Avondklok en naar je paard 's-avonds ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 11:24

hoefnageltje schreef:
Wat ik me nu echt afvraag:
De mensen hier op Bokt die vóór de avondklok zijn:
- hebben jullie zelf een paard?
- staat je paard dan toevallig aan huis?
- heb jij het geluk dat je nooit op de avonduren bent aangewezen als je iets met je paard wil doen? (Of heb je gewoon geen baan?)

Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je pro-avondklok bent als je daardoor je paard nooit meer kan zien op je werkdagen.

Ik ben uiteraard ook groot voorstander van alle maatregelen waar ik zelf geen last van heb...

Ik heb een paard, staat niet aan huis en ik ben vrijwel altijd aangewezen op de avonduren. Ik heb een kantoorbaan.

Ik ben alleen niet van mening dat mijn hobby belangrijker is dan mensenlevens. Als de avondklok helpt om sneller terug naar normaal te gaan dan ben ik extreem groot voorstander van alles dicht gooien.

Eén van mijn meest dierbare vrienden zal binnen enkele jaren sterven aan kanker. Ik wil hem niet over een paar weken al verliezen aan corona. Ik heb zelf een verleden van pittige depressies en ik heb liever dat we het goed streng doen en eerder klaar zijn, dan dat we door blijven modderen.

In het begin was ik nogal laconiek als het ging om corona maatregelen, maar ik wil gewoon dat het voorbij is en het voelt alsof half Nederland van mening is dat de maatregelen niet op hem/haar van toepassing zijn.

Als je paard z'n natje en droogje krijgt en eventueel medische zorg dan is er niks aan de hand dan komt dat wel goed. Eventueel boodschappen laten bezorgen en zorgen dat je genoeg virtueel contact hebt met je naasten.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 11:35

sureido schreef:
Je moet mensen duidelijk maken wáárom je niet op bezoek mag, niet lukraak een avondklok instellen want dan gaan mensen nog steeds bij elkaar op bezoek maar dan gewoon overdag in het weekend of ze pitten bij elkaar.

Mensen snappen de urgentie niet want de cijfers zijn laag, en willen wel nog sociaal contact.

Ben met je eens dat er meer draagvlak gecreëerd moet worden, maar dat blijkt problematisch.

De pers wordt er van beschuldigd dat ze in opdracht van de overheid overdrijven of zelfs foutieve informatie verstrekken. En in een persoonlijk gesprek kom je er ook niet door ('buiten kun je niet besmet worden', 'ik ben niet oud dus ik krijg geen corona', of zelfs 'Maar alleen Marie komt bij mij langs, daarvan krijg ik het niet, want we kennen elkaar al ons hele leven.')

Vandaar dat de overheid onpopulaire maatregelen moet nemen. En ik hoop van harte dat mensen de pest blijven houden aan de overheid want dat betekent dat corona onder controle blijft :D

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 11:51

sureido schreef:
Urielle schreef:
Ik denk dat er wel degelijk voordelen aan zitten. De diehards hou je sws niet tegen, maar het merendeel van de mensen volgt de maatregelen goed op. Besmettingen gebeuren niet alleen op massale feesten (hoewel de kans daar groter is met dat aantal mensen), maar ook gewoon bij een op een bezoek. En dat gebeurt meestal in de avonduren, dus met een avondklok dring je dat aantal terug.

Op de vraag over paarden : ik train een paard voor een ander. Dat ligt momenteel met corona vrijwel stil. Ik moet over de grens, wat al enige tijd niet kon. Er zijn geen wedstrijden dus ook geen must. Het paard wordt door de eigenaar verzorgd en ik zou zelf graag willen rijden en mis het dier, maar praktisch gezien voel ik het vooral in mijn portemonnee.

Je moet mensen duidelijk maken wáárom je niet op bezoek mag, niet lukraak een avondklok instellen want dan gaan mensen nog steeds bij elkaar op bezoek maar dan gewoon overdag in het weekend of ze pitten bij elkaar. Vriendin van mij heeft al vaker in België geslapen bij een vriendin omdat ze na 12 niet naar huis kon.

Mensen snappen de urgentie niet want de cijfers zijn laag, en willen wel nog sociaal contact.

Edit; daar aan toegevoegd hebben studenten nu toch geen fysieke les dus die gaan gewoon overdag zuipen en dan worden ze ook nog niet erbij genaaid ook niet dus dat is alleen maar win win.

Hoeveel duidelijk moet het nog dan?
Rutte, de Jong en al die mensen van het RIVM enz. leggen het steeds uit dus vraag me af wat er niet aan te snappen is.

sureido

Re: Avondklok en naar je paard 's-avonds ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 12:01

Voor jullie ja, maar er zijn genoeg mensen die zich onoverwinnelijk voelen. Die pak je ook niet met de avondklok want die zien de gevaren niet. Je pakt er veel mensen mee die zich al aan de regels hielden en niet de mensen die denken dat bezoek niet uitmaakt, voor hun in ieder geval niet, want jong en gezond.

Veel jongeren volgen persconferenties niet eens meer, ze zijn het beu, hebben geen zin meer erin. Volgen ook NOS etc niet (ik trouwens ook niet meer zo als eerst want die suggestieve koppen als ‘forse stijging, 200 nieuwe gevallen en lichte daling, 200 minder gevallen’ ben ik ook kots beu) dus die mensen zien niet dat een 20-jarige verpleger nog steeds niet kan lopen.

Dus hoe bereik je die?

Via studenten verenigingen, via universiteit, via YouTube, via Instagram (zoals Gommers al goed doet)

Maar daar zie ik nergens iets van terug. Als daar nu eens op ingezet zou worden, dan bereik je die groep. Maar met een avondklok? Nee hoor, gewoon tot 04.00 drinken. Of ‘s middags.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 12:04

helemaal met je eens sureido. Je krijgt steeds meer een splitsing: een (gelukkig grote) groep die zich netjes aan de maatregelen houdt en daar hoogstens over klaagt, die steeds verder ingeperkt wordt.
En een tweede groep die zich er geen bal van aan trekt en gewoon doet waar ze zin in hebben.

En de frustratie daarover wordt steeds groter.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 12:07

Shae schreef:
Ik ben alleen niet van mening dat mijn hobby belangrijker is dan mensenlevens. Als de avondklok helpt om sneller terug naar normaal te gaan dan ben ik extreem groot voorstander van alles dicht gooien.

Precies dit, dit is ook 100% mijn mening.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 12:12

Neonlight schreef:
Shae schreef:

Precies dit, dit is ook 100% mijn mening.

Stel dat er nu bewijs ligt dat met een avondklok we bijvoorbeeld, gewoon uit de hoge hoed, pak weg een maand eerder terug weer leuke dingen kunnen doen als in winkels open en misschien wellicht een terrasje, dan zou ik inderdaad zeggen voer maar in die hap.

Maar als het geen duidelijk effect heeft, vind ik het wel een stapje te ver gaan. Zeker nu iedereen zo bang is voor die Britse variant, denk ik niet dat ze het eerder los gaan laten dan wanneer het voorjaar weer komt, avondklok of niet.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 12:20

Maar die jongere groep (studenten en net-schoolverlaters) is ook de groep die eigenlijk "vergeten" wordt en overal achteraan staat, terwijl zij juist wel in een levensfase zitten die o zo belangrijk is. Maak eens de overstap naar universiteit in deze tijd, wees eens student in deze tijd, studeer eens af in deze tijd (diploma op de post, met stille trom), ga maar op zoek naar je eerste echte job in deze tijd.
Ik denk dat we dat wel onderschatten en daar waar andere groepen wel de erkenning krijgen die ze verdienen en regelmatig gelauwerd worden (zorgverleners, supermarktmedewerkers,...), blijven die jongerengroepen gestigmatiseerd worden als feestende, regels-aan-de-laars-lappende onbenullen. Dat terwijl zij nergens recht op hebben en laatst in de rij staan.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 12:29

Gini schreef:
Maar die jongere groep (studenten en net-schoolverlaters) is ook de groep die eigenlijk "vergeten" wordt en overal achteraan staat, terwijl zij juist wel in een levensfase zitten die o zo belangrijk is. Maak eens de overstap naar universiteit in deze tijd, wees eens student in deze tijd, studeer eens af in deze tijd (diploma op de post, met stille trom), ga maar op zoek naar je eerste echte job in deze tijd.
Ik denk dat we dat wel onderschatten en daar waar andere groepen wel de erkenning krijgen die ze verdienen en regelmatig gelauwerd worden (zorgverleners, supermarktmedewerkers,...), blijven die jongerengroepen gestigmatiseerd worden als feestende, regels-aan-de-laars-lappende onbenullen. Dat terwijl zij nergens recht op hebben en laatst in de rij staan.

Oh, maar hier ben ik het helemaal mee eens. Maar dat mag niet gezegd worden op bokt, dus daar waag ik me niet meer aan :o

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 12:29

Ik lees net een mooi stukje in de krant dat denk ik wel samenvat waarom mensen morren tegen een avondklok:

Citaat:
Een totaalverbod op reizen ligt een stuk moeilijker. Erg ingrijpend en praktisch niet haalbaar, klinkt het: wat bijvoorbeeld met grensarbeiders of co-ouders die elk aan de andere kant van de grens wonen? Maar die uitleg botst steeds vaker op gemor bij een deel van de bevolking dat moeilijk begrijpt waarom reizen zomaar kan maar een avondklok en een lockdown het nieuwe normaal lijken te worden.

Bron: De Morgen

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 12:33

sureido schreef:
Gini schreef:

Oh, maar hier ben ik het helemaal mee eens. Maar dat mag niet gezegd worden op bokt, dus daar waag ik me niet meer aan :o

Ik vind dat jullie hier ook gelijk in hebben. Het zijn niet allemaal mensen die de regels aan hun laars lappen dat is een gedeelte. Wel heel jammer dat er zo over gesproken wordt!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 12:38

En dat is dus die "gevaarlijke" polarisatie waarvoor ik in dit topic al waarschuwde. Je kan de bevolking niet indelen in "brave regelvolgers die volop voor iedere maatregel gaan" versus "zij die egoïstisch zijn". Er is nog zoveel tussenin en jezelf vragen stellen bij een bepaalde maatregel of het moeilijk vinden om die maatregel op te volgen, maakt van jou nog geen egoïstische corona-ontkenner.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 12:42

Maar zoals jij polarisatie uitlegt heb je het over onderstaande quote.

Gini schreef:
Ik vind de polarisatie die er vaak gebeurt in dergelijke topics altijd zo jammer, langs beide kanten bedoel ik dat.
Je hebt namelijk ook nog mensen die braaf alle regels volgen, maar echt wel eens hun hart willen luchten over 1 bepaalde regel die ze moeilijker of lastiger vinden. Daar moet ook ruimte voor blijven, want dat is ook een vorm van verdraagzaamheid en "er samen voor gaan".

Ik heb daar al eerder op gereageerd. Je geeft daar in aan dat je ook mensen hebt die de regels volgen maar wel mopperen. Maar ik zie hier in dit topic voornamelijk twee kampen, mensen die er het beste van maken en mensen die zich er niet aan gaan houden. En ik vind dat als je van tevoren zegt ik ga dit sowieso niet doen dat je dan alleen maar stemmingmakend bezig bent. Je mag vragen hebben en kritisch zijn maar uiteindelijk moeten we toch doen wat er gedaan moet worden. En wij zijn nu eenmaal niet zelf de mensen die dat beslissen. Als je dat wel wil moet je de politiek in gaan. En tot die tijd kan je vragen stellen maar je moet niet gaan oproepen om de regels niet te volgen.

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 12:44

Nu dat vind ik ook. Het is overigens ook zo dat als ik door het bos loop hier, ik juist meer groepjes ouderen zie, die ook amper aan de kant gaan. En de jongeren zijn eigenlijk altijd met 2 of 3 en wachten heel netjes aan de zijkant op smalle paden. Ik denk ook dat ze vaak verkeerd overkomen omdat ze bijvoorbeeld binnen hun studentenhuis van 3 of 4 personen geen afstand (kunnen) houden en ze je dan ook op straat dicht bij elkaar ziet lopen. Bij een stel of gezin met kinderen vinden we dat normaal maar bij een 2-3 jongeren niet, terwijl het net zo goed een huishouden is.
Als ik kijk naar mijn dispuut/ studentenvereniging, dan gaat het meeste toch echt online en op afstand. Er worden bv. wel online feestjes en borrels gehouden waar dan verschillende huizen op inbellen. Ik kan me goed voorstellen dat dit verkeerd overkomt als je er naast komt.

Qua beleid kunnen ze volgens mij het beste de bubbels aanhouden zoals ook in andere landen. Dan behoud je een bepaalde vrijheid, voorkom je eenzaamheid en houd je de besmettingen wel binnen de perken. En ze moeten veel strenger gaan handhaven/ regelgeving maken op bedrijven die willens en wetens hun medewerkers naar kantoor laten komen of dat zelfs eisen terwijl ze prima thuis kunnen werken.
De meeste mensen volgen echt de adviezen wel, alleen met de huidige adviezen kun je inderdaad nog steeds 60 verschillende mensen per maand op bezoek hebben. ze kunnen beter dat aanscherpen dan een avondklok, want dan gaan mensen gewoon door met afspreken maar dan overdag of rond etenstijd.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 12:47

Maar mensen maken elkaar helemaal gek. Als je ziet wat en hoeveel er gedeeld wordt op social media anti corona, anti vaccin ,et allerlei sterke teksten, leuke plaatjes etc, dan is dat voor veel mensen de waarheid en makkelijker te volgen. Het leest als waarheid, mensen vinden dat de makkelijke weg en men wil liever niet persoonlijk geraakt worden. Dus niks inleveren, geen moeite doen etc.

Dingen kosten ook tijd. Ik las heel veel stoere verhalen van mensen die nooit een mondkapje gingen dragen. Dat ze de mensen die dat wel deden maar domme schapen vonden.
Nou, ik zie al weken geen mensen zonder mondkapje in de winkel of bij de huisarts, apotheek, ziekenhuis etc.

En sommige maatregelen slaan ook niet echt ergens op. Na 20:00 mag je geen drank kopen..........Nou, heb ik wel mensen zien inkopen voor een groter gezelschap en voor 20:00. Zo moeilijk is dat niet.

Ik rij 2 weken terug ergens heen op zaterdag avond en zag dat het overal druk was. Maar allemaal vrijstaande huizen met enige afstand.
En zoals ik eerder schreef; Huizen waar volwassen kinderen thuis wonen, soms met aanhang. Je zit zo aan 6 auto's voor de deur.

Of het nou allemaal wel of niet werkt, de benadering is niet voor iedereen geschikt. Veel mensen snappen het niet, geven af op de politiek en zijn bang. Misschien terecht...........de tijd zal het leren.

Maar je doet er weinig tegen. Het gaat er hier vooral om dat ALS die avondklok er komt, wat de gevolgen zijn voor mensen met paarden in pension.

Die situatie is dus voor iedereen anders, maar dat snapt de politiek echt niet. Maar hier steeds weer oordelen over hoe een ander het maar moet doen, want er is zat tijd voor 20:00 vind ik ook te kort door de bocht.

Maar er komen dan verschillen en mensen zullen het op een anatal stallen echt samen moeten gaan oplossen. Er zijn mensen die nu dubbel zo hard werken en kinderen thuis hebben. En er zijn mensen die al even niet kunnen werken. Die kunnen vast iets voor elkaar betekenen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 12:50

Ik liep laatst ook met een deel van mijn huisgenoten (4) over straat, begon een vrouw te schreeuwen dat we afstand moeten houden en overal schijt aan hebben. Want wij werden ook ziek. En wij geven niks om de medemens.

Het baart mij zorgen dat dit gebeurt in een land.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 12:50

Ymor schreef:
Maar zoals jij polarisatie uitlegt heb je het over onderstaande quote.

Gini schreef:
Ik vind de polarisatie die er vaak gebeurt in dergelijke topics altijd zo jammer, langs beide kanten bedoel ik dat.
Je hebt namelijk ook nog mensen die braaf alle regels volgen, maar echt wel eens hun hart willen luchten over 1 bepaalde regel die ze moeilijker of lastiger vinden. Daar moet ook ruimte voor blijven, want dat is ook een vorm van verdraagzaamheid en "er samen voor gaan".

Ik heb daar al eerder op gereageerd. Je geeft daar in aan dat je ook mensen hebt die de regels volgen maar wel mopperen. Maar ik zie hier in dit topic voornamelijk twee kampen, mensen die er het beste van maken en mensen die zich er niet aan gaan houden. En ik vind dat als je van tevoren zegt ik ga dit sowieso niet doen dat je dan alleen maar stemmingmakend bezig bent. Je mag vragen hebben en kritisch zijn maar uiteindelijk moeten we toch doen wat er gedaan moet worden. En wij zijn nu eenmaal niet zelf de mensen die dat beslissen. Als je dat wel wil moet je de politiek in gaan. En tot die tijd kan je vragen stellen maar je moet niet gaan oproepen om de regels niet te volgen.

Dat tweede "kamp" zie ik eigenlijk niet, ik vind dat meer losse enkelingen (twee als ik in de rapte zo even tel). Ik zie wel heel veel mensen waarbij het neerkomt op: 'oliebol, hoe ga ik dat doen als de avondklok om 20 uur of zelfs vroeger ingaat.'

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 12:57

De mensen die hier zeggen dat ze het niet redden, zeggen niet allemaal dat ze zich niet aan de regels willen houden.

Er zullen juist mensen uit de zorg bij zitten die veel te maken hebben met Corona bijv.

Maar steeds maar zeggen dat die mensen het ook moeten oplossen en dat niet zo moeilijk is, oordelen alleen vanuit hun eigen situatie.

Uiteindelijk maak je het de stallen straks moeilijk. Zij krijgen de problemen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 13:00

sureido schreef:
Ik liep laatst ook met een deel van mijn huisgenoten (4) over straat, begon een vrouw te schreeuwen dat we afstand moeten houden en overal schijt aan hebben. Want wij werden ook ziek. En wij geven niks om de medemens.

Nou dat is inderdaad wel heel bizar... Ik vind dat geschreeuw tegen iedereen sowieso ergerlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 13:04

sureido schreef:
Voor jullie ja, maar er zijn genoeg mensen die zich onoverwinnelijk voelen. Die pak je ook niet met de avondklok want die zien de gevaren niet. Je pakt er veel mensen mee die zich al aan de regels hielden en niet de mensen die denken dat bezoek niet uitmaakt, voor hun in ieder geval niet, want jong en gezond.

Veel jongeren volgen persconferenties niet eens meer, ze zijn het beu, hebben geen zin meer erin. Volgen ook NOS etc niet (ik trouwens ook niet meer zo als eerst want die suggestieve koppen als ‘forse stijging, 200 nieuwe gevallen en lichte daling, 200 minder gevallen’ ben ik ook kots beu) dus die mensen zien niet dat een 20-jarige verpleger nog steeds niet kan lopen.

Dus hoe bereik je die?

Via studenten verenigingen, via universiteit, via YouTube, via Instagram (zoals Gommers al goed doet)

Maar daar zie ik nergens iets van terug. Als daar nu eens op ingezet zou worden, dan bereik je die groep. Maar met een avondklok? Nee hoor, gewoon tot 04.00 drinken. Of ‘s middags.

Als mensen zich onoverwinnelijk voelen dan bereik je ze ook niet op youtube of Instagram. Dus het is niet zozeer de overheid die het niet goed doet en niet goed uitlegt, zoals je zelf al noemt is de jeugd het gewoon beu en kijken ze niet meer en interesseert ze het niet. Dus dat ligt niet aan de uitleg, maar aan de onwil om er naar te luisteren.

En de overheid wil helemaal niemand 'pakken', ook zoiets, als of de overheid voor de lol dit soort oplossingen bedenkt, dat vind ik zo een rare mindset.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 13:08

sureido schreef:
Stel dat er nu bewijs ligt dat met een avondklok we bijvoorbeeld, gewoon uit de hoge hoed, pak weg een maand eerder terug weer leuke dingen kunnen doen als in winkels open en misschien wellicht een terrasje, dan zou ik inderdaad zeggen voer maar in die hap.

Maar als het geen duidelijk effect heeft, vind ik het wel een stapje te ver gaan. Zeker nu iedereen zo bang is voor die Britse variant, denk ik niet dat ze het eerder los gaan laten dan wanneer het voorjaar weer komt, avondklok of niet.

Het is uitproberen, niemand heeft garanties, er is geen bewijs. Net zoals de jeugd vraagt om een perspectief te bieden, dat kan niet want men weet niet waar het heen gaat. Het is allemaal geen gesneden koek, te veel variabelen, dus logisch dat men geen % bewijs op tfel kan leggen, perspectief kan geven, het is allemaal ongewis!

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 13:09

Gini schreef:
En dat is dus die "gevaarlijke" polarisatie waarvoor ik in dit topic al waarschuwde. Je kan de bevolking niet indelen in "brave regelvolgers die volop voor iedere maatregel gaan" versus "zij die egoïstisch zijn". Er is nog zoveel tussenin en jezelf vragen stellen bij een bepaalde maatregel of het moeilijk vinden om die maatregel op te volgen, maakt van jou nog geen egoïstische corona-ontkenner.

Hier ben ik het zo mee eens.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 13:10

Jessix schreef:
sureido schreef:

Nou dat is inderdaad wel heel bizar... Ik vind dat geschreeuw tegen iedereen sowieso ergerlijk.

Maar is dat alleen van nu?
Vriendin en ik reden braaf op het ruiterpad in het bos.
Begint er een fietser te tieren tegen ons dat we de fietspaden kapot reden.... tja, wat moet je daar nu mee?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 13:13

Mindim schreef:
sureido schreef:

Dus hoe bereik je die?

Als mensen zich onoverwinnelijk voelen dan bereik je ze ook niet op youtube of Instagram. Dus het is niet zozeer de overheid die het niet goed doet en niet goed uitlegt, zoals je zelf al noemt is de jeugd het gewoon beu en kijken ze niet meer en interesseert ze het niet. Dus dat ligt niet aan de uitleg, maar aan de onwil om er naar te luisteren.

En de overheid wil helemaal niemand 'pakken', ook zoiets, als of de overheid voor de lol dit soort oplossingen bedenkt, dat vind ik zo een rare mindset.

Nou, ik vind de jeugd enorm meevallen.......

Als ik op social media kijk zijn het vooral de 25-60 jarigen die schreeuwen, delen en van alles roepen en oproeren.

Ik vind juist de 20ers enorm meevallen. Ook in de winkels, Je mag niks zeggen, maar het zijn de ouderen die zich al vanaf het begin niet netjes gedragen in de winkels. Niet 1, steeds weer, loop je er tegenaan. Toch samen winkelen, gangpaden blokkeren, tegen je aan lopen, geen afstand houden, mondkapjes niet op of nu maar half, voor de deuren staan praten. En als je heel netjes en voorzichtig wat zegt, krijg je hun mening over alles wel te horen.

Ik heb me daar 1x over uitgelaten en het was iets wat op grote schaal opvallend was.

Heel in het begin liep ik de kruidvat zo in en was het een jonge meid die netjes zei; U moet wel een mandje pakken.
Ik hoor ook dat ze enorm balen, maar ook vanuit hun situatie met studeren, stages lopen etc. Maar niet zo op grote schaal dat zij oproeren.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 13:14

Mindim: Als ze nergens lezen of horen wat er aan de hand is en dat zij ook ziek worden, dan voel je je inderdaad onoverwinnelijk. Als bijvoorbeeld een Stuk tv langs zou gaan op de IC, kijken daar ook veel mensen naar die zich zo voelen. Als de Universiteit mij een mail zou sturen met gevolgen, of de vereniging waar ik bij zit, zou dat ook impact maken. Meer dan een NOS of een persconferentie waar een groot deel niet meer naar kijkt. Het ligt imo dus wel aan de uitleg, het is niet voor niks dat mensen afstand nemen van de regels, sommigen zijn ook gewoon echt onwetend, dan ben je niet meteen een wappie.

Ik vind dat geen rare mindset, het gaat ook niet over dat de overheid dat expres doet om te pesten, het gaat erover dat er mensen zijn die onwetend zijn en doorgaan met bezoek, ook met avondklok, dus imo heeft het dan geen zin. Het heeft meer zin om die groep te bereiken en te zorgen dat ze mee willen doen, net als vorig jaar.

En er zijn natuurlijk mensen die expres oogkleppen ophebben, die bereik je inderdaad niet. Maar ik ken genoeg mensen die oprecht niet weten dat ze zelf ook heel ziek kunnen worden.