Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 12:49

Daphara schreef:
chanicha schreef:
Dat is een aardige bult zeg Daphara!
Zorg dat je veiligheidsspelden in huis hebt, paar oude slipjes doorknippen en met een speld vastzetten.
Zo heb ik weken in het ziekenhuis gelegen :')

Goede tip! Ik heb net drie oude onderbroeken op de rechter heup doorgeknipt en 2x 10cm stukjes van dat elektrisch band/koord tussen gezet dat ik nog in huis had.

Het is nu opgezwollen van mijn boven mijn onderbroek/ heupbot tot net boven mijn knie. Zolang ik niets doe is de pijn te handelen. Maar even naar de wc of de keuken en dan moet ik echt bijkomen. Volgens de HAP moet ik gewoon proberen te blijven bewegen, maar het is dan wel prettig als je niet elke keer bijna van je stokkie gaat, dan wil bewegen vast wel, maar ik wordt nu elke keer mega misselijk en duizelig. Toch kan ik er wel prima op leunen, het is echt het gebruik van de spieren wat een ramp is.

Ik vind het niet echt veel blauwer geworden, dat valt me heel erg mee, ik heb natuurlijk ook genoeg vet om de boel wat te maskeren. :+
Als het goed is, is het vandaag de slechtste dag en gaat het vanaf morgen weer langzaam vooruit.

Mijn moeder doet straks boodschappen voor me en ik heb al mijn afspraken dit weekend maar afgezegd.

laat je moeder arnica halen :)
https://www.kruidvat.nl/kruidvat-arnicazalf/p/4438393
https://www.etos.nl/producten/a.vogel-a ... 16946.html

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 12:59

Met zo'n bloeduitstortingen inderdaad ijverig blijven smeren, ook al is het niet echt blauw.

Heb dat ook 1 keer gehad (koebeest is met hek en al over me heen gelopen en ben dus met m'n heup op het beton gevallen, niet echt aan te raden. Is ook de enige keer dat ik van m'n stokkie ben gegaan door de pijn).
Giga struisvogelei op m'n dij, staan en zitten was geen probleem maar stappen is 3 weken pijnlijk geweest (zo'n klotsende bloeduitstorting is not funny).
De pijn is weg gegaan, de bult ook maar het heeft wel een litteken achter gelaten, heb daar nu een deuk zitten (ongeval is ondertussen 8 jaar geleden).

Smeren en rusten. En als de pijn echt niet te handelen is toch echt naar de dokter.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 13:13

Gisteren avond
Afbeelding

Nu
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 13:26

Ik breek even in.

Ik zou hiermee toch echt naar de HAP of SEH gaan.

In 2009 kreeg ik ook een klap van een paard. Had een open wonden formaatje €2 thv de lies (waar ze getrapt had) en kon ook niks meer. In mijn geval was er geen zwelling. Ik ben vanuit het ZH na een nachtje naar huis gestuurd met "kneuzing mevrouw".
Omdat de hinder bleef ben ik doorverwezen voor een echo. Ik kon amper stappen, wel steunen. Liggen/zitten kon zolang ik niet bewoog. Naar toilet gaan of staan/zitten was een hel qua pijn.

De echo gaf volledige spierscheur sartorius aan (bekken-knie) met zenuwletsel + partiële scheur (2cm van 4 in de dikte) van de iliopsoas major (bekkenkam naar onderrug). Eigenlijk hadden ze me gelijk moeten opereren en alles hechten.
9 maanden na datum een RX zelfde regio dat ik op dezelfde plek een kopstoot van een paard had gehad en slecht was gevallen in de weide. Toen kwam aan het licht dat ik bij de oorspronkelijke trap eerder dat jaar ook een avulsiefractuur heb gehad (scheur in bekken door de spieren die de klap kregen).

Het kan gewoon zwelling zijn. Het kan een gewone spierscheur zijn. Maar het kan ook veel ernstiger zijn. Ik heb maanden gerevalideerd en zelfs nu heb ik nog altijd een soort restletsel in dat been, al beperkt het me amper meer.

MarjanB

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 16:53

Ik zou ook naar de hap gaan.. kan ook wel wat meer stuk zijn in aders en dan is arnica smeren juist niet goed. En zoveel bloed kan ook bindweefsel worden (soms is eruit laten lopen beter)

Hoop dat je snel wat opknapt!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 18:48

Gezien de (zo lijkt het) enorme zwelling zou ik zeker nogmaals contact opnemen met de HAP met verzoek om toch langs te komen.
Straks is er risico op trombose.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 13:03

Dit is de dader :')
Afbeelding

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 13:16

_Dracarys schreef:
Dit is de dader :')
[ [url=m/st4ANh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een knapperd zeg <3 :wow:

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 17:01

Mooi <3

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 17:47

Vandaag naar de HA geweest en door naar de spoedpost. Niets gebroken, wel spier gescheurd en flink hematoom (joh). Het is afwachten tot de zwelling wat afgenomen is om te kijken hoeveel schade er echt is, er loopt een belangrijke zenuw door het hematoom en gevoel onder de blauwe plek tot aan mijn knie is behoorlijk minder.
Pijnstillers en Arnica pillen gekregen (zalf had ik zeg al).

Afbeelding

Mijn moeder had nog een heleboel nieuwe omaonderbroeken maat XL, dus kan weer “normaal“ ondergoed dragen! *\o/*
Laatst bijgewerkt door Daphara op 22-06-20 17:53, in het totaal 1 keer bewerkt

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 17:50

Au! Je hebt er een mooi schilderij van gemaakt... hopelijk valt de zenuwschade mee en knelt hij alleen nu een beetje door de zwelling..

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 18:04

Oh jeetje. de plek word wel steeds ''mooier''.
Hopelijk gaat t snel beter.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 20:37

Zo heftig... beterschap

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 22:45

Bij mij voelde het alsof het stukje been tussen lies en knie niet bestond, een doof gevoel alsof je been slaapt.
Schrik niet als er alsnog een breuk je zou zitten, door de zwelling en de bloeduitstorting kan dat soms onzichtbaar zijn op de eerste interne beeldvorming. Zo hebben ze bij mij wss de fractuur indertijd ook gemist. (Of gewoon de focus fout gelegd en het daarmee niet gezien, dat kan ook).

Goed dat je iig naar de spoed bent geweest!

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 19:07

Wat een plek zeg.
Dat gaat wel even duren voor die weg is. Ik hoop dat je er geen blijvende schade aan overhoudt.

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 20:57

Afbeelding

Een hartje op mn bovenbeen.
Aangereden op de fiets door een auto. Eerst op de voorruit geklapt en toen terug gekatapult en 6 meter verderop neergekomen

Je ziet het niet op de foto maar mn been was 2x zo dik. Deze blauwe plek begint nu (na een jaar) pas echt weg te trekken

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 08:13

Afbeelding

Even een avondje zonder zadel op een longeersingel zitten :') nouja, uurtje.

Andere kant valt mee. Teken dat ik nog niet recht zit :')

Wél n mooie test natuurlijk.

Douchen deed wel au.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 22:42

Ik heb inmiddels een prachtig kunstwerk van medisch tape op mijn heup. Moest vandaag naar de Fysiotherapeut voor mijn nek, maar na 5 minuten had ik een klein legertje fysiotherapeuten om me heen staan die mijn mooie zwangere been aan het bewonderen waren.

Fysiotherapeut #1: “Willen jullie even meekijken naar dit been?”
Fysiotherapeut #3: “Zo dat is een beste bult”
Ik: “Ja het wordt een flinke baby”
Fysiotherapeut #2: “Wat een kleuren ook”
Ik: “Ik denk dat het een regeboog-baby wordt”

Fysiotherapeut #1 kwam niet meer bij van het lachen, ik loop al een tijdje bij haar en we hebben altijd lol.
Al snel hadden ze bedacht hoe ze de spier konden ondersteunen en de genezing konden bevorderen. Dus bij deze mijn “appeltaart regenboog baby”.

Afbeelding

Ik sta trouwens niet met mijn bips naar de camera toe, die bult is de voorkant van de zwelling.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 23:03

Dat ziet er toch echt niet prof gedaan uit... is niet eens prof tape maar huis tuin en keuken tape...

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 23:10

Anders wordt de druk te hoog denk ik. Fysio tape is best heftig spul.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 23:13

Little_Gift schreef:
Dat ziet er toch echt niet prof gedaan uit... is niet eens prof tape maar huis tuin en keuken tape...

Is gewoon medisch tape hoor, in dunne stroken geknipt, als je goed kijkt zie je de minimale verschillen in breedte. Ik mocht de kleur kiezen, blauw, fel roze of huidskleur.

Maar aangezien het warm is en ik veel van mijn normale broeken niet over de bult kan krijgen draag ik leggings. Vandaag een witte, dus fel roze of blauw zou teveel doorschijnen, vandaar dat ik huidskleur gekozen heb.

Mijn Fysiotherapeut is manueel therapeut en plakt normaal geen tape, vandaar het advies van collega’s gevraagd. Ik vind het netjes genoeg en het voelt best prettig, autorijden ging er na een stuk eenvoudiger.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 23:19

Is gewoon medische tape hoor. Gaat denk ik wel iets doen voor afvoer ed daar in de buurt. Ik had/ heb er nog steeds veel profijt van altijd!

T is wel echt net een appeltaart zo idd haha

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 23:52

Alle beetjes helpen toch!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 06:57

Eigenlijk moet je zo even een uurtje oid in de zon gaan zitten. Leuk effect als je dan de tape eraf mag halen :')

Maar fijn dat t wat steun geeft. Want die zwelling zal je qua gewicht ook wel voelen..

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 07:55

Zo, dat is inderdaad een fikse zwelling dan :oo