Ik snap alleen niet waarom je dan toch wil meepraten over minimalisme

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
denice schreef:Prima toch germie. Alleen dat is wat mij betreft geen minimalisme. En het mooie is, dat niemand zich hoeft te verantwoorden over wie wat wil houden.
Vjestagirl schreef:denice schreef:Prima toch germie. Alleen dat is wat mij betreft geen minimalisme. En het mooie is, dat niemand zich hoeft te verantwoorden over wie wat wil houden.
Nou ja, je kunt natuurlijk wel willen minimaliseren, tot op een niveau waar dat voor jou comfortabel is. Minimalisme zit niet in het aantal dingen wat je hebt, maar in het intentie waarmee je ze hebt. Aka: als je je bewust bent van wat je hebt en waarom je het hebt, en je hebt geen dingen die je nooit gebruikt of alleen maar hebt om het hebben, dan ben je toch een prima minimalist?
Noeps schreef:Gaan er nog mensen in januari een 30-dagen minimaliseer-challenge doen? Dag 1 = 1 ding weg, dag 2 = 2 dingen etc.
Ik heb net eens onze kledingkast bestudeerd terwijl ik ruimte probeerde te maken voor nieuw beddengoed voor het nieuwe bed van onze dochter en geconstateerd dat ik (weer) een heel eind moet komen
Noeps schreef:Zo’n lijst bijhouden is ook een leuke zeg!
Ik denk dat 496 items wegdoen, voor ons, best haalbare zaak is. Stapeltje tijdschriften (15 stuks), de sokkenla eens uitpluizen, rondje bijkeuken/garage…