Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sanne98 schreef:Lees al een tijdje mee. Werk zelf in de ouderenzorg. Helaas ook bewoners die positief getest zijn en overleden. Begin me nu wel een beetje zorgen te maken over mijn eigen gezondheid en die van me gezin. Wij hebben namelijk maar weinig beschermings middelen. Ben namelijk nu ook in aanraking geweest met bewoners die een dag later positief zijn getest. Ik val zelf ook in een risico groep. Hoe gaan jullie hier mee om.
Lisette1987 schreef:Wij nemen de huisarts ook niks kwalijk hoor, maar je beseft je wel even hoe snel het zich kan verspreiden omdat wij als thuiszorg van gezin naar gezin gaan, ook al wassen we onze handen
Er is veel stress en onzekerheid bij collega’s, sommige durven niet meer te werken omdat ze bang zijn veel mensen te besmetten als je niet weet dat iemand het heeft.. dus veel stress en discussie op het werk
sanne98 schreef:Bedankt voor de reacties. Afgelopen weekend begon ik klachten te krijgen. Ben vandaag getest. De regels op de afdeling zijn nu aangescherpt en we moeten nu de hele dag met PBM lopen.
enny schreef:Hier liggen alle ic’s nog behoorlijk vol, in de 30 patiënten op de covid en de “normale” ic ligt ook nog zo vol dat vandaag helaas weer een heel aantal operaties niet door konden gaan ivm geen ic-plek.
Blacky94 schreef:Ik heb in de eerste pagina's een paar keer gereageerd maar het (bij)lezen en reageren is er daarna een beetje bij ingeschotenenny schreef:Hier liggen alle ic’s nog behoorlijk vol, in de 30 patiënten op de covid en de “normale” ic ligt ook nog zo vol dat vandaag helaas weer een heel aantal operaties niet door konden gaan ivm geen ic-plek.
Maar hier hetzelfde. Ik geloof een kleine 50 positieve patiënten waarvan ongeveer 1/3e op de IC. En dan nog een aantal verdenkingen. De ondersteuning van defensie die we krijgen is verlengd tot ergens in mei geloof ik.
enny schreef:De cohort afdeling had ik nog niet meegeteld, maar dat aantal was wel aardig aan het zakken. Gisteren 43 en dan 33 op de ic. Maar de “normale” ic-patiënten liggen nu op onze verkoeverkamers en daar kunnen dus nauwelijks patiënten bij. Hier geen verder ondersteuning van buitenaf, dat is gelukkig nog niet nodig.
Michelleex schreef:Wel goede berichten dus dat er meer aan het afschalen zijn.
Bij ons gaan de OKs draaien nav het aantal IC bedden.