ziekenhuisopname en daarna

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 18:43

mariekeoo schreef:
bigone schreef:
Waarom niet gewoon bij je werkgever op de spoed gegaan, iets wat ik weken geleden al had aangeraden.

Omdat dat niet zomaar kan? Kan moeilijk bij de spoed aankloppen, jongens help me eventjes...

Dat denk je, vind het een zorg van werkgever naar werknemer. En spreek nu in hemelsnaam is een collega arts aan op je werk.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 18:58

Zoals iemand ook al vroeg, waarom ga je niet alternatief?

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-19 19:13

marleen_usar schreef:
Zoals iemand ook al vroeg, waarom ga je niet alternatief?

Omdat ik denk dat er echt een medische reden is die ze wel moeten kunnen vinden.

En ik alternatief maar een onbekend terrein vind, en dat onbekende vind ik maar eng.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 19:17

Dat snap ik, ik ging ooit bij het Erasmus door de molen.Tussen mijn oren zat het, toen alternatief en nooit meer last gehad.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 20:02

bigone schreef:
Citaat:

Omdat dat niet zomaar kan? Kan moeilijk bij de spoed aankloppen, jongens help me eventjes...

Dat denk je, vind het een zorg van werkgever naar werknemer. En spreek nu in hemelsnaam is een collega arts aan op je werk.

Zo werkt het gewoon niet in de zorg. Voor een verwijzing moet een huisarts zorgen, en niet een werkgever. Zorg en werk is gescheiden met een goede reden, namelijk dat men geen misbruik kan maken van die informatie.

Ik vind jouw berichten naar TS heel naar overkomen. Je mag advies geven, en TS mag daarmee doen wat ze wil. Ze hoeft zich tegenover haar keuzes over haar lichaam en gezondheid niet te verantwoorden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 20:07

Ts weet heel goed dat ik het op de juiste manier bedoel, ze heeft veel eerder in het topic al eens aangeven een arts op haar werk maar eens aan te schieten. Maar dat moet ze wel doen, snapte ook wel dat ze niet op haar werk als de zieke bekend wil staan aangezien ze net een nieuwe functie zou krijgen maar verdorie het is wel je lichaam en je leven. Mijn bericht is ook alleen bedoelt om het absurde van de situatie aan te geven, je werkt in een academisch ziekenhuis, word hartstikke ziek en vervolgens ga je naar huis om naar het ziekenhuis vijf kilometer verderop te gaan, waar ze dus weinig anders doen dan oplappen en wegsturen. En het gaat al vanaf begin Juli aan, veel te lang.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 20:24

bigone schreef:
Ts weet heel goed dat ik het op de juiste manier bedoel, ze heeft veel eerder in het topic al eens aangeven een arts op haar werk maar eens aan te schieten. Maar dat moet ze wel doen, snapte ook wel dat ze niet op haar werk als de zieke bekend wil staan aangezien ze net een nieuwe functie zou krijgen maar verdorie het is wel je lichaam en je leven. Mijn bericht is ook alleen bedoelt om het absurde van de situatie aan te geven, je werkt in een academisch ziekenhuis, word hartstikke ziek en vervolgens ga je naar huis om naar het ziekenhuis vijf kilometer verderop te gaan, waar ze dus weinig anders doen dan oplappen en wegsturen. En het gaat al vanaf begin Juli aan, veel te lang.

Ben het wel een beetje met Bigone eens. Doe jezelf een plezier TS en wissel van ziekenhuis...gewoon het academisch ziekenhuis doen. Ben benieuwd wat de oorzaak van de klachten is.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-19 20:39

imaudy schreef:
bigone schreef:

Ben het wel een beetje met Bigone eens. Doe jezelf een plezier TS en wissel van ziekenhuis...gewoon het academisch ziekenhuis doen. Ben benieuwd wat de oorzaak van de klachten is.

Het plan is ook om te switchen als ze na dit telefonisch consult nog niet willen. Dus had me erg "verheugd" op dit consult. Beetje jammer dat ze dan niet belt, dus morgen maar de poli bellen.

BigOne

Re: ziekenhuisopname en daarna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 20:50

Als ze wat niet willen? Maar dit is wel hele slechte patiënten zorg , normaal word er toch even gebeld door de secretaresse wanneer er iets veranderd ? Zou morgen je huisarts bellen en zorgen dat je naar je eigen ziekenhuis kunt, ze hebben kansen genoeg gehad en jij schiet er niets mee op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 20:54

Hoi Marieke, ik schrik van dit topic. (we kennen elkaar nog uit de tijd toen Aylin een merrie van ons reed, volgens mij heb jij haar ook weleens meegehad op buitenrit). Wat naar dat je zo loopt te kwakkelen zeg. En wat laten ze je bungelen daar in het ziekenhuis. Heb geen tips, maar wilde je sterkte wensen en een hart onder de riem steken. Hoop dat je je snel beter voelt en dat ze eindelijk eens iets kunnen betekenen voor je. Sterkte!!! :(:)

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-19 20:59

bigone schreef:
Als ze wat niet willen? Maar dit is wel hele slechte patiënten zorg , normaal word er toch even gebeld door de secretaresse wanneer er iets veranderd ? Zou morgen je huisarts bellen en zorgen dat je naar je eigen ziekenhuis kunt, ze hebben kansen genoeg gehad en jij schiet er niets mee op.

verder onderzoek... Ze willen steeds maar afwachten en afwachten. Wanneer komt er koorts, hoelang houd de koorts aan etc etc. en vanuit verpleegkundig standpunt ook zeker wel logisch. Al denk ik dat na nu 4 maanden ziek zijn en 3,5 episode van onbegrepen koorts we wel mogen vaststellen dat er wat mis is en dat dat toch verder onderzoek nodig heeft.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 21:13

Ben ik helemaal met je eens, ze weten het niet , je gaat blijkbaar niet meteen dood dus wachten ze af. Inderdaad vanuit een bepaald gezichtspunt begrijpelijk maar zolang niet. Want dit is niet leefbaar en alles lijd er onder.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-19 21:29

bigone schreef:
Ben ik helemaal met je eens, ze weten het niet , je gaat blijkbaar niet meteen dood dus wachten ze af. Inderdaad vanuit een bepaald gezichtspunt begrijpelijk maar zolang niet. Want dit is niet leefbaar en alles lijd er onder.

nou dat is het inderdaad ook. Ik heb een nieuwe werkplek sinds 4 weken. Super naar mijn zin. Kon voor het eerst weer bijna hele diensten draaien sinds 3 maanden, en nu heb ik mij weer ziek moeten melden. Daarnaast kan ik buiten het werken eigenlijk niets. fotograferen ligt op een gat, mijn verzorgpaard ben ik al verloren doordat ik nog maar weinig kon door ziek zijn, ik kan niet sporten. Het is allemaal niets.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 21:46

Dan is het echt tijd om je poot nu stijf te houden , ik weet niet hoe lief en vriendelijk je bent tegenover je huisarts maar neem anders een van je ouders mee voor steun en geef ook duidelijk aan wat voor ernstige impact dit op je leven heeft en je een uitslag wil zodat je weer voor uit kunt. Fijn dat je nieuwe baan zo goed bevalt .

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 22:25

ben je getest op lyme?

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-19 22:49

tokedri schreef:
ben je getest op lyme?

nop, al vonden ze mijn symptomen atypisch voor Lyme.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 23:11

Waar ben je wel op getest tot nu toe?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 01:21

Ik geloof ook niet dat dit Lyme is. Wel dat er een onderliggende oorzaak is voor de klachten en mijn suggesties voor evt verder onderzoek heb ik al een aantal keer gegeven.

Ik zou echt aan de bel trekken bij je huisarts en eigen internist en een second-opinion in gang zetten. Dit hoeft niet perse in je eigen ziekenhuis als je je daar niet prettig bij voelt, ik heb je al een aantal goede alternatieve suggesties gegeven.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-19 11:52

Zo dokter bleek me toch geprobeerd te bellen en voicemail ingesproken. Denk een verkeerd nummer. Ze belt me dus vandaag nog. Toch maar even afspraak gemaakt bij de huisarts vanwege mijn arm. Gaat steeds meer pijn doen en is gezwollen en hard. Dus even laten checken

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 12:30

mariekeoo schreef:
Zo dokter bleek me toch geprobeerd te bellen en voicemail ingesproken. Denk een verkeerd nummer. Ze belt me dus vandaag nog. Toch maar even afspraak gemaakt bij de huisarts vanwege mijn arm. Gaat steeds meer pijn doen en is gezwollen en hard. Dus even laten checken

Vraag dan meteen een verwijsbrief naar het UMCG dan heb je die in de pocket los van wat de arts je gaat vertellen, na drie maanden is het wel klaar dunkt me.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-19 13:15

Zo de dokter heeft gebeld. Eindelijk actie ☺️ Zo even bloed prikken. Als ik nog crp heb gaan ze kijken wanneer ze me door de scan kunnen halen en de infectioloog komt in mede behandeling.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 15:36

*\o/*
Eindelijk!

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-19 17:30

Mijn lab is tot nu toe allemaal. Leukocyten zijn normaal en crp is 5. Dus prima. Nog wel verhoging.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-19 08:44

Bij wederom een koortspiek (> 38,5 C) melden op SEH voor afname bloedonderzoek en bloedkweek. Tevens dan verrichten van een PET-scan.

Kom maar kooooorts :’) (sarcastisch natuurlijk). Hopelijk blijft al dit nu gewoon een keertje weg en word ik weer normaal.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-19 09:17

Ik was afgelopen donderdag naar de huisarts geweest voor mogelijke flebitis. De insteek van het infuus was super rustig echter aan de zijkant was het wat dik en pijnlijk, nog niet echt rood en warm. Nu werd ik vanmorgen echt wakker van de pijn. Ik loop al een uur te koelen en gelukkig helpt dat een beetje.

Maar het lijkt toch dikker, pijnlijker en nu ook wat roder en warmer worden. Ik wil ook niet de huisarts plat lopen. Maar wanneer moet ik weer naar de dokter?

Dit was vanmorgen
Afbeelding