Stoppen met de pil, voor- en nadelen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 14:20

Rena100 schreef:
Jolien87 schreef:
Dat kan best. In een stopweek word je toch ook altijd ongesteld?

ja maar dat is om de 4 weken. 3 weken 'pil', 1 week stopweek.

Maar wanneer je stopt met de pil dan ziet je lichaam dit als stopweek.
Pas daarna zal je lichaam merken dat je niet meer begint met een nieuwe strip dus dan gaat het 'ontpillen' beginnen.

Rena100

Re: Stoppen met de pil, voor- en nadelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 14:23

ik ben na mijn stopweek 'gestopt' zeg maar. Dus had een stopweek, en in plaats van weer te starten, ben ik gestopt. Ik moest dus 2 weken geleden weer beginnen. Naja, het zal wel loslopen. Ben ook niet echt heel erg ongesteld of zo, meer af en toe een vlekje :')

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 15:54

Rena100 schreef:
ik ben na mijn stopweek 'gestopt' zeg maar. Dus had een stopweek, en in plaats van weer te starten, ben ik gestopt. Ik moest dus 2 weken geleden weer beginnen. Naja, het zal wel loslopen. Ben ook niet echt heel erg ongesteld of zo, meer af en toe een vlekje :')

Het kan best dat je cyclus weer gereset moet worden om het even oneerbiedig te zeggen. Maar het is niet zo fijn om niet te weten wanneer je eventueel bloedverlies kunt hebben.

Ik was vergeten hoe vervelend menstruatiekramp kan zijn. Ik verwacht morgen weer ongesteld te worden, voor het eerst echt zonder invloed van de pil en ik voel nu de krampen alweer uitstralen naar mijn bovenbenen, dat heb ik niet meer zo gehad sinds ik aan de pil begon. Dus ik heb net maar Aleve feminax genomen om het een beetje te onderdrukken. :=

Irisjeeh1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 19:39

Irisjeeh1999 schreef:
Ik ben sinds een weekje gestopt in overleg met m'n huisarts om te kijken of dat de migraine triggered. Hopelijk is dit de oplossing tegen die vervelende aanvallen.

Nou, afgelopen week was het tot drie keer toe mis.. Ik denk dus dat dit niet helpt voor mij. Verder heb ik sowieso weinig voordeel/nadeel van het stoppen. Mijn lichaam reageert er niet anders op in ieder geval

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 20:16

Hoe vervelend het ook is, misschien moet je nog wat langer volhouden. Je bent amper een maand van de pil af. Je lijf zal eerst moeten ontpillen, zoiets heeft tijd nodig.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 20:31

Ik denk ook dat je het wat meer tijd moet geven.
De hormonen zullen niet in één keer uit je lichaam zijn.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 20:57

Ik ben nu ruim een maand verder en ben super tevreden.

Huid wordt steeds beter, mijn rug is helemaal mooi en gaaf, tussen mijn borsten ook weer een gladde huid, nagels nog steeds mooi :).

Ik ben zojuist ongesteld geworden (ik ben benieuwd of het zo doorzet, de eerste keer ongesteld was ongeveer een maand geleden) en ik ervaar nog geen ongemakken (toen ik de pil slikte had ik enorme pijn tijdens de stopweek, daarom ben ik door gaan slikken). Dus in ben benieuwd hoe dat verder verloopt.

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 21:35

Ik zit er ook over na te denken om te stoppen met de pil. Ben begonnen op mijn 13e en ben ondertussen 23, dus al 10 jaar. Ik heb een libido lager dan 0,0. Ik ben al jaren heel erg moe.

Ik ken mezelf gewoon niet zonder al die hormonen, dus ik ben erg benieuwd of ik op eerder genoemde punten veranderingen ga zien.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 21:49

Ohja, hoger libido: check! :list:

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 08:52

Ook ik ben gestopt, vanmiddag wordt een koperspiraaltje geplaatst :=
Ik ben op mijn 16e gestart, nu 31 dus al veel te lang ‘onder invloed’ van die hormoonrommel. Ben nu al jaren moe-futloos. Libido van minder dan niks en mijn huid is heel droog.

Ik ben heel benieuwd of het stoppen met hormonen verschil gaat maken. Zo niet, dan verder zoeken.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 09:00

Succes vanmiddag!

Ik ben dus ook gestopt met de pil en heb ook een spiraaltje genomen, echter wel de Mirena dus alsnog wel wat hormonen. Maar ik voel mij veel chiller, echt letterlijk. Niet zo opgefokt meer.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 09:27

Ik heb helemaal geen anticonceptie. Ik weiger voorlopig ook nog maar iets aan hormonen in mijn lichaam te stoppen nu ik merk dat t zo goed gaat zonder.

Behalve dan dat ik nu wat buikkramp en lage rugpijn heb. Maar ongesteld, dus was te verwachten.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 22:42

Hij is geplaatst en dat is erg goed gegaan. Gelukkig totaaaaal niet als de horrorverhalen die je wel eens hoort. Het zal niet mijn grootste hobby worden maar er gebeurde ook niet bepaald iets schokkends.

Ik heb het koperspiraal dus helemaal geen hormonen meer... Nu gaan we zien hoe het ontpillen zal gaan verlopen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 23:19

Fijn! +:)+

Ik kreeg van de week een verklaring mee van de huisarts om aan de verzekering door te geven dat ik de eerste spiraal niet hoef te betalen.
Hierin staat het verslag van de huisarts die hem toen niet goed had geplaatst en ik weet nu ook waarom het zo'n pijn deed en zo enorm bloedde. In het verslag staat namelijk dat ze het spiraaltje te ver had doorgedrukt. _-:( Dus niks verkeerd uit de verpakking gehaald zoals ze tegen mij zei maar het is dus misgegaan met het inbrengen. Geen wonder dus, dat het zo'n horrorverhaal werd.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 00:10

Apart dat ze dat dan niet tegen jou zei..

Hier wordt de acne op mijn rug en hals alleen maar erger. Ik hoop echt dat het snel weg trekt want hoe erg ik me ook beter voel zonder de pil, ik sta echt op het punt om weer te beginnen hierdoor. Het doet mega zeer, jeukt en ik schaam me kapot ervoor.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 09:29

Wat balen dat je huid zo onrustig is Britt_sisi, heb je al tips voor de verzorging ervan aan de huisarts gevraagd?

Jolien87, lekker slordig dat ze niet helemaal eerlijk is geweest tegen je. Anderzijds wel goed dat ze een dergelijke verklaring meegeeft voor de verzekering; het zou extra zuur zijn als je ook nog voor dat horrorverhaal had moeten betalen.

Vandaag wat krampjes, vannacht wel even wakker geworden van de kramp(pijn) dat was wel even naar.

Even een genante vraag: hadden jullie ook dat jullie het eng vonden om te poepen? Ik was als de dood dat ik ‘m eruit zou persen (het spiraal)

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 17:39

Hm nee daar heb ik totaal geen last van gehad, echter heb ik wel van anderen gehoord dat ze daar bang voor waren.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 22:08

Dat probleem is inmiddels opgelost.

Maar nu heb ik een nieuwe vraag voor de spiraaldragers onder ons: ik heb net tijdens het douchen even gevoeld, en toen voelde ik een stukje van de onderkant van het spiraal. Nu is het nog maar net geplaatst en ik ben ongesteld, gaat hij vanzelf nog weer naar binnen?
Ik neem sowieso maandag even contact op met de vervangende huisarts (mijn eigen praktijk is gesloten ivm vakantie) om dan te horen hoe of wat.

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 22:34

Dat lijkt me vrij onmogelijk eerlijk gezegd. Is het niet het uiteinde van het touwtje wat je voelt?

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 00:44

Nee. Tenzij het betreffende touwtje niet beweegbaar is, zo’n 3 á 4 mm dik en omwikkelt met koper ;)

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 08:59

Is je lichaam hem niet aan het afstoten? Dat hoor je ook wel eens. Dan wordt ie er gewoon uit gewerkt!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 09:01

Nee dat klinkt niet goed. Of hij is niet goed gezet of word inderdaad afgestoten.
Ik zou maandag meteen contact opnemen.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 09:30

Nee dat is absoluut niet goed, ik zou vandaag naar de hap gaan voor hij iets kapot maakt van binnen.

Je mag alleen het touwtje voelen.

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 11:55

Voor degenen die huidproblemen blijven houden na lange tijd stoppen met de pil. Probeer eens bewust naar je voeding te kijken. Bij mij bleek dit een hele grote verbetering op te leveren. Verdiep je eens in wat sommige voedingsmiddelen met je bloedsuikerspiegel doen. Die hoge pieken zijn heel slecht voor je huid bijvoorbeeld. Er eens naar kijken en je erin verdiepen kan geen kwaad. Sinds ik mijn levensstijl wat meer heb aangepast gaat het al stukken beter met mijn huid.

Carolina87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 17:28

Ik lees al tijdje mee.
Ik heb nog een pil gehad tot nu toe. Ben 31 jaar.
Maar binnenkort moet ik er aan geloven.
Ik ga een prikpil nemen. Het is meer voor het uitblijven van de menstruatie ivm met vakantie in mei. En ik heb een vriend.
Ben benieuwd ernaar hoe ik erop ga reageren.