Intermittent fasting

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pantykous

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 12:20

In het weekend wil het bij mij nooit zo maar dat vind ik prima.

Gisteravond zo tussen 19.30-20.00 voor het laatst iets op en net om 11.30 begonnen met een broodje.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 12:30

PSvanLot schreef:
plutolover schreef:
gister is het met niet gelukt maar vandaag ga ik er weer voor!!

net wat honger gevoel dat ik dacht hoe ga ik dat vol houden tot 12.00. Maar nu is die aardig weg gezakt. Zo maar een kop thee nemen. Weet iemand of engelse thee zonder calorieen zijn? anders wordt het zwarte koffie..

Je kunt prima alle soorten thee drinken.

Dat ligt er dus aan.. maar zwarte thee is in ieder geval net zo 'erg' als zwarte koffie (iets van 1/2 kcal per kopje).

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-19 12:37

Het is helemaal niet erg om een minimaal aantal kcal binnen te krijgen, dat breekt het vasten niet. Je kunt dus prima thee/koffie drinken. Het heeft er al eerder over gegaan. Je zou dan ook je tanden bv niet kunnen poetsen.

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 14:55

Hoii ik kom me ook melden :D

kijk al een tijdje mee.

Ik ben sinds januari 5 kilo kwijt geraakt met sporten en beter op me eten letten, alleen sinds juni gaat er niks meer vanaf let ook niet meer goed op me eten,heb gisteren stok achter de deur gezet ik ga beginnen met IF en beter op me voeding.
Gisteren na 19:30 niks meer gegeten ik doe als ik vrij ben s ochtends fitnisse , doen jullie dit ook? Ik voelde me aardig slap en futloos tijdens de les.
Ben blij dat ik kon lunchen om 12 uur.
Ik had ook hoofdpijn vanmorgen is dat allemaal een Wenning?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 15:21

Ik had de vorige keer ook dat ik geen gewicht kwijtraakte, en vorige week stond ik even op de weegschaal en leek ik juist ook iets zwaarder. En toen viel het kwartje: ik drink normaal te weinig, kom daar ook niet vanaf. Maar om nu de 'honger' op te vullen 's ochtends drink ik thuis al een grote beker water leeg en in de eerste +/- twee uur op het werk een dopper. Moet mijn lichaam misschien even aan wennen :+

Uiteindelijk is het me daar ook niet om te doen, zit prima op gewicht en het enige wat soms stoort is dat ik af en toe een beetje een buikje heb. (Soms ook snel bloated)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 15:33

Hmm als je meer drinkt zou je juist minder water vast moeten houden. Tenzij je weegt nadat je water hebt gedronken?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-19 22:26

Ik heb echt geen moeite met het vasten tot op heden maar mis wel een beetje het gezellige eten in de avond.
Lekker wat kleine hapjes op tafel...

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 06:55

Ik heb echt ALTIJD honger. Maar doe het 5 dagen per week, omdat ik gewoon te lui ben om voor ontbijt te zorgen, dus ga gewoon zo naar het werk. Ben elke keer weer blij dat het lunchtijd is. Ook wel eens in de weekenden niet ontbeten, honger blijft en blijft. Maar ik blijf wel fit, kan dus rustig gaan duiken zonder ontbijtje. Maar zo rond 12 uur is mijn lichaam blij met eten. Maar een energiedip krijg ik dus niet gelukkig.
Afvallen doe je er absoluut niet van. Ik ben het afgelopen jaar iets zwaarder geworden, maar eet dus over 24 uur beslist minder. Maar goed, dat het gezond is om niet te ontbijten wist ik al.
Het is niet dat ik dus nooit zal ontbijten, op vakanties juist wel (dan sla ik vaker de lunch over), maar het is de makkelijkste maaltijd om te laten staan.
Sporten doe ik veel: duiken, paardrijden en wandelen. Soms ook zwemmen.

Als ik weet dat ik uit eten ga, dan eet ik over de gehele dag beslist minder, want ik kan me dan niet inhouden. Dus per saldo komen er dan niet meer calorieën binnen zeg maar. Ik kies overigens het liefst voor all you can eat, want ik vind porties in een restaurant vaak te klein. En je betaalt er wel flink voor.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 06:56

je zegt het verkeerd Germie, afvallen doe JIJ er niet van

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 07:34

Kinke schreef:

ja ok, haha. Ik val eigenlijk nergens van af. Klinkt raar, maar zou best een paar kg kwijt willen. Maar zelfs dat lukt niet, met niets. Ik heb kennelijk een heel stabiel lichaam wat direct efficienter gaat verbranden bij minder voedsel. Maar intermittent fasting wordt omschreven als DE manier om af te vallen (en vol te houden en gezond) en dat is het dus ook niet helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 07:44

Gaat goed bij de meesten, zo te lezen! Fijn!
Ik worstel nog een beetje met m'n werk, ga rond de tijd dat ik graag zou willen eten steeds beginnen met een patiënt in onderzoek. Onderzoek duurt meestal een uur of 2... Dus nu toch maar ervoor iets eten.
Hier vliegen tot dusver de kilo's er wel af, echt bizar. Kan het goed volhouden :j

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 07:47

Renee1991 schreef:
Gaat goed bij de meesten, zo te lezen! Fijn!
Ik worstel nog een beetje met m'n werk, ga rond de tijd dat ik graag zou willen eten steeds beginnen met een patiënt in onderzoek. Onderzoek duurt meestal een uur of 2... Dus nu toch maar ervoor iets eten.
Hier vliegen tot dusver de kilo's er wel af, echt bizar. Kan het goed volhouden :j

ja, volhouden schijnt bij iedereen prima te lukken. Zelfs ik met altijd honger kan het, ja, alles rammelt en doet, maar ik hou wel energie. De hongerklap komt niet. Dat is wel fijn.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 08:07

germie schreef:
Kinke schreef:

ja ok, haha. Ik val eigenlijk nergens van af. Klinkt raar, maar zou best een paar kg kwijt willen. Maar zelfs dat lukt niet, met niets. Ik heb kennelijk een heel stabiel lichaam wat direct efficienter gaat verbranden bij minder voedsel. Maar intermittent fasting wordt omschreven als DE manier om af te vallen (en vol te houden en gezond) en dat is het dus ook niet helaas.

Ja als je porties in een normaal restaurant niet voldoende vind ben je gewoon gewend aan veel te veel eten... Ik heb dat ook een tijdje gehad, ik merkte echt dat mijn maag kleiner is geworden na een tijd normale porties eten. Dan zit je ook ineens wel vol na voor-, hoofd- en nagerecht.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-19 08:37

Proficiat Liekec met je verjaardag!!!

Germie, dat zijn inderdaad wel hele grote porties als je niet genoeg hebt aan een standaard diner in een restaurant. Dan begrijp ik dat je niet afvalt, je krijgt wel erg veel binnen.

Liekec, ik merk ook dat ik minder kan eten sinds het vasten. Helemaal prima.

Ik ga eens een boekje bijhouden met wat ik op een dag eet. Het tellen van calorieën is niet perse nodig maar ik eet door de dag heen echt teveel.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 08:39

liekec schreef:
Ja als je porties in een normaal restaurant niet voldoende vind ben je gewoon gewend aan veel te veel eten... Ik heb dat ook een tijdje gehad, ik merkte echt dat mijn maag kleiner is geworden na een tijd normale porties eten. Dan zit je ook ineens wel vol na voor-, hoofd- en nagerecht.

nee, er is hier sprake van een andere denkwijze. Oh ja, ik neem nooit een voorgerecht en nagerecht (te duur). Dus ik heb het over het hoofdgerecht alleen, en dat is dan zeker te klein, jij gaat ook uit van voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht, ik dus niet, ik alleen van het hoofdgerecht. En de porties in restaurants zijn soms klein, ga maar eens in Frankrijk eten. Ik heb het niet over een Griek hier, die porties zijn groot genoeg. Dus ik zoek wel restaurants met fatsoenlijke porties. En dan sla ik daar voor weer een maaltijd over. Dat overslaan kan ik dus wel, ondanks altijd en dan ook altijd honger.

Ik kom overigens niet boven de 2000 calorieën uit hoor als ik tel. Maar ja, ik kan rustig nog veel meer eten, heb gewoon echt altijd honger.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 08:42

germie schreef:
liekec schreef:

nee, er is hier sprake van een andere denkwijze. Oh ja, ik neem nooit een voorgerecht en nagerecht (te duur). Dus ik heb het over het hoofdgerecht alleen, en dat is dan zeker te klein, jij gaat ook uit van voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht, ik dus niet, ik alleen van het hoofdgerecht. En de porties in restaurants zijn soms klein, ga maar eens in Frankrijk eten. Ik heb het niet over een Griek hier, die porties zijn groot genoeg. Dus ik zoek wel restaurants met fatsoenlijke porties. En dan sla ik daar voor weer een maaltijd over. Dat overslaan kan ik dus wel, ondanks altijd en dan ook altijd honger.

Ik kom overigens niet boven de 2000 calorieën uit hoor als ik tel. Maar ja, ik kan rustig nog veel meer eten, heb gewoon echt altijd honger.

En toch denk ik dat het beter werkt om door de dag heen (in je tijdvak) gematigd meer te eten in plaats van niks en dan ineens een explosie van all you can eat. :)

Dankje PSvanLot!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 08:45

liekec schreef:
germie schreef:

En toch denk ik dat het beter werkt om door de dag heen (in je tijdvak) gematigd meer te eten in plaats van niks en dan ineens een explosie van all you can eat. :)

Dankje PSvanLot!

Datk omt niet vaak voor, maar als ik ga, dan doe ik het wel zo. Ik kom niet wekelijks of maandelijks in zo'n restaurant hoor, haha. Nee, dan is het ook niet lekker meer.

Maar als een standaard hoofdgerecht uitgaat van voorgerecht en nagerecht, dan zijn ze dus altijd te klein als je geen voorgerecht en nagerecht neemt. Ik kies mijn restaurants uit op een groot hoofdgerecht, dan ben ik na 1 bord klaar.
Bij all you can eat haal ik meerdere kleine porties.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 08:47

Mij gaat het tot nu toe sinds vrijdag goed af.
Weekend wel ietsje gesmokkeld vanwege een chipje, maar overall probeer ik wel 14 tot 16 uur aan te houden.
Alleen wat koffie smorgens

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 08:54

Zo me tweede dag vandaag , meestal ga ik met honger naar bed maar nu niet voor laatst gegeten om 19:30.

Wel werd ik vanmorgen weer wakker met hoofdpijn , hoop zoals gisteren dat weg gaat straks.

Ben wel weer blij als ik kan eten om half 12 :j

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-19 08:54

Lekker wat drinken Irise, vaak helpt dat wel wat tegen hoofdpijn.

BlackBeautyZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 09:26

verbrand je lichaam zoveel calorieën als je slaapt eigenlijk?

ik weet niet of jullie dat ook hebben, maar ik heb altijd als ik opsta sochtends dat ik me mega slank voel en er ook echt slank uit zie hahahah

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 09:31

Goedemorgen!
Gefeliciteerd Liekec!

Ik merk dat ik nu dat ik aan het vasten ben best hyper/wakker ben in mijn hoofd s nachts en werd ook wakker met hoofdpijn. Er zal gerust een grote schoonmaak bezig zijn in mijn lijf. Althans dat denk ik.
Na een paar bekers (heet) water is het iig gezakt.

Hahahahaha ja dat heb ik ook BlackBeauty, als zakt dat wel gedurende dag weg (in ;-) )

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 09:33

germie schreef:
Kinke schreef:

Bij mij wel. 10 kilo in een jaar. Zonder er echt veel voor te hoeven doen. Maar ik ben inderdaad geen grote eter. Alleen een hoofdgerecht in een restaurant kan ik vaak al niet op. Daarentegen let ik bij IF verder helemaal niet op wat ik eet, dus er gaat ook gewoon vette hap in en soms zoetigheid.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 09:38

Ik heb gisteravond laat nog chips en nootjes gegeten! |( |(

Naja, vandaag maar gewoon weer oppakken.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 09:39

@majabeestje, niet te lang bij stil staan. Ervan genieten en weer door