet vertrouw op de lang termijn.

Hier idem dito, ik zit er echt niet op te wachten om ieder half jaar te prikken, om meerdere redenen.
En inderdaad, kan toch niet gezond zijn?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 13:11

Niemand verplicht je toch ook om elk halfjaar te vaccineren? Daar is ook helemaal geen sprake van.

En het is al 10x uitgelegd waarom meer bedden niet de oplossing is nu.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 13:11

Israël wel anders ben je alsnog je green pass kwijt, dat is dan niet zo lastig denken.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 13:13

We wonen niet in Israel.

Er waarom zou het voor mensen ongezond zijn een boostervaccinatie te geven en jaarlijks te herhalen terwijl we dit al jaren bij onze paarden doen?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 13:17

Janinevv schreef:
Israël wel anders ben je alsnog je green pass kwijt, dat is dan niet zo lastig denken.

Maar daar leven we niet toch?

JMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 13:18

bigone schreef:
storrum schreef:
Hear hear!!

Dit vat het goed samen:

Weet je wie dit deelt? Bpoc , buiten parlementaire onderzoekscommissie commissie door fraudeurs Pieter Kuit en dochter Jade Kuit.

Waarom moet alles wat niet Pro-Vax is, weer als complottheorie bestempeld worden?

Overigens is het niet de BPOC die dit naar buiten brengt, maar Europarlementariër Cristian Terhes, een van de deelnemers aan deze persconferentie op zijn YT kanaal.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 13:22

Amy223 schreef:
Janinevv schreef:

Hier idem dito, ik zit er echt niet op te wachten om ieder half jaar te prikken, om meerdere redenen.

Nee Covid krijgen is lekker gezond :?

Als iedereen nu eens gewoon begint met zich 1x goed te laten vaccineren dan liggen er al weer zo'n 75% minder mensen op de IC. Met deze eerste enting heb je je immuunsysteem bekend gemaakt met het Covid-virus waardoor de kans groot is dat, wanneer je een gezond immuunsysteem hebt, je ook goed bestand bent tegen nieuwere mutaties, hierdoor je dan geen verdere vaccinaties nodig. Bovendien krijgt het Covid virus veel minder kans om te muteren wanneer iedereen gevaccineerd is, dus neemt de kans op nieuwe vaccinaties hiermee ook weer af.

Door je nu niet te laten vaccineren help je alleen het Covid virus maar.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 13:47

Jep, tis weer drijfzand van pro-vax.

De OT komt met een heldere vraag.

Daar zijn verschillende antwoorden op gegeven welke prima valide meningen zijn en het meest voor de hand liggende antwoord is nog afdoende ook. Dat itt vaccineren.

Inmiddels ís de meerderheid in ons Europa gevaccineerd en hebben we een gouden kans om de natuurlijke resistentie onder de bevolking te laten ontstaan zónder dat de meest kwestbaren omvallen :)*

Grijp die kans of niet.
Bedenk daarbij dat degenen die natuurlijke weerstand hebben de oplossing zijn. Of steek je hoofd in het zand, bescherm gerust jezelf en leg jouw angsten niet op in de vorm van defacto verplichting aan de rest.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 13:50

Zonnebloem92 schreef:
Waarom vergelijkt iemand autorijden met vaccineren :')

Ik snap dat begrijpend lezen erg moeilijk voor je is, maar ik vergeleek niet het vaccineren met autorijden, maar ik vergeleek het vaccineren met verkeersregels als bijvoorbeeld gordels dragen en afstand houden op je voorganger. Verkeersregels voorkomen ongelukken niet helemaal, maar maken de kans op een ongeval met serieus letsel (of de dood) tot gevolg wel kleiner.

Zo ook met vaccineren, het zal Corona niet helemaal voorkomen, maar verlaagt wel de kans om het te krijgen, er serieus ziek van te worden en er aan te overlijden.

Maar als die vergelijking al te hoog gegrepen voor je is en begrijpend lezen ook te moeilijk voor je is, tja…

Het maakt mij trouwens niet uit of iemand zich wel of niet laat vaccineren, zolang ze zich regelmatig laten testen vind ik het prima. Helaas kom ik steeds meer tegen dat diegenen die niet willen vaccineren, ook het regelmatig laten testen dikke onzin vinden. Die mensen mogen wat mij betreft ver uit mijn buurt blijven en ik heb geen centje medelijden met dat gepiep over dat ze niets meer mogen.

Mijn zus heeft zich ook niet laten vaccineren, maar ze laat zich elke vrijdag/zaterdag testen als ze in het weekend wat wil gaan doen (bijna elk weekend dus), nou wat mij betreft prima toch.

Maar er zitten tussen de anti vaxers ook heel wat anti testers, tja wat mij betreft mag die QR code wel verder doorgevoerd worden. Niet vaccineren en ook niet testen is dan ook niet deelnemen aan de maatschappij wat mij betreft.

Nietsmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 14:32

Ibbel schreef:
We wonen niet in Israel.

Er waarom zou het voor mensen ongezond zijn een boostervaccinatie te geven en jaarlijks te herhalen terwijl we dit al jaren bij onze paarden doen?

Ook voor onze dieren is dat niet gezond en vaak onnodig, wel afhankelijk van welke vaccinatie.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 14:38

Daphara schreef:
Zonnebloem92 schreef:
Waarom vergelijkt iemand autorijden met vaccineren :')

Ik snap dat begrijpend lezen erg moeilijk voor je is, maar ik vergeleek niet het vaccineren met autorijden, maar ik vergeleek het vaccineren met verkeersregels als bijvoorbeeld gordels dragen en afstand houden op je voorganger. Verkeersregels voorkomen ongelukken niet helemaal, maar maken de kans op een ongeval met serieus letsel (of de dood) tot gevolg wel kleiner.

Zo ook met vaccineren, het zal Corona niet helemaal voorkomen, maar verlaagt wel de kans om het te krijgen, er serieus ziek van te worden en er aan te overlijden.

Maar als die vergelijking al te hoog gegrepen voor je is en begrijpend lezen ook te moeilijk voor je is, tja…

Het maakt mij trouwens niet uit of iemand zich wel of niet laat vaccineren, zolang ze zich regelmatig laten testen vind ik het prima. Helaas kom ik steeds meer tegen dat diegenen die niet willen vaccineren, ook het regelmatig laten testen dikke onzin vinden. Die mensen mogen wat mij betreft ver uit mijn buurt blijven en ik heb geen centje medelijden met dat gepiep over dat ze niets meer mogen.

Mijn zus heeft zich ook niet laten vaccineren, maar ze laat zich elke vrijdag/zaterdag testen als ze in het weekend wat wil gaan doen (bijna elk weekend dus), nou wat mij betreft prima toch.

Maar er zitten tussen de anti vaxers ook heel wat anti testers, tja wat mij betreft mag die QR code wel verder doorgevoerd worden. Niet vaccineren en ook niet testen is dan ook niet deelnemen aan de maatschappij wat mij betreft.

Dit snap ik niet, de mensen die niet laten vaccineren en testen komen toch al nergens? Hoezo zouden zij dan de grootste verspreiders zijn?
Imo zijn dat de gevaccineerden die overal komen zonder te testen, gevaccineerd betekent niet dat je niet meer besmettelijk bent voor anderen.
Dat is de grootste denkfout die gevaccineerden lijken te maken.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 14:42

Amy223 schreef:
Janinevv schreef:

Inderdaad, en als die prikken zo goed zouden werken waarom moeten ze dan steeds herhaald worden? Dat klopt toch allemaal niet, alles wat ze van te voren zeiden over de vaccinaties klopt niet. Het is duidelijk dat het vaccineren allemaal een grote test is. En prima, ik begrijp dat ze wat willen proberen om het virus er onder te krijgen. Maar de manipulaties en polariteit die daarmee verspreid wordt zorgt ervoor dat het alleen nog maar daar over gaat en mensen tegen elkaar opgezet worden waarbij ze heel veel andere dingen over het hoofd zien.

Oja en corona de wereld uitkrijgen..vergeet dat maar, het bestond al voor deze uitbraak en het zal iets zijn om mee te leren leven.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 14:46

Wat bedoel je met "allemaal een grote test". Dat geeft voor mij wat onduidelijkheid.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 15:00

Elisa2 schreef:
Dit snap ik niet, de mensen die niet laten vaccineren en testen komen toch al nergens? Hoezo zouden zij dan de grootste verspreiders zijn?
Imo zijn dat de gevaccineerden die overal komen zonder te testen, gevaccineerd betekent niet dat je niet meer besmettelijk bent voor anderen.
Dat is de grootste denkfout die gevaccineerden lijken te maken.

Hoezo komen mensen die zich niet laten vaccineren en testen nergens? Ik ken wel een aantal van die idioten. Anti dit anti dat en vol trots verkondigen dat zij zich, ook al hebben ze klachten, echt niet gaan laten testen.
Deze figuren stonden trouwens bij nationale burendag achter de bar van het dorpshuis de koffie/thee/fris/bier te regelen. En mengden zich ook gewoon, niet op afstand, onder alle bezoekers
Je maakt een grote denkfout als je denkt dat niet gevaccineerden zich braaf aan alle regels houden en alle gevaccineerden niet.