Werken met corona patiënten.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Erpel

Re: Werken met corona patiënten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 19:09

Ja, maar daar werk je dan onbeschermd en daar loop je wat dat betreft het meeste risico.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 19:19

sanne98 schreef:
Lees al een tijdje mee. Werk zelf in de ouderenzorg. Helaas ook bewoners die positief getest zijn en overleden. Begin me nu wel een beetje zorgen te maken over mijn eigen gezondheid en die van me gezin. Wij hebben namelijk maar weinig beschermings middelen. Ben namelijk nu ook in aanraking geweest met bewoners die een dag later positief zijn getest. Ik val zelf ook in een risico groep. Hoe gaan jullie hier mee om.

Waardeloos van die beschermingsmiddelen. Snap dat je er niet gerust op bent. Er komt nieuw verdeelbeleid. Hopelijk helpt dat. https://zorgkrant.nl/management-en-bele ... rdeelmodel
Naar als je zelf in de risicogroep valt: maak het in ieder geval bespreekbaar op je werk. Misschien kunnen ze je anders inzetten of beter beschermen. Bij ons gebeurt dat ook. https://lci.rivm.nl/covid-19/PBMbuitenziekenhuis

Als je luchtwegklachten en / of koorts hebt: testen.
https://lci.rivm.nl/inzet-en-testbeleid ... woonvormen

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 09:14

Wij nemen de huisarts ook niks kwalijk hoor, maar je beseft je wel even hoe snel het zich kan verspreiden omdat wij als thuiszorg van gezin naar gezin gaan, ook al wassen we onze handen
Er is veel stress en onzekerheid bij collega’s, sommige durven niet meer te werken omdat ze bang zijn veel mensen te besmetten als je niet weet dat iemand het heeft.. dus veel stress en discussie op het werk

Zelf ben ik er heel nuchter onder, al is het wel even schrikken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 12:36

Lisette1987 schreef:
Wij nemen de huisarts ook niks kwalijk hoor, maar je beseft je wel even hoe snel het zich kan verspreiden omdat wij als thuiszorg van gezin naar gezin gaan, ook al wassen we onze handen
Er is veel stress en onzekerheid bij collega’s, sommige durven niet meer te werken omdat ze bang zijn veel mensen te besmetten als je niet weet dat iemand het heeft.. dus veel stress en discussie op het werk

Dat is de reden dat ze de testmogelijkheden voor zorgpersoneel hebben uitgebreid. Maar om één of andere reden loopt dat nog niet als een trein.
https://nos.nl/artikel/2330147-zorgpers ... virus.html

Informeren jullie organisaties jullie daar verder wel actief over?

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 15:09

Voor mij is een aanvraag gedaan, die ligt bij de ggd om beoordeeld te worden.
Onze organisatie heeft ons geïnformeerd, en daarbij gezegd dat aanvragen via de organisatie gaan en altijd door een arts gedaan moeten worden

Wipher

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 20:36

Bij ons (psychiatrie) kwam het woensdag op gang. Merkbaar dat de organisatie nog niet sorpel is en wat zoekende. Maar ik ben zelf zaterdag al getest en vandaag de uitslag gehad (negatief). Al met al dus vrij snel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 21:16

Aanvraag schijnt inderdaad via instellingsarts of bedrijfsarts te moeten. Ik hoop dat het snel wat vlotter gaat verlopen allemaal. Zo belangrijk!

@wipher, fijn dat je test negatief was.

sanne98

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 15:38

Bedankt voor de reacties. Afgelopen weekend begon ik klachten te krijgen. Ben vandaag getest. De regels op de afdeling zijn nu aangescherpt en we moeten nu de hele dag met PBM lopen.

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 17:29

Wij hebben zojuist het bericht gekregen dat we terug schalen.

Ik werk in het ziekenhuis en bij ons wordt de afdeling weer chirurgisch. De covid patiënten die bij ons lagen zijn naar de andere Covid afdeling overgeplaatst. Wij hadden er afgelopen week nog maar 5 liggen.
Ook gaan we weer opereren vanaf deze week, dus hier komt langzaam weer wat op gang en daar ben ik heel blij mee.

Ik geloof nog niet dat we er snel vanaf zijn, maar het geeft wel hoop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 17:49

sanne98 schreef:
Bedankt voor de reacties. Afgelopen weekend begon ik klachten te krijgen. Ben vandaag getest. De regels op de afdeling zijn nu aangescherpt en we moeten nu de hele dag met PBM lopen.

Fijn dat je getest bent. En dat de regels zijn aangescherpt. Wel rot dat ze nu pas met die PBM's komen. Ik duim voor een goede uitslag!

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 19:18

Bij ons is vandaag de 4e Cohort-afdeling dicht gegaan, dus daar ben ik ook voorzichtig positief over. ‘Mijn’ uitgeleende AIOS krijg ik dus vanaf morgen weer terug op onze eigen afdeling. Beetje jammer dat er momenteel nog weinig te doen valt qua reguliere zorg. We proberen het wel, maar patiënten willen niet of durven niet. Je kan ze moeilijk dwingen...

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 21:18

Hier liggen alle ic’s nog behoorlijk vol, in de 30 patiënten op de covid en de “normale” ic ligt ook nog zo vol dat vandaag helaas weer een heel aantal operaties niet door konden gaan ivm geen ic-plek.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 21:37

Ik heb in de eerste pagina's een paar keer gereageerd maar het (bij)lezen en reageren is er daarna een beetje bij ingeschoten :')

enny schreef:
Hier liggen alle ic’s nog behoorlijk vol, in de 30 patiënten op de covid en de “normale” ic ligt ook nog zo vol dat vandaag helaas weer een heel aantal operaties niet door konden gaan ivm geen ic-plek.

Maar hier hetzelfde. Ik geloof een kleine 50 positieve patiënten waarvan ongeveer 1/3e op de IC. En dan nog een aantal verdenkingen. De ondersteuning van defensie die we krijgen is verlengd tot ergens in mei geloof ik.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 21:43

Volgens mij gaat de golf gewoon langzaam noordwaarts.

Huisarts van HAP zei dat het als een malle in de rondte gaat.
Eigen huisarts werd ook plat gebeld.
Bloemist uit dorp zette bloemen bij ons op het erf. Hoorde van de gever dat de bloemist heel veel briefjes bij bezorgen tegenkwam; nergens aanzitten corona!
Gever had bloemist ook uitdrukkelijk gewaarschuwd bij bezorging bij ons.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 21:51

Hier liggen er nu 41 op de cohort en 48 op IC.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-20 21:54

Ik heb geen idee hoeveel er nu bij ons liggen. Ik weet wel dat we weer normale afdelingen openen omdat daar nu te weinig ruimte voor is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 21:57

Ik meld mij ook. Verzorgingshuis waar ik nu werk zijn 2 collega's positief getest, 3 bewoners op 1 afdeling positief getest. En op afdeling waar ik werk zijn 3 net getest en wachten op uitslag.

Helaas pg afdeling, dus mensjes kun je niet opsluiten op hun kamer.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 23:16

Hier (Breda) gaat nu ook 2e vd 3 cohort afdelingen dicht. Ik krijg m’n eigen afdeling weer terug <3

IC ligt nog wel vol.

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 08:58

Blacky94 schreef:
Ik heb in de eerste pagina's een paar keer gereageerd maar het (bij)lezen en reageren is er daarna een beetje bij ingeschoten :')

enny schreef:

Maar hier hetzelfde. Ik geloof een kleine 50 positieve patiënten waarvan ongeveer 1/3e op de IC. En dan nog een aantal verdenkingen. De ondersteuning van defensie die we krijgen is verlengd tot ergens in mei geloof ik.

De cohort afdeling had ik nog niet meegeteld, maar dat aantal was wel aardig aan het zakken. Gisteren 43 en dan 33 op de ic. Maar de “normale” ic-patiënten liggen nu op onze verkoeverkamers en daar kunnen dus nauwelijks patiënten bij. Hier geen verder ondersteuning van buitenaf, dat is gelukkig nog niet nodig.

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 11:29

Wel goede berichten dus dat er meer aan het afschalen zijn.
Bij ons gaan de OKs draaien nav het aantal IC bedden.

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 12:15

enny schreef:
De cohort afdeling had ik nog niet meegeteld, maar dat aantal was wel aardig aan het zakken. Gisteren 43 en dan 33 op de ic. Maar de “normale” ic-patiënten liggen nu op onze verkoeverkamers en daar kunnen dus nauwelijks patiënten bij. Hier geen verder ondersteuning van buitenaf, dat is gelukkig nog niet nodig.

Bedoelde dat er dan dus ook ook nog 33 op ic liggen naast die 43 op de afdeling. 8)7
Dus hier nog even niet richting normale ok-programma’s helaas.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 13:36

Michelleex schreef:
Wel goede berichten dus dat er meer aan het afschalen zijn.
Bij ons gaan de OKs draaien nav het aantal IC bedden.

Hier ook :j

Gezien bij ons de cardio-thoracale ook gedaan worden, worden deze nog niet opgepakt (om de IC te verlichten), maar de spoedCABGs worden wel weer gedaan. Die werden eerst ook door het land verspreid.

Hoop wel dat ze voorzichtig zijn met dit nieuws naar buiten brengen, gezien ik denk dat het een 2e golf gaat veroorzaken als iedereen dnekt; ooh t kan wel weer :j

Zag met Pasen ook al dingen dat ik dacht -O-

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 15:37

Mijn zusje werkt als psycholoog in een verpleeghuis. Ze hebben twee locaties en op 1 ervan loopt het echt helemaal uit de hand -O- . 36 medewerkers besmet en onder de bewoners ook al 23 overlijdens en nog steeds veel mensen besmet of verdacht. Ook enorme tekorten aan PBS.

Zij draagt nu ook de hele dag een mondkapje met van die elastieken. Ik had via o.a. Reddit al gezien dat mensen van die beschermstukjes maakten om de oren te ontzien met een 3D printer. Weet 1 van jullie toevallig of die hier in NL ook te krijgen zijn danwel hoe je zoiets noemt?

Afbeelding

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-20 15:48

Geen idee hoe je het noemt maar ziet er erg handig ujt.

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 15:57

Ik weet wel dat een paperclip hiervoor ook al een stuk werkt!