hoefnageltje schreef:Wat ik me nu echt afvraag:
De mensen hier op Bokt die vóór de avondklok zijn:
- hebben jullie zelf een paard?
- staat je paard dan toevallig aan huis?
- heb jij het geluk dat je nooit op de avonduren bent aangewezen als je iets met je paard wil doen? (Of heb je gewoon geen baan?)
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je pro-avondklok bent als je daardoor je paard nooit meer kan zien op je werkdagen.
Ik ben uiteraard ook groot voorstander van alle maatregelen waar ik zelf geen last van heb...
Ik heb een paard, staat niet aan huis en ik ben vrijwel altijd aangewezen op de avonduren. Ik heb een kantoorbaan.
Ik ben alleen niet van mening dat mijn hobby belangrijker is dan mensenlevens. Als de avondklok helpt om sneller terug naar normaal te gaan dan ben ik extreem groot voorstander van alles dicht gooien.
Eén van mijn meest dierbare vrienden zal binnen enkele jaren sterven aan kanker. Ik wil hem niet over een paar weken al verliezen aan corona. Ik heb zelf een verleden van pittige depressies en ik heb liever dat we het goed streng doen en eerder klaar zijn, dan dat we door blijven modderen.
In het begin was ik nogal laconiek als het ging om corona maatregelen, maar ik wil gewoon dat het voorbij is en het voelt alsof half Nederland van mening is dat de maatregelen niet op hem/haar van toepassing zijn.
Als je paard z'n natje en droogje krijgt en eventueel medische zorg dan is er niks aan de hand dan komt dat wel goed. Eventueel boodschappen laten bezorgen en zorgen dat je genoeg virtueel contact hebt met je naasten.