(Ex)- burnout lotgenoten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 20:26

Marisje76 schreef:
Ze moeten advies van bedrijfsarts volgen...

Is dat zo, ik dacht dat dat niet zo was. Wel aan te raden, maar dacht geen verplichting. Ik vond er wisselende informatie over toen.
Mijn bedrijfsarts is iig steeds zo blij verrast dat mijn leidinggevende zijn advies gewoon overneemt :+

Mandyy :(:)

Warboel van mij mag je mee praten hoor.. ik heb ook nooit officieel een diagnose gehad. De ene keer zeggen ze dit, dan weer dat.. feit is dat ik iig al 4 maanden eruit lig en al vanaf mei serieuze klachten had..

En wijn en oxazepam is echt zo'n heerlijke combinatie :+ En ja dat mocht van de huisarts :')

Nickolay

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 00:17

Welkom Warboel.

En Goldie, volgens mij had ik dit al een keer gezegd. Maar het is niet al 4 maanden, het is echt pas 4 maanden. Dat verschil in denken, heeft mijn verzekeringsarts en bedrijfsarts toen steeds proberen uit te leggen.
Nu bijna 6 jaar verder snap ik hem

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 12:35

Nou ik heb vandaag al weer heel wat stress gehad.

Ik had vanochtend een afspraak bij de mondhygienist. Zat ik in de auto, werd ik gebeld waar ik bleef. Ik weet zeker dat ik half 10 heb afgesproken en zij zeiden 9 uur.
Een tunnel was dicht dus ik moest omrijden, kwam ik achter een vuilniswagen die bakken aan het legen was en waar ik niet langs kon. Stress!
Receptioniste zei dat ik voor niets was gekomen toen ik er eenmaal was maar mondhygienist wilde me toch helpen als ik even zou wachten.
Ben nu 15 minuten geweest en moest een nieuwe afspraak maken voor over 4 maanden om het af te maken.. :\

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 12:53

Oh ik zou helemaal van de leg zijn!!! Stress all over, ellende...

Ik heb nieuwe oproep bedrijfsarts gekregen. Werk wilden wachten op mn afspraak in het radboud (13 maart), wanneer heb ik een afspraak? 12 maart...
Hoe onlogisch wil je het hebben

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 13:02

Nou ik kan tegen dit soort dingen ook echt niet. Weer helemaal van m’n padje. Voel me er nog rot door.

Nu even op stal en zo maar mezelf verwennen met een lekker broodje van de benzinepomp.

Dat is erg onlogisch!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 13:03

Ik zou ook helemaal van slag zijn dan!

Ik heb afgelopen week mail gestuurd naar mijn mentor en werk. Gewoon 0,0 reactie erop gekregen :=

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 13:06

Knuffel Mandy! Vervelend dat het zo gegaan is :\ dan zit ook gelijk alles tegen. Geniet ervan op stal! :(:) helemaal niet gek hoor dat je daarvan van slag bent!

@Joanne1987 lekker logisch ook inderdaad :=

Ik heb best een redelijk oké dagje vandaag, heb heerlijk gesport. Ff m’n hoofd leeg kunnen maken.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 13:10

Ja nou ja, probeer er maar nuchter in te staan, het kost werkgever onnodig geld
Kan daar namelijk niks nuttigs vertellen. Psychisch klein stapje goede richting gemaakt, lichamelijk veel klachten maar weer niks concreets
Zal kort gesprek worden verwacht ik...

Moet die ochtend wel ook naar POH, misschien kan ze me helpen dingen duidelijk ge krijgen hoe te formuleren want ik vind dag lastig

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 13:15

Kan je niet contacten om de afspraak te verplaatsen? Dan zou ik dat doen...

Jeetje Mandyy dat is ook lekker dan.. vreemd ook, een uur vergissen is logischer dan een halfuur. Sta je daar dan :=

@nickolay: ik vind het heel moeilijk om dat zo te zien. Ik vind 4 maanden namelijk al best lang, maar misschien moet ik het anders proberen te bekijken, al weet ik niet zo goed hoe := Ik vond het altijd al onacceptabel als ik een week ziek was :o

Wel lekker nachtje weg gehad, heerlijk gegeten. Kort stukje gewandeld op strand, toen aan de warme choco en taart :9 Nu bijna thuis :)
Stalgenootje appte dat gisteren niet gelukt was om te rijden, of ze het vandaag anders voor me kon doen. Heel graag :o
Laatst bijgewerkt door Goldie op 28-02-20 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 13:20

Jeetje wat naar dat je dag zo anders verliep Mandyy, ik kan me voorstellen dat je daarna helemaal van slag was.

@goldie goed om te horen dat je er even tussenuit bent geweest en dat je het fijn hebt gehad

Hebben jullie een indicatie hoe lang het duurt voor je bij de bedrijfsarts terecht kunt?

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 13:26

Ik kon met een week terecht.

Ja ook al was het een moetje, was het toch wel fijn. Zaten ook maar 20km van huis :+

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 09:37

Ppff ik heb echt bijna niet geslapen en toen ik sliep had ik nachtmerries. Heb een gesprek met de bedrijfsarts staan en daarvoor een gesprek met werk, maar ik zie het gesprek met werk nu even helemaal niet zitten, ik heb ook echt nog geen gevoel van rust gehad. Ik had gevraagd of het gesprek verplaatst kon tot na de arts maar dat willen ze niet.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 09:49

Wanneer kun je bij de bedrijfsarts terecht?

Onhandig dat gesprek met werk. Weet je waar het over gaat?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 10:07

De dag na het gesprek op het werk, ik denk dat ze gewoon proberen contact te houden maar ik heb het gevoel dat ik nog geen dag uit heb kunnen rusten, er is ook pas een dag geweest door de weeks zonder contact.

Moirin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 10:33

Wat vervelend Moonsparkle! Hopelijk valt het gesprek mee :(:)

Ik heb deze week weer 4x 5 uur gewerkt, ging gelukkig wel goed. Gisteren ook nog een high-tea, was heel gezellig maar ik ben wel moe nu. Vanmiddag nog een verjaardag (van 1 tot 3, het zoontje van mijn beste vriendin wordt 1 jaar <3) maar de rest van het weekend lig ik op de bank :Y)

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 11:12

Moonsparkle, wat vervelend zeg. Knuffel!

Ik had gisteren een off day. Het is best wat dagen goed gegaan maar donderdag werd het al minder. Ik ben met de kinderen naar de dierentuin geweest omdat ik het mijn oudste dochter had beloofd. Het weer werkte totaal niet mee en ik voelde me ook niet top. Nacht van donderdag op vrijdag slecht geslapen, mijn jongste dochter was erg aan het spoken. Gisteren was de oudste weg dus had alleen de jongste. Maar die was zo tegendraads als het maar kon. Bij mij kwam er niets uit mijn handen, raakte geïrriteerd door alles wat er gebeurde en was er helemaal klaar mee.
Vannacht ook een drama nacht geweest met de jongste en gek gedroomd over mijn werkgever. Nu even gaan proberen te genieten van het zonnetje vanmorgen. Vanmiddag wordt het weer pet weer.

Dinsdag mag ik weer naar de POH. Gaan we het hebben over Emdr en doorsturen naar de psycholoog.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 11:48

moonsparkle schreef:
Ppff ik heb echt bijna niet geslapen en toen ik sliep had ik nachtmerries. Heb een gesprek met de bedrijfsarts staan en daarvoor een gesprek met werk, maar ik zie het gesprek met werk nu even helemaal niet zitten, ik heb ook echt nog geen gevoel van rust gehad. Ik had gevraagd of het gesprek verplaatst kon tot na de arts maar dat willen ze niet.

Heel herkenbaar... Mijn werk heeft me erste werk dat ik ziek was elke dag gebeld en wilden dat ik na 1 week al op gesprek kwam, wat ik geweigerd heb. Is de verstandhouding niet helemaal ten goede gekomen.

Dusja1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 13:41

moonsparkle schreef:
De dag na het gesprek op het werk, ik denk dat ze gewoon proberen contact te houden maar ik heb het gevoel dat ik nog geen dag uit heb kunnen rusten, er is ook pas een dag geweest door de weeks zonder contact.

Heb je aangegeven dat je een burn out hebt en rust nodig hebt?

Ik herken het wel hoor, de eerste 5 weken dat ik thuis zat voelde ik me ook niet begrepen door de manager, als ze belde zat ik al tegen het plafond (En ik nam de telefoon niet eens op, was in staat om die meteen tegen de muur te smijten :') ) nadat ik bij de bedrijfsarts ben geweest lijkt het besef dat ik voorlopig niet kan werken er ineens wel te zijn.

Wees helder en duidelijk in wat wel mogelijk is en wat niet. Zet het desnoods op papier wanneer je weer naar je werk moet voor een gesprek.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 14:16

moonsparkle, knuffel vanaf hier.
Dusja1 goede tips. Ik gebruik het opschrijven ook, en soms oefen ik het gesprek (wat ik wil zeggen) met vriend of een collega. Dan krijg je aanmoedigingen dat je het goed doet. Heeft mij geholpen.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 14:17

Ik lees dat slapen, of eigenlijk het slechte slapen, ook veel bepaald.
Als het batterijtje niet vol zit, kijk je anders tegen zaken aan.
Goed uitrusten dus, alhoewel dat met kinderen niet altijd gaat.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 09:44

.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 12-01-25 01:09, in het totaal 1 keer bewerkt

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 09:56

.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 12-01-25 01:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 10:41

Het gaat even vet k*t met me en weet even niet wat ik moet doen.
Gisteren een (te) drukke dag gehad en de terugrit in de auto (ik reed niet) was echt een hel. Ik ben altijd al niet op mijn gemak in de auto maar nou kreeg ik ik het een beetje benauwd van alle dingen die mogelijkerwijs ook maar een beetje mis zouden kunnen gaan. Zat al met tranen nadat we op de rem moesten voor een invoegende auto en toen mijn man de auto voor mijn gevoel wat krap voor een andere auto schoof op de rotonde had ik een complete paniekaanval, mijn eerste ooit. Ik schrok me wild en brak in een enorme huilbui uit.
Wil nu eigenlijk echt niet meer in de auto stappen, kostte me altijd al meer energie dan ik wilde maar voel me er nu echt niet fijn bij. Ook het idee dat mijn man naar zijn werk moet rijden en er wat kan gebeuren onderweg vreet energie.

Heb over 2 weken gelukkig een afspraak bij de psychiater, vrees dat ik nu toch echt op het punt van therapie aan ben gekomen :x

Moirin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 11:52

Wat naar Azmay van de paniekaanval! Echt niet fijn. Sterkte hoor!
Wel wil ik nog even zeggen, dat therapie niet iets slechts is en ook niet betekent dat je gek bent :) Sterker nog, ik denk dat heel veel mensen bij een vorm van therapie gebaat zijn.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 17:03

Moirin schreef:
Wat naar Azmay van de paniekaanval! Echt niet fijn. Sterkte hoor!
Wel wil ik nog even zeggen, dat therapie niet iets slechts is en ook niet betekent dat je gek bent :) Sterker nog, ik denk dat heel veel mensen bij een vorm van therapie gebaat zijn.

Dankje.
Ik heb wel ooit cognitieve therapie gehad maar dat lijkt me toch heel anders dan echt angst gerichte therapie.

Als iemand zich niet schaamt dat ze bij de psychiater en psycholoog loopt ben ik het wel, maar dit vind ik toch wel een beetje heftig voor mezelf. Toch een angst met een grote impact -O-