Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mjetterd

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 15:26

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 15:32

Jaa die zag ik ook, die is goed :D

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 15:47

Ik had in mijn vorige afval periodes altijd heel sterk dat als ik een keer mis ging qua eten, dat ik bijvoorbeeld meerdere koekjes at of overdag naar de chips greep. De rest van de dag of zelfs week mij echt niet meer kon schelen en het hek van de dam was.

Heb het idee dat ik dat deze afvalpoging, tot nu toe, beter onder controle heb gelukkig.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 16:01

Haha die is wel goed ja.
Heel herkenbaar Mjetterd! Ik heb ook t idee t eens een keer een beetje onder controle te hebben. Nu dit vasthouden :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 16:03

Herkenbaar idd.. Op dinsdag de mist in gaan door bijvoorbeeld een traktatie op het werk, dan denken van oo ik heb zaterdag ook nog een verjaardag en volgende week een bbq. Laat maar weer :')

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 17:15

Vandaag lekker gewandeld met m’n vader, en straks fatsoenlijk eten want m’n vriend eet niet thuis. :')
Ook drink ik ondertussen meer water dan wat anders.

Vandaag is ook m’n verzorgpony bevallen van een hengst. *\o/* <3

Kwam trouwens ook dit plaatje tegen
Afbeelding
:')

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-20 18:12

Haaai meiden! Wat gaan jullie hard :wow:
Ik heb alles gelezen, maar stiekem even geen puf voor een uitgebreide bijleespost. Ik zal even weer proberen om wat vaker te reageren :D

Wat zijn jullie goed bezig! Knudd met de porties voor als het even moeilijk is, Mjetterd die het goed onder controle heeft en nog teveel lieve bokkers die ik qua naam even ben vergeten, sorry! Maar wauw, wat een positieve sfeer hier *\o/*

Morgen de afspraak bij de diëtiste. Enorm naartoe aan het leven, en toch ook weer niet :') ik ben vooral benieuwd wat ik kan verwachten en vind het fijn om een stok achter de deur te hebben.

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 19:02

Die brownies is omdat je lichaam die lekkernij absoluut niet wil loslaten haha :D

Ik vind de sfeer in het topic ook heel fijn butterfly! Succes bij de diëtist!

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 19:16

Wat een fijn nieuws allemaal! Super om te lezen.
Ik heb vandaag mijn 2e werkdag gehad in nieuwe baan na 10 maanden ziek te zijn geweest, dus hoofd is vol. Lastig om overal op te reageren, maar ik lees wel nog steeds mee!

Super fijne sfeer hier in t topic, heel tof dat hoe iedereen elkaar steunt en helpt. Echt top!

@butterfly, succes morgen bij de dietist!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 19:59

Ohhh zo herkenbaar.. 1 ding "verkeerd" gegeten en dan denken ja laat maar!!

Hier heerlijk avond eten op met tomatensoepje, boterham en viscuisine. Toch als je zo gaat kijken kan gezond eten best lekker zijn...

Butterfly succes morgen! Heel benieuwd wat er uit komt!

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 22:22

Ik kom hier ook schoorvoetend om het hoekje kijken...
Net als wat vorige posters al sinds her begin aan het lezen en ga ik meeschrijven of niet...

Maar toch nu de stoute schoenen maar aan :D.
Hier ook zeker 40 kg die ik kwijt wil. Ook het mentale aspect/discipline stuk is heel herkenbaar.

Ik ben gepromoveerd in diervoeding, heb veel gelezen, weet perfect hoe je eetpatroon er uit moet zijn, wat goed/gezond is etc maar ja... Het dan ook doen is een ander verhaal.
Ik ben ook geen directe emotie-eter, wel een verveling eter en onnadenken/impulsief. Het is vaak al op voor ik er over nagedacht heb of ik dit echt wilde of nodig heb.

Groot probleem is/was hier ook tijd; als je om 8 uur thuis komt na een lange dag werken is koken echt niet iets waar je zin in hebt. Nu dus thuis en een meal planner voor lunch & avondeten gemaakt. Ook weer braaf begonnen met my fitness pal en het gaat al een week lang goed. Echt wel eens iets gepakt wat niet handig was, maar dan de rest van de dag daarop aangepast ipv denken ach vandaag is verloren dus morgen maar weer verder. Dat is, tot nu toe, iig al een verbetering!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 09:48

Butterfly, veel succes bij de dietist vandaag!

Bootcamp.. veel succes, maar het zou niets voor mij zijn. Zeker als het in de buitenlucht is zou ik me te veel bekeken voelen.. toch de schaamte voor mijn lichaam.

mijn eerste kilo is er inmiddels af, op naar de volgende. Ik wilde IF gaan doen, op zich lukt het wel, maar toch ook wel lastige momenten om niet gezellig met de kinderen mee te ontbijten. Ik heb nu maar bedacht dat ontbijt geen brood meer hoeft te zijn, maar fruit is ook goed. Na 19:00 uur eet ik niets meer.
Verder drink ik gedurende de dag veel water. Geen sap of frisdrank meer. alleen water en koffie/thee. Dat helpt ook.

veel succes iedereen.
Ik lees wel mee, maar vind het lastig om steeds uitgebreide bijleesposten te maken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 09:53

Juval, ook met fruit doorbreek je de fast, dus dan schiet dat nog niet heel veel op. Daarbij gaat met alleen fruit je suiker meteen omhoog en krijg je vaak juist meer trek. Dat is tenminste mijn ervaring..

Mijn gekookte eieren die ik mee wou nemen liggen nog keurig in het pannetje in de gootsteen :roll: Dementie begint vroeg :+

CecileDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 10:16

Tipje misschien voor degenen die op zoek zijn naar iets te snaaien met wat minder schuldgevoel: voor mij werken pelpinda's en pistachenoten bijvoorbeeld erg goed. Omdat je ieder nootje één voor één moet openen ben je veel langer bezig voordat je veel gegeten hebt (en als ik dus geen zin heb in het openen, heb ik niet echt trek, probeer ik mezelf voor te houden)

Jouw verhaal herken ik wel Sodera, of althans het stuk dat je de theorie wel kent, maar het toepassen een stuk lastiger is. Ik ben afgestudeerd als diëtist en weet écht wel hoe de theorie werkt. Maar ik wist ook al tijdens mijn studie dat ik niet geschikt zou zijn om mensen met overgewicht te helpen, omdat ik mezelf geen goed voorbeeld vind. Hoe kun je nu van iemand aannemen dat je moet afvallen als diegene zelf (toen gelukkig nog minder) minimaal 20kg te zwaar is?
Nou is dat gelukkig niet het enige waar een diëtist voor kan helpen, dus heb ik netjes mijn studie afgemaakt, maar puntje bij paaltje doe ik nu iets héél anders. Voeding is super interessant en onderbelicht denk ik in heel veel gevallen, maar het was voor mij toch niet het juiste werkveld.

Mocht iemand dus een vraag hebben over iets voeding gerelateerds, mag je me altijd berichten. Ik weet écht niet alles, maar ik heb nog wel een paar studievriendinnen die wel als diëtist werken en die ik wel eens kan lastigvallen met een vraag waar ik het antwoord niet op heb :)
Structureel is één op één begeleiding (met wie dan ook, belangrijkste dat je er een klik mee hebt) voor heel veel mensen zinvoller, maar zit je met een prangende vraag die je bij een 'geschoold' iemand kwijt wil, dan weet je me te vinden.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 10:26

Wat er gisteren gezegd werd over fijne sfeer in het topic ben ik het mee eens! Heel fijn en motiverend.

@Sodera Welkom! Leuk dat je je hier ook meldt. Zo laat thuis komen uit je werk en dan nog eten moeten maken zou ik ook enorm moeilijk vinden.
@Juval, ik ben ook niet goed in uitgebreide bijleesposts maken. Als ik iets lees waar ik iets over te zeggen heb of op wil reageren dan doe ik dat en als ik gewoon lees en niets te melden heb dan doe ik het niet :). Ene keer heb je ook gewoon meer tijd en zin om wat te posten.
@Relaxed, hahaha die eieren. Dat had iemand anders hier in het topic gisteren ook al.
@CecileDV, wat leuk, een dietiste erbij :D! Pelpindas zou voor mij een prima tussendoortje zijn omdat ik het lekker vind. Maar noten ben ik altijd een beetje bang voor want er zitten echt veel calorieën in en ik vind het daarmee heel lastig om het bij 1 handje te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 10:27

Ik ben inmiddels 2 kg afgevallen, heel blij mee. Ik merk dat ik vooral meer toned ben, dat is al heel fijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 10:36

Zo, hier ook weer even wat actiever meelezen. Ik put er altijd wel motivatie uit..

Hoe gaat het met iedereen? En met TS in het bijzonder?

Hier eindelijk weer wat meer grip op het afvallen. Ik heb last van een prikkelbare darm en de afgelopen maanden eigenlijk op en af last van obstipatie. Vreselijk. Mijn gewicht stond ruim twee maanden op hetzelfde, omdat ik ook veel vocht begon vast te houden. Nu sinds een tijdje doe ik psylliumvezels door mijn havermout en neem ik bij m'n hoofdmaaltijd twee pilletjes rode iep. Ook probeer ik structureel twee koppen koffie, twee koppen thee en een liter water te drinken en het begint eindelijk z'n vruchten af te werpen. M'n gewicht zakt weer. Vanmorgen 87,4 kg, terwijl ik steeds rond de 88-89 bungelde, al twee maanden lang. Hopelijk ga ik nu ein-de-lijk eens onder de 85 komen. Nog 17 kg te gaan!

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 10:38

Pfoe Renee, lijkt me enorm demotiverend inderdaad. Maar wat knap dat je het vol hebt gehouden!

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 10:49

Sedora, wat goed van je dat je een berichtje hebt geplaatst, welkom :D Verveling eten is ook herkenbaar. Stapje voor stapje meer bewustwording creëren, en zo te lezen heb je al mooie stappen gezet :D

juval, goed bezig! *\o/* wat is de reden dat je voor IF kiest? En geen zorgen over uitgebreide bijleesposts, ik doe het vooral omdat ik veel vrije tijd heb momenteel ;)

Relaxed, wat een pech hebben je eitjes toch, weer vergeten :') Misschien op een zichtbare plek een stickynote plakken met 'vergeet je eitjes niet!'? Zou dat helpen? :=

Cecile, pistachenoten nog niet aan gedacht, ik ga dat eens proberen :D En ik heb zelf naar de opleiding voeding & diëtetiek gekeken, maar vooral om de reden dat ik overgewicht had, voelde ik mij daar niet op mijn plek, maar ik vind voeding onwijs interessant (voedingsmiddelentechnologie gestudeerd voor een jaar). Zou nog steeds wel een richting zijn welke ik op wil :+ En bedankt voor je aanbod met voedingsgerelateerde vragen, lief <3

bobje, fijn om te horen! Daar mag je zeker blij mee zijn :D

Renee, prikkelbare darm lijkt me zo lastig en vervelend! Maar wat goed dat je blijft doorzetten, knap van je :) Hopelijk weer een dalende lijn voor je!

Bij mij gaat het tot nu toe goed, ik ben 5 dagen eetbui-vrij en heb 5 dagen een makkelijke work-out gedaan :D Vind het zo fijn dat iedereen zo aardig en meedenkend is in het topic, voelt goed <3

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 10:51

Relaxed: Haha die eieren is me toch een ding... Hier nog thuis aan het werk dus vergeten kan ik ze nog niet haha.

Bobje wat goed!

Renee dat is inderdaad niet zo motiverend, maar wel super knap!

Knudd wat super knap al 5 dagen geen eetbui!!

Ik ga iedere dag nog op de weegschaal staan. Ik weet dat het niet zo moet, maar ik vind dat fijn. Dan doe ik soms net even iets beter mijn best als er wat bij zit. Nu vanaf zondag 1.7 afgevallen, maar wil het bij gaan houden van vrijdag tot vrijdag hoeveel ik over een week ben afgevallen.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 10:54

Dustinlover schreef:
Ik ga iedere dag nog op de weegschaal staan. Ik weet dat het niet zo moet, maar ik vind dat fijn. Dan doe ik soms net even iets beter mijn best als er wat bij zit. Nu vanaf zondag 1.7 afgevallen, maar wil het bij gaan houden van vrijdag tot vrijdag hoeveel ik over een week ben afgevallen.

Doe ik ook, elke ochtend weegschaal. :D
Werkt voor mij goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 10:55

Ja omdat Maaike het gisteren zei vond ik het vooral zo stom :+ Gelukkig heb ik standaard crackers op het werk liggen, kan ik die niet vergeten :')

Wegen moet ik niet iedere dag doen, aan de ene kant kan het heel motiverend zijn, maar bij mij werkt het vooral demotiverend als het niet goed gaat..

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 11:06

Knudd schreef:
juval, goed bezig! *\o/* wat is de reden dat je voor IF kiest? En geen zorgen over uitgebreide bijleesposts, ik doe het vooral omdat ik veel vrije tijd heb momenteel ;)

gemakzucht.. ik ben niet van het kcaloriën tellen, sporten of eenzijdig eten. Dus ik probeer op deze manier met zo 'normaal' mogelijk met mijn gezin kan meedoen. We eten normaal tussen de middag warm, dat vind ik zelf heel prettig. Door het werk (koeien melken) zijn we 's avonds vaak wat laat klaar, dus daar kan ik moeilijk mee sturen. Dus in de ochtend later beginnen met eten werkt denk ik het beste. Mijn wekker staat om 5:15uur.. dus dan is het toch best een uitdaging om tot 11 uur te wachten. Maar goed, je moet wat :)

ipv fruit kan ik inderdaad beter wat meer eiwit nemen, eieren heb ik altijd wel in huis, dus dat is wel een optie. Ik probeer brood zoveel mogelijk te mijden.

Danjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 11:10

Gisteren mijn weegdag bij WW, ik heb mijn streefgewicht behaald en ga stabiliseren nu.
-37 kilo (en een beetje) binnen 10 maanden. Trots! *\o/*
Nooit meer terug naar mijn oude gewicht, ik zal dan ook nog lang gebruik blijven maken van WW (het groene plan, alles tellen behalve fruit en groente)
Nu een nieuw eetschema bedenken, want ik mocht 30 punten per dag en nu 36 punten per dag (en weekextra van 35 punten)

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 11:16

Danjel schreef:
Gisteren mijn weegdag bij WW, ik heb mijn streefgewicht behaald en ga stabiliseren nu.
-37 kilo (en een beetje) binnen 10 maanden. Trots! *\o/*
Nooit meer terug naar mijn oude gewicht, ik zal dan ook nog lang gebruik blijven maken van WW (het groene plan, alles tellen behalve fruit en groente)
Nu een nieuw eetschema bedenken, want ik mocht 30 punten per dag en nu 36 punten per dag (en weekextra van 35 punten)

Wat knap! Is 'gefeliciteerd' passend om hier te zeggen :D?
Gefeliciteerd in ieder geval, een hele prestatie! Wil je voor en na foto delen?