Afvallen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 17:27

DideH schreef:
Anniekskie schreef:
DideH kun je er dan ook van afblijven als je dw pot bijgevuld hebt? Hier zet ik daarom bewust niets neer, ander kan komt de bodemdrift weer naar boven.

Jep :) Woon nu even tijdelijk bij mijn ouders voor een paar maanden tot ik sleutel van nieuwe huis krijg, dus ik kan nu even niet bepalen wat er wel/niet in huis is. Vader is nogal een snaaikont, dus die vreet die pot wel weer leeg :+

Haha dat scheelt dan inderdaad als iemand anders hem wel weer leeg eet.

Ik gebruik lifesum, tot nu toe de gratis versie, maar wil een abonnement aanschaffen. Alleen tel ik minder de calorieën maar meer de koolhydraten.

Heb zelfs een rondje gelopen vandaag en net de paarden gedaan ondanks dat rechtop lopen nog steeds pijnlijk is.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 17:31

Zertab schreef:
Tot nu toe gaat het goed. Magere kwark als ontbijt, tussendoor twee kopjes zwarte koffie, en als lunch een beetje salade en een volkoren boterham met kaas en komkommer. Oh en een rijstwafel.
Vanmiddag rond drie uur mag ik nog een rijstwafel, als ik trek heb. En dan nog avondeten.

Als jij zo weinig eet dan snap ik wel dat je eetbuien krijgt... je moet echt meer eten want zo blijf je schommelen en doen. Tel je kcal?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 17:32

MarlindeRooz schreef:
Zertab schreef:
Tot nu toe gaat het goed. Magere kwark als ontbijt, tussendoor twee kopjes zwarte koffie, en als lunch een beetje salade en een volkoren boterham met kaas en komkommer. Oh en een rijstwafel.
Vanmiddag rond drie uur mag ik nog een rijstwafel, als ik trek heb. En dan nog avondeten.

Als jij zo weinig eet dan snap ik wel dat je eetbuien krijgt... je moet echt meer eten want zo blijf je schommelen en doen. Tel je kcal?

Nee tel ik niet. Maar heb vandaag niet bewogen dusja.

MarlindeRooz

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 17:34

Dan nog heb je meer kcal nodig dan dat.

Ik ben gisteravond uit eten geweest + veel alcohol gedronken. En vandaag werk ik dus dan eet ik verse friet. Lekker en moet gewoon kunnen! Morgen even extra gezond en laat in kcal doen!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 17:37

Zou niet weten wat ik dan moet eten. Brood is niet mijn ding...

En vanavond eten we rijst, dus dat is ook niet al te gezond.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-20 17:38

Ik gebruik soms samsung health, maar vul het lang niet altijd in...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 17:39

Er is niks mis met rijst?

Misschien salade met gekookte pasta? En dan bijvoorbeeld noten/kip/tonijn/feta/peulvruchten. En tussendoor een handje / reep met meer voedingswaarde en kcal dan dit. Want wat je nu eet heeft weinig voedingswaarde. Daarom blijf je zo snaaien.

Weet niet hoe lang / zwaar je bent en hoe actief je leeft? Daarmee kan je berekenen hoeveel je moet eten. Maar wat je nu zou eten is denk ik 1400/1500 kcal. Tenzij je 1.50 en 50 kilo bent is dat veel te weinig.

Met 1.83 en 80 kilo moet ik alleen al 2000-2500 kcal eten om op gewicht te blijven. Op actieve dagen zelfs richting de 3000. Maar ik zit slecht stil.
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 04-01-20 17:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 17:39

Hoezo is rijst niet gezond?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-20 17:40

Mensen die een keto dieet volgen
Mogen geen rijst..
Ik ben geen voorstander van keto, ik ben überhaupt geen voorstander van diëten. Gewoon normaal met gezond verstand. Dan hou je het ook vol

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 17:41

LadyMadonna schreef:
Mogen geen rijst..
Ik ben geen voorstander van keto, ik ben überhaupt geen voorstander van diëten. Gewoon normaal met gezond verstand. Dan hou je het ook vol

Precies! Met mate en zorgen dat je meer beweegt dan je vreet. :P

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 17:46

Ik lijk voor vandaag op een deficit van 500kcal te komen. Dat was mijn streven, dus ik ben tevreden. Nu wel opletten dat ik niet toch wat ga bunkeren. Met 500kcal per dag tekort val ik ongeveer 500g per week af, dat is mijn favoriete snelheid.

Vandaag heb ik de laatste chocolaatjes uit mijn kerstpakket gegeten. Ik had vanmorgen voor de zekerheid het zakje gewogen, dus nu wist ik hoeveel ik in MyFitnessPal moest invoeren.

Vandaag voor de derde dag op rij een half uur bramen verwijderd. Aangezien ik alleen stappen tel, en bramen een stuk meer inspanning is dan wandelen, heb ik daar nog een niet-genoteerde bonus. Het moet uiterlijk voor april klaar zijn, en liever eerder, want dan beginnen ze weer echt uit te lopen en ze maken mijn dak lek. Best storend dus. Nu het wat droger is (ten opzichte van afgelopen maanden) pak ik iedere keer een stukje op. Gelukkig gaat het behoorlijk vlot met steeds een half uurtje, volgend weekend met de versnipperaar aan de slag als het weer gaat zoals voorspeld. Nu beginnen er overal stapels bramentakken te ontstaan namelijk. Maar versnipperen doe ik bij voorkeur een aantal uur achter elkaar, omdat het op orde maken en weer opruimen van de versnipperaar relatief veel werk is.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 17:47

MarlindeRooz schreef:
LadyMadonna schreef:
Mogen geen rijst..

Exact :D .

Gister na het sporten hadden zowel vriend als ik mega veel zin in een milkshake van de Mac.....

Dus zijn we naar huis gegaan en heb ik een bakje yoghurt gegeten :')

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 17:52

Omdat je van rijst minder snel vol zit en dus door blijft eten. Ik volg geen speciaal dieet. Maar idd, meer bewegen en anders eten.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 17:54

Heb je dan wel volkoren of zilvervlies rijst? Ik zou er gewoon wat meer groente bij eten, dan vult het meer. Ben wel met je eens dat je van rijst minder snel of lang vol zit.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 17:56

Dieuwke_ schreef:
Heb je dan wel volkoren of zilvervlies rijst? Ik zou er gewoon wat meer groente bij eten, dan vult het meer. Ben wel met je eens dat je van rijst minder snel of lang vol zit.

In vergelijking met wat?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 18:02

IMANDRA schreef:
Dieuwke_ schreef:

In vergelijking met wat?

Aardappels. Ik eet twee aardappels en dan zit ik vol hoor. (natuurlijk wel veel groenten en stukje vlees). Maar als ik rijst eet, heb ik na een uur alweer honger.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 18:02

Dieuwke_ schreef:

Volkoren geloof ik. Geen idee haha, ik woon nog thuis.

Newallure

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 18:04

IMANDRA schreef:
Dieuwke_ schreef:

In vergelijking met wat?

Hamburgers van de mac krijg ik na een uur weer trek van :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 18:21

Zertab schreef:
Omdat je van rijst minder snel vol zit en dus door blijft eten. Ik volg geen speciaal dieet. Maar idd, meer bewegen en anders eten.

Ik zit van rijst dus juist mega snel vol :') . Pasta ook trouwens.

Morgen wel met vriendje uit eten, vakantie afsluiten samen.
Gaan wel eerst klimmen in de ochtend :).

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 18:26

Pasta zit ik snel vol van, maar ook daar, na een uur alweer honger. Gelukkig vind ik pasta en rijst ook niet zo lekker :P

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 18:29

Hebben hier meestal pandan rijst, dat vult behoorlijk goed :j

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 18:46

MarlindeRooz schreef:
LadyMadonna schreef:
Mogen geen rijst..

Dat probeer ik ook ja. Een balans vinden tussen eten en bewegen. Eten gezond en met voldoende voedingsstoffen, maar ook lekker en genoeg, zodat ik het ook vol kan houden.
Ik wil namelijk niet alleen voor deze zomer die kilo’s kwijt, maar voor langer.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 18:47

IMANDRA schreef:
In vergelijking met wat?

Aardappelen, pasta of een wrap. Daar kan ik langer op door. Maar nu ben ik ook niet iemand die heel veel rijst opschept, dus dat zal er ook zeker mee te maken hebben

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 18:55

Notenrijst vult bij mij ook altijd erg goed. En inderdaad, eten en bewegen met ‘gezond boeren verstand’ is het beste.

Ik houd heel simpel in een bullet journal de belangrijkste dingen bij en ik merk dat mij dat al echt een goed inzicht geeft! :)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 19:05

wij eten vrijwel nooit rijst, wel vaak gebakken aardappels uit de oven of pan... waarschijnlijk niet zo goed. Ik hou niet van gekookte aardappels.

Ik ben wel goed bezig vandaag. niet gesnoept, vrij veel water gedronken en gezonde dingen in huis gehaald.