Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 14:32

Geweldig grote opkomsten bij de demonstraties in Amsterdam Groningen en Enschede , wel 400 man in totaal!!!
Tot zover de principieel anti 1.5 meter tokkies. Allemaal aan het strand of terrasje , wanneer je dan toch zo principieel bent dan sta je daar ook, niet dus.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 14:47

Karl66 schreef:
Het probleem aan dat soort beweringen als die van die Sanne is dat ze van ziek worden je eigen schuld maken. Want als jij nou maar netjes gezond had geleefd volgens haar regeltjes, dan zou je namelijk nooit ziek zijn geworden. Het is te vergelijken met mensen die zeggen dat het hebben van een ziekte een strijd is, daarmee implicerend dat als je sterft of invalide wordt, dat het je eigen schuld is, want je hebt niet hard genoeg gestreden. Dat soort zaken is gewoon een hele foute vorm van victim blaming.

Dank je wel Karl, dat is precies waarom ik altijd even een emmertje nodig heb :r en jij verwoord precies waar mijn pijnpunt ligt bij die mensen.

Mijn vriendin was 37 jaar en op haar sterfbed vertelde ze dat dit het moeilijkste voor haar was aan het moeten dood gaan. Dat er mensen zijn die dachten dat ze niet genoeg gevochten had. "Wat the fiets", zei ze letterlijk, ik moet twee kinderen van 7 en 2 jaar achterlaten. Ik heb alles gedaan en ondergaan wat maar mogelijk was alleen al om , al was het maar een dag, langer bij mijn kinderen te zijn. Dat is toch vreselijk als je op je sterfbed daar zo verdrietig om bent. Hele nare mensen vind ik het die dit bezigen! :r

Jildau

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 16:23

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 16:25

Jildau schreef:
Wat zeggen jullie hier dan van? Ben ik wel nieuwsgierig naar..

https://www.volkskrant.nl/wetenschap/ho ... ~b183cdef/

Prima toch als het niet heeft geholpen? Het is in ieder geval geprobeerd. Niemand heeft zich kunnen voorbereiden op dit virus. Ineens was het er en verspreidde het zich snel. Dan probeer je veel dingen. Wat zou het probleem moeten zijn van winkelwagentjes die onnodig schoon zijn gemaakt? :)
Laatst bijgewerkt door Cinderella op 02-08-20 16:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 16:26

Jildau schreef:

Ja, eens. Ik snap wel dat ze het deden hoor, publieksdruk, je wil laten zien dat je alles doet. Plus er was nog zoveel onbekend destijds. Maar echt zinvol is het niet geweest. Daarom zijn de meeste winkels er intussen ook wel mee gestopt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 16:34

bigone schreef:
Geweldig grote opkomsten bij de demonstraties in Amsterdam Groningen en Enschede , wel 400 man in totaal!!!
Tot zover de principieel anti 1.5 meter tokkies. Allemaal aan het strand of terrasje , wanneer je dan toch zo principieel bent dan sta je daar ook, niet dus.

Ik ben benieuwd of er nog bokkers bij waren :+

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 16:35

Jildau schreef:

Het maakt het makkelijker om aantal klanten in de winkel te controleren (want iedereen krijgt een karretje, en geen karretje is niet naar binnen) en het heeft een arbeidsplaats opgelevert. Hoewel het schoonmaken zelf dan geen effect heeft, er zitten andere positive kanten aan en het schoonmaken was/is goed excuus om mensen mee te krijgen.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 16:37

Cinderella schreef:
Jildau schreef:

Prima toch als het niet heeft geholpen? Het is in ieder geval geprobeerd. Niemand heeft zich kunnen voorbereiden op dit virus. Ineens was het er en verspreidde het zich snel. Dan probeer je veel dingen. Wat zou het probleem moeten zijn van winkelwagentjes die onnodig schoon zijn gemaakt? :)

Tot op zekere hoogte heeft het hier wel geholpen. Sinds jaren heb ik geen griep gehad dit jaar. De voorgaanden 2 jaren zat ik zeker met griep bij de huisarts en de laatste keer zelfs op de Huisartsenpost op zondag avond want ik kreeg geen lucht meer.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 16:51

Jildau schreef:

Fijn bericht! Dat maakt het poetsen ook wat relaxter want all dat poetsen en daarna desinfecteren is heftig. Ik blijf het doen hoor, want is verplicht protocol, maar na dit bericht voelt het relaxter!

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 16:53

Cinderella schreef:
Jildau schreef:

Ik snap hierdoor wel dat mensen gaan twijfelen aan maatregelen als het achteraf onzin blijkt te zijn.. Hier doen nog heel veel supermarkten het wel en ben wel benieuwd of dat nu dan ook gaat stoppen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 17:05

Er is een nieuw virus. We weten nog niet precies hoe we het moeten beteugelen, maar we weten wel dat dat virus een gigantische aanslag op de gezondheidszorg levert. Op dat moment moet je met maatregelen komen en als je te weinig maatregelen neemt, dan weet je dat je gezondheidszorg de druk niet aan kan. Dus blijkt achteraf dat naast de zinnige regels er ook een aantal waren die niks hebben opgeleverd. Tja, dan kan je dat natuurlijk als reden opvoeren waarom je de maatregelen onzin vindt, maar dan ben je dus vooral op zoek naar redenen om het onzin te kunnen vinden...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 17:19

Karl66 schreef:
Er is een nieuw virus. We weten nog niet precies hoe we het moeten beteugelen, maar we weten wel dat dat virus een gigantische aanslag op de gezondheidszorg levert. Op dat moment moet je met maatregelen komen en als je te weinig maatregelen neemt, dan weet je dat je gezondheidszorg de druk niet aan kan. Dus blijkt achteraf dat naast de zinnige regels er ook een aantal waren die niks hebben opgeleverd. Tja, dan kan je dat natuurlijk als reden opvoeren waarom je de maatregelen onzin vindt, maar dan ben je dus vooral op zoek naar redenen om het onzin te kunnen vinden...

Met bovenstaande heb ik totaal geen moeite. Wel heb ik moeite dat de ene viroloog hartstochtelijke filmpje post tot en met meten van longcapaciteit tijdens allerlei activiteiten waarin hij alle argumenten aanvoert om mondkapjes wel te gebruiken want helpt en de andere het tegen over gesteld doet.
In Frankrijk is het verplicht in binnenruimte en elke discussie hierover bij mijn toeristen (nl) kap ik af met:" het maakt me niet uit wat je er van vindt, het maakt me niet uit of je het opvolgt, maar hier wordt gehandhaafd en je minimale bekeuring is 135 euro". Ik heb je goed geïnformeerd, per mail en per whattsapp en mondeling dus mij heb je er niet mee }>

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 17:39

Jildau: je kan toch niet altijd van tevoren weten of achteraf zal blijken dat het werkt?

Er moest een beleid gemaakt worden op bijzonder weinig info. Alles schoonmaken leek erg zinvol. Dat het achteraf niet zo zinvol blijkt als dat het leek... tja. Misschien beetje verspilde moeite, maar meer hebben we er niet van geleden :7

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 18:00

Ik heb ook wel steeds meer het idee dat het via oppervlakken niet echt verspreid en eigenlijk is dat wel goed nieuws als ik dat zo lees! Nu hoef je ook niet constant na te denken wat je aanraakt. Tuurlijk ben ik wel heel voorzichtig en ontsmet en was ik mijn handen nog regelmatig.

Mensen van Viruswaanzin zal ik mij maar niet te veel meer over uiten. Het is toch een bepaald type mens die er misschien niet iets aan kan doen om op zo'n manier te denken. Ik vraag mij wel af wat het beeld is van ziekten bij die mensen in het algemeen. Je zou dan ook zeggen dat die veel ziekten afschuiven als het valt wel mee. Ook als je nog nooit een zware griep hebt gehad zeg je dat misschien al sneller. Ik zag hier een bericht van bokker Jildau die corona heel zwaar heeft beleefd en nog nooit een zware griep heeft gehad dus je dan inderdaad het moeilijk kunt vergelijken of het nou echt zwaar is. Ik denk sowieso inderdaad dat het niet onderschat moet worden omdat er hier echt wel meer mensen aan overlijden dan de griep en er ook meer schade ontstaat dan alleen de griep.

Zelf heb ik 1 keer zulke erge griep gehad wat ook wat op de longen aansloeg en ik ben nog nooit zo ziek geweest als toen. Ik verwacht het dus zo ook een beetje te beleven. Ik was ook pas echt weer beter na 4 weken. Had hoge koorts , griep , oorontsteking , voorstadium bronchitis heel erg verkouden en kon alleen maar liggen. Eten bleef niet meer binnen en mijn ribben waren helemaal zichtbaar geworden. Gelukkig vroeg bij de bronchitis en met medicatie goed te behandelen. Maar de steken in mijn rug waren heel pijnlijk met ademhalen. Liggen ging op den duur niet meer kon alleen zittend slapen dus mijn slaap was ook behoorlijk verstoord. Daarna echt wel even mijn longinhoud weer op moeten bouwen. Conditie was compleet weg.....

Vorig jaar ook nog een zware griep gehad met een ontsteking in mijn lijf. Daar had ik toen een best hoge hartslag bij en dat kwam ook door een simpele fikse oorontsteking. Gevolg piep in het oor ontwikkeld. Maar wel minder ziek als de eerste keer. Ook daar al wel 2 weken kwijt en conditie weg.

Nu ben ik nog sceptisch of het daar mee te vergelijken valt maar als je inderdaad nog nooit een zware griep hebt gehad kan corona heel zwaar en rauw op je dak vallen. Ook niet gek dat aan de griep mensen overlijden ik kon het nog maar net uithouden soms voor mijn idee. Iemand die al op leeftijd is houd dat echt niet vol.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 18:05

Ik heb ooit eens longontsteking gehad. Ook geen pretje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 18:11

Jildau schreef:
Jildau schreef:

Ik snap hierdoor wel dat mensen gaan twijfelen aan maatregelen als het achteraf onzin blijkt te zijn.. Hier doen nog heel veel supermarkten het wel en ben wel benieuwd of dat nu dan ook gaat stoppen.

Ik snap dat eigenlijk niet. Ze hebben nooit ontkend dat ze nog niet zoveel wisten omdat het een nieuw virus is. Dit heeft toch niemand geschaad? Hier zijn alle supermarkten en winkels al lang gestopt met karretjes schoonmaken. Ik deed het altijd zelf nog, maar daar ga ik misschien maar eens mee ophouden dan.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 18:22

purny schreef:

Longontsteking overlijden ook veel mensen aan. Ook die kan je niet vergelijken met griep :+

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 19:30

Marie_Anne schreef:
Jildau schreef:

Ik snap dat eigenlijk niet. Ze hebben nooit ontkend dat ze nog niet zoveel wisten omdat het een nieuw virus is. Dit heeft toch niemand geschaad? Hier zijn alle supermarkten en winkels al lang gestopt met karretjes schoonmaken. Ik deed het altijd zelf nog, maar daar ga ik misschien maar eens mee ophouden dan.

Hier zijn dus lang niet alle winkels daarmee gestopt. Veel supermarkten doen het nog steeds en ik vind dat schijnveiligheid. Ik doe het wel gewoon zonder zeuren en bedank de medewerker gewoon vriendelijk voor het aangeven van een karretje maar ik denk bij mezelf wel van sjongejonge..

Zebrastreep: Ik heb corona dus juist niet als heel erg ervaren. Het was wel heel rot en hoef het niet weer maar er zijn genoeg mensen zoals ik die er niet voor naar de IC's hoeven. Gelukkig ook maar! Misschien dat ik er daarom anders over denk.. Ik weet het niet. Neemt niet weg dat ik toen wel heel bang was hoor.. Had natuurlijk geen idee hoe het zou verlopen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 19:40

Marie_Anne schreef:
Jildau schreef:

Hier zijn dus lang niet alle winkels daarmee gestopt. Veel supermarkten doen het nog steeds en ik vind dat schijnveiligheid. Ik doe het wel gewoon zonder zeuren en bedank de medewerker gewoon vriendelijk voor het aangeven van een karretje maar ik denk bij mezelf wel van sjongejonge..

Zebrastreep: Ik heb corona dus juist niet als heel erg ervaren. Het was wel heel rot en hoef het niet weer maar er zijn genoeg mensen zoals ik die er niet voor naar de IC's hoeven. Gelukkig ook maar! Misschien dat ik er daarom anders over denk.. Ik weet het niet. Neemt niet weg dat ik toen wel heel bang was hoor.. Had natuurlijk geen idee hoe het zou verlopen.[/quote]

In ieder geval erg fijn dat het geen ic opname was. Dat is het juist je weet het verloop niet. Maar nu begon de zware griep bij mij de eerste week ook nog wel rustig en de tweede weken kwamen er wat gekke dingetjes bij of een ontsteking in een orgaan. Dus ook bij normale griep kan het heel raar lopen soms. Alleen minder besmettelijk altijd als ik zoiets heb is er thuis niemand anders ziek

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 20:04

purny schreef:

Ik een dubbele. Alleen had ik het de eerste dagen niet door en stond met mijn stomme hoofd gewoon in de sportschool.
Het viel me wel op dat ik minder lucht kreeg, maar ik heb al chronische bronchitis dus dat was niet zo heel vreemd :+
Tot ik buiten liep en opeens heel warm werd en wit weg trok, bleek ik gewoon met bijna 39 graden koorts te lopen :=
Het heeft maanden geduurd voordat ik weer op conditie was.

Offtopic trouwens :o Excusez le moi.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 20:15

Zebrastreep: Mijn vriend was ook niet ziek en we wonen samen. Ik heb tot ik ziek werd gewoon gewerkt en m'n collega's hebben het niet gehad. Buurvrouw van m'n schoonouders werkt in de zorg en heeft het daar opgelopen, haar man en kinderen nergens last van en negatief getest. Zelfs mensen op de IC waarvan de partner nergens last van heeft dus dat is met corona net zo goed wel zo.

Ik weet niet of corona of de griep besmettelijker is. Wel interessant om te weten..

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 21:15

Jildau schreef:
Zebrastreep: Mijn vriend was ook niet ziek en we wonen samen. Ik heb tot ik ziek werd gewoon gewerkt en m'n collega's hebben het niet gehad. Buurvrouw van m'n schoonouders werkt in de zorg en heeft het daar opgelopen, haar man en kinderen nergens last van en negatief getest. Zelfs mensen op de IC waarvan de partner nergens last van heeft dus dat is met corona net zo goed wel zo.

Ik weet niet of corona of de griep besmettelijker is. Wel interessant om te weten..

Ik las ook al vaker dat mensen in hetzelfde huis niet ziek werden / worden wat ik ook wel heel interessant vindt hoe dat nu kan. Wie weet hoe vaak je het misschien al heb ingeademd maar er niks gebeurd of dat het lijf het onschadelijk heeft gemaakt. Net zoiets als dat je een paar keer per dag kanker krijgt maar het lijf het direct vernietigd. Vind sws heel bijzonder wat een lijf allemaal kan ook mensen die dit virus goed doorlopen dat een lijf instaat is eigen antistoffen te ontwikkelingen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 21:18

Covid 19 is duidelijk besmettelijker dan de seizoensgriep; zonder maatregelen ligt de besmettelijkheid van sezoensgriep rond de R=1,3 (dus 1 persoon met griep besmet gemiddeld 1,3 andere persoon), die van Covid-19 volgens Chinees onderzoek tussen 2,4 en 3,85.
bron en bron

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 21:21

Zebrastreep schreef:
Jildau schreef:

Ik las ook al vaker dat mensen in hetzelfde huis niet ziek werden / worden wat ik ook wel heel interessant vindt hoe dat nu kan. Wie weet hoe vaak je het misschien al heb ingeademd maar er niks gebeurd of dat het lijf het onschadelijk heeft gemaakt. Net zoiets als dat je een paar keer per dag kanker krijgt maar het lijf het direct vernietigd. Vind sws heel bijzonder wat een lijf allemaal kan ook mensen die dit virus goed doorlopen dat een lijf instaat is eigen antistoffen te ontwikkelingen.

Dat noem je dan geen kanker gok ik.. dit klinkt voor mij ingeval vreemd dus als je hier een bron bij hebt.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 21:23

Blue_Eyes schreef:
Covid 19 is duidelijk besmettelijker dan de seizoensgriep; zonder maatregelen ligt de besmettelijkheid van sezoensgriep rond de R=1,3 (dus 1 persoon met griep besmet gemiddeld 1,3 andere persoon), die van Covid-19 volgens Chinees onderzoek tussen 2,4 en 3,85.
bron en bron

De vraag is nu toch wel of dat gaat veranderen? Voor nu lijken veel mensen geen antistoffen op te bouwen dat zorgt er denk ik voor dat het besmettelijker blijft. Wel vind ik zulke cijfers vroeg. Ik vraag mij af of je zulke conclusies (met zulke cijfers) nu al kan trekken.