Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 20:24

Ik laat me liever vandaag nog vaccineren. Ik ben echt coronamoe en wil weet lekker feesten, leuke dingen doen en op het terras zitten. Dus ja doe mij maar zo snel mogelijk, zodat het leven weer 'normaal' verder kan. Helaas ben ik denk ik pas als laatste aan de beurt. :+

juliedo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 20:30

Die LinkedIn link naar makkelijke uitleg was heel fijn. Ik denk wel dat ik het vaccin zou nemen. Het ziet er helemaal niet zo 'sketchy' uit als velen beweren, vind ik. Zoals al eerder gezegd, het wiel is niet opnieuw uitgevonden, maar veel kennis die er al was is toegepast op de nieuwe situatie en over alle bestanddelen van het vaccin is al heel lang veel bekend.

Ik denk dat de regering iedereen beter zou moeten informeren. Hier in Zwitserland sturen ze bijvoorbeeld voor elke stem (er wordt hier rechtstreeks over wetten gestemd) een folder naar elke stemgerechtigde met informatie over de wet, cijfers van afgelopen jaren, meningen plus argumentatie van alle politieke partijen rond. Ik denk dat zoiets maar dan met informatie over het vaccin wel mensen kan overtuigen het vaccin toch te nemen. Volgens mij zijn er veel mensen die twijfelen, simpelweg omdat ze niet weten waar ze aan toe zijn.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 20:55

Nu niet, ik ben zwanger. Tijdens de periode dat ik borstvoeding geef ook niet, daarna misschien wel. Maar even aankijken hoe de wereld er dan uitziet :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 21:02

Reggledoos schreef:
Als het vaccin zo goed werkt dan hoeven toch alleen de mensen die dat persé willen ingeënt te worden...
Groepsimmuniteit is dan niet van belang in dit geval omdat bv kleine kinderen, die (nog)niet geënt (mogen) worden toch al geen risicogroep vormen

Ook onder risicogroepen zijn mensen die niet geënt mogen worden. En gemiddeld slaat de enting bij 5% niet aan, maar reken maar dat dat bij ouderen en mensen met een slecht immuunsysteem hoger ligt.
Ook nu is groepsimmuniteit dus nodig. Wellicht een lagere vaccinatiegraad dan bij het RVP, maar de 70% (meen ik?) Is nodig.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 21:06

Reggledoos schreef:
Als het vaccin zo goed werkt dan hoeven toch alleen de mensen die dat persé willen ingeënt te worden...
Groepsimmuniteit is dan niet van belang in dit geval omdat bv kleine kinderen, die (nog)niet geënt (mogen) worden toch al geen risicogroep vormen

Ik meen dat het goedgekeurd is vanaf 16 of 18 jaar. Tussen kleine kinderen en 16 jaar zijn toch behoorlijk wat mensen en zeker vanaf 12 jaar worden kinderen actief in de samenleving :)

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 21:13

beert schreef:
Reggledoos schreef:

Ik meen dat het goedgekeurd is vanaf 16 of 18 jaar. Tussen kleine kinderen en 16 jaar zijn toch behoorlijk wat mensen en zeker vanaf 12 jaar worden kinderen actief in de samenleving :)

Edit. Even opgezocht, zowel Moderna als Pfizer hebben (straks?) een testgroep voor 12 tot 17 jaar. Dus nu is het nog vanaf 18 en later mogelijk vanaf 12 jaar.

https://www.nytimes.com/2020/12/02/heal ... ldren.html

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 22:01

Sizzle schreef:
Pien, ik bedoel zo‘n bewijs voor evenementen en concerten. Dat gaat nergens over.
We hebben immers nooit geprobeert om alle doden te voorkomen en is slecht uit economisch en zorgoverbelasting gehandeld. Om dan daarna te doen of iedere ongeente melaats is gaat nergens over.

Hmmm, daar zit iets in.

Zou ik ondernemer in de US of A zijn, zou ik mij ijverig indekken tegen eventuele claims als: 'iemand beweert covid-19 opgelopen te hebben op mijn festival'.
Dan is de moderne variant op het pokkenbriefje zo stom nog niet....

(Koning Willem I bepaalde dat ieder schoolkind zo'n pokkenbriefje moest hebben. Ik heb de mijne nog ergens in een mapje - tante dokter had een fout gemaakt en mijn moeder kreeg 'het stadhuis aan de telefoon'. Toen de ambtenaar begon van 'of ze soms religieuze bezwaren had ('nee, hoezo?') en in de grootste havenstad ter wereld moet iedereen ingeënt zijn' heeft ze aangeboden met kind en al naar het stadhuis te komen....)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 22:28

Aangezien niet iedereen gedekt gaat zijn, ook niet met inenting en ook nog niemand weet hoe lang het überhaupt werkt is het puur populistisch. Dan zou je haast een app met titerwaarden moeten gaan dragen.
Ik neem het pas serieus als ze dan ook gelijk mazelen en polio verplichting meenemen.

Janneke2

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 22:55

En ik denk dat de huisartsen niet zitten te wachten op extra werk in de vorm van pokkenbriefjes voor corona entingen uitschrijven...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 22:58

Lijkt me sowieso niet via HA lopen, eerder dan een soort entingpaspoort zoals bij hep ed. Aangezien vaccinaties meestal via GGD lopen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 23:06

En dan geef je dus even een kopie entingspaspoort bij een online ticket store voor een concert? Gelukkig gaan we dan totaal geen vervalsingen en woeker in de hand werken. Nog briljanter, een app.

Ja noem me negatief, maar daar ga ik niet aan meewerken, dan maar minder ‚vrijheden‘. Ja, ik laat me heus wel enten en nee dat ga ik niet in een app zetten.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 23:08

Oh dat ben ik volledig met je eens hoor sizzle, ik zie het ook nog niet gebeuren. Hoewel festivals zelf mogen bepalen natuurlijk. Praktisch lijkt het me vrij ingewikkeld worden.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 23:11

Bij landen die alles gedaan hebben door strikte quarantaine (china, NZ, Aus) ben ik prima bereid om ze mijn stempeltje te laten zien.
Maar niet uit commercieel geneuzel binnen het vaste land die het feitelijk de reet zal roesten hoeveel mensen dood gaan, zolang ze maar geen ic plek bezet houden.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 23:14

Sizzle schreef:
En dan geef je dus even een kopie entingspaspoort bij een online ticket store voor een concert? Gelukkig gaan we dan totaal geen vervalsingen en woeker in de hand werken. Nog briljanter, een app.

Ja noem me negatief, maar daar ga ik niet aan meewerken, dan maar minder ‚vrijheden‘. Ja, ik laat me heus wel enten en nee dat ga ik niet in een app zetten.

Je hebt toch ook gewoon concerttickets :+

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 23:17

Sizzle schreef:
Bij landen die alles gedaan hebben door strikte quarantaine (china, NZ, Aus) ben ik prima bereid om ze mijn stempeltje te laten zien.
Maar niet uit commercieel geneuzel binnen het vaste land die het feitelijk de reet zal roesten hoeveel mensen dood gaan, zolang ze maar geen ic plek bezet houden.

Daarmee bedoel je veel Europese landen ?

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 23:34

Blue_Eyes schreef:
Je geeft je mening, houdt vol dat je gelijk hebt, maar toont dat vervolgens nergens mee aan. Dat is inderdaad een zwaktebod én erg typisch wat al die complotwappies doen.

Zal het je nog sterker vertellen.
Over 5 weken is het 2 jaar geleden dat mijn man een virus uit het ziekenhuis heeft meegenomen naar huis.
Is 1 dag thuis geweest en lag toen alweer in het ziekenhuis.
In quarantaine.
Wisten niet wat het was.
Dochter had het na 2 dagen ook.
Ik vertrouwde het niet dus ben al 2 jaar bezig hiermee.
Nu weet ik wat het was.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 23:38

loriene schreef:
Blue_Eyes schreef:
Je geeft je mening, houdt vol dat je gelijk hebt, maar toont dat vervolgens nergens mee aan. Dat is inderdaad een zwaktebod én erg typisch wat al die complotwappies doen.

Zal het je nog sterker vertellen.
Over 5 weken is het 2 jaar geleden dat mijn man een virus uit het ziekenhuis heeft meegenomen naar huis.
Is 1 dag thuis geweest en lag toen alweer in het ziekenhuis.
In quarantaine.
Wisten niet wat het was.
Dochter had het na 2 dagen ook.
Ik vertrouwde het niet dus ben al 2 jaar bezig hiermee.
Nu weet ik wat het was.

Wat dan ??

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 23:42

Wat denk je zelf.
Zal je een tip geven.
Heel veel mensen hebben dezelfde symtomen op dit moment.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 00:25

loriene schreef:
Wat denk je zelf.
Zal je een tip geven.

Covid-19 is niet het enige virus die deze symptomen geeft hoor.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 00:39

loriene schreef:
Wat denk je zelf.
Zal je een tip geven.

Dat is vrij normaal toch als je bent besmet met dezelfde ziekte?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 00:43

Je man liep 2jaar geleden een luchtwegvirus op in het zkh en nu ben je overtuigd dat dat covid-19 moet zijn geweest? Is dat wat je probeert te zeggen?

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 00:51

Askja schreef:
loriene schreef:

Let maar op dat komt nog wel!
Niet met een pistool op je hoofd maar ze bedenken wel wat.

Ja, inderdaad kan het er op een gegeven moment op neer komen dat je moet aantonen gevaccineerd te zijn om naar grote evenementen en festivals te kunnen, of naar het buitenland. Dan nog wordt het vaccin je niet opgedrongen, je hebt dan nog steeds de keuze om niet te vaccineren. Om anderen te beschermen heeft dat alleen wel als consequentie dat je misschien wat leuke dingen misloopt.

Ik kan je nu alvast beloven dat als dit echt gaat gebeuren dat er binnen no-time 'documenten' worden nagemaakt die aantonen dat iemand gevaccineerd is. Of dat nu wel of niet echt is gebeurt.
Als er ongelijkheid hierover gaat bestaan dan wordt die ongelijkheid weer gelijkgetrokken door die nepcertificaten of hoe ze dat ook willen gaan doen qua aantonen off iemand gevaccineerd is. En geloof me, die dingen worden HEEL goed nagemaakt. En uiteindelijk zal het zn waarde verliezen. Handhaven heeft geen zin en het is pure discriminatie.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 01:04

Maar ze kunnen alle gevaccineerden toch aflezen aan hun chip die in is gebracht met de enting? :')

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 01:04

Jullie denken dat ik een complotwappie ben maar dat ben ik niet. Dom ben ik ook niet. Verder zeg ik er niets over. Gewoon doen wat de overheid zegt en het vaccin nemen. Wij nemen hem zeker niet. Verder heb ik hier wel genoeg gezegd. Voor degenen die twijfelen denk goed na.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 01:06

loriene schreef:
Jullie denken dat ik een complotwappie ben maar dat ben ik niet. Dom ben ik ook niet. Verder zeg ik er niets over. Gewoon doen wat de overheid zegt en het vaccin nemen. Wij nemen hem zeker niet. Verder heb ik hier wel genoeg gezegd. Voor degenen die twijfelen denk goed na.

Misschien iets duidelijker formuleren wat je bedoelt met “denk eens goed na”. En “dezelfde symptomen” ik snap niet welke conclusie ik eruit moet trekken.