2 maart de terrassen open, wat vind jij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 15:34

Suzanne F. schreef:
Ik hoor wel om me heen dat je van de eerste prik niet veel merkt maar dat je na de tweede toch wel goed ziek kan worden. Buurvrouw werkt in de zorg en is echt een week heel ziek geweest van de tweede vaccinatie. Ze zegt dat er wel een golf doden te verwachten valt in het verpleeghuis waar ze werkt als die oudjes ook zo ziek worden na de tweede prik. Dat trekken ze nooit.

Dit stond trouwens in de vaccinatiebieuwsbrief van het rivm

Citaat:
Bijwerkingen COVID-19-vaccinatie en inzetbaarheid werknemers
Bij een aanzienlijk deel van de gevallen treden, zoals ook aangegeven in de bijsluiters, bijwerkingen op als koorts, hoofdpijn en moeheid na vaccinatie met COVID-19 vaccins. Maar ook spierpijn, pijnlijke gewrichten, rillingen, misselijkheid en braken kunnen optreden na vaccinatie met Comirnaty (BioNTech/Pfizer), het Moderna- en het AstraZeneca-vaccin. Deze reacties op vaccinatie zijn onschuldig en het gevolg van het aanjagen van het afweersysteem. Paracetamol (normale dosering) kan verlichting geven. De klachten gaan spontaan weer over binnen 1-2 dagen. Maar ze zijn wel hinderlijk en kunnen leiden tot het tijdelijk niet inzetbaar zijn voor het werk in de eerste 24-48 uur na vaccinatie.

Wanneer COVID-19 vaccinaties worden ingepland voor bepaalde beroepsgroepen/afdelingen/teams, zoals bij werknemers in de gezondheidszorg - maar ook andere groepen -, moet omwille van de continuïteit, dit effect van vaccinatie worden meegenomen. Zowel bij de eerste als de tweede vaccinatie. Het kan van belang zijn daarom het moment van vaccinatie te spreiden.

De klachten zijn uitgesprokener bij jongeren dan bij ouderen. Na de tweede vaccinatie nemen deze bijwerkingen bij de mRNA-vaccins Comirnaty en Moderna toe (in aantal en ernst). Ook het AstraZeneca-vaccin kan dergelijke bijwerkingen veroorzaken na de eerste en de tweede vaccinatie.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 15:39

Rennie89 schreef:
Nou blij in de zin dat ze als eenheid deze beslissing nemen (de horeca) en dat het hierdoor wellicht niet te handhaven is en dat boetes dus niet gegeven zullen worden.

Dat is alleen niet waar. De horeca in de veiligheidsregio Zuid-Oost Brabant heeft al aangegeven niet mee te willen doen, omdat zij al in overleg zijn met het bestuur van de regio over versoepelingen (dus die eenheid is er al niet).
De Jonge en Grapperhaus hebben al aangegeven dat er wel degelijk beboet gaat worden als zaken dinsdag hun terras openen.

Niks om blij van te worden, gaat ze alleen maar meer geld kosten.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 17:31

Blue_Eyes schreef:
Rennie89 schreef:
Nou blij in de zin dat ze als eenheid deze beslissing nemen (de horeca) en dat het hierdoor wellicht niet te handhaven is en dat boetes dus niet gegeven zullen worden.

Dat is alleen niet waar. De horeca in de veiligheidsregio Zuid-Oost Brabant heeft al aangegeven niet mee te willen doen, omdat zij al in overleg zijn met het bestuur van de regio over versoepelingen (dus die eenheid is er al niet).
De Jonge en Grapperhaus hebben al aangegeven dat er wel degelijk beboet gaat worden als zaken dinsdag hun terras openen.

Niks om blij van te worden, gaat ze alleen maar meer geld kosten.

Dit dus. Het is niet eens alle horeca die mee wil doen. En het zal consequenties hebben als ze het wel doen. Je kan het een goede actie vinden, en je kan het steunen als je dat wil. Maar blij zijn voor de horeca kun je beter zijn als ze weer open mogen.

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 17:34

Welke feiten je wel als feit aanneemt, welke berichten je wel of niet vertrouwd, heel bijzonder om te zien hoe dat werkt bij ons. We kiezen blijkbaar voornamelijk op ons reptielenbrein: het voelt goed of fout...Dat is inderdaad heel lastig discussieren en blijft dan vooral bij het uitwisselen van meningen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-21 17:36

secricible schreef:
Reken maar dat er boetes gegeven gaan worden. Als ze dat nu niet doen dan gaat alles i protest en open en dan crasht het.
Het is gewoon intens verdrietig. Alleen maar verliezers in deze...

Daarom vraag ik me ook wel af hoeveel er echt open zullen gaan

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 17:53

Ik denk als je 3x een boete krijgt van 4000 euro dat de lol er wel snel af is. Of nog erger dat je vergunning wordt ingetrokken. Dan ben je nog meer kwijt.....

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 17:56

Zebrastreep schreef:
Ik denk als je 3x een boete krijgt van 4000 euro dat de lol er wel snel af is. Of nog erger dat je vergunning wordt ingetrokken. Dan ben je nog meer kwijt.....

Lijkt mij ook en dan nog maar zien in hoeverre het de moeite waard is. Er zullen er best zijn die het steunen en er gaan zitten, maar het wordt niet super warm en hoeveel zullen het er uiteindelijk zijn?

Heb je straks een paar 100 euro verdiend en blijf je over met een boete of erger.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 18:44

Oh hier in België zijn er zulke die-hards hoor }>
In een atelier en een jeugdlokaal clandestien café houden.
Al 3 keer gesnapt. 3 keer serieuze boete en ze doen steeds weer open :+

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 00:10

Mindim schreef:
Hutcherson schreef:
Want? Ervaringsdeskundigen tellen niet?
Volgens mij hoort de ervaring van de patient gewoon bij evidence based werken.

Dat zeg ik niet, ik vind echter facebook een waardeloze bron, mensen kwakken alles daar maar op en geen hond die checkt of het klopt.

Doen mensen hier toch ook. Op facebook werden ook bronnen in de groep gegooit. Betrouwbaar en alu hoedjes bronnen. Net als hier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 00:18

Hutcherson schreef:
Doen mensen hier toch ook. Op facebook werden ook bronnen in de groep gegooit. Betrouwbaar en alu hoedjes bronnen. Net als hier.

Denk je dat ik alles wat hier in topics wordt gezet als feit aan neem? Eh, nou niet echt ;)