Anticonceptiepillen vrijwel niet/slecht verkrijgbaar, en nu?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roosje01

Re: Anticonceptiepillen vrijwel niet/slecht verkrijgbaar, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 14:35

Ja dat dus duitse bijsluiter die ik niet kan lezen :+

In januari zoude ze weer mijn eigen hebben zei ze dus ik hoop het.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 15:06

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 15:25

Nee maar wel als ik iets nieuws of anders krijg maar nu kan ik hem dus niet lezen :+

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 17:03

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 17:08

Wat ik heb gehoord zouden ze weer aardig bij zijn met de voorraad

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 17:08

Duits is mijn tweede taal zeg maar,dus geen probleem. Het voor 3 weken meekrijgen wel. Want je betaalt ook telkens een herhaalrecept. En dat zou niet hoeven he.
Ik lees ook dat sommigen 12 strips meekrijgen, daar ga ik ook maar naar vragen in januari.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 17:23

Kreeg er altijd 6 vorige keer 1 nu 3 van een duitse. Herhaal recept van de overige 3 heeft ze ingenomen 8)7 in januari maar weer opnieuw bestellen hopen dat ik me eigen weer krijg.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 18:42

Ladybird schreef:
1x in de 3 weken even naar de apotheek is toch niet zo'n ramp?

Dat is wel irritant als je de hele week werkt en de apotheek om 17 uur sluit en het er 9 van de 10 keer ook nog eens heel druk is, dus dat je lang moet wachten....

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 18:44

flappie, hebben ze niet zo'n automaat? Zelfs ons durpie heeft dat inmiddels :)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 20:22

flappie28 schreef:
Ladybird schreef:

Dat is wel irritant als je de hele week werkt en de apotheek om 17 uur sluit en het er 9 van de 10 keer ook nog eens heel druk is, dus dat je lang moet wachten....

Ook dat, maar ik laat het dan wel door iemand anders afhalen. Ik ben normaal pas om 6 uur thuis

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 20:26

flappie28 schreef:
Ladybird schreef:

Dan geef je dat aan. Bij ons doen ze dan brievenbuspakketje maken en bezorgen ze het thuis

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 23:05

Ik ga deze week weer bestellen, ben benieuwd of ze (de gebruikelijke hoeveelheid) kunnen leveren.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 23:44

Ladybird schreef:
Dan geef je dat aan. Bij ons doen ze dan brievenbuspakketje maken en bezorgen ze het thuis

Top dat jouw apotheek dat doet! Realiseer je alleen even dat het niet bij elke apptheek zo werkt/die dienst heeft.

Wij hebben algemene locker waar je na aangeven je medicijnen in kan laten plaatsen.
Deze locker is echter voor iedereen die op deze wijze zijn medicijnen af wil halen toegankelijk.
Oa de pil en nog een paar andere slecht verkrijgbare medicijnen worden niet meer via de locker verstrekt. Reden? De pil werd er gewoon uitgejat omdat mensen maar 1 of 2 strippen meekregen en dat gewoon de 1 of 2 stippen van een ander meejatte (en nee er hing geen camera) maar sick is het wel.
Apotheek is maar tot 17.00 open, dus mensen die werken en niet iemand in hun omgeving hebben die het op kan halen hebben wel een probleem.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 00:07

Dat vind ik wel redelijk bizar, dat je gewoon bij de medicatie van een ander kan... Mag ook helemaal niet lijkt me, met de privacywetgeving.
Een bezorgdienst heeft voor zover ik week vrijwel elke apotheek. Steeds meer apotheken hebben ook een automaat waar je na het ingeven van een code je pakje uit kan halen. Die geeft dus alleen je eigen pakje uit en je hebt geen toegang tot andere medicatie.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-18 00:21

roxiie schreef:
Top dat jouw apotheek dat doet! Realiseer je alleen even dat het niet bij elke apptheek zo werkt/die dienst heeft.

Wij hebben algemene locker waar je na aangeven je medicijnen in kan laten plaatsen.
Deze locker is echter voor iedereen die op deze wijze zijn medicijnen af wil halen toegankelijk.
Oa de pil en nog een paar andere slecht verkrijgbare medicijnen worden niet meer via de locker verstrekt. Reden? De pil werd er gewoon uitgejat omdat mensen maar 1 of 2 strippen meekregen en dat gewoon de 1 of 2 stippen van een ander meejatte (en nee er hing geen camera) maar sick is het wel.
Apotheek is maar tot 17.00 open, dus mensen die werken en niet iemand in hun omgeving hebben die het op kan halen hebben wel een probleem.

Whut?!?! Dat mag en kan toch helemaal niet???
Dus dan zou ik bij wijze van de morfine van mn buurman kunnen halen en de vrouw van een straat verder op mn slaapmeds/antidepressiva?!?!

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 21:24

Bij mij stonden ze daarnet spontaan voor de deur met 3 strips in de handen. Ze gingen iedereen langs die nog geen strip had... :D

Ik kan weer even vooruit. +:)+

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 00:22

roxiie schreef:
Ladybird schreef:

Bij ons kan dat inderdaad niet, zag net ook al bij de recensies dat ze met hun tijd mee moesten gaan en een medicijnenloket buiten moesten plaatsen. Veel klachten over de lange wachttijden ook en de beperkte openingstijden, apotheek staat niet zo goed bekend met cijfer 2,5 :( . Misschien eens op zoek naar een andere als ik hoor dat het ook anders kan.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 08:54

hier hebben ze ook zo'n automaat, maar met de code die je krijgt gaat alleen het vakje met jouw recept open.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 13:57

Neverland schreef:
Bij mij stonden ze daarnet spontaan voor de deur met 3 strips in de handen. Ze gingen iedereen langs die nog geen strip had... :D

Ik kan weer even vooruit. +:)+

Wow dat is pas service +:)+

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 23:18

Als het goed is kan ik maandag mijn bestelling ophalen. Ben erg benieuwd.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 23:42

BarbaLala schreef:
Als het goed is kan ik maandag mijn bestelling ophalen. Ben erg benieuwd.

Weet niet of je tot na de kerst kan wachtten dan zou ik je dat aanraden. De dag voor kerst is over het algemeen een van de drukste dagen in de apotheek. Als het enigszins kan zou ik lekker weg blijven. Mensen hamsteren nogal medicijnen in deze dagen

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 23:46

Ik ben weer voorzien van een voorraad *\o/* En dan ook gewoon mijn normale, vertrouwde.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 23:46

Ik kreeg van de week een mailtje dat m’n bestelling klaar lag. Ik had zelf niks besteld dus het kon alleen de pil zijn. Vanmiddag naar de apotheek geweest en inderdaad! De resterende 5 strips microgynon 30 ineens meegekregen!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 09:25

Ik lees hier dat sommigen het ook gewoon voor een jaar meekrijgen. Daar ga ik ook naar vragen. Scheelt weer een keer een herhaalrecept. En ik blijf toch gewoon gebruiken. Voor een jaar is voor mij dus voor 36 weken, dus 9 maanden. Eigenlijk zou ik dan gewoon extra moeten krijgen (nou ja kopen dan). Ook bij die half jaars dingen, dat is dus voor mij maar 4.5 maand. Zal er gewoon naar vragen en dan ook vertellen dat ik op internet lees dat sommigen wel gewoon meer per keer krijgen.

SMDR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 10:58

Het is per apotheek verschillend wat ze mee geven. Sommige apotheken willen niet voor een jaar mee geven