Corona, sociale onthouding en psychische klachten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Princess_

Re: Corona, sociale onthouding en psychische klachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 18:37

Ik vind het gewoon jammer dat er zo hard gereageerd wordt op iemand die duidelijk struggles heeft.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 18:42

Germie vindt zelf dat ze geen struggles heeft hoor. Er is al heel veel hulp aangeboden, ideeën aan de hand gedaan, voorbeelden gegeven. Niet nodig.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 18:48

MoniqueT schreef:
Germie vindt zelf dat ze geen struggles heeft hoor. Er is al heel veel hulp aangeboden, ideeën aan de hand gedaan, voorbeelden gegeven. Niet nodig.

Soms is hulp of verandering erg lastig. Als ik naar mezelf kijk, ik sla ook vaak adviezen in de wind. Mijn hoofd laat het niet toe, dat is soms erg lastig en niet zo even te veranderen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 18:48

Avelienvd schreef:
Hier nu met recht een poedersuiker.
Een vriendin is overleden. En we zullen niet naar de uitvaart kunnen.

Wat ontzettend heftig. Dat lijkt me zó erg, dat je niet goed afscheid kunt nemen van iemand. Ik moet er oprecht niet aan denken.. Heel, heel veel sterkte :(:)

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 18:49

Voor iedereen die iemand verloren heeft heel veel sterkte. En voor de mensen die het nodig hebben een dikke virtuele knuffel..

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 18:49

MoniqueT schreef:

Ik heb geen zielenknijpers nodig. Ik ben pas weer de oude als alles voorbij is. Er is niets of niemand die mij kan opvrolijken.
Verder is dit topic voor je gevoelens. Die schrijf ik hier gewoon neer. Je mag je kennelijk niet klote voelen.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 18:52

germie schreef:
MoniqueT schreef:

Ik heb geen zielenknijpers nodig. Ik ben pas weer de oude als alles voorbij is. Er is niets of niemand die mij kan opvrolijken.
Verder is dit topic voor je gevoelens. Die schrijf ik hier gewoon neer. Je mag je kennelijk niet klote voelen.

Natuurlijk wel en er wordt ook best met je meegeleefd, maar je blijft maar zo hangen in je eigen misère dat je compleet niet meer relativeert.

Ik bedoel, je noemt het nu zielenknijpers, terwijl er mega veel mensen ontzettend veel baat bij hebben. Compleet respectloos.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 18:54

Nee hoor, zo kijk ik er naar. Ik heb er niets mee. Dat is niet verboden. Dus ik heb dat niet nodig. Ik weet wel wat ik wel nodig heb en dat is mijn vrijheid terug. Dat is denk ik het enige wat gaat helpen in deze situatie.
Maar goed, het staat iedereen vrij om wel of niet te reageren toch?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Kun je idd aub stoppen met je denigrerende opmerkingen over een waardevolle beroepsgroep die het nu ook zwaar heeft?
Ik vind het ook erg storend en respectloos.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 03-04-20 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Air

MoniqueT schreef:

Precies. Kwestie van willen maakt het verschil.

Je kan je poedersuiker voelen en daar wat aan willen doen en je kan je poedersuiker voelen en er niks aan willen doen. Maar bij de tweede optie kan je dan doen alsof het allemaal buiten je eigen macht ligt hoe je ergens naar kijkt, alleen werkt dat gewoon niet zo.

Want waarom kan bijvoorbeeld iemand die niets heeft, in armoede leeft in barre omstandigheden zich toch gelukkig voelen terwijl iemand die genoeg heeft(of meer dan genoeg) ongelukkig is?

Zegt niet dat veranderen makkelijk is, alleen overal tegenaan blijven schoppen en alles buiten jezelf de schuld geven van hoe je voelt: de rest van je leven leed als iets niet naar plan gaat.. die moeite voor verandering is het wel waard.

Berdien

Jammer inderdaad germie. Want die zogenaamde zieleknijper kwam wel met de tip die ik hier deelde, en waar meerdere mensen blij mee waren. Natuurlijk kun je hier je gevoelens delen, maar de ontzettend botte manier waarop jij hier om je heen slaat is niet bepaald sympathiek.

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 18:56

Zo een zielenknijper zoals jij dat zo denigrerend noemt Germie, heeft niet alleen mijn relatie maar ook mijn leven gered.. en daar blijf ik tot mijn dood zo dankbaar voor dat er dit soort beroepen bestaan..en.ik was voordat ik er aan begin meer dan sceptisch.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 18:57

Mijn fysio is gelukkig nog wel open. :)

En mijn zielenknijper heeft me afgelopen week als proefkonijn gebruikt voor het videobellen. :+

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 18:58

Iris82 schreef:
Mijn fysio is gelukkig nog wel open. :)

Hier niet helaas, ik heb al gekeken. Ik was anders ook al van de klachten af geweest, want na 1 keer was ik er al bijna van af, maar nu komt het gewoon weer terug helaas.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 19:00

Nou mijn fysio is ook dicht waardoor ik de hele dag met een zere nek en schouders zit. Behoorlijk naar als je leven bestaat uit thuis studeren (dus lang rechtop zitten wat ik niet trek, dan gaat alles tintelen en verlies ik kracht) en normaal veel sporten. Maarja ik accepteer dat nu gewoon. Het is zo en me er heel druk om maken zorgt voor extra spanning en stress. Ik neem wel flinke pijnstillers als ik wil studeren. :)

De situatie is zoals je hem zelf maakt.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 19:02

germie schreef:
MoniqueT schreef:

Oke, en wat heb je er aan om alleen maar zo te denken? Om de komende tijd alleen maar vast te houden aan alle zwaarte en leed wat je hebt? Alleen maar te kijken naar wat niet kan ipv te kijken naar wat je wel hebt?

Er is wel iets wat je kan opvrolijken, alleen je wil het niet. Maakt zo'n onwijs groot verschil.

Op het moment dat je mentaal gezond zou zijn, dan zou je geen last van deze situatie hebben. Dat betekend niet dat je je af en toe niet even rot voelt, verdrietig bent of baalt, maar wel dat maar een klein deel is van je dag. Omdat je dan accepteert hoe het is en kan waarderen wat er nu wel is.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 19:03

MarlindeRooz schreef:
Nou mijn fysio is ook dicht waardoor ik de hele dag met een zere nek en schouders zit. Behoorlijk naar als je leven bestaat uit thuis studeren (dus lang rechtop zitten wat ik niet trek, dan gaat alles tintelen en verlies ik kracht) en normaal veel sporten. Maarja ik accepteer dat nu gewoon. Het is zo en me er heel druk om maken zorgt voor extra spanning en stress. Ik neem wel flinke pijnstillers als ik wil studeren. :)

De situatie is zoals je hem zelf maakt.

Misschien een blonde gedachte maar zou een lekker warm bad of hete douche niet wat verlichten?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 19:05

Zit je wel ergonomisch Marlinde? En neem je voldoende pauze tussen het studeren, heb je het niet te koud op je nek/schouders etc? Ik merk dat als ik te lang in een houding zit met werken/gamen ik ook tintelingen en pijn krijg. Voldoende tussendoor bewegen, echt góed zitten en het lekker warm hebben helpt daarbij (bij mij) wel echt goed :j

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 19:08

Heel veel sterkte aan iedereen hier, zowel voor de verliezen als voor de uitzichtloze situaties.

Germie, problemen hebben geeft je misschien wat speelruimte om je een keer ongelukkig uit te drukken, maar niet zoals jij hier willens en wetens mensen/groepen beledigt en negeert wanneer ze je erop aanspreken.

Als ik eerlijk ben begin ik te twijfelen aan je oprechtheid op bokt. Je lijkt het bewust te doen. Anders gebruik je geen woorden als zielenknijper, je bent intelligent genoeg om de lading van dat woord te begrijpen. Je hebt niet het recht om van dit topic de germie show te maken, er moet nog plaats zijn voor anderen. Daarom stel ik voor dat je je ofwel aanpast en met respect spreekt over psychologen en dergelijke en af en toe op een ander dan jezelf reageert, ofwel een eigen topic opent. Ik adviseer het laatste aangezien je steeds aangeeft je op geen enkele manier te willen aanpassen.

Je zegt dat je het gewoon van je af wil schrijven en niet wil dat mensen reageren, maar dan kan je evengoed een dagboek bijhouden en hier ruimte laten voor mensen die wel wat met input van anderen kunnen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 19:09

Mijn moeder zit ook een beetje in de put omdat ze ons al tijden niet heeft gezien. Zo rot om dat te horen! :(
Ze heeft een longaandoening en doet uit pure voorzorg haar boodschappen met mondkapje, maar ze wordt gewoon uitgelachen en belachelijk gemaakt >;)

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 19:11

Cayenne schreef:
Mijn moeder zit ook een beetje in de put omdat ze ons al tijden niet heeft gezien. Zo rot om dat te horen! :(
Ze heeft een longaandoening en doet uit pure voorzorg haar boodschappen met mondkapje, maar ze wordt gewoon uitgelachen en belachelijk gemaakt >;)

Meen je dat??? OH echt waar sommige mensen mee bezig zijn! Hopelijk kan ze dat van zich af laten glijden, want het is natuurlijk totaal belachelijk.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 19:15

Ja, mensen smoezen achter haar in de rij dat ze enorm overdrijft en het er idioot uit ziet.
Aan de andere kant denken sommige mensen juist door het mondkapje dat ze Corona heeft en houden extra afstand. Dat is wel weer een voordeel :+
Gelukkig maakt ze zich er niet zo druk om maar ik vind het bizar dat mensen zo doen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 19:26

Jeetje wat een nare mensen daar Cayenne!

Warme douche helpt voor even en ik zit goed. Scherm op de goede hoogte en zo’n bureaustoel die arbo geschikt is. Echt een super fijne stoel waar mensen liever niet af komen haha. Maar de pijn komt door een klap eind november dus helaas houding helpt niet. Heb de pijn al na 20 minuten zitten soms. :P

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 19:28

Ik ken ook iemand die met een mondkapje oploopt. Even goede vrienden hoor, zolang ze mij het maar niet opleggen zeg ik dan. Maar ik kijk er verder niet raar van op.

Ik heb helaas geen goede stoel voor thuiswerken, ik doe het op een 14 inch laptop op de bank. Moet echt geregeld opstaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 19:29

Wat ik hier vooral lees van Germie is dat ze gewoon haar gevoelens wil uiten, zonder dat daar op gereageerd wordt. Soort van 'lief dagboek' idee.

Dan reageren jullie toch gewoon niet meer op haar? Zie het als een t.k.g-tje, en ga door met degene die hier wel in het topic feedback willen.