germie schreef:Ik snap je niet, maar prima dat je stopt. Ik geef gewoon aan wat ik zie of bedoel. Niet meer en niet minder. Ik ben dus een voorstander van zelfbeschikkingsrecht, screening (zou iedere potentiele ouder moeten doen) en dan de juiste beslissing nemen.
En ja, voor mij is een afwijking dus iets waar je selectie op moet toepassen.
En om te bepalen wat een leven van iemand met een afwijking waard is heb ik al een lijstje opgesteld waar je om zou moeten denken. Ja, ook financieel. Het is soms moeilijk om rationeel te blijven denken als je zelf een kind wilt, maar het is juist belangrijk om de juiste keuze te maken. Mijn keuze kan voor een ander misschien niet de juiste zijn, maar ik zie sommige keuzes als 'moeten'. En ja, dat is gewoon mijn mening, niet meer en niet minder.
En ik zie dat niet als een designer baby. Maar ook dat is weer een mening. We gaan immers niet oogkleur en haarkleur uitkiezen. Het is geen showroomauto zeg maar.
Ik ga geen meerwerk doen..
Ik moet iets recht zetten waarvan ik het zo bedoelde. Jij vind dat ik het woordje onzin maar moet accepteren. Mijn mening is geen onzin. Dit vind ik beledigend