Granoek schreef:Haha als ik toch niet meer durf zal ik mijn vriend je laten oppikken
Deal !

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Granoek schreef:Haha als ik toch niet meer durf zal ik mijn vriend je laten oppikken
safina schreef:zo een nare longontsteking kan er anders wel voor zorgen je de rest van je leven nare klachten houd.Granoek schreef:Haha als ik toch niet meer durf zal ik mijn vriend je laten oppikken
Ik weet niet of dit je helpt. Maar ik zou zo je ticket overnemen en gaan. Dat komt omdat ik denk:
- de kans dat ik geïnfecteerd raak is verwaarloosbaar klein. Ook nu gaan er elke dag miljoenen mensen met het vliegtuig, die worden niet massaal ziek. Dus waarom zou het mij dan wel overkomen?
- mocht ik ondanks die idioot kleine kans toch ziek worden, dan is mijn basisgezondheid goed en de kans dat ik gewoon herstel maximaal. Dus ik ga er niet dood aan, zoals sommige oude mensen en mensen die al ziek zijn.
- het gemiddelde ziekteverloop: Je krijgt als het tegenzit gewoon een nare longontsteking. Dat hebben mensen wel vaker. Dat roept bij mij verder geen enge beelden op.
Je kunt je natuurlijk helemaal richten op die bizar kleine kans dat je geïnfecteerd raakt, dat jij dan ook nog heel toevallig ook nog iemand bent die onverwachts niet gezond genoeg blijkt het op te vangen en dat zich een rampscenario af gaat spelen en jij de eerste Europese dode wordt . Maar wat helpt je dat? Denk dan gewoon wat ik denk. Dat is veel realistischer. "Een mens lijdt het meest onder het lijden dat hij vreest," zei mn oma altijd.
Edit: overigens betekent dat niet dat ik zomaar op het vliegtuig zou stappen overal heen hoor. Maar dan vooral vanuit het idee dat ik straks niet vast wil zitten in een land omdat de hele infrastructuur plat ligt en ik er niet meer weg kan.
karuna schreef:Safina de ellende is nou juist, die nare longontsteking heeft echt grote gevolgen. Mijn weerstand is slecht en helaas ben ik ruim bekend met longontsteking. Toch, vorig jaar in jawel lapland ben ik echt doodziek geweest van een dubbele longontsteking, drie weken gestrand met niet fit om te vliegen, en daarna eigenlijk nog te vroeg om te vliegen, om de dag naar het ziekenhuis. Opname was lastig omdat er geen ziekenhuis in de buurt was, wel een privekliniek in het dorpje die het super heeft opgepikt. En ik heb er ruim 4 maanden voor nodig gehad weer op te knappen. Waar de arts me ook voor had gewaarschuwd. En je kunt er uitstekend aan dood gaan.
Overigens is die longontsteking de reden dat ik er nu terugga, wil graag meer zien dan apartement, de kliniek, de supermarkt en twee dagen de omgeving. En dan krijg je dit
safina schreef:Ik ben blij te lezen dat je je niet opsluit, Karuna. Vind ik ook dapper van je. En ik hoop dat het je nog heel veel bijzondere reiservaringen gaat brengen. De wereld is gewoon te mooi om achter de geraniums te blijven zitten.
Even wat anders: de Nederlanders die terugkomen mogen thuis in quarantaine. https://nos.nl/artikel/2321038-nederlan ... taine.html
pien_2010 schreef:Risico op dood gaan blijft rond de 2+%, dus neemt niet toe.
Pandora2 schreef:Erge koude en hoge luchtvochtigheid is nu éénmaal niet goed voor de longen.
Dus beetje dom van dan naar net die noordelijke streken te reizen in de winter.
Jadeleigh263 schreef:Misschien interessant voor mensen om te zien, is wel een link via FB, maar hier wordt simpel uitgelegd welke 4 mogelijkheden er zijn om het coronavirus te bestrijden, hoelang het kan duren voor dat het is ontwikkeld en wat eventueel de gevolgen er van kunnen zijn.
1. Vaccin met virus deeltjes
2. Een medicijn ontwerpen wat het virus en/of de host cell aanpakt, zodat het virus niet kan repliceren in de cel of waarbij de gastheercel in apoptose (geprogrammeerde celdood) gaat en fagocyten (witte bloedcellen) worden geactiveerd die de geïnfecteerde cellen opruimen
3 het testen van bestaande medicijnen op het virus, aangezien verschillende virussen vaak overeenkomst hebben in hun genoom structuur
4. (Methode waar ik zelf de meeste kennis van heb, en ook mee gewerkt heb, maar dan met andere cellen) genetische aanpassing met CRISPR van de T-cellen en deze na modificatie injecteren in de mens, zodat deze cellen het virus herkennen en doden.
Voor de mensen die het niet weten, CRISPR, is een mutatiesysteem wat gevonden is in veel bacteriën. Dit systeem kan knippen in DNA, waardoor het mogelijk is om stukken DNA te verwijderen, toe te voegen of te vervangen.
https://www.facebook.com/ScienceNatureP ... /?vh=e&d=n
pien_2010 schreef:Wat me namelijk opvalt, en dat vind ik erg teleurstellend, nergens bij eventuele hulp wordt gesproken bijvoorbeeld over versterken van je eigen immuunsysteem en hoe je dat eventueel kan aanpakken. Ik denk zelf namelijk, dat op kort termijn daar een belangrijke sleutel ligt om de ziekte goed door te komen.
elnienjo schreef:Ik heb simpelweg mijn intex opzetzwembad laten staan afgelopen najaar en zwem nog steeds. In januari maar liefst 7 keer (temperatuur varieerde tussen 3 en 6 graden)
pien_2010 schreef:elnienjo schreef:Ik heb simpelweg mijn intex opzetzwembad laten staan afgelopen najaar en zwem nog steeds. In januari maar liefst 7 keer (temperatuur varieerde tussen 3 en 6 graden)![]()
Dat moet ik niet doen want 100% zeker heb ik een angina te pakken→ ben ik erg gevoelig voor als ik in de winter naar de sauna ga en bv buiten ga zwemmen. Tot nu toe is dat 100% ziek geworden zijn, met 0% ziek zijn geworden die keren dat ik binnen bleef.
Maar zoiets als dat voor jou goed werkt, zou ik dat zeker doen. Iedereen moet zoeken naar wat bij haar of hem past vind ik, en in die hoek zoeken vind ik verstandig (ook al is deze niet voor mij weggelegd).
safina schreef:Dit gaat over 'jouw' Finland, Karuna: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... oronavirus
Daar zitten nu Nederlanders in quarantaine die er op vakantie waren.
safina schreef:Dit gaat over 'jouw' Finland, Karuna: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... oronavirus
Daar zitten nu Nederlanders in quarantaine die er op vakantie waren.