Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Reggledoos schreef:Als het vaccin zo goed werkt dan hoeven toch alleen de mensen die dat persé willen ingeënt te worden...
Groepsimmuniteit is dan niet van belang in dit geval omdat bv kleine kinderen, die (nog)niet geënt (mogen) worden toch al geen risicogroep vormen
Reggledoos schreef:Als het vaccin zo goed werkt dan hoeven toch alleen de mensen die dat persé willen ingeënt te worden...
Groepsimmuniteit is dan niet van belang in dit geval omdat bv kleine kinderen, die (nog)niet geënt (mogen) worden toch al geen risicogroep vormen
beert schreef:Reggledoos schreef:Als het vaccin zo goed werkt dan hoeven toch alleen de mensen die dat persé willen ingeënt te worden...
Ik meen dat het goedgekeurd is vanaf 16 of 18 jaar. Tussen kleine kinderen en 16 jaar zijn toch behoorlijk wat mensen en zeker vanaf 12 jaar worden kinderen actief in de samenleving
Sizzle schreef:Pien, ik bedoel zo‘n bewijs voor evenementen en concerten. Dat gaat nergens over.
We hebben immers nooit geprobeert om alle doden te voorkomen en is slecht uit economisch en zorgoverbelasting gehandeld. Om dan daarna te doen of iedere ongeente melaats is gaat nergens over.
Sizzle schreef:En dan geef je dus even een kopie entingspaspoort bij een online ticket store voor een concert? Gelukkig gaan we dan totaal geen vervalsingen en woeker in de hand werken. Nog briljanter, een app.
Ja noem me negatief, maar daar ga ik niet aan meewerken, dan maar minder ‚vrijheden‘. Ja, ik laat me heus wel enten en nee dat ga ik niet in een app zetten.
Sizzle schreef:Bij landen die alles gedaan hebben door strikte quarantaine (china, NZ, Aus) ben ik prima bereid om ze mijn stempeltje te laten zien.
Maar niet uit commercieel geneuzel binnen het vaste land die het feitelijk de reet zal roesten hoeveel mensen dood gaan, zolang ze maar geen ic plek bezet houden.
Blue_Eyes schreef:Je geeft je mening, houdt vol dat je gelijk hebt, maar toont dat vervolgens nergens mee aan. Dat is inderdaad een zwaktebod én erg typisch wat al die complotwappies doen.
loriene schreef:Blue_Eyes schreef:Je geeft je mening, houdt vol dat je gelijk hebt, maar toont dat vervolgens nergens mee aan. Dat is inderdaad een zwaktebod én erg typisch wat al die complotwappies doen.
Zal het je nog sterker vertellen.
Over 5 weken is het 2 jaar geleden dat mijn man een virus uit het ziekenhuis heeft meegenomen naar huis.
Is 1 dag thuis geweest en lag toen alweer in het ziekenhuis.
In quarantaine.
Wisten niet wat het was.
Dochter had het na 2 dagen ook.
Ik vertrouwde het niet dus ben al 2 jaar bezig hiermee.
Nu weet ik wat het was.
Askja schreef:loriene schreef:
Let maar op dat komt nog wel!
Niet met een pistool op je hoofd maar ze bedenken wel wat.
Ja, inderdaad kan het er op een gegeven moment op neer komen dat je moet aantonen gevaccineerd te zijn om naar grote evenementen en festivals te kunnen, of naar het buitenland. Dan nog wordt het vaccin je niet opgedrongen, je hebt dan nog steeds de keuze om niet te vaccineren. Om anderen te beschermen heeft dat alleen wel als consequentie dat je misschien wat leuke dingen misloopt.
loriene schreef:Jullie denken dat ik een complotwappie ben maar dat ben ik niet. Dom ben ik ook niet. Verder zeg ik er niets over. Gewoon doen wat de overheid zegt en het vaccin nemen. Wij nemen hem zeker niet. Verder heb ik hier wel genoeg gezegd. Voor degenen die twijfelen denk goed na.