Gevaccineerden op bokt ?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xSannee

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 10:21

Mijn vriend heeft inmiddels 2x Pfizer gehad, 1e keer wat ziekjes maar van de 2e had hij helemaal geen last!
Wij grapte al dat hij stiekem gewoon niks ingespoten heeft gehad _O-

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-21 11:33

Yvankaxx schreef:
Ik voelde me gister ook weer prima! Was gister wel wat moe, maar hou er op het moment zo’n raar ritme op na dat die vermoeidheid niet van de vaccinatie hoeft te komen :+

Nou dit. Heel het corona gedoe zorgt er op zichzelf al wel voor dat je wat meer moe bent dan normaal denk ik. Ik vind het ook lastig om het te koppelen aan de vaccinatie. Het is nu 1,5 week na de tweede en ben echt enorm moe. Maar ik denk dat het vooral door de situatie komt en ik gewoon kwalitatief minder goed slaap.

Het voelt wel goed dat ik vanaf nu echt maximaal beschermd ben.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 11:39

Hier gisteravond wat koude rillingen, geen koorts verder.

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 12:09

Zaterdag dus 1e AZ vaccinatie laten zetten en behalve een nog steeds wat gevoelige prikplek geen klachten hier.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 13:17

Nou hij zit erin. Meteen twee paracetamol erachteraan gekieperd.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 16:33

Ik heb gisterochtend de eerste AZ gekregen. Werd in de middag wat vermoeid, maar dat kon ook wel andere redenen hebben. Toen mijn vriend thuiskwam vond hij mij rood ogen en warm aanvoelen. 's avonds werd ik nog vermoeider en was ik wat gevoelig op aanrakingen (haren kammen was bijv. ineens pijnlijk).

Toen ik in bed lag, had ik het ijskoud en lag ik continue te rillen terwijl ik gewoon warm aanvoelde. Later in de nacht kreeg ik koorts (39.4), heel veel spierpijn en door de koorts ook nachtmerries. Mijn bed was gewoon nat van het zweet en ik heb amper kunnen slapen.

Vanmorgen ook nog koorts en spierpijn. Had er ook flinke hoofdpijn bij. Nu lijkt het sinds een uurtje of 2 allemaal weer wat af te nemen. Ik voel me met het uur weer wat beter. De koorts is ook weer wat afgenomen naar 38.6 ondertussen.

Ik had nooit verwacht zo heftig te reageren op het vaccin. Heb net dit topic gevonden toen ik ging kijken of er meerdere mensen dezelfde klachten gehad hebben, maar gelukkig ben ik niet de enige. Ik was lekker naïef en had me niet ingelezen op bijwerkingen. Dacht er niks van te gaan merken :+

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 17:12

Heftig Animal, zelf zie ik in mijn werk (vpk in opleiding) juist bij de tweede ronde veel gevallen van koorts en knallende hoofdpijn, bij de eerste enting vooral een zere arm.
Wat rot dat je flinke klachten hebt, dat je er maar snel van af mag zijn

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 18:02

@Animal beterschap!
Hier van de 2e prik twee dagen lichte / matige hoofdpijn en beroerd en dat terwijl ik dus flink aan de paracetamol zat. Daardoor geen last van mijn arm }:0

Ben toch blij dat ik hem heb gehad, zo blij dat ik nu beschermd ben en daardoor waarschijnlijk ook minder kans heb dat ik anderen aansteek. Dus naja, ff lastig maar goed.

Had ook geen idee dat ik zo zou reageren -O-

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 18:06

Ik dacht dat je geen paracetamol mocht gebruik na een vaccinatie. Dat zeggen ze hier bij het CB iig bij de kindervaccinaties.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 18:10

Jahoor dat mag best, in fase 1 is Pfizer zelfs getest met een groep die koortsremmers kreeg.
Overigens zegt mijn kinderarts juist dat je bij koorts of pijn na een inenting gewoon een pijnstiller mag gebruiken (2 weken terug toevallig herhaal prik gehaald).

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 18:34

Ik heb mijn dochter altijd een zetpil gegeven met koorts of pijn na een prik en ze doet het nog steeds prima :j ik heb zelf ook pcm genomen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 18:35

verootjoo schreef:
Ik dacht dat je geen paracetamol mocht gebruik na een vaccinatie. Dat zeggen ze hier bij het CB iig bij de kindervaccinaties.

Dacht ik eerst ook totdat ik de eerste vaccinatie kreeg en de vrouw die mij prikte zei en thuis lekker 2 paracetamol nemen hoor!

Iboprufem nam ik niet maar bij de laatste na een paar dagen voor menstruatiepijn. Dacht eerst ook kan het wel maar wil prima.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 18:37

ravellie schreef:
Heftig Animal, zelf zie ik in mijn werk (vpk in opleiding) juist bij de tweede ronde veel gevallen van koorts en knallende hoofdpijn, bij de eerste enting vooral een zere arm.
Wat rot dat je flinke klachten hebt, dat je er maar snel van af mag zijn

Maar niet met AS toch, die is er nog niet voor de tweede ronde..

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 19:09

Ik kreeg juist het advies om paracetamol te nemen.
Ik had aangegeven heftig te reageren op hepatitis spuit.
Beide keren toch nog goed ziek geweest.
Hoge koorts 39.4 , spierpijn over het hele lijf en hoofdpijn.
Duurde 1.5 dag en toen was ik weer koortsvrij.

Hoop wel dat het niet jaarlijks terugkerend is.
Ben benieuwd of je een oproep gaat krijgen om te titeren.
Weet iemand of daar al ideeën over zijn, hoe straks verder?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 19:13

Titeren zijn de meningen zo enorm over verdeeld... jammer m.i.

Vwb de paracetamol, hier advies gekregen van de huisarts het zo aan te pakken bij 2e vaccinatie omdat ik de 1e keer zo heftig reageerde.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 19:25

esje01 schreef:
Ik kreeg juist het advies om paracetamol te nemen.
Ik had aangegeven heftig te reageren op hepatitis spuit.
Beide keren toch nog goed ziek geweest.
Hoge koorts 39.4 , spierpijn over het hele lijf en hoofdpijn.
Duurde 1.5 dag en toen was ik weer koortsvrij.

Hoop wel dat het niet jaarlijks terugkerend is.
Ben benieuwd of je een oproep gaat krijgen om te titeren.
Weet iemand of daar al ideeën over zijn, hoe straks verder?

Kan best dat het een jaarlijks iets wordt... Ik zit daar ook liever nog niet aan te denken maar ik wacht eerst af hoe dit nu gaat verlopen dit jaar.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 19:37

Jaarlijks? Dikke prima. Voor mij geen titeren, ik wil die spuit.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 20:06

Sizzle schreef:
Jahoor dat mag best, in fase 1 is Pfizer zelfs getest met een groep die koortsremmers kreeg.
Overigens zegt mijn kinderarts juist dat je bij koorts of pijn na een inenting gewoon een pijnstiller mag gebruiken (2 weken terug toevallig herhaal prik gehaald).

Oh, dan weet ik dat :') heb het uitgezongen zonder paracetamol. Ons CB zegt wel meer onzinnige dingen maar ook dus dat dat niet mag en dat blijft dan toch zo door je hoofd spoken.

Ze zeiden NL dat het was omdat paracetamol de koorts remt en dat dan de vaccinatie minder goed werkt doordat je geen koorts had :?
Maar mijn kinderen hebben allebei nooit koorts gekregen na vaccinatie en hadden geen last dus niet gebruikt.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 20:16

Dat klopt op zich ook wel hoor. Ik zou het niet nemen als je sowieso nergens last van hebt.
Profylactisch paracetamol nemen voor de inenting lijkt de werking van inentingen te remmen. Therapeutisch gebruik van paracetamol (dus als je kind er daadwerkelijk erg naar van is) is over het algemeen in orde.
Tegenwoordig zijn er vrij veel ouders die hun baby reeds voor de prik een zetpil geven, ik snap wel dat ze daar vanaf raden inderdaad.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 20:20

Oh echt voor de prik al? Nee ik geef hier alleen zetpillen als ze ergens last van hebben. Ook niet eens altijd omdat ik uitzieken ook wel goed vind, maar bv bij tandjes en ze konden ‘s nachts niet slapen deed ik het wel.

Maar ms dat ze het daarom zeiden idd.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 20:26

Nee voor de prik zou ik ook nooit doen. Eerst maar aankijken hoe je er op reageert.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 22:15

Is echt onzin hoor, dat deze vaccinatie minder 'werkt' met paracetamol. En dat je koorts zou moeten krijgen om het goed te laten werken. Is alleen bewezen bij vaccinatie met verzwakte ziekteverwekker. Niet op basis van RNA. Maar het is wel zo dat daar discussie over is. Hoe dan ook... in mijn geval was de 1e reactie op de vaccinatie zo heftig dat mijn huisarts zoiets had van neem jij aub maar die paracetamol.

Als je voordat je de prik krijgt paracetamol neemt bouwt je lichaam al een 'spiegel' op waardoor het beter werkt.

Maar als je gewoon nergens last van denkt te gaan hebben obv eerdere vaccinaties of maar een beetje, hoeft dat natuurlijk allemaal niet. Ik was gewoon een paar dagen echt uitgeschakeld plus mega migraine. Als ik 'gewoon' migraine heb neem ik ook een overdosis paracetamol (ook op voorschrift overigens).

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 09:10

Moet je de gezondheidsverklaring eigenlijk geprint meenemen of mag je hem ook op je tel laten zien?

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 09:12

Ik zou hem geprint mee nemen, ik moest hem bij iedere tussenstap laten zien.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 09:20

Bij de 2e vaccinatie heb ik hem helemaal niet moeten laten zien, ze hebben 1x gevraagd of ik ergens ja had ingevuld. Bij de 1e heb ik hem wel meerdere malen laten zien.