IMANDRA schreef:@Sec: zeker waar hoor, maar maakt me niet minder benieuwd naar hoe we een antivaxxer/twijfelaar wél pro kunnen maken dmv informatie.
Misschien moeten we het ze daarom eens gaan vragen. Moet een cb eens een consult inplannen voor de entingen om het te hebben over entingen. In plaats van aan te nemen dat iedereen voor is. Mij werd de dag van de entingen gemeld "ohja, en hij krijgt prikken". Wat hij kreeg werd niet verteld, wat er kon gebeuren, werd niet verteld, helemaal niks. Er werd zelfs niet gevraagd of ik deel wilde nemen aan het rijksvaccinatieprogramma, daar werd gewoon vanuit gegaan. Ik vind dat best heftig, je hebt het wel over net verse moeders met een heel klein bundeltje baby waar je een naald in gaat zetten. Zelfs als provaxxer vond ik dat geen prettige ervaring en voelde ik me niet erg prettig bij de vanzelfsprekendheid waarmee alles ging.
Citaat:
Aanpassen kan altijd, zeker, maar als mensen selectief gaan enten is bij bepaalde vaccins de vaccinatiegraad alsnog laag. En dat willen we juist voorkomen!
Maar niet lager dan wanneer we het reguliere schema aanhouden. Wellicht lager dan met verbieden, maar ik ben daar gewoon echt op tegen.
Citaat:
Voor nu zou een aangepast vaccinatieschema wellicht kunnen, maar denk dat de antivaxxers het licht doen laten zien met de juiste methoden wel effectiever is.
Tot nu toe lijkt dat niet te werken, voelen ze zich vooral niet gehoord en worden alleen maar extremer in hun opvattingen.
Citaat:
Overigens wil het niet zo veel zeggen dat er schadeclaims zijn uitgegeven: kan best zijn dat fabrikanten maar van het gezeur af wilden zijn en het legale gevecht te duur werd.
"Zou kunnen zijn" inderdaad. We gissen wat, in plaats van dat er gewoon openheid is. Terwijl dat nou juist is wat gevraagd wordt.
Citaat:
Ik denk dat fabrikanten zijn vrijgesteld van schadeclaims om onzinrechtszaken te voorkomen. Als je al kijkt naar de hoeveelheid mensen die beweren dat hun kind vaccinatieschade heeft opgelopen terwijl hier geen medisch bewijs voor is. Wellicht is het kostenbesparend qua juridische kosten, zodat dit geld ingezet kan worden voor goed onderzoek. Is dat een goed iets? Zouden mensen het toch moeten kunnen proberen? Geen idee.
Ik vind dat juist heel beangstigend. Ja, er zullen onzinzaken zijn, maar het vrijstellen geeft ook een giga vrijbrief aan een partij die toch ook vooral veel geld wil verdienen. En dat geld wordt echt niet allemaal ingezet voor onderzoek, ik neem aan dat je zelf ook wel weet dat de hoge piefen van farmaceutische bedrijven een salaris verdienen waar de gemiddelde nederlander niet toe komt.
Citaat:
Overigens zijn er volgens mij ook alternatieven voor een dubbel blind onderzoek, die wel veel worden ingezet. Dubbel blind is immers niet geheel ethisch verantwoord.
Precies, zou ook niet goed zijn en tuurlijk zijn er alternatieven. Maar feit blijft dat (gesponsord) onderzoek niet onafhankelijk is. Al is het maar door negatieve onderzoeksresultaten niet te publiceren en alleen onderzoek dat de gunstige kanten belicht te publiceren.
Laatst bijgewerkt door secricible op 11-06-19 18:39, in het totaal 1 keer bewerkt