[pol] Wat was jouw uitslag van de Corona test?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat was de uitslag van jouw test?

Positief
100 (11%)
Negatief
754 (88%)

Totaal aantal stemmen: 854

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 19:08

anne_bento schreef:
Ik heb de huisarts gebeld omdat mn longen vandaag voelde alsof ze in de brand staan en waar ik normaal zo 3 uur wandel lukte nu een kwartiertje nieteens.. moet vanmiddag weer laten testen, toch eerst Corona uitsluiten. Zijn er anderen die 2x kort op elkaar getest zijn en 2e keer positief was?

Collega van mij. Donderdag negatief getest en vrijdag positief.

Sheran

Re: [pol] Wat was jouw uitslag van de Corona test?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 19:10

Waarom was ze 2x getest?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-20 20:00

Toen ik dit topic startte was het aantal positief geteste heel lang 4% en nu inmiddels 10%. Dat is best schokkend. Ik hoop dat de lockdown dat nummer weer snel omlaag brengt.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 20:01

Sheran schreef:
Waarom was ze 2x getest?

Hij :+

Hij had zit donderdag laten testen omdat die klachten had, toen dus negatief. Vrijdag kreeg die een bericht dat die in contact was geweest met een positief persoon, dus is die opnieuw aangesloten bij onze teststraat en toen was die dus positief.

NoorWJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 16:38

Ik ben gelukkig negatief getest! Duurde maar een kleine 12 uur, super fijn.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 17:17

NoorWJ schreef:
Ik ben gelukkig negatief getest! Duurde maar een kleine 12 uur, super fijn.

Gelukkig!!
Ik wacht nu 22 uur, hoop vandaag nog wel de uitslag te krijgen

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 22:14

Ik had de uitslag in 20 uur
Negatief gelukkig

JackenJill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 10:35

Levita schreef:
Sheran schreef:
Sterkte Levita! Ik ken ook véél mensen die er volledig ongeschonden doorheen zijn gekomen, ik duim voor je dat dat bij jou ook zo is :(:). Ze beschreven inderdaad wel de angst die je nu hebt...
Weet je hoe je eraan bent gekomen?

Dankjewel!

Ik loop stage bij een fysio praktijk en daar moet ik het opgelopen hebben. Mijn stagebegeleider reageerde nu als een zak hooi. Hij wilde niet dat de praktijk gezien werd als een besmettingshaard, terwijl ik het van een patient gekregen moet hebben. Ik kom nergens anders en mijn man ook niet. Ik heb sinds een maand geen paard meer dus op stal kom ik ook niet meer.

Hoi Levita, mag ik vragen of jullie op je stagebedrijf ook mondkapjes dragen? Ik werk namelijk ook op een fysiotherapie praktijk, bij ons nog geen enkele besmetting gelukkig maar wij houden ook echt veel rekening met waar mogelijk afstand en we dragen constant medische mondkapjes. Ik had zo gehoopt dat dit voldoende zou zijn...

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 10:41

JackenJill schreef:
Hoi Levita, mag ik vragen of jullie op je stagebedrijf ook mondkapjes dragen? Ik werk namelijk ook op een fysiotherapie praktijk, bij ons nog geen enkele besmetting gelukkig maar wij houden ook echt veel rekening met waar mogelijk afstand en we dragen constant medische mondkapjes. Ik had zo gehoopt dat dit voldoende zou zijn...

Ja wij droegen ook mondkapjes. Helaas geen medische, echt stom van mezelf. Gisteren de GGD gesproken en onze praktijk is gevestigd in een sportschool, de sportschool is een besmettingshaard. Heel veel meldingen zijn daar vandaan gekomen. Ik heb elke keer alles gedesinfecteerd als ik iets aangeraakt heb, maar helaas toch opgelopen. Kun je geen handschoenen erbij aandoen? Dat zou ook al veel schelen denk ik.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 10:48

En dit is de reden dat ik al 8 weken niet naar fysio durf terwijl het eigenlijk heel hard nodig is.

De contacten zijn daar zo wisselend én fysiek én in kleine kamertjes waar in de loop van de dag een man of 20 steeds een half uur is.

Ik durf het echt niet. (Risicogroep)

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 10:54

Femke_Tweety schreef:
En dit is de reden dat ik al 8 weken niet naar fysio durf terwijl het eigenlijk heel hard nodig is.

De contacten zijn daar zo wisselend én fysiek én in kleine kamertjes waar in de loop van de dag een man of 20 steeds een half uur is.

Ja ik snap je wel als je een risicogroep bent. Overigens ben ik waarschijnlijk besmet door iemand uit de sportschool en niet door een patient. Maar zeker weten doe je nooit. Er kwamen hier ook patienten binnen zonder mondkapje en verkouden. Dan vraag je of ze willen vertrekken vanwege de verkoudsheidsklachten en dan krijg je de opmerking, maar ik heb geen koorts hoor.

Ik weet niet waarvoor je fysio nodig hebt? Wellicht dat de fysio online met je dingen kan doornemen?

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 11:35

Levita schreef:
Femke_Tweety schreef:

Ja ik snap je wel als je een risicogroep bent. Overigens ben ik waarschijnlijk besmet door iemand uit de sportschool en niet door een patient. Maar zeker weten doe je nooit. Er kwamen hier ook patienten binnen zonder mondkapje en verkouden. Dan vraag je of ze willen vertrekken vanwege de verkoudsheidsklachten en dan krijg je de opmerking, maar ik heb geen koorts hoor.

Ik weet niet waarvoor je fysio nodig hebt? Wellicht dat de fysio online met je dingen kan doornemen?

Veel mensen hebben de gehele winter last van een snotneus en niezen. Of zijn chronisch verkouden....

Ik ook en zolang het "bekende klachten" zijn, doe en kom ik gewoon overal. Alleen als er bijvoorbeeld keelpijn bij komt, dan laat ik me testen.

Maar met een snotneus ga ik gewoon overal naar toe. Ga geen 365 dagen mijzelf opsluiten omdat ik 365 dagen verkouden ben..

pumpina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 12:20

Ik wacht nu bijna 24 uur op de uitslag.. Ik hoop nu wel echt dat ie snel komt, zou graag nog naar paardlief gaan vandaag. Als ik negatief test dan natuurlijk haha.

Nog andere bokkers die in afwachting zijn?

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 12:51

mvdende schreef:
Veel mensen hebben de gehele winter last van een snotneus en niezen. Of zijn chronisch verkouden....

Ik ook en zolang het "bekende klachten" zijn, doe en kom ik gewoon overal. Alleen als er bijvoorbeeld keelpijn bij komt, dan laat ik me testen.

Maar met een snotneus ga ik gewoon overal naar toe. Ga geen 365 dagen mijzelf opsluiten omdat ik 365 dagen verkouden ben..

Deze patiënt was de week daarvoor niet verkouden en nu ineens wel. Regel is dan dat je je laat testen en thuis blijft. Zeker als je bij een fysio komt die geen 1,5 meter afstand kan houden en dan hoor je je op zijn minst een mondkapje te dragen.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 14:25

pumpina schreef:
Ik wacht nu bijna 24 uur op de uitslag.. Ik hoop nu wel echt dat ie snel komt, zou graag nog naar paardlief gaan vandaag. Als ik negatief test dan natuurlijk haha.

Nog andere bokkers die in afwachting zijn?

Yep al 42 uur aan het wachten... klachten nemen enorm toe, de huisarts wil dat ik ongeacht de uitslag straks langskom om mn longen te checken

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 17:43

Gisteren laten testen om 10.00 en vandaag om 14.00 uitslag en weer negatief. Had een gelijk ook niet anders verwacht door mijn zwangerschap ben ik nu al een paar maanden verkouden en ga maandag naar de huisarts en wou dit alvast uitsluiten. Ook omdat wij met kerst naar mijn schoonouders gaan en mijn schoonmoeder valt ook in de risicogroep. Dus wou het voor haar ook even zeker weten dat het goed is.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 18:08

Wat fijn!! Gelukkig maar. En je hebt mazzel zo snel de uitslag. Ik zit nu bijna op 48 uur.. heel irritant dit. Ondertussen wel naar de huisarts geweest en medicijnen gehad, dus hopelijk wel snel wat fitter

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 23:18

Ik had woensdag een test om 14u en om 21.30 had ik al de uitslag. Gelukkig negatief.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 01:08

Ik ga morgen weer voor een test, maar ben sinds de vorige keer verhuisd. De nieuwe testlocatie is binnen. Ik vind dat wel apart, is dat wel veilig? Hadden jullie dat ook?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 08:32

Sheran schreef:
Ik ga morgen weer voor een test, maar ben sinds de vorige keer verhuisd. De nieuwe testlocatie is binnen. Ik vind dat wel apart, is dat wel veilig? Hadden jullie dat ook?

Hier is het altijd al binnen geweest. Ik vind het ook niks maar wat ik hoor wijzen ze goed op afstand.

JackenJill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 10:31

Levita schreef:
JackenJill schreef:

Ja wij droegen ook mondkapjes. Helaas geen medische, echt stom van mezelf. Gisteren de GGD gesproken en onze praktijk is gevestigd in een sportschool, de sportschool is een besmettingshaard. Heel veel meldingen zijn daar vandaan gekomen. Ik heb elke keer alles gedesinfecteerd als ik iets aangeraakt heb, maar helaas toch opgelopen. Kun je geen handschoenen erbij aandoen? Dat zou ook al veel schelen denk ik.

Jammer dat jullie geen medische mondkapjes gekregen hebben. Mijn werkgever is hier heel streng in. We moeten ze op de correcte manier gebruiken. Patiënten dragen ook mondkapjes, eigen handdoeken mee, handen desinfecteren, wij maken alles 100 keer per dag schoon. We hebben veel kwetsbare patiënten en eigenlijk voelt het merendeel zich veilig bij ons. Ik train mensen met copd (ernstige variant) en iedereen is zo blij dat ze gewoon mogen blijven komen.
Zonde dat het op jouw stageplek minder goed geregeld is...

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 12:30

lenaa_tje schreef:
Sheran schreef:

Hier is het altijd al binnen geweest. Ik vind het ook niks maar wat ik hoor wijzen ze goed op afstand.

Ben ik dus niet de enige :) Ik ben inderdaad niet bij andere mensen in de buurt geweest tijdens het testen, maar het voelt toch vreemder dan buiten. Maar goed, als er heel veel besmettingen uit teststraten komen hadden we het vast wel gehoord.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 12:33

Ja dat denk ik ook, ik weet dus niet beter hier is nog maar net een auto straat geopend.

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 12:37

Ik ben ook binnen getest en voelde mij er niet onveilig. Er werd echt ruim afstand gehouden en ik heb nog geen 10 seconden in de rij gestaan.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 13:02

Ben net getest, ook binnen, maar er was niks te doen. Ik ben dus, behalve bij de ggd medewerkers, bij niemand in de buurt geweest.
Ik moet zeggen dat het deze keer (nog) minder vervelend was dan vorige keer in een autoteststraat. Volgens de medewerker van daarnet omdat ze recht van voren kunnen testen en dus beter zien waar ze dat stokje in je keel "proppen"
Nu afwachten....